Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö ihmisiä hävetä ajaa autolla letkan ensimmäisenä?

Vierailija
23.07.2026 |

Luulisi että peilissä oleva näky saisi miettimään hieman

Kommentit (154)

Vierailija
141/154 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliisi voi sakottaa nykyään kolmen km ylinopeudesta. Parempi ajaa noin 5km alle varmuudeksi, ettei sakkoraja ylity esim alamäessä

Ei vaan opetella ajamaan niin että se auton nopeus pysyy alamäessäkin tasaisena. Tuo on puhtaasti taidoistasi kiinni ja ei, noin ei kannata toimia. 

Vierailija
142/154 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonkun pitää olla aina letkan ensimmäinen!

Jos letkan ensimmäisen pitäisi väistää, niin sen jälkeenhän aiemmin letkan toisena ollut on letkan ensimmäinen. Joten hänenkin pitäisi sen jälkeen väistää. Alkaa bussipysäkit pikkuhiljaa täyttyä. 

Paitsi tietenkin jos ratin takana olen Minä Itte. 

Riittää ihan vaan se, että ajaisi nopeusrajoitukset huomioiden. Ei tarvitse kerätä koko jonoa peräänsä.

Mutta jos letkan ensimmäinen ajaa sallittua nopeutta, seuraava ylinopeutta, seuraava passaa vauhtiinsa tsen toisen mukaan jne jne. ni siitä syntyy juurikin se pumppaava letka, mikä vtuttaa monia. Eli sanoisin että vika on aina sen toisen ajajan, ei ensimmäisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/154 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi näihin kyselyihin eivät koskaan vastaa ne jotka ajavat 70 100 alueella?

Aina vaan samat vastaukset "kyllä minä minä minä ajan rajoitusten mukaan".

Koska suurinosa ajaa rajoitusten mukaan tai hieman kovempaa. Nuo teiden tulpat on huomattava vähemmistö. 

Vierailija
144/154 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan rajoitusten mukaan, mittarivirheen huomioiden joten jos perään syntyy letka niin ei ole minun ongelmani. Rikkokaa rajoituksia aivan rauhassa, minua ei hävetä ajaa sitä suurinta sallittua nopeutta. 

Vierailija
145/154 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hävetä. Miksi minua hävettäisi ajaa rajoitusten mukaan? 

Vierailija
146/154 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisi voi sakottaa nykyään kolmen km ylinopeudesta. Parempi ajaa noin 5km alle varmuudeksi, ettei sakkoraja ylity esim alamäessä

Ei vaan opetella ajamaan niin että se auton nopeus pysyy alamäessäkin tasaisena. Tuo on puhtaasti taidoistasi kiinni ja ei, noin ei kannata toimia. 

Tämä. En ole koskaan ymmärtänyt kuinka voi olla vaikeaa pitää vauhti tasaisena oli sit ala- tai ylämäki. Miksi jotkut eivät vaan osaa ajaa? Ei ole vaikeaa. 

Vierailija
147/154 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Sen jonon tekee se toisena ajava, joka ei mene ohi. Liikenteessä ei ole käsitettä alinopeus, eli jos ekana ajava tuntuu hitaalta, get over it.

Vanhentunut väite, sen toisena olevan voi ohittaa sopivassa paikassa, sitten on enää yksi ohitettava. Minua ei hävetä koskaan menkööt ohi jos suurin sallittu ei kelpaa.

Vierailija
148/154 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. En ole koskaan ymmärtänyt kuinka voi olla vaikeaa pitää vauhti tasaisena oli sit ala- tai ylämäki. Miksi jotkut eivät vaan osaa ajaa? Ei ole vaikeaa. 

Jep. Just näiden ajotaidottomien, pumppaaja luusereiden takia niitä letkoja syntyy. Ei hallita autoa vaan ajetaan ylämäkeen alinopeutta ja alamäkeen ylinopeutta ja vauhti vaihtelee satasen rajoituksella 80-110km/h. Näitä munapäitä näkee paljon. Opettelisitte ajamaan tai soittaisitte taksin. 

Vierailija
149/154 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Just näiden ajotaidottomien, pumppaaja luusereiden takia niitä letkoja syntyy. Ei hallita autoa vaan ajetaan ylämäkeen alinopeutta ja alamäkeen ylinopeutta ja vauhti vaihtelee satasen rajoituksella 80-110km/h. Näitä munapäitä näkee paljon. Opettelisitte ajamaan tai soittaisitte taksin. 

Luulisi että puuttuisivat jo autokoulussa tähän. Jos kuljettajalla on ajotaidot niin hukassa, ettei kykene pitämään edes vauhtia tasaisena, niin miksi ne päästävät nämä inssiin ja miksi inssi päästää läpi? Niin perusasia kun voi olla eikä edes sitä osata. 

Vierailija
150/154 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun auton perässä lukee: oon vanha ja sokee. 

Eivät oo ohitelleet.

Vierailija
151/154 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisi että puuttuisivat jo autokoulussa tähän. Jos kuljettajalla on ajotaidot niin hukassa, ettei kykene pitämään edes vauhtia tasaisena, niin miksi ne päästävät nämä inssiin ja miksi inssi päästää läpi? Niin perusasia kun voi olla eikä edes sitä osata. 

Vauhti mitoitetaan tilanteen mukaan. Tämä perusasia opetettiin jo autokoulussa. Outoa että niin monella tämä asia on vielä hakusessa. Mutta ehkä sen takia onnettomuuksia sattuukin, kun pitää ajaa satasta, koska liikennemerkki, mutta tienpinta jäässä ja taivaalta sataa lunta. 

Järjenkäyttö on sallittua ja jopa toivottavaa. 

Vierailija
152/154 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi näihin kyselyihin eivät koskaan vastaa ne jotka ajavat 70 100 alueella?

Aina vaan samat vastaukset "kyllä minä minä minä ajan rajoitusten mukaan".

Jos ajaa vaikka 70, niin mitä sitten?

Jos et tätä ymmärrä niin paikkasi ei ole ratin takana.

Vierailija
153/154 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokuhan se on aina jonossa ensimmäisenä..

Vierailija
154/154 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on valtateillä aina vakkarissa tikkari+5, auton mittari valehtelee 2km/h. Ohi saa mennä jos ei kelpaa.