Eikö ihmisiä hävetä ajaa autolla letkan ensimmäisenä?
Luulisi että peilissä oleva näky saisi miettimään hieman
Kommentit (89)
Jos ajan rajoituksen mukaan ei. Toinen juttu että on voinut joutua pysähtymään jonkin tietyn tms. takia ja muodostuu letka, jossa kaikki ajavat rajoitusten mukaan. En kyllä aja alle rajoitusten. Mittarivirheen huomioin.
Letkan ekahan on maanteiden kunkku.
Ei. Sen jonon tekee se toisena ajava, joka ei mene ohi. Liikenteessä ei ole käsitettä alinopeus, eli jos ekana ajava tuntuu hitaalta, get over it.
Ohi siitä vaan, jos mennään liian hitaasti. Jos mennään rajoitusten mukaan, niin ei pitäis olla valittamista.
Poliisi voi sakottaa nykyään kolmen km ylinopeudesta. Parempi ajaa noin 5km alle varmuudeksi, ettei sakkoraja ylity esim alamäessä
Vierailija kirjoitti:
Letkan ekahan on maanteiden kunkku.
Paras ajaa edellä.
Letkan aiheuttaa usein jonon toinen, joka ei Ohita vaikka ohituspaikkoja olisi mutta ei jätä muillekaan tilaa ohittaa yjtä kerrallaan, esim. rekan takana. Sitten on vain kolmannen odotettava että tulee tarpeeksi näkyvä paikka ilman risteyksiä ja vastaantulijoita.
ei... ajan rajoitusten mukaan... Yksikin kuumakalle oikein vilkutteli valoja, roikkui perseessä jne ja sit paahtoi ohi vaikka vastaan tuli auto... 10 minuutin päästä ohitin kuumakallen kun se oli poliisiauton kanssa levikkeellä....
Ei ärsytä. Ajan rajoitusten mukaan. Takaa voi ohittaa, jos ei pelkää ylinopeussakkoja. Mua ei painostuta pätkääkään sun valot peräpeilissä. Jos tulet liian lähelle niin hidastan vähän.
Mitä hävettävää tai mietittävää siinä on? Ei minun tarvitse miettiä kuin nopeusrajoituksia siinä. Turvavälin miettiminen kuuluisi takana ajavalle ja monelle tekisi hyvää ajatella niitä nopeusrajoituksiakin.
Ei minua kiinnosta, menevätkö muut ohi. Jos haluavat mennä, mennevät.
Miksi näihin kyselyihin eivät koskaan vastaa ne jotka ajavat 70 100 alueella?
Aina vaan samat vastaukset "kyllä minä minä minä ajan rajoitusten mukaan".
Vierailija kirjoitti:
Mitä hävettävää tai mietittävää siinä on? Ei minun tarvitse miettiä kuin nopeusrajoituksia siinä. Turvavälin miettiminen kuuluisi takana ajavalle ja monelle tekisi hyvää ajatella niitä nopeusrajoituksiakin.
Autokoulussa jopa painotettiin, että keskity omaan ajamiseen. Riskit syntyvät siinä, jos lisäät vauhtia, koska takana on autoja, vaikka et koe hallitsevasi tilannetta kovemmassa vauhdissa.
Aapeellä on vielä paljon oppimista turvallisesta liikennekäyttäytymisestä sekä itseluottamuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Nuorena kuskina vaikka tyttöjä kyydissä olisi voinut olla painetta olla "se hidastelija", mutta näin aikuisena ei tuollaiset hirveästi kiinnosta. En toki halua olla tientukkona tms. häiritä, mutta pyrin ajelemaan suunnilleen nopeusrajoitusten mukaan ja jos joku haluaa ajaa selvästi nopeampaa, hän voi sitten ohittaa. Minun ei tarvitse näyttää mitään ajamalla kovempaa kuin mitä muutenkin haluaisin ajaa.
Vierailija kirjoitti:
Ensin ajetaan 70 100 alueella kilometritolkulla, mutta kappas kummaa kun ohituskaista alkaa niin jo löytyy kaasukin. 120 mittarissa et pääse edes rinnalle :D
Mulla 80 000e premium ja edessä ajava Corolla määrää vauhdin.
Repiihän siinä jo tukan päästä raivosta.
Ei tunnu hävettävän, koska erittäin moni haluaa sinne letkan kärkeen, jopa henkensä vaarantaen.
Vierailija kirjoitti:
maantiellä ajan aina rajoitusten mukaan, koska cruisella mennään kuitenkin. auto tunnistaa nopeusrajoitukset ja säätää nopeuden automaattisesti ylös ja alas nopeusrajoituksen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin ajetaan 70 100 alueella kilometritolkulla, mutta kappas kummaa kun ohituskaista alkaa niin jo löytyy kaasukin. 120 mittarissa et pääse edes rinnalle :D
Tuo kuulostaa vähän liioittelulta, mutta samaa ilmiötä mietin itsekin kesälomalla Suomessa, että se aiemmin edessä hidastellut iskee lisää kaasua kun tulee ohituskaista ja hänet voisi ohittaa.
Letkis..