Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mitä helve""ttiä,tätäkö terveydenhuollon taso nykyään on? Menin valittamaan kipeää polvea niin puolet ajasta kun lääkäri maanitt

Vierailija
24.07.2026 |

Maanitteli menemään kyykkyyn. Ja mä en pysty. Kuten en myöskään nousemaan portaita tai polkemaan pyörällä. Sitten koputteli polvia ja sanoi että tuntuvat "rauhallisilta". Kotiin tulin särkylääkereseptn kanssa vaikka olin toivonut vaikkapa magneettikuvausta! O

Kommentit (293)

Vierailija
261/293 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä mietit että yksityiselle magneettiin vai kaljalle. Sä menit kaljalle.

Kalja maksaa happy hourina noin 6 euroa, magneettikuvaus Pihlajalinnassa 890 euroa. Aika monta kaljaa saa kiskoa että tuo muuttuu keskusteluksi valinnasta kahden vaihtoehdon kesken.

Mutta tuohan on melkein yhden kuukauden nettoeläke.

Vierailija
262/293 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisin syy rikkoihin on nimenomaan ylipaino. Luut ja rustot on evoluutiossa tarkoitettu kestämään jopa juoksemista aikansa, jos juoksija ei ole liian painava.

Sokkotesteissä tehtiin polvileikkaus puolelle osallsitujisa ja puolelle vain leikattiin pintaan arpi. Mitään ero ei liikkumisen vaikeudesa ollut, olipa leikattu tai ei. 

Perushoito: ennen leikkausta kokeillaan aina liikuntaa, painonhallintaa ja kipulääkkeitä.

On toki sellaisia nivelvammoja joihin pitää tekonivel laittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/293 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota se on. Valitti mitä hyvänsä - saa särkylääkkeet. Kuvauksia ei tehdä.

Mene yksityiselle, sieltä saat koko setin. Kuvauksen ja tiedon siitä mitä on vialla.

Ja maksat saatanasti. 

Eikö terveytesi ole sen arvoista? Kun terveys menee, ei elämä ole enää elämisen arvoista. Suomessa on totuttu, että joku muu korjaa asiat omasta puolesta. Verot alas ja vastuu omasta elämästä ihmisille itselleen.

Suomessa on maailman korkeimpia, ellei peräti korkein,  verotuksen aste. Kansainvälisen tilaston mukaan Suomen verotus on maailman ykkönen:

https://worldpopulationreview.com/country-rankings/highest-taxed-countr…

Ei veroastetta voi enää nostaa. 

Olisi ehkä syytä miettiä MIHIN veroja käytetään sen sijaan että nostaisi. Tervrydenhuoltoon menee selvästi liian vähän. 

Terveydenhuollon rahoitusta tulisi ennemminkin laskea. Ihmisten tulisi hankkia itselleen vakuutukset ja maksaa siitä hoidosta mitä hän kaipaa. Silloin voi vaatia.

Ensimmäinen asiallinen kommentti.

Vierailija
264/293 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hemmetissä kaikki haluavat magneettikuvaan?

Vierailija
265/293 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene yksityiselle, sieltä saat koko setin. Kuvauksen ja tiedon siitä mitä on vialla.

Ja maksat saatanasti. 

Eikö terveytesi ole sen arvoista? Kun terveys menee, ei elämä ole enää elämisen arvoista. Suomessa on totuttu, että joku muu korjaa asiat omasta puolesta. Verot alas ja vastuu omasta elämästä ihmisille itselleen.

Suomessa on maailman korkeimpia, ellei peräti korkein,  verotuksen aste. Kansainvälisen tilaston mukaan Suomen verotus on maailman ykkönen:

https://worldpopulationreview.com/country-rankings/highest-taxed-countr…

Ei veroastetta voi enää nostaa. 

Olisi ehkä syytä miettiä MIHIN veroja käytetään sen sijaan että nostaisi. Tervrydenhuoltoon menee selvästi liian vähän. 

Terveydenhuollon rahoitusta tulisi ennemminkin laskea. Ihmisten tulisi hankkia itselleen vakuutukset ja maksaa siitä hoidosta mitä hän kaipaa. Silloin voi vaatia.

Suomi laittaa jo nyt kaikista pohjoismaista kaikkein vähiten rahaa terveydenhuoltoon sekä suhteessa asukaslukuun että BKT:hen. Ja se näkyy. Suomessa on sairaampaa porukkaa, elinajanodote pienempi, hoitoon pääsy vaikeampaa ja ihmiset eriarvoisemmassa asemassa. Myös ennaltaehkäistävissä ja hoidettavissa olevat sairaudet aiheuttavat kuolemia enemmän kuin muissa pohjoismaissa.

Miten pahaksi haluat tilanteen menevän?

Vierailija
266/293 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukaisin läpi koko ketjun ja päällimäiseksi mielee tuli miksi julkinen on niin tukossa eikä toimi. Kaikki vaativat kuvauksiin, jo olemassaolevia/todettuja vaivoja halutaan käydä tutkituttamassa uudelleen ja uudelleen. Kritisoidaan kun ei heti sitä magneettia tk lääkäri laita ja ollaan tyrmistyneitä kun yksityisellä kaikki on kallista.

Ketään ei kiinnosta käypähoitosuositus. Se joka on jokaisen julkisella työskentelevän ohjenuora. Kaikki haluaa kaiken nyt tässä ja heti. Minulle kaikki. Te ihmiset kuormitatte sen julkisen täysin tukkoon ja kehtaatte vielä valittaa.

Komppaan tätä. Työskentelin vuosia paivystyspolilla ja tutuksi tuli se, kuinka itsekkäitä ja idiootteja monet ovat. Niiden vanhojen vaivojen vuoksi tullaan. Valehdellaan silmät päästä. 

Kun kysyt oletko käynyt perusterveydenhuollossa, niin vastaus usein "en" "ei sinne koskaan pääse" tai se paras "en ehdi päivisin" vaikka olet työtön/eläkeläinen. Jaksettiin olla vihaisia kun kerrot ettei tämä nyt tänne kuulu vaan terkkariin. Kyllä ne sen tiesivät, koska yllättävän usein pyydettiin jos nyt tän kerran vain mut päästät...

Nämä kuullut aikaisemminkin, en kyllä ihmettele miksi siellä päivystyksissä ei porukka pysy.

Vierailija
267/293 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja maksat saatanasti. 

Magneettikuvaus ei ole nykyään enää kallista. Kun kuvat on, voit pyytää niistä mielipidettä julkiselta puolelta.

Itse tein 20 vuotta sitten juuri näin, kun ei muutoin suostuttu tutkimaan. Maksoin polven magneettikuvauksen, kuvien perusteella polvi leikattiin. Rakenteellinen vika joka aiheuttaa kulumaa ja sijoiltaanmenoa. Ikää oli silloin vähän päälle 20 v. Nuorten naisten nivelongelmia ei oteta tosissaan, kuten ei oikein mitään muutakaan. Vasta kun on 70 v mummo niin silloin kyllä tutkitaan ja otetaan vakavissaan, vaikka työura on takana eikä edessä ja se leikattu polvi ei ehdi edes parantua ennen kuin mummo potkaisee viimeisen kerran. 

Hui hai, vanhana on vieläkin vaikeampaa päästä hoitoon.

Vierailija
268/293 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hän olisi voinut arvioida kivun syytä paremmin, jos olisit edes yrittänyt mennä kyykkyyn. Tyyliin jos polvista kuuluu rusahdus ja kiljaiset kivusta heti alussa, vika on polven osassa X ja jos kipu tulee vasta puolivälissä, vika on osassa Y.

Pitääkö siellä kiljaistakin? En minä kehtaa...

Ja onhan tuollainen kivun esittäminen muutenkin väärin. Kyllä lääkärin pitäisi luottaa puheeseen, ilman, että vaatii toista tekemään jotain mikä aiheuttaa kovaa kipua. Olen nähnyt, kun kaatunutta vanhusta käskettiin väkisin kävellä, vaikka hetkeä aiemmin itki kivusta pelkästään, kun vaihtoi asentoa sängyllä. Sanoi, että on tosi kipeä, ja mä hoitajana hänet tunteneena sanoin, että kyllä selkeästi ei ole oma itsensä ja kivut on kovat. No ei muuta kuin yritä nyt edes, väkisin revittiin istumaan, seisomaan, ja kaksi ihmistä roikottaa kainaloista ja katsotaan pääseekö kävelemään. Kun pari askelta onnistui niin vähän irrotetaan, että kantaako ne omat jalat vai ei. Kamalaa katsottavaa. Myöhemmin todettiin sekä lonkka, että selkärankaa murtuneeksi. Viikossa jo menehtyikin sitten. Ei ole ihmisarvoista kohtelua. 

Vierailija
269/293 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja maksat saatanasti. 

Ei se kauheasti maksa, muutaman satasen saattaa maksaa, ehkä jotakin 300 - 400 euroa. 

2500 markkaa. Kyllä on halpaa!

Vierailija
270/293 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä minäkin olen ihmetellyt. Kaikilla hirveä hinku kuvauksiin

Vierailija
271/293 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hän olisi voinut arvioida kivun syytä paremmin, jos olisit edes yrittänyt mennä kyykkyyn. Tyyliin jos polvista kuuluu rusahdus ja kiljaiset kivusta heti alussa, vika on polven osassa X ja jos kipu tulee vasta puolivälissä, vika on osassa Y.

Ja onhan tuollainen kivun esittäminen muutenkin väärin. Kyllä lääkärin pitäisi luottaa puheeseen, ilman, että vaatii toista tekemään jotain mikä aiheuttaa kovaa kipua. Olen nähnyt, kun kaatunutta vanhusta käskettiin väkisin kävellä, vaikka hetkeä aiemmin itki kivusta pelkästään, kun vaihtoi asentoa sängyllä. Sanoi, että on tosi kipeä, ja mä hoitajana hänet tunteneena sanoin, että kyllä selkeästi ei ole oma itsensä ja kivut on kovat. No ei muuta kuin yritä nyt edes, väkisin revittiin istumaan, seisomaan, ja kaksi ihmistä roikottaa kainaloista ja katsotaan pääseekö kävelemään. Kun pari askelta onnistui niin vähän irrotetaan, että kantaako ne omat jalat vai ei. Kamalaa katsottavaa. Myöhemmin todettiin sekä lonkka, että selkärankaa murtuneeksi. Viikossa jo menehtyikin sitten. Ei ole ihmisarvoista kohtelua. 

Olet sairas yksilö. Tyypillinen tunteeton hoitaja joka ei välitä ihmisistä.

Vierailija
272/293 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjua luettua. Ihmetyttää onko porukka käynyt valelääkereillä. En usko että terveydenhoito on noin retuperällä. Itse olen siis terve, enkä ole lääkärissä käynyt intin jälkeen kertaakaan kun en ole tarvinnut.

Jos olet mies et voi verrata suoraan omaa kokemustasi naisen kokemukseen. Miehille ei tehdä yhtä pitkäkestoisia ja kieroja manipulointeja kuin naisille. 

Vierailija
273/293 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä? Ymmärsit varmaan väärin? Mä siinä koitin pitää vanhuksen puolia. Oli tosi ahdistavaa. Sanoin moneen kertaan, että ei pysty, on kovia kipuja, ja kerroin millainen normaalisti on. Mutta tutkiva taho halusi omin silmin nähdä ja testata.

Vierailija
274/293 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukaisin läpi koko ketjun ja päällimäiseksi mielee tuli miksi julkinen on niin tukossa eikä toimi. Kaikki vaativat kuvauksiin, jo olemassaolevia/todettuja vaivoja halutaan käydä tutkituttamassa uudelleen ja uudelleen. Kritisoidaan kun ei heti sitä magneettia tk lääkäri laita ja ollaan tyrmistyneitä kun yksityisellä kaikki on kallista.

Ketään ei kiinnosta käypähoitosuositus. Se joka on jokaisen julkisella työskentelevän ohjenuora. Kaikki haluaa kaiken nyt tässä ja heti. Minulle kaikki. Te ihmiset kuormitatte sen julkisen täysin tukkoon ja kehtaatte vielä valittaa.

Ei ole. Et vain tiedä miten kollegasi seinän takana päättää toisin kuin Käypä hoito. Hän ei ole velvollinen jakamaan tätä asiaa kanssasi. 

Vierailija
275/293 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä minäkin olen ihmetellyt. Kaikilla hirveä hinku kuvauksiin

No kun Mairekin pääsi! Minä haluan olla sairaampi kuin se ja päästä kertomaan sen Ritvalle!

Vierailija
276/293 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä? Ymmärsit varmaan väärin? Mä siinä koitin pitää vanhuksen puolia. Oli tosi ahdistavaa. Sanoin moneen kertaan, että ei pysty, on kovia kipuja, ja kerroin millainen normaalisti on. Mutta tutkiva taho halusi omin silmin nähdä ja testata.

Ja kaikesta huolimatta revit sen vanhuksen ylös ja varmaan edesautoit tilanteen pahentumista

Vierailija
277/293 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin haluaisin magneettikuvat polvista. 

Juu mene yksityiselle. Ei minnekään magneettiin Suomessa pääse julkisella eikä edes työterveyshuollossa.

Pääsee kyllä, mikäli lääkäri arvioi tutkimuksen aiheellisiksi. Jos aloittajalla on esimerkiksi 40kg ylipainoa, niin siihen ei mikään magneettikuvaus auta. Siihen auttaa vain laihduttaminen. 

Muistan kerran kun 150 kiloinen keijukainen tuli odottamaan uusintaleikkausta kun lonkkatekonivel oli vääntynyt potilaan suuren massan vuoksi. Ei ne tekonivelet ihan älyttömiä kestä. Alun perin tekonivel oli laitettu avaskulaarisen nekroosin vuoksi.

Miksi aina puututaan siihen painoon. Julkinen ei kunnioita kehonrauhaa vaan vaatii kaikkia "slimmi" normiin.

Koska ylipaino aiheuttaa nivelkipuja. Siksi. 

Ketjun alkupäässä erästä oli kehotettu laihduttamaan itsensä alipainoiseksi.

Vierailija
278/293 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin haluaisin magneettikuvat polvista. 

Asettele jääkaappimagneetteja polven päälle ja ota kuva.

Vierailija
279/293 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kaikesta huolimatta revit sen vanhuksen ylös ja varmaan edesautoit tilanteen pahentumista

Mitä ihmettä? No enhän repinyt. 

"Olen nähnyt..." jne kirjoitin. En ala toistaa.

Vierailija
280/293 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylellistä. Meillä päin ei saa edes aikaa. Vaivaan kuin vaivaan ohjeistetaan syömään 2-3 viikkoa Buranaa ja soittamaan uudelleen, jos ei sillä asetu.

Tutulla irtosi hauis kokonaan toisesta päästä, eikä meinannut milläään saada aikaa. Kun meni paikan päälle ja jollain ilveellä otille, eivät meinanneet tehdä sille mitään, ilmeisesti koska eihän eläkeläinen nyt toimivaa kättä enää tarvitse.

Kun Pihlajalinna oli ilmeisesti saanut huonon tuloksen viime viuodelta, lienee edessä kulukuuri. Arvatkaa, missä säästetään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän