Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** Pinoon helpot vauvanruokaohjeet tähän! **

11.11.2005 |

Itse olen aikas avuton ruoanlaittaja ja tähän asti tarjonnut vain kaupan apetta. Nyt ajattelin ryhtyä itse kokkailemaan muksulle 10kk ruokaa, mutta eipäs ole ohjeita. Kerättäisiinkö tähän ohjeita, joista jokainen voisi sitten hyötyä?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunoita ja porkkanoita noin fifty-fifty, lisäks pussi herne-maissi-paprikaa, vähän sipulia ja keitinveteen rypsiöljyä loraus. Elikkäs kuorin ja palottelin perunat ja porkkanat, en niin tarkkaan laskenu paljonko niitä oli, mutta valmista sosetta tuli noin 1,5 litraa. Noi keitin, siinä samassa höyrysty päällä toi pussillinen pakastevihanneksia ja pikkasen sipulia. Sit tehosekottimella aika karkeaksi soseeksi. Jotain pippuria ois voinu vielä laittaa, mut alottelen pippurin neidillä varmaan tässä kohtapuoliin, joten voin laittaa pippuria sit tarjoillessa hieman. Rypsiöljyä laitan kans aina tarjoiluvaiheessa vielä hieman.

Seuraavaks ajattelin tehä satsin, missä on perunan lisäks kukkakaalia ja uutena makuna ehkä papuja... ehkä hieman maissiakin sekaan.

Rohkeesti vaan kokeilemaan! Mulla on pakastimessa erikseen pakastettuina erilaisia lihoja, maissia, kesäkurpitsaa, parsakaalia, kukkakaalia+perunaa, bataattia+perunaa... Siitä sit vaan mikroon eri makuja, niin vauva saa monipuolista ruokaa.

Vierailija
2/4 |
11.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän erikseen pakastamista vai valmiin sörsselin pakastamisen? Jos erikseen, niin miten sitten yhdistätte ne, lisäättekö jotain, esim. öljyä? Onko valmiin sörsselin pakastamisessa jotain ongelmia? Anteeksi uusavuttomuuteni...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kaikki soseet erikseen. Pakastan soseet jääpalarasioihin. Seuraavana päivänä otan rasiat pois pakkasesta ja irrotan jäätyneet soseet rasioista ja siirrän pusseihin tai pakasterasioihin. (Kastelen rasian pohjan sekunniksi kuumavesihanan alla ja väännän kevyesti jääpalarasian päädyistä niin palat irtoavat helposti.) Siis tosi helppoa.

Perunaa ei kannata pakastaa ainakaan yksinään koska voi mennä kokkareiseksi.

Erikseenpakastamisen etu on se että jos onkin jollekin aineelle allerginen niin ei tarvitse heitää kaikkea pois. Mutta te olette jo varmasti kerinneet kokeilla monia aineita.

Myös soseen määrää ja sisältöä voi helposti muokata palasten kanssa.

Minä laitan soseeseen korviketta joukkoon tarjoiluvaiheessa löysentämään soseen koska poika vasta 4,5kk.

Esikoiselta jätin korvikeen pian maisteluvaiheen jälkeen pois.

Ja perunoiden kohdalle sellainen vinkki että voi keittää pari perunaa, kuoria ja muussata ne esim. haarukalla ja lisätä keitinvettä joukkoon. Se säilyy jääkaapissa hyvinkin pari päivää. Sitä voi sitten lisätä sulatettujen palasten joukkoon. Ei tarvitse koko ajan perunoita keitellä jos vaikka itse syö jotain muuta.

Perunan saa myös äkkiä kypsäksi mikrossa: Pese peruna hyvin, pistele haarukalla reikiä ympäriinsä. Laita mikroon lautanen jossa hieman vettä. Peruna siihen, kupu päälle ja kaksi minuuttia täydellä teholla. Anna seistä vielä hetki ja peruna on kypsä.

Emmi ja sosepojat

4/4 |
12.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen pojalle kaikki ruoat, paitsi hedelmäsoseet. Poika nyt 9kk eikä edes kaupan ruoat enän kelpaa.. Oon käynyt katsomassa lasten ruoan valmistajien sivuilta (pitti,semper,nestle-bona) ruoissa olevat aines osat ja sitten niiden mukaan väsännyt pojan ruoat. Hyvin on maistunut.. :)