Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mitä helve""ttiä,tätäkö terveydenhuollon taso nykyään on? Menin valittamaan kipeää polvea niin puolet ajasta kun lääkäri maanitt

Vierailija
24.07.2026 |

Maanitteli menemään kyykkyyn. Ja mä en pysty. Kuten en myöskään nousemaan portaita tai polkemaan pyörällä. Sitten koputteli polvia ja sanoi että tuntuvat "rauhallisilta". Kotiin tulin särkylääkereseptn kanssa vaikka olin toivonut vaikkapa magneettikuvausta! O

Kommentit (297)

Vierailija
281/297 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, minullakin sattui polviin ,kun en käynyt edes kävelylenkillä, puhumattakaan juoksemisesta. Katsos kun olen vasta seitsemänkymppinen.  No aloinpa lenkkeilemään ja katso, vaivat jä sinne. Nyt teen 50 syväkyykkyä musiikin tahdissa ,eikä satu minnekkään.

Vierailija
282/297 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin haluaisin magneettikuvat polvista. 

Asettele jääkaappimagneetteja polven päälle ja ota kuva.

Sen voi viedä lääkärillekin nähtäväksi, sanoa että kato otin ihan ite, kun et laittanu lähetettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/297 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pääsin päivystävälle hoitajalle. Käski fysioterapeutille. Sanoi että jalkojen kivut ja puutuneisuus johtuu rasituksesta. Mikä ihmeen rasitus? Ei sitä ole.

Sepäs se, mitä vähemmän käytät niveliäsi, sitä enemmän sattuu!

Vierailija
284/297 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotahan se on kun ravataan jokaista pikku naarmua näyttämässä, mutta jos oikeesti on asiaa niin aina hyvä palvelu ollu  lääkärin vastaanotolla.

Vierailija
285/297 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset kyykännyt, siitähän hän olisi voinut diagnoosin tehdä.

Vierailija
286/297 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylellistä. Meillä päin ei saa edes aikaa. Vaivaan kuin vaivaan ohjeistetaan syömään 2-3 viikkoa Buranaa ja soittamaan uudelleen, jos ei sillä asetu.

Tutulla irtosi hauis kokonaan toisesta päästä, eikä meinannut milläään saada aikaa. Kun meni paikan päälle ja jollain ilveellä otille, eivät meinanneet tehdä sille mitään, ilmeisesti koska eihän eläkeläinen nyt toimivaa kättä enää tarvitse.

Kun Pihlajalinna oli ilmeisesti saanut huonon tuloksen viime viuodelta, lienee edessä kulukuuri. Arvatkaa, missä säästetään?

Hauiksen repeämään käytetään yleensä konservatiivista hoitoa eli kipua hoidetaan tulehduskipulääkkeillä ja myöhemmin fysioterapialla.

Vierailija
287/297 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mitä ihmiset ei ymmärrä on että kaikki ongelmat terveydenhuollossa on hoitajien syytä. Hoitajat ovat laiskoja, pahoja ja he pyrkivät estämään kaikkien hoidon. Lääkärit tekevät kunniakasta työtä mitta nämä toiset eivät. Loisisivat "työllään" miljardeja ja miljardeja valtiolta. 

Vierailija
288/297 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen terveydenhoito ja lääketiede on suuri vitsi ja se on äärettömän kallis, tehoton, eikä hoitoa saa. 

Jokainen meistä palkansaajista, eläkeläisiin ja työnantajiin maksetaan sairausvakuutusmaksua lähes 2% joka ikisestä euron tulosta, päälle verotus ja terveydenhoito maksut eli puhutaan useista sadan euron, jopa tuhansien eurojen maksuista, vaikka ei käyttäisi julkista terveydenhoitoa, jotka ovat Eu kalliimpia esim. Espanjassa ja monessa Eu maassa julkinen terv.hoito on maksuton käyttäjälle.  Nyt ei saa hoitoa, ellei ole eiittävää ostovoimaa, jolloin palvelun voi ostaa yksityiseltä

Jopa Eu:ssa ihmetellään epätasa-arvoista terv.hoitoa ja syöpähoidossa  on alinta kastia. 

https://demokraatti.fi/eu-vertailu-suomessa-hoitoon-paasy-ei-toteudu-yh…

Vierailija
289/297 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjua luettua. Ihmetyttää onko porukka käynyt valelääkereillä. En usko että terveydenhoito on noin retuperällä. Itse olen siis terve, enkä ole lääkärissä käynyt intin jälkeen kertaakaan kun en ole tarvinnut.

Ihmiset märisevät kun eivät saa kaikkea mitä haluaa. Kokevat että hoito retuperällä kun eivät saa itse määrätä tutkimuksia ja kaikkia mahdollisia kuvauksia.

Niinpä. Täällä on sentään ilmainen terveydenhoito jokaiselle. Menköön nämä märisevät jenkkeihin, siellä saavat maksaa kunnolla jos haluavat edes jotain hoitoa saada.

Missä maassa asut?

Vierailija
290/297 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjua luettua. Ihmetyttää onko porukka käynyt valelääkereillä. En usko että terveydenhoito on noin retuperällä. Itse olen siis terve, enkä ole lääkärissä käynyt intin jälkeen kertaakaan kun en ole tarvinnut.

Ihmiset märisevät kun eivät saa kaikkea mitä haluaa. Kokevat että hoito retuperällä kun eivät saa itse määrätä tutkimuksia ja kaikkia mahdollisia kuvauksia.

Niinpä. Täällä on sentään ilmainen terveydenhoito jokaiselle. Menköön nämä märisevät jenkkeihin, siellä saavat maksaa kunnolla jos haluavat edes jotain hoitoa saada.

Höpöhöpö, Suomessa ei todella ole ilmainen terveydenhoito, nin kuin monessa eu-maassa, vaan jpkainen maksaa jokaisesta euron tulosta sairausvakuutusmaksua 2%, käytti julkista terveydenhoitoa tai ei,.lisäksi verotuloja ja palvelun käyttäjät maksavat esim. poliklinikkamaksu 70€/kerta, muutaman minuutin etäpuhelu 43€

Iihan yleissivistyksenä

"Valtioneuvosto on vahvistanut sairausvakuutusmaksujen maksuprosentit vuodelle 2026.

Valtioneuvosto vahvistaa sairausvakuutusmaksujen maksuprosentit vuosittain annettavalla asetuksella. Nyt annetun asetuksen mukaiset sairausvakuutusmaksut ovat voimassa 1.1. –31.12.2026.

Sairaanhoitomaksut

Vakuutettujen sairaanhoitomaksu on 1,10 prosenttia kunnallisverotuksessa verotettavasta ansiotulosta vuonna 2026. Maksu nousee 0,04 prosenttiyksikköä vuodesta 2025.

Verotettavista eläke- ja etuustuloista perittävä maksu on 1,49 prosenttia, joka on 0,04 prosenttiyksikköä enemmän kuin vuonna 2025.

Työtulovakuutuksen maksut

Työnantajan sairausvakuutusmaksu on 1,91 prosenttia. Maksu on 0,04 prosenttiyksikköä enemmän kuin vuonna 2025."

Vierailija
291/297 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi hemmetissä kaikki haluavat magneettikuvaan?

Magneetti kuvassa näkyy kaikki muutokset ja vauriot.

Magneettikuvauksia käytetään yksityisellä ihan yleisesti ja ennen nykyistä sote himmeliä myös julkisella sektorilla. Olen kuusikymppinen ja ennen lääkärit nimenomaan halusi magneettikuvat ja ultrat, ennen lääkityksen ja hoidon aloittamista,.kun halusivat vaivat hoitaa tehokkaasti. 

Vierailija
292/297 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polven magneettikuvaus halvimmillaan saa yksityisellä alle 200, ovat hinnat tulleet alas. Julkisella toimenpidemaksun ja käyntimaksun summa alkaa jo lähenemään sitä.

Vierailija
293/297 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleisin syy rikkoihin on nimenomaan ylipaino. Luut ja rustot on evoluutiossa tarkoitettu kestämään jopa juoksemista aikansa, jos juoksija ei ole liian painava.

Sokkotesteissä tehtiin polvileikkaus puolelle osallsitujisa ja puolelle vain leikattiin pintaan arpi. Mitään ero ei liikkumisen vaikeudesa ollut, olipa leikattu tai ei. 

Perushoito: ennen leikkausta kokeillaan aina liikuntaa, painonhallintaa ja kipulääkkeitä.

On toki sellaisia nivelvammoja joihin pitää tekonivel laittaa.

Höpöhöpö. Nivelrikot ja kulumat tulevat rasitusvammasta ja yksipuolisesta työstä. Esim kirvesmiehille polvet sökö, jo nuorena, kun työasento polvillaan, kirjanpitäjillä sormet, kaupan kassa, ravintola-ala selkä, jalat ja kädet jne. 678

Vierailija
294/297 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut potilaat tuntuvat haluavan sabotoida itse hoitoaan, jotta pääsee todistamaan miten terveydenhuolto on huonossa jamassa. Minulla sukulainen, joka aikaajoin kertoo somessa tarinaa miten kävi viisi vuotta sitten lääkärissä valittamassa kättään ja miten ei aina edes voi nostaa tavaroita, kun käsi ei vaan tartu. Hänen kättään tutkttiin, otettiin jotain verikokeita ja kuvantamisia ja sanottiin, että lääkäri soittelee sitten, kun tulokset on tulkittu. Hän sitten odottelee edelleen soittoaan ja vitsailee somessa, että vissiin vaikea löytää tulostentulkitsijaa ja haukkuu terveydenhuoltoa, kun kipuja on vieläkin ja pitää vain buranaa napsia, kun niitä tuloksia ei ole tullut. joku joskus sanoi hänelle, että hyvä mies, soita sinne tk:hon ja kysy asiasta, niin hän sitten vastasi, että en soita, vaan odotan tuloksia (ja väliajalla haukkuu sitten terveydenhuoltoa, vaikka tässä tapauksessa vika kyllä on potilaan itsensä, joka ei vaan voi itse soitella sinne tk:hon ja kysyä asiasta)

no.. siinäpä sitten potee kättään. pakko sanoa, että tyhmästä päästä joskus kärsii koko ruumis. 

enkä tarkoita, että ap on tällainen, mutta tulipa vain mieleen, että potilailla on joskus todella outoja aivoituksia. 

Kyllä niiden tulosten pitäisi tulla ilman mitään kyselemisiä. Toki fiksua kysellä, mistä johtuu, jos viivästyy. On voinut tapahtua jokin virhe, unohdus tms.. Mutta eihän se lähtökohtaisesti ole asiakkaan/potilaan tehtävä huolehtia tutkimustulosten saapumisesta. 

niin ne tuleekin ilman kyselemistä, mutta pitäisi tajuta, että inhimillisiä virheitä voi tk:ssakin sattua, joten jos ei tuloksia ala kuulua, niin alkaa itse sitten kyselemään missä ne viivästyy. jos ei tee ja valittaa asiasa vuosikausia, niin ei voi sanoa muuta kuin että oma vika. 

Vierailija
295/297 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hän olisi voinut arvioida kivun syytä paremmin, jos olisit edes yrittänyt mennä kyykkyyn. Tyyliin jos polvista kuuluu rusahdus ja kiljaiset kivusta heti alussa, vika on polven osassa X ja jos kipu tulee vasta puolivälissä, vika on osassa Y.

Pitääkö siellä kiljaistakin? En minä kehtaa...

Ja onhan tuollainen kivun esittäminen muutenkin väärin. Kyllä lääkärin pitäisi luottaa puheeseen, ilman, että vaatii toista tekemään jotain mikä aiheuttaa kovaa kipua. Olen nähnyt, kun kaatunutta vanhusta käskettiin väkisin kävellä, vaikka hetkeä aiemmin itki kivusta pelkästään, kun vaihtoi asentoa sängyllä. Sanoi, että on tosi kipeä, ja mä hoitajana hänet tunteneena sanoin, että kyllä selkeästi ei ole oma itsensä ja kivut on kovat. No ei muuta kuin yritä nyt edes, väkisin revittiin istumaan, seisomaan, ja kaksi ihmistä roikottaa kainaloista ja katsotaan pääseekö kävelemään. Kun pari askelta onnistui niin vähän irrotetaan, että kantaako ne omat jalat vai ei. Kamalaa katsottavaa. Myöhemmin todettiin sekä lonkka, että selkärankaa murtuneeksi. Viikossa jo menehtyikin sitten. Ei ole ihmisarvoista kohtelua. 

Olet sairas yksilö. Tyypillinen tunteeton hoitaja joka ei välitä ihmisistä.

Minä? Ymmärsit varmaan väärin? Mä siinä koitin pitää vanhuksen puolia. Oli tosi ahdistavaa. Sanoin moneen kertaan, että ei pysty, on kovia kipuja, ja kerroin millainen normaalisti on. Mutta tutkiva taho halusi omin silmin nähdä ja testata.

villi ajatus, muta johtuisikohan ihan siitä, että lääkärin pitää todeta mitä pystyy tekemään ja mitä ei, vaikka uskoisikin sekä hoitajaa, että potilasta, että kivut ovat kovat, niin silti pitää todeta mitä pystyy tekemään ja mitä ei. se lääkäri on kuitenkin vastuussa tekemistään hoitopäätöksistä. 

Vierailija
296/297 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Magneettikuvauksia käytetään yksityisellä ihan yleisesti ja ennen nykyistä sote himmeliä myös julkisella sektorilla. Olen kuusikymppinen ja ennen lääkärit nimenomaan halusi magneettikuvat ja ultrat, ennen lääkityksen ja hoidon aloittamista,.kun halusivat vaivat hoitaa tehokkaasti. 

miksi pitää saada näkyviin kaikki muutokset ja vauriot? se on täysin turhaa. meiltä kaikilta löytyy lukuisia vammoja ja muutoksia ja poikkeuksia kehostamme, jos kaikki meistä tutkittaisiin. 

Minultakin on vuosien aikana löytynyt vaikka mitä muutoksia kehosta ihan sivulöydöksinä ja olen ihan tyytyväinen siihen, että lääkärit ovat sanoneet ettei  se vaadi mitään hoitoja eikä ole syy oireisiin. Osaan luottaa lääkäreihin, jotka sentään ovat kouluttautuneet diagnosoimaan potilaita. En väitä etteikö lääkäri voisi joskus erehtyä, tottakai voi, mutta pääosin osaavat kyllä hommansa. 

Esimerkiksi jossain polvikiputapauksessa hoito taitaa olla valtaosissa tapauksissa aluksi kipulääkettä ja polvea ympäröivin tukikudosten vahvistamista (=liikunta, lihasjumppa). ne vaivat, jotka vaativat leikkaushoitoa, niin lääkäri osaa päätellä ilman magneettikuviakin ja sitten ennen leikkausta kirurgi määrää ne tutkimukset mitkä on tarpeen 

Vierailija
297/297 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miksi pitää saada näkyviin kaikki muutokset ja vauriot? se on täysin turhaa. meiltä kaikilta löytyy lukuisia vammoja ja muutoksia ja poikkeuksia kehostamme, jos kaikki meistä tutkittaisiin. 

Minultakin on vuosien aikana löytynyt vaikka mitä muutoksia kehosta ihan sivulöydöksinä ja olen ihan tyytyväinen siihen, että lääkärit ovat sanoneet ettei  se vaadi mitään hoitoja eikä ole syy oireisiin. Osaan luottaa lääkäreihin, jotka sentään ovat kouluttautuneet diagnosoimaan potilaita. En väitä etteikö lääkäri voisi joskus erehtyä, tottakai voi, mutta pääosin osaavat kyllä hommansa. 

Esimerkiksi jossain polvikiputapauksessa hoito taitaa olla valtaosissa tapauksissa aluksi kipulääkettä ja polvea ympäröivin tukikudosten vahvistamista (=liikunta, lihasjumppa). ne vaivat, jotka vaativat leikkaushoitoa, niin lääkäri osaa päätellä ilman magneettikuviakin ja sitten ennen leikkausta kirurgi määrää ne tutkimukset mitkä on tarpeen 

Sinä et ole mikään lääkäri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi