Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kurdimiehen kanssa seurustelu?

Vierailija
18.07.2026 |

Onko paikalla ketään, joka olisi parhaillaan tai olisi ollut parisuhteessa kurdimiehen kanssa? Olen itse alkukesästä asti tapaillut noin 4-kymppistä kurdimiestä ja vaikeaa on. Mies on uskonnoton eli ongelmat eivät johdu islamin uskosta. Hän on suomen kansalainen ja ollut täällä yli 10 vuotta. Naiskäsitys on ihan länsimaalainen eli ei ole tasa-arvokysymyksistä mitään vääntämistä. 

Ongelmat johtuvat poikkeavasta kunniakäsityksestä. Asiat, jotka suomalaisissa tavallisissa parisuhteissa esim. riidan aikana sanotaan, on hänen mielistään aivan valtavan epäkunnioittavia ja joudun pyytämään anteeksi sellaisissakin tilanteissa, joissa riita on alkanut jostain minua loukanneesta tilanteesta. Tuntuu, että olen ihan kynnysmatto ja joudun nöyrtymään anteeksipyyntöön tilanteissa, joissa en kotimaisen miehen kanssa missään tapauksessa pyytäisi anteeksi. Jollain tapaa ymmärrän tuon kunniakysymyksen ja koska olen hyvin ihastunut mieheen, en ole kokenut mahdottomaksi pyytää sanojani anteeksi sellaisissakaan tilanteissa, joissa riidan alkusyy on ollut hänessä. Olen ajatellut, että opin tästä sivistyneempää riitelyä, jos en muuta 😁

Lisäksi mietityttää miehen rehellisyys. Kurdien kulttuuriin kuuluu rehellisyys, sen tiedän. Mutta voinko oikeasti luottaa siihen, että hän sanoo esim. olevansa uskollinen? Yhdistelmä, jossa pyytelen anteeksi tilanteissa, joissa olen epäillyt hänen rakkauttaan tai uskollisuuttaan olisi kyllä tavallisessa parisuhteessa aivan ehdoton eiei. 

Se vähä, mitä olen tähän mennessä oppinut kurdien kulttuurista on saanut mut ymmärtämään, että se mikä normaalisti olisi iso red flag, ei tässä nyt välttämättä päde. Haluaisin siis kuulla kokemuksia joltain, joka on suhteessa ollut kurdin kanssa. Kannattaako tätä vääntämistä jatkaa vai hakkaanko vaan päätäni seinään ja jään lopulta sydän ja mieli särkyneenä yksin?

Kommentit (97)

Vierailija
1/97 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmat johtuvat poikkeavasta kunniakäsityksestä.

Tiedätkö mikä on kunniakulttuurien sääntö nro 1 naiselle? Sänkyyn miehen kanssa vasta avioliitossa. Pelisi on pelattu jo tässä vaiheessa, mikäli kaipaat kunnioitusta itseäsi kohtaan. 

Vierailija
2/97 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmat johtuvat poikkeavasta kunniakäsityksestä.

Tiedätkö mikä on kunniakulttuurien sääntö nro 1 naiselle? Sänkyyn miehen kanssa vasta avioliitossa. Pelisi on pelattu jo tässä vaiheessa, mikäli kaipaat kunnioitusta itseäsi kohtaan. 

No, me emme ole harrastaneet minkäänlaista seksiä tähän mennessä, joten tuo asia ei ole ongelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/97 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koette kulttuurillisia yhteentörmäyksiä. Joudut alistamaan itseäsi. Lähde ennen kuin käy huonosti. 

Vierailija
4/97 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla alle puolentoista kuukauden aikana jo useita riitoja vaikka ette edes ole yhdessä koko ajan?

Vierailija
5/97 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä aiheista riitelette?

Vierailija
6/97 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla alle puolentoista kuukauden aikana jo useita riitoja vaikka ette edes ole yhdessä koko ajan?

Ei ole ollut useita riitoja. Yksi kunnon riita tällä viikolla ja pari minun loukkaantumistani tilanteissa, joissa hän ei ole kokenut käyttäytyneensä loukkaavaksi. Olemme nähneet kyllä tosi paljon, lähes päivittäin, koska asumme samassa naapurustossa ja mä olen ollut lomalla.

Seksiä ei siis ole ollut vielä, en ole maksanut hänen kulujaan tai mitään muutakaan hyväksikäyttöön viittaavaa ei ole tapahtunut. Olen tuntenut miehen yhteisen liikuntaharrastuksen kautta noin pari vuotta.

Vierailija
7/97 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette seurustelleet alle kaksi kuukautta. Yleensä tuossa vaiheessa ihmiset yrittävät näyttää itsestään lähinnä parhaita puoliaan. Mieti millaista se on kun asutte yhdessä...

Vierailija
8/97 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatat jopa kuolla miehen kunniakäsitysten vuoksi ja voit olla täysin varma että olet pelkkä reikä. Missä tämän miehen vaimo ja lapset ovat, hehän avioituvat hyvin nuorina ja mieluiten omiensa kanssa. Yhteisönsä taitaa tietää hänestä yhtä ja toista mitä sinä et tiedä ja siksi suomalainen kelpaa nu**ittavaksi. Katso heidän naisiaan, onko asemansa suhteessa miehiin sellainen jonka haluat itsellesi!

Miksi yleistät vai onko sinulla ollut suhde perheellisen kurdimiehen kanssa ja olet katkera?

Vierailija
9/97 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ollut useita riitoja. Yksi kunnon riita tällä viikolla ja pari minun loukkaantumistani tilanteissa, joissa hän ei ole kokenut käyttäytyneensä loukkaavaksi. Olemme nähneet kyllä tosi paljon, lähes päivittäin, koska asumme samassa naapurustossa ja mä olen ollut lomalla.

Seksiä ei siis ole ollut vielä, en ole maksanut hänen kulujaan tai mitään muutakaan hyväksikäyttöön viittaavaa ei ole tapahtunut. Olen tuntenut miehen yhteisen liikuntaharrastuksen kautta noin pari vuotta.

Oman kokemukseni mukaan kurdimies maksaa naisen kulut jos mennään syömään tai kahville koska miehen kuuluu toimia maksajana kulttuuriin mukaan. 

Vierailija
10/97 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä suhteista eroat vain kuoleman kautta. Vältä kuin ruttoa.

Vierailija
11/97 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies testailee sinun rajojasi pakottamalla sinut pyytelemään anteeksi. Kokeilepa, mitä tapahtuu, kun et pyydä anteeksi. 

Mitä muuten tämä tarkoittaa: "Olemme nähneet kyllä tosi paljon, lähes päivittäin, koska asumme samassa naapurustossa ja mä olen ollut lomalla." Eikö mies käy töissä?

Vierailija
12/97 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat miellyttäviä ja kohteliaita miehiä joten kimppuun kuin sika limppuun.

Vierailija
13/97 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on kasvatettu sellaisessa ympäristössä, jossa naisen tulee kunnioittaa miestä. Nainen on noissa maissa vain miehen orja. Miettisin kyllä tuota suhdetta uudestaan. Sitten kun uutuuden viehätys päättyy mitä vaan voi käydä 

Vierailija
14/97 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtään ainutta vastausta tähän mennessä ei näemmä ole tullut sellaisilta henkilöiltä, joilla olisi omaa kokemusta aiheesta. Lähes kaikki ovat typeriä yleistyksiä, joilla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. 

Mies on töissä ja koska asumme lähekkäin ja minä olen lomalla, olemme voineet nähdä lähes päivittäin. Seksiä ei ole ollut, rahallista hyväksikäyttöä ei ole ollut, en ole muuttamassa hänen kanssaan yhteen, en ole hankkiutumassa raskaaksi, olen yli 40 eli miestä vanhempi.

Minua ei kiinnosta halventavat kommentit siitä minkälainen olen, kun tapailen tuollaista miestä. Ei muuta mielipidettäni hänestä. Minua kiinnostaa, jos jollain olisi omakohtaista kokemusta saako suhteen toimimaan, mutta on näemmä turha toivo tältä palstalta saada mitään järkeviä vastauksia.

Vierailija
15/97 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa vaiheessa suhdetta teidän kuuluisi olla umpirakastuneita ilman mitään ongelmia. Se, että ongelmia on jo tossa vaiheessa, ja noin perustavaa laatua olevia, pitäisi laittaa sun hälytyskellot soimaan. Lujaa. Riippumatta kumppanin alkuperästä. 

Mutta kun nyt olet päättänyt saada suhteen toimimaan hinnalla millä hyvänsä, niin eikun onnea matkaan, tulette olemaan hyvin onnellisia yhdessä. Tonhan sä haluat kuulla, eikö? 

Vierailija
16/97 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että on "uskonnoton" ei ole sama asia, kuin että olisi kasvanut ja elänyt tyhjiössä. Hölmökö olet?

Vierailija
17/97 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeen tuodun ku*dilapsivaimon tarina

https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000011078917.html

https://areena.yle.fi/1-50889297

Harva tietää näiden naisten olevan Afrikan ulkopuolella yksi sukuelimistään leikatuimmista naisista, että sellaiset kunniakäsitykset.

Ku*dinaisten tilannetta Suomessa:

Jatkuvassa pelossa
Isä ja aviomies ovat pahoinpidelleet Saryaa ”perheen kunnian” vuoksi. Väkivalta alkoi hänen ollessaan viisivuotias. Sarya kertoo HS:lle pelokkaista naisista, joita kohtaa Suomessa jatkuvasti. (Yllätysyllätys, Hesari on poistanut kommentointimahdollisuuden)

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011487139.html

Vierailija
18/97 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, nyt AP tietää miltä miehestä tuntuu seurustella suomalaisen naisen kanssa. Vaikka päälläsi seisoisit, teet kaiken silti väärin ja saat pyytää olemassaoloasi anteeksi.

Vierailija
19/97 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikki ovat typeriä yleistyksiä, joilla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. 

Defenssit päällä. Vaikka ko. heimon naisten huono asema ja kunniaväkivallan normaalius on maailmanlaajuisesti tiedetty tosiasia.

Vierailija
20/97 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin sanoen sä pyytelet anteeksi miehen käytöstä ja sitä, miltä hänestä tuntuu. Oppikirjanarsismia. 

Tirsk, ihanaa loppuelämää... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä