*~*~* Vantut Lokakuuhun *~*~*
Syyskuun loppupuoli:
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Kommentit (105)
Meillä typylle tuli kans aika pian ekojen poskihampaiden ja kulmahampaiden jälkeen ne toiset. Onneksi tulivat ilman suurempia huutoja. Eli oisko nyt kk sitten huomattu, että kaikki hampaat on jo suussa. Tän yhden sivuston mukaan keskimmärin tulevat 24-30kk iässä. (Toivottavasti osaan linkittää).
Evestä kyllä tosi hyvä kuva.
Minäkin onnittelen kollektiivisesti kaikkia kaksi vuotta täyttäneitä, kun en ole saanut aikaiseksi onnitella oikeaan aikaan jokaista! Meillä synttäreihin on vielä viikko aikaa, eikä mitään valmisteluja sattuneesta syystä ole tehty... no, mummalle on lahjatoiveita kerrottu, kun ollaan kaupoissa pyöritty. Typyn ykköstoive taitaa olla nukenrattaat ja kakkosena sitten leikkiuuni, jota vielä harkitaan... suloisiahan ne puiset ovat, mutta mietityttää, et mihin kaikki lahjatavara taas mahtuu, kun nytkin tavaraa tuntuu välillä olevan joka paikassa.
Muuten meillä vain ollaan rennosti kotosalla. Tai no, rentous on ehkä välillä vähän kadoksissa, koska odotan niin kovasti jo tonskan saapumista.
Joko muuten olette ottaneet toppahaalarit käyttöön? Tänään oltiiin aamusta ulkona ja tytöllä oli vielä puoli tuntia sisälle tulon jälkeenkin siniset huulet... ei vissiin ollut tarpeeksi enää villahaalari ja vk-puku. Sitä mietin eniten, et mitä ihmettä pitäisi käsiin laittaa, kun muuten erinomaiset Lassien fleese-vuoriset kurahanskat ei enää pidä käsiä lämpimänä. Kai sinne sit pitää toiset hanskat koettaa alle, tai sit metsästää vielä topatummat kurahanskat. Satutteko tietämään, onko sellaisia myynnissä jossain? Kun kuitenkin on niin märkää, että kurahanskoja pitäisin vielä mitelelläni...
Taidan tästä itsekin päikkäreille, kun tyttö vielä nukkuu. Illalla mennään miehen kanssa kaverin Halloween-bileisiin.
-Osse, typykkä viikon päästä 2v ja Raju rv 39+3
Tulin katselemaan, onko uusia viestejä, mutta aika hiljaistahan täällä on... Osselle tsemppiä odotteluun, ei mee enää kauaa. :)
Mun pieni iso poikani lähti isin ja ukin kanssa vielä vikaa kertaa tänä vuonna mökille, hui! Mitenköhän ne pärjää siellä pimeessä ja kylmässä??? No, taskulampun ja takan valossa on varmaan jänskää ja eiköhän niillä puuhaa riitä. Pikku-quu puhuu vieläkin jatkuvasti juhannuksen mökkireissusta, oli aikamoinen elämysreissu silloin, kun poika ei ollut aikaisemmin ollut missään niin luonnon keskellä ja mökillä.
Mä täällä siivoilen yhtä romukaappia tai oikeastaan alakerran vaatehuonetta, joka on aivan räjähtänyt. En muistanutkaan, miten rentouttavaa on, että voi laskea tavaroita käsistään ja sirotella niitä ympäriinsä odottamaan, kunhan keksin, minne ne pitäis laittaa. Nykyään kun yks pieni termiitti on aina kaikkien tavaroiden kimpussa, jos hetkeksikään erehdyn jättämään jotain näkyville. Onko teillä muilla tällaista???
Meillä quulle ei ole vielä tullut kaikki hampaat, mutta se onkin aina tehnyt hampaita silleen suht verkkaista tahtia. Eka hammas tais tulla vasta 8kk ikäisenä.
Laitanpas kahvit porisemaan ja jatkan hommia. Oon lievästi sanottuna onnellinen tästä hetken hiljaisuudesta ja omasta ajasta! Aatu on kuitenkin vielä niin pikkuinen, että nukkuu monta tuntia päivästä. Ja nykyään saadaan pojat samaan aikaan noin klo 20.30 iltaisin nukkumaan niin sitten jää vielä illalla hetki aikaa vaan istuskella ja kattella telkkaria. Ihanan seesteistä eloa meillä siis toistaiseksi, mutta eiköhän jotain hulinaa ole taas kohta tiedossa, kun mm. kääntyily ja hampaiden tekeminen alkaa. :)
-Q- ja -q- 2v3kk mökillä ja aatu 3kk vaunuissa aa-aa
Quun puuhailu kuulosti kivalle..ja toisaalta tuo oma aika ja vaunuissa ukkuva aatu ihan utopistiselle mun vinkkelistä..luin sun iltaohjelmaakin naama kateudesta hyvin vihreänä!mulla kun on se oma aika ihan nollissa koska toi meidän öykkäri ei tosiaankaan edelleenkään nuku missään muualla kuin kantoliinassa ja siinäkin mokoma heräilee vähän väliä ja pysyy jotenkuten unessa vaan jatkuvalla tasaisella hytkyttelyllä..öisin heräillään vieläkin vähintään puolen tunnin välein ja uni on niin hentoista että voi lempo soikoon..mä alan olla tooosi väsynyt tähän valvomiseen ja totaaliseen oman ajan puutteeseen..joitain pieniä hetkiä on silloin kun mies on kotona mutta sitten kuuluu taas vaativa karjaisu ja ukkeli kaipaa tissiä;) omaa aikaa ei ole myöskään iltaisin koska sälli pysyy unessa vain vieressä ja käytännössä tissi suussa..nyt mulla on siis hiukan matalapainetta jos sitä joku ei tähänastisesta valitusvirrestä ole vielä hoksannut..tuntuu vaan tämä uniongelma niin ärsyttävältä ja elämää hankaloittavalta vaikka tiedän toki että se vielä helpottaa edellisen kokemuksen perusteella.Muuten näiden kahden kullannupun kanssa arki rullaisi niin hyvin, tuo nukkuminen on vaan se iso mutta meidän kohdalla. No osaanpahan sitten tämän koitoksen jälkeen arvostaa omaa aikaa ja yöunia entistä enemmän:D Mammiskohan se kysyi nukkuisiko eeka paremmin omassa huoneessa..eeka kyllä herää ihan ilman mitään ärsykkeitä vähän väliä joten omasta rauhasta ei ole apua..sen uni siis vaan on semmoista hentoista vuorokauden ympäri eikä raukka pääse syvään uneen ollenkaan, mulle itselleni on helpompaa pitää poika vieressä ettei tartte 20-30min välein hakea sitä sängystään rauhoiteltavaksi..ihan pyllystä siis koko homma..
Pesukarhu mietti ehkäisyjuttuja, meillä ei ole mitään ehkäisyä käytössä mutta on kyllä ässäilytkin jääneet tosi vähiin edellä mainituista syistä:/ Mulla oli ennen lapsia ehkäisyrengas ja se oli ihan huippu mutta sitä ei voi imettävä käyttää joten en oikein tiedä mikä olis hyvä..pitäis kyllä hoitaa asia kuntoon koska mä en todellakaan usko jaksavani yhtään tämän enempää valvomista ja kitiseviä vauvoja enkä enää usko siihenkään että meille helpompi tapaus tulisi..mies vitsailee että nyt meille tietty poksahtaa kolmoset jostain touhutipasta eikä ehditä nukkua enää ollenkaan;)
Sellaista galluppia mun pitikin laitta että mitkä on teidän taaperoiden lempipuuhia nykyään?
Liia tykkää kovasti tehdä ruokaa leikkikeittiössään ja auttaa ihan oikeassakin ruuanlaitossa, leipominen on myös ihan huippua ja sitten tyttö meikkailee itseään leikkivälineillä pienen peilipöytänsä edessä;) Ulkona tyttö "maalaisi" vaikka kuinka kauan pihakalusteita vesiämpärin ja pensselin kanssa:)
No nyt heräsi Liia ja Eekakin karjuu miehen sylissä äidin perään joten mun kommentoinnit oli taas näin mahtavia..vilkutuksia kuitenkin kaikille tasapuolisesti..
Valivali Queen, tyttö 2v3kk ja poika 4kk
Käytiin eilen hakemassa Evelle ja mulle influenssarokotteet ja samalla katottiin Even paino käytävän vaa'alla, ja se näytti 14,6kg! Samaa on näyttänyt meidän oma ja Even tädin vaaka, siis kaikissa vaippa+vaatteet.. Neiti painoi kesäkuun lopussa 12,6kg.. Terkalta kysyin voika olla mahdollista, sanoi että voi hyvinkin olla jos on syönyt hyvin ja että sen vaa'an pitäisi olla tarkka kun on melko uusi...
Piikki meni hyvin (molemmille ;) Even piti vähän itkeä kun aina ruiskutettiin, mutta nopeasti meni ohi..
Säikähdin eilen kun hoitotäti kysyi että olenko huomannut Even silmää, luulin että siellä on tulehdus, mutta toinen yläluomi onkin ihan musta! Hoitotäti ei keksi muuta kuin yksi tappelu leluista kaverin kanssa ja Eve hävisi sen mistä seurasi huuto.. Eli huuto on voinut tulla myös siitä jos/kun poika on löynyt neitiä jollakin.. Ei onneksi ole turvonnut pahemmin..
Nyt pitää rueta lähtemään, mulla on autokaupan auto pihassa mikä on tulossa meille fixiin, ja ylläri ylläri siinä on kesärenkaat! Pakkasta jotain -6,5... :( No, pitää yrittää pärjätä..
Bejpi ja Eveliina 1v 10kk+
Minkä ikäisenä teidän muksuilla on puhjennut viimeiset poskihampaat?
Alettiin tuossa ihmettelemään miehen kanssa että miksi Milo kuolaa jatkuvasti ja pitää sormia suusa. Äsken sitten kurkkasin sinne suuhun ja huomasin että poskihampaat oli yhtä lukuunottamatta puhjenneet. En ollut edes ajatellut että ne voisi nyt jo olla tulossa. Milo teki kyllä kaikki muutkin hampaat tosi aikaisin ja nopeaan tahtiin.
Eve- neitokainen on kyllä ylisöpö ja ihan äiteensä näkönen :) Suloinen kuva!
Hermione ja Milo 1v9kk