Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kurdimiehen kanssa seurustelu?

Vierailija
18.07.2026 |

Onko paikalla ketään, joka olisi parhaillaan tai olisi ollut parisuhteessa kurdimiehen kanssa? Olen itse alkukesästä asti tapaillut noin 4-kymppistä kurdimiestä ja vaikeaa on. Mies on uskonnoton eli ongelmat eivät johdu islamin uskosta. Hän on suomen kansalainen ja ollut täällä yli 10 vuotta. Naiskäsitys on ihan länsimaalainen eli ei ole tasa-arvokysymyksistä mitään vääntämistä. 

Ongelmat johtuvat poikkeavasta kunniakäsityksestä. Asiat, jotka suomalaisissa tavallisissa parisuhteissa esim. riidan aikana sanotaan, on hänen mielistään aivan valtavan epäkunnioittavia ja joudun pyytämään anteeksi sellaisissakin tilanteissa, joissa riita on alkanut jostain minua loukanneesta tilanteesta. Tuntuu, että olen ihan kynnysmatto ja joudun nöyrtymään anteeksipyyntöön tilanteissa, joissa en kotimaisen miehen kanssa missään tapauksessa pyytäisi anteeksi. Jollain tapaa ymmärrän tuon kunniakysymyksen ja koska olen hyvin ihastunut mieheen, en ole kokenut mahdottomaksi pyytää sanojani anteeksi sellaisissakaan tilanteissa, joissa riidan alkusyy on ollut hänessä. Olen ajatellut, että opin tästä sivistyneempää riitelyä, jos en muuta 😁

Lisäksi mietityttää miehen rehellisyys. Kurdien kulttuuriin kuuluu rehellisyys, sen tiedän. Mutta voinko oikeasti luottaa siihen, että hän sanoo esim. olevansa uskollinen? Yhdistelmä, jossa pyytelen anteeksi tilanteissa, joissa olen epäillyt hänen rakkauttaan tai uskollisuuttaan olisi kyllä tavallisessa parisuhteessa aivan ehdoton eiei. 

Se vähä, mitä olen tähän mennessä oppinut kurdien kulttuurista on saanut mut ymmärtämään, että se mikä normaalisti olisi iso red flag, ei tässä nyt välttämättä päde. Haluaisin siis kuulla kokemuksia joltain, joka on suhteessa ollut kurdin kanssa. Kannattaako tätä vääntämistä jatkaa vai hakkaanko vaan päätäni seinään ja jään lopulta sydän ja mieli särkyneenä yksin?

Kommentit (97)

Vierailija
61/97 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi käsittää miksi haluat väkisin ongelmia elämääsi. Jo tuon, että riitoja on ollut jo näin aikaisessa vaiheessa suhdetta, pitäisi kyllä herättää riisumaan vaaleanpunaiset silmälasit. Jos olet onnekas, päädyt vain onnettomaan ja alisteiseen liittoon, ja jos taas huonosti käy, päädyt valitettavaksi tilastomerkinnäksi.

Vierailija
62/97 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Ensimmäisten kuukausien pitäisi olla ihanaa lääpällään oloa ei riitelyä.

Nuoruuden piikkiin menisi tuollaiset leimahtelut, mutta nyt ei ole siitäkään kyse.

Itseni on vaikea ymmärtää tällaisia tilanteita, kun omassa suhteessa ne on laskettavissa kahden käden sormilla 15 vuoden ajalta. Eivätkä koskaan sellaisia, että toinen vain olisi anteeksi pyytävä osapuoli. 

Valitettavasti usein kunnia-asioissa parisuhteen päättyminenkään ei lopeta sitä, että sinä olet se joka loukkaa miehen kunniaa. Päinvastoin. Olisin hyvin tarkkana, mitä tapahtuu, jos ja kun haluat lopettaa suhteen.

tämä, ja heillä on ns. silmät kaikkialla. Kaverini päätti tollasen kanssa lyhyen seurustelun, sen jälkeen oli hassuja seuraamistilanteita muiden k-miesten taholta. Muutti sitten paikkakuntaa reilusti kauemmas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/97 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmat johtuvat poikkeavasta kunniakäsityksestä.

Tiedätkö mikä on kunniakulttuurien sääntö nro 1 naiselle? Sänkyyn miehen kanssa vasta avioliitossa. Pelisi on pelattu jo tässä vaiheessa, mikäli kaipaat kunnioitusta itseäsi kohtaan. 

Tää vaan ei koske miestä itseään, kuten ap on jo huomannut. Ulkonäkö on heille numero yksi. 

Vierailija
64/97 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voi olla henkilökohtaisesti täysi mulkku, oli kulttuuri minkälainen vain. Tuo kaasuvalotus kuulostaa persoonallisuushäiriöiseltä.

Vierailija
65/97 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"vaikeaa on", "Ongelmat johtuvat poikkeavasta kunniakäsityksestä." "joudun pyytämään anteeksi" "olen ihan kynnysmatto" "joudun nöyrtymään" "Jollain tapaa ymmärrän" "en ole kokenut mahdottomaksi" "opin tästä sivistyneempää riitelyä" "mietityttää miehen rehellisyys" "mikä normaalisti olisi iso red flag, ei tässä nyt välttämättä päde" "Kannattaako tätä vääntämistä jatkaa" "hakkaanko vaan päätäni seinään" "jään lopulta sydän ja mieli särkyneenä yksin" 

... Miksi haluat tätä niin paljon?

Vierailija
66/97 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei mene jakeluun, miksi red flagit on tän miehen kohdalla eri, kuin kantiksen. Ongelmallinen käytös on ongelmallista ihmisestä riippumatta.  Selitätkö ap omin sanoin? 

Vierailija
67/97 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"vaikeaa on", "Ongelmat johtuvat poikkeavasta kunniakäsityksestä." "joudun pyytämään anteeksi" "olen ihan kynnysmatto" "joudun nöyrtymään" "Jollain tapaa ymmärrän" "en ole kokenut mahdottomaksi" "opin tästä sivistyneempää riitelyä" "mietityttää miehen rehellisyys" "mikä normaalisti olisi iso red flag, ei tässä nyt välttämättä päde" "Kannattaako tätä vääntämistä jatkaa" "hakkaanko vaan päätäni seinään" "jään lopulta sydän ja mieli särkyneenä yksin" 

Ja HUOM! Tapailtu reilu kuukausi. 

Vierailija
68/97 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kurdimies hyvä sängyssä? Harrastatteko peppuseksiä?

Vierailija
69/97 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja HUOM! Tapailtu reilu kuukausi. 

Ei stna mikä miinakenttä. 

Mutkumiesonniinihqu

Vierailija
70/97 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue pöljä ketju ennen kun kommentoit

Vierailija
71/97 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysy erossa! 

Vierailija
72/97 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot että miehen "naiskäsitys on ihan länsimaalainen", mutta sitten kuitenkin kuvaat hänen käytöstään josta paistaa että naiskäsitys ei ole tasa-arvoinen. Kunniakysymys liittyy juuri siihen, että tasa-arvoa ei ole ja se että joudut nöyrtymään ja pyytämään anteeksi asioita vaikka mielestäsi ei kuuluisi on juuri sitä että suhde ei ole tasa-arvoinen. Näin se lähisuhdeväkivalta ja henkinen väkivalta toimii ihan suomalaisten miestenkin kanssa: kaikki on naisen syytä ja naisella ei ole oikeutta sanoa mielipidettänsä tai olla eri mieltä. Jos on niin tulee "rangaistus" jossakin muodossa, jos ei nyrkistä niin sitten henkisellä kieroilulla. Juokse karkuun, mies on abuser. Itse olin 15 vuotta tällaisessa suhteessa ihan suomalaisen miehen kanssa.

Ja nimenomaan pahenee ajan kanssa, nyrkkiä ja pahempaa tiedossa.

Vierailija
73/97 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomimies taas projisoimassa. Tee oma aloitus, jooko? 

Vierailija
74/97 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Ensimmäisten kuukausien pitäisi olla ihanaa lääpällään oloa ei riitelyä.

Nuoruuden piikkiin menisi tuollaiset leimahtelut, mutta nyt ei ole siitäkään kyse.

Itseni on vaikea ymmärtää tällaisia tilanteita, kun omassa suhteessa ne on laskettavissa kahden käden sormilla 15 vuoden ajalta. Eivätkä koskaan sellaisia, että toinen vain olisi anteeksi pyytävä osapuoli. 

Valitettavasti usein kunnia-asioissa parisuhteen päättyminenkään ei lopeta sitä, että sinä olet se joka loukkaa miehen kunniaa. Päinvastoin. Olisin hyvin tarkkana, mitä tapahtuu, jos ja kun haluat lopettaa suhteen.

tämä, ja heillä on ns. silmät kaikkialla. Kaverini päätti tollasen kanssa lyhyen seurustelun, sen jälkeen oli hassuja seuraamistilanteita muiden k-miesten taholta. Muutti sitten paikkakuntaa reilusti kauemmas.

Supolle töihin.

Vierailija
75/97 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsori siitä. Noh, annatko kakkosta, niinku yleensä?

En koskaan. Tsori siitä. Tee oma aloitus sun fantasioillesi. 

Vierailija
76/97 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista miten todellisien vaarojen puute ja tämän maan täysin munattomien miesten kulttuuri kasvattaa tälläisiä naisia. Suomessa miehet jakautuvat väkivaltaisiin rähinöijiin (pieni, jatkuvasti kutistuva joukko) ja naisia pelkääviin mamman luimistelijoihin (suurin osa). 

Eroa kurdimiehiin ja heidän kulttuuriinsa voitkin itse miettiä pysymällä suhteessa ja seuraamalla kuinka kauan menee että saat pataan. Uskon tämän olevan paljon toimivampaa kuin mikään neuvo mitä saat täältä 😌

Vierailija
77/97 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen neuvon annan että hyvästele läheisesi ja järjestä asiasi päätökseen. 

Tämä ei ole edes vitsi vaan vakavasti annettu neuvo. Tuo ei tule päättymään sun kannalta hyvin. Tai onnellisesti.

Vierailija
78/97 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista miten todellisien vaarojen puute ja tämän maan täysin munattomien miesten kulttuuri kasvattaa tälläisiä naisia. Suomessa miehet jakautuvat väkivaltaisiin rähinöijiin (pieni, jatkuvasti kutistuva joukko) ja naisia pelkääviin mamman luimistelijoihin (suurin osa). 

Eroa kurdimiehiin ja heidän kulttuuriinsa voitkin itse miettiä pysymällä suhteessa ja seuraamalla kuinka kauan menee että saat pataan. Uskon tämän olevan paljon toimivampaa kuin mikään neuvo mitä saat täältä 😌

Ap uskoo vilpittömästi, että sai pataansa syystä. Pyytää vielä anteeksi päälle. 

Vierailija
79/97 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen neuvon annan että hyvästele läheisesi ja järjestä asiasi päätökseen. 

Tämä ei ole edes vitsi vaan vakavasti annettu neuvo. Tuo ei tule päättymään sun kannalta hyvin. Tai onnellisesti.

tässä vaiheessa lienee vielä mahdollista hatkata, mutta onko ap valmis jättämään kaiken taakse, myös somen..ja kaikki ei se ny mulle varmaan mitään tekisi kannata unohtaa heti kättelyssä. Mutta tätä ei nyt "kauniisti" pysty päättämään ja silti saa vilkuilla olan yli jokusen vuoden. esim. case Sello...ei ollut edes mikään virallinen seurustelukumppani.

Vierailija
80/97 |
18.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsori siitä. Noh, annatko kakkosta, niinku yleensä?

En koskaan. Tsori siitä. Tee oma aloitus sun fantasioillesi. 

Kysymyshän oli, että harrastaako aiheen päähenkilö kanssasi peppuseksiä. Eli hyvinkin aiheeseen kuuluva asia. Herne pois nenusta hei.

Ja sulla katetri pilissä hei. Lue ketju, seniili. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän