Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö ihmisiä hävetä ajaa autolla letkan ensimmäisenä?

Vierailija
23.07.2026 |

Luulisi että peilissä oleva näky saisi miettimään hieman

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hävetä sillä sen letkan muodostaa toisena ajava auto.

Ei vaan ne kaikki perässä ajavat.

Vierailija
42/89 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi näihin kyselyihin eivät koskaan vastaa ne jotka ajavat 70 100 alueella?

Aina vaan samat vastaukset "kyllä minä minä minä ajan rajoitusten mukaan".

Miksi olisi ongelma ajaa seitsemääkymppiä satasen alueella?

Ajan päivittäin reittiä, jossa rajoitus on 80, mutta (varmaankin vanhukset) osa ajaa kuuttakymppiä. 

En oikein tajua miksi heidän pitäisi hävetä. He ajavat parhaaksi katsomaansa nopeutta ottaen huomioon auton, reitin, oman ajotaitonsa, reaktiokykynsä, hirvien pelkonsa jne.

Vain lapsekas henkilö kiukuttelee, jos muut eivät aja sitä nopeutta, minkä hän itse katsoo parhaaksi.

Ajakoon vain haluamaansa nopeutta kunhan eivät estä muita tekemästä samoin.

Eihän me estetä, olet vapaa ajamaan sitä nopeutta minkä parhaaksi näet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas uusi häpeämisen aihe niinkuin niitä ei nyt jo olisi tarpeeksi. Mikä ihme on premium kuski? (kysyy ulkosuomalainen,)

Vierailija
44/89 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas uusi häpeämisen aihe niinkuin niitä ei nyt jo olisi tarpeeksi. Mikä ihme on premium kuski? (kysyy ulkosuomalainen,)

Premium-kuski on ihminen, joka kuvittelee auton hinnan vaikuttavan siihen, millaisia oikeuksia hänellä on liikenteessä.

Vierailija
45/89 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene kuule ohitse jos vauhtini ei sinulle maistu. Vai eikö vekselivetoisella autollasi pääse.

Vierailija
46/89 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on SUURIN sallittu nopeusrajoitus. Ei sitä ole pakko ajaa. 

Vierailija
47/89 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Toisena hävettäisi kylläkin ajaa. 

Vierailija
48/89 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta puhuen, tuntuu hyvältä. 

Ajan usein mutkaista tietä, missä on paljon ohituskieltoalueita. Ihan kivalta tuntuu ajaa nopeusrajoituksen mukaan ja johtaa kymmenen auton letkaa. Jos takana tulija on liian lähellä, hidastan tietenkin, koska sovitan nopeuden turvaväliin, kuten hyvä kuski ainakin.

Ylinopeus ei ole ihmisoikeus, lapset.

Vierailija
49/89 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Letkan ekahan on maanteiden kunkku.

Ei ole. LETKAN EKA ON TOYOTA. AINA.

Olkoon. Jonon perällä on aina tilaa.

Vierailija
50/89 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväjemmarien perässä on kiva ajella ruuhka-aikaan sellaiset 10km. Terv. entinen jyväjemmari

Vierailija
51/89 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jyväjemmarien perässä on kiva ajella ruuhka-aikaan sellaiset 10km. Terv. entinen jyväjemmari

Mjaa. Meikäläiset jyväjemmarit yleensä kaartaa sivutielle jo muutaman kilometrin jälkeen. 

Jos eivät, siinä kasvaa henkinen kantti.

Vierailija
52/89 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olisi ongelma ajaa seitsemääkymppiä satasen alueella?

Ajan päivittäin reittiä, jossa rajoitus on 80, mutta (varmaankin vanhukset) osa ajaa kuuttakymppiä. 

En oikein tajua miksi heidän pitäisi hävetä. He ajavat parhaaksi katsomaansa nopeutta ottaen huomioon auton, reitin, oman ajotaitonsa, reaktiokykynsä, hirvien pelkonsa jne.

Vain lapsekas henkilö kiukuttelee, jos muut eivät aja sitä nopeutta, minkä hän itse katsoo parhaaksi.

Ajakoon vain haluamaansa nopeutta kunhan eivät estä muita tekemästä samoin.

Eihän me estetä, olet vapaa ajamaan sitä nopeutta minkä parhaaksi näet. 

Mahtavaa, kiitos!

Vierailija
53/89 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koska nopeuteni on noin 350 kmh, ei helvata olenko eksynyt F1 radalle.Ihmettelinkin sitä kun painoin tallan pohjaan että Miksi Bottas oli tienlaidassa kyykkypaskalla, oliko menossa välityhjennys vai polkupyörästä kumi puhki.

Vierailija
54/89 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku on AINA letkassa ensimmäisenä, vaikka kaikki ajaisivat kahtasataa.

Vierailija
55/89 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajaa letkan ensimmäisenä, on sopiva turvaväli edellä ajavaan. Sen sijaan takana tulevat eivät pidä riittävää turvaväliä ja peräänajon sattuessa saavat niskavamman niskan tehdessä piiskamaisen liikkeen, joka johtaa mahdollisesti jopa koko loppuelämän hermokipuihin. 

Kannattaisko vähän käyttää liikenteessä niitä aivosoluja ja tiedostaa oikeasti missä ajaa parhaillaan esim. turvavälin tiedostaminen ja pitää se vähintään kolmen sekunnin väli edellä ajavaan.

Vierailija
56/89 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään ongelmaa ajaa vaikka 20 km maatalouskoneen perässä. He eivät kuitenkaan siellä huvikseen ajele, ja sitä ajelua saan kiittää siitä että minulla on laittaa ruokaa lautaselle kotona. 

Vierailija
57/89 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Letkan aiheuttaa usein jonon toinen, joka ei Ohita vaikka ohituspaikkoja olisi mutta ei jätä muillekaan tilaa ohittaa yjtä kerrallaan,  esim. rekan takana. Sitten on vain kolmannen odotettava että tulee tarpeeksi näkyvä paikka ilman risteyksiä ja vastaantulijoita. 

Ja sen jälkeen sen aiheuttaa taas jonossa toinen, jos yksi sattuu pääsemään ohi?

Kyllä se pääsyyllinen on ensimmäisenä jonossa jurnuttava, joka aiheuttaa ajotyylillään vaaraa. Usein nämä ovat vielä niitä, joiden vauhti yhtäkkiä nouseekin yli rajoituksen, kun tulee ohituspaikka. Ja sen jälkeen taas pudotetaan vauhti aivan minimiin eikä missään tapauksessa päästetä letkaa ohi vaikkapa poistumalla hetkeksi bussipysäkille. "Minulla on oikeus ja kaikkien on yksitellen ohitettava minut. Minä en aja sivuun."

Vierailija
58/89 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en edes aja enää Suomen teillä omalla autolla, vaan aina bussi tai juna, sillä maanteillä on niin vaarallista ja en siedä niitä puskurissa roikkujia, vaikka ajaisin normaalilla nopeudella.

Vierailija
59/89 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku on aina ensimmäinen.

Vierailija
60/89 |
23.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta hittoakaan. Törkeä ylinopeus on sinun ongelmasi. Kuten myös peräänajo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi