Eikö ihmisiä hävetä ajaa autolla letkan ensimmäisenä?
Luulisi että peilissä oleva näky saisi miettimään hieman
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Ei. Sen jonon tekee se toisena ajava, joka ei mene ohi. Liikenteessä ei ole käsitettä alinopeus, eli jos ekana ajava tuntuu hitaalta, get over it.
Älä nyt jaksa tätä lässytystä.
Esimerkiksi Tampereelta Vaasan suuntaan on paljon ohituskieltoaluetta. Ja kun rekkaliikennettä on paljon, niin kyllä se jonon ensimmäisenä 70 satasen alueella ajeleva pässi tekee sen jonon.
Eikö ap ymmärrä, että aina joku on ensimmäinen jonossa, samoin viimeinen.
Vierailija kirjoitti:
Joku on AINA letkassa ensimmäisenä, vaikka kaikki ajaisivat kahtasataa.
No tämä! :'D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi näihin kyselyihin eivät koskaan vastaa ne jotka ajavat 70 100 alueella?
Aina vaan samat vastaukset "kyllä minä minä minä ajan rajoitusten mukaan".
Ensin ajetaan 70 100 alueella kilometritolkulla, mutta kappas kummaa kun ohituskaista alkaa niin jo löytyy kaasukin. 120 mittarissa et pääse edes rinnalle :D
Jos olet koskaan ajanut autoa muuallakin kuin mökkitiellä, niin olet ehkä huomannut, että ohituskaistoilla on suurempi nopeusrajoitus. Esim. nelostiellä nopeusrajoitus on monesti 80 km/h, ja ohituskaistoilla 100 km/h. Totta kai kaikki kiihdyttävät vauhtia ohituskaistojen kohdalla.
Ikinä en oo ymmärtänyt niitä letkassa 2 tai 3. olevia hiillostajia, jotka pääsis ohi muttei uskalla ohittaa. Se letkan ekana oleva, jos ajaa hiljempaa tekee usein niin jostain syystä. Voi olla uusi paikka tai on kääntymässä pian tai huono auto tvs. Ne nopeemmat silloin ohittaa reippaasti eikä jää perään roukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Sen jonon tekee se toisena ajava, joka ei mene ohi. Liikenteessä ei ole käsitettä alinopeus, eli jos ekana ajava tuntuu hitaalta, get over it.
Älä nyt jaksa tätä lässytystä.
Esimerkiksi Tampereelta Vaasan suuntaan on paljon ohituskieltoaluetta. Ja kun rekkaliikennettä on paljon, niin kyllä se jonon ensimmäisenä 70 satasen alueella ajeleva pässi tekee sen jonon.
No sitten se menee niin. Hänellä on oikeus ajaa sitä turvalliseksi kokemaansa nopeutta, hän ei sitä jonoa tee tahallaan.
Lopettiko Räikkönen uransa tuon häpeän vuoksi?
Ajan sallittua nopeutta. Silti perääni muodostuu jono. Ihme ettei poliisit koskaan tule silloin vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Ajan sallittua nopeutta. Silti perääni muodostuu jono. Ihme ettei poliisit koskaan tule silloin vastaan.
Voisi hommata kojelautakameran eteen ja taakse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jyväjemmarien perässä on kiva ajella ruuhka-aikaan sellaiset 10km. Terv. entinen jyväjemmari
Ei ole mitään ongelmaa ajaa vaikka 20 km maatalouskoneen perässä. He eivät kuitenkaan siellä huvikseen ajele, ja sitä ajelua saan kiittää siitä että minulla on laittaa ruokaa lautaselle kotona.
Ihanan naiivia. Älä sitten vaan koskaan ohita yhtään Keskon rekkaa tai myyjää joka on menossa töihin.
Jos nyt kuitenkin ihan itse päätän jatkossakin kenet ohitan ja ketä en.
Edellinen jatkaa.. Siis silloin, kun joku ohittaa ylinopeudella.
Ei. Pitää ajaa nii kun oma mittari näyttää lailliseksi. Muiden kiireet ei kuulu mulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin ajetaan 70 100 alueella kilometritolkulla, mutta kappas kummaa kun ohituskaista alkaa niin jo löytyy kaasukin. 120 mittarissa et pääse edes rinnalle :D
Normisettiä että kun lähdet ohittamaan alinopeutta ajavaa, se painaakin kaasua juuri kun olet päässyt rinnalle.
Ainoa keino on ostaa sellainen 1200 hevosvoiman viritetty auto niin ohittaminen ei ole ongelma. Heti on 250 mittarissa, kun vähän nilkkaa oikaisee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisi hommata kojelautakameran eteen ja taakse.
Työnnä se kamera b aukkoosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normisettiä että kun lähdet ohittamaan alinopeutta ajavaa, se painaakin kaasua juuri kun olet päässyt rinnalle.
Mä painan hieman jarrua ja ryhmityn oikealle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jyväjemmarien perässä on kiva ajella ruuhka-aikaan sellaiset 10km. Terv. entinen jyväjemmari
Ei ole mitään ongelmaa ajaa vaikka 20 km maatalouskoneen perässä. He eivät kuitenkaan siellä huvikseen ajele, ja sitä ajelua saan kiittää siitä että minulla on laittaa ruokaa lautaselle kotona.
Ihanan naiivia. Älä sitten vaan koskaan ohita yhtään Keskon rekkaa tai myyjää joka on menossa töihin.
Jos nyt kuitenkin ihan itse päätän jatkossakin kenet ohitan ja ketä en.
Päätä ihmeessä, mutta älä jeesustele asialla.
Jos perääni tekeytyy jono, laitan pillipiiparin soimaan
Pied Piper of Hamelin (The Dark Flute)