Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*~*~* Vantut Lokakuuhun *~*~*

Kommentit (105)

Vierailija
1/105 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli niin paljon kaikkea etten jaksa edes alkaa kirjoittelemaan mitään. Sen verran jäi mieleen kun kauhulla luin ettei Noelin vaippaa ollut koko päivän aikana vaihettu!!! Kauheaa=( Valita Kandi ihmeessä tuosta!

Pikin asiatkin tuntuvat kääntyneen parempaan suuntaan, kaikki menee varmasti Artulla hoidossa hyvin ja hoitopaikkakin noin ihanan lähellä:)

O päikkäreillä ja mies työmatkalla... On tällä viikolla kolme päivää pois. En tiedä mikä on, mut O on kuin eri lapsi kun ollaan kaksin. Niin aurinkoinen ja kiltti, sit kun iskä kuvioissa on taas vanhat tutut raivarit (pukemisesta, syömisestä, kieltämisestä ym) mukana. Ihan kuin tietäisi et nyt oltava kiltisti kun äidin jaksettava yksin mun kanssa:)

Nyt laskujen maksuun ja sit pienille päiväunille koiruuden viereen kun Poitsu vielä nukkuu.. Palailen paremmalla ajalla.

Aurora & O 1v7kk

Vierailija
2/105 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

PI-KI oli ainakin sinne rustaillut tänään - käykääs kurkkimassa.

Kiva kun olet päässyt nyt eteenpäin lääkkeiden jne kanssa! Ja Arttukin sai hoitopaikan - ihan pian jo aloittaa! :) Kun mainitsit tuosta että pph:lla esim voi olla muut lähemmäs 5-v ja sitten olisi "yksin" 1-v pakko kommentoida.. Meidän Oonan pph:lla on siis kaksi 3-v ja yksi 5-v poikaa ja Oonan lisäksi vielä alle 1-v tyttö. Alusta lähtien nuo isommat lapset ovat olleet aivan ihania Oonalle, ottavat mukaan leikkeihin ja opettavat juttuja. :))) Oonasta on tullut tosi paljon reippaampi kun on mennyt noiden poikien perässä. Eli meille ainakin tuo ikähaitari on passannut tosi hyvin, enemmän ehkä kauhistelisin jos pph:lla olisi 5 samanikäistä termiittiä.. heh! Mutta siis nämähän on niin omakohtaisia ajatuksia & kokemuksia ettei niitä juuri voi vertailla.. Varmasti pk:ssakin Oona viihtyisi kun siihen porukkaan pääsee sisälle. Ja tuosta miten hoitopäivä on mennyt - en tiedä, pk:ssa ei ehkä moista harrasteta, mutta meillä pph kirjoittaa "viestivihkoon" miten päivä on mennyt. Yleensä jo päiväunien aikana, joten iltapäivän jutut yleensä kuullaan kun haetaan, mutta aamu + päiväpuuhat on sitten ihan "kirjallisena". Tykkään tuosta systeemistä hirmusti, koska mies hakee useimmiten neidin ja eihän se muistaisi millään yhtään mitään mitä hänelle päivästä kerrottaisiin.. ;) hih! Tulipas kauheasti sepustusta..

Jeps, nyt on mentävä iltapalalle ja vähän rentoutumaan työpäivän ja jumppien jälkeen. Mukavaa lokakuuta kaikille!

Mammis + Oona melkein 1,5v zzz (O rv 23+2 harrastaa hirmuista iltajumppaa) :

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/105 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammis oli avannut uuden pinon mun jälkeen, ei ilmeisesti osunut silmiin tää mun "Vantut Lokakuuhun" pino. Ajattelin että voitais jo lyhentää nimi Vanttuihin ja jättää sepustukset pois kun alkaa kuulostaa jo nimi tutulta:)

Voi että mä nautin tästä rauhasta kotona, jotenkin ihanaa kun mies reissussa ja saa illat olla ja katsoa telkkua nachoja napostellen... Musta on O:n myötä tullut tälainen nautiskelija oman ajan suhteen. Jotenkin ennen lasta kaipasin aina miestä vierelle ja työmatkat oli kurjia, mut nyt ihan toisinpäin. Omasta ajasta ottaa kaiken irti kun sitä kerrankin on!!

Taas luvattu sadetta moneksi päivää, ulkoiletteko kaikki satoi tai paistoi? Mä monesti kyllä jätän ulkoilun väliin kun sataa, vaikka varmasti O viihtyisi kuralätäköissä mut äiti on mukavuudenhaluisempi tässä asiassa;) Tänäänkin sit vaan käyty kerhossa ja kaupassa ulkoilun sijaan.

Jepulis, nyt meen nukkumaan. Viime yönäkin nukuin 21:30-08:15.. O nukkuu aamulla hyvin kun ei miehen herätyskello piippaamassa..

A & O zzzzzzz

Vierailija
4/105 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että en bongannut eilen tätä pinoa laisinkaan ja aloitin toisen pinon, sen voi siis jättää tyystin huomioimatta.. Pidetään tämä nyt sit pinossa ekana. :)

AURORA - mä en yhtään muista minkä rotuinen koiruus teillä on? :) Mulle on iskenyt kauhean kova hauvakuume - tosin tiedän että meidän kotiin ei koiraa ihan heti oteta (mies on sen verran "vastaan" vaikka koirista tykkääkin) - joten yritän ehdotella hauvoja sitten mun vanhemmille.. Jotka ovat kohta eläkkeellä molemmat. :) Sitä hauvelia saisi sitten aina "lainaan" välillä ja olisipa siitä mun vanhemmillekin kovasti iloa kun ovat niin koirarakkaita.

Tuosta sadekelistä.. Kyllä me pienessä vesisateessa ulkoillaan ja niin pph:llakin, mutta tänään tuli vettä sen verran rankasti että taitaa olla hoidossa sisäpäivä. Välillä näin syksyn pimetessä ja ilmojen viilentyessä on mukava puuhastella sisälläkin.

Ajattelin heittää galluppia kehiin, vastatkaa jos jaksatte. :) Eli millaisilla leluilla teidän taaperot leikkivät? Mitkä ovat olleet niitä suosikkeja jo pidempään ja mitkä lelut ovat olleen ns. kertakäyttökamaa?

Meillä tällä hetkellä ihan pop on sellanen "labyrintti" missä on puisia palikoita joita voi siis liikutella eri muotoisia "tankoja pitkin eri paikkoihin. Vauva-nukke on ollut kesän jälkeen se tärkein, vauva pitää laittaa nukkumaan illalla, pestä hampaat, halia ja pussata. Joskus vauva pitää ottaa jopa mukaan pph:llekin. ;) Pallot on olleet kestosuosikkeja, ovat edelleen. Lauleleva säästöpossu oli tuossa vuoden iästä todella in, nyt aina silloin tällöin Oona jaksaa puuhastella sen kanssa vaikka ihan 30min itsekseen kun innostuu. Ja hiuslenksut - varsinaisia leluja eivät siis ole - ovat olleet jo varmaan puoli vuotta tosi ihania. Eli niitä on ensin laitettu johonkin tappiin ja otettu pois, nyt niitä laitetaan Oonan nilkkaan (hyvä kun veri kiertää ;) heh) ja kun kaikki on laitettu ne pitää avustaen ottaa pois jotta neiti saa ne taas laittaa uudestaan. Ja tähänkin joskus neiti käyttää yli 30min ihan itsekseen.

Ok, hommat jatkuu. Meilläkin mies on tänään koko illan pois, PE 6-21, LA sentään osan päivää kotona ja SU 6-21.. Eli eipä ehdi paljon mamma levähtämään.. ;) Oonan kanssa on kyllä kiva puuhastella viikonloppuna kaikenlaista. Eiköhän me piipahdeta neidin kanssa mummolassakin ja yksissä kaverin juhlissa LA.

Huiskutukset kaikille!

Mammis työntouhusta

Vierailija
5/105 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh... kyllä mä aina tiesin, etten pohjimmiltani ole kotiäitityyppiä, vaikka typyn vauva-aikana viihdyin ihan hyvin kotona, mutta en arvannut, että tää sopeutuminen kotonaolemiseen olis näin hankalaa... :) No, tänään tyttö lähti onnellisena hoitoon tapaamaan kavereita ja viettämään liikuntapäivää hallille, saavat juosta ja leikkiä sydämensä kyllyydestä.

Miehen kans illalla juteltiin ja todettiin, että meidän lapsen kohdalla oltaisiin tosi julmia, jos otettaisiin toinen pois kokonaan hoidosta. Sen verran tärkeitä on kavereista tullut, että koko eilisen päivän neiti jutteli kavereista. Yritettiin iltapäivällä mennä samalle hiekkikselle, mutta pph vietti vissiin sisäiltapäivää sateen takia eikä kaverit olleetkaan ulkona. Tottahan toinen varmasti tottuu olemaan taas kotonakin äitin kanssa, mutta mä olen niin kärsimätön, etenkin kun oma pää on just nyt vähän sekaisin tästä elämänmuutoksesta. Eli eiköhän tää iloksi muutu molemmille, kun vaan löydetään sopiva yhdistelmä.

Pi-Ki, meidän pph:lla on kuusi lasta hoidossa, niistä kaksi on siis eskarilaisia ja vain joinain päivinä puolen päivän ajan (eli maksimissaan on aina kerralla se viisi lasta). Yksi 3v, kaksi 4v ja eskarilaiset + typy kohta 2v. Ihan hyvin on mennyt ja typy halailee isompia innolla. Musta on kans hyvä, et siellä on eri-ikäisiä, sillon lapsillakin on ehkä helpompi löytää oma roolinsa. (En kyllä nyt muista, mitä olit aiheesta pohtinut, eli tää tuli nyt enemmän vastauksena Mammiksen juttuihin :D)

Ulkoilusta - me ulkoillaan säällä kuin säällä, mutta ainakaan meidän naapurustossa ei tosiaan muut... eilenkään ei ollut iltapäivällä ketään muita vaikka kierrettiin useempikin leikkipaikka. On vähän tylsää, kun ei löydy leikkikavereita.

Jaahas, kaipa sitä voisi pukeutua ja harkita jotain tekemistä.

-koti-Osse ja hoito-typykkä 1v10kk

Vierailija
6/105 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on Aino käytetty pöntöllä, joten nopsasti vielä kirjoittelen tänne ennen kuin mätkähdän sohvalle MyöAkat-lehden kera.

Aurora, mustakin on ihanaa jos mies on joskus välillä iltamenoilla - saa harrastaa tuota mässyä ja telkkaria ihan rauhassa. Mutta jokin aika sitten mies oli kolmena peräkkäisenä viikkona reissussa, eikä se ollutkaan enää niin kivaa. :) Toivottavasti noita reissuja ei ole paljon sitten kun Onni syntyy - kääks! Joskus olis ihan kiva olla vaikka yksi kokonainen päivä itsekseen kotona. Tosin varmaan sitä tulis vaan tehtyä kotihommia. :D

Mammis kyseli leluista. Meillä leikitään tosi paljon duploilla, lisäksi tällä hetkellä palapelit, vauvanukke, leikkikeittiö, potkupallo ja leikkiautot ovat ns. IN. Autoja pitäis hankkia Ainolle lisää, koska niistä selvästi kovasti tykkää ja niitä meillä ei ole kovin montaa.

Ulkoilusta, meilläkin ulkoillaan aika lailla joka säässä - tänäänkin sateessa. Ihan kaatosateessa ei ole kiva olla ulkona, mutta pyritään kuitenkin ulkoilemaan väh. kerran päivässä, jos ei koko päivää sada kaatamalla. Aino rakastaa lätäköitä ja kun itselläkin on sadetakki ja kumisaappaat niin ihan hyvinhän sitä voi ulkoilla huonollakin kelillä. Mulle itselleni raikas ilma on tosi tärkeää.

Siis ei voi olla totta, Aino halusi taas pöntölle. No siellä se nyt istuu ja juttelee hauvansa kanssa. Aino kävi illalla kaksi kertaa pöntöllä ja yölläkin kerran (ihan silmät ristissä, heh) mutta ei sentään joka kerralla mitään tullut. Jotain vatsakremppaa tuntuu kuitenkin olevan.

Tänään on siis Ainon synttäripäivä, mutta ei sitä sen kummemmin enää juhlita kun ei mieskään ole tänään kotona ennen iltamyöhää.

Niin ja onnittelut syntymäpäiväkaverille Idalle! =)

Karssuli ja Aino 2v ja Onni 28+0

Vierailija
7/105 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karssulin Ainolla myöhästyneet onnittelut! :)

Sitä tulin pikapikaa kysymään että olisko ketään innokkaita lähtemään la 11.pvä joko Vantaan tai Hämeenlinnan HopLopiin tai muuten treffaamaan? Saataisko viikonloppi treffit aikaiseksi?

Mä yritän keksiä mulle ja Evelle tekemistä tuoksi päiväksi, mies lähtee jo aamulla Tampereelle kavereidensa kanssa.

Meille ei mitään kovin erikoista, kovaa kiirettä töissä. Eve kasvaa hirveää vauhtia ja parin viikon päästä on eka valokuvaus hoidossa. :) Eve viihtyy hoidossa todella hyvin, nyt niitä on siellä kolme +/- 2 vuotiaita ja hoitajan 5v poika. Eve ainut tyttö. Sanoja tossa kirjoitin ylös, niin sellaisia mitkä me ainakin ymmärretään on parikymmentä. Kaikkien ymmärtämiä on muutama vähemmän.

Me lähdetään taas tänään ajelemaan Savoon, mun äiti valmistu lähihoitajaksi niin mennään sitä juhlimaan. Lauantaina mennään syömään kun saadaan kerrankin koko perhe kasaan; minun molemmat veljet perheineen, vanhemmat, isomummo ja enoni vaimonsa kanssa. Samalla saadaan viettää viikonloppu kummityttömme kanssa, Eve pääsee hokemaan "hauvaa" ja "vauvaa" kun heidän koiransa ovat mukana. :)

Mut nyt pitää rueta tekemään jotain et selviää töihin, ei ne autot yksin siellä kiillotu.. :D

Bejpi ja Eveliina 1v 9kk

Vierailija
8/105 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juupelisjuu... Täällä ei mitään ihmeitä, oon vaan ollut ihan puhki tän viikon, ei oikein mikään kiinnosta tai innosta, mutta eiköhän se tästä vielä iloksi muutu. Kaikkein ihaninta on ollut kun on saanut olla Eetun kanssa kaikessa rauhassa. Tosin maanantain ja tiistain oltiin "pakosta" ihan vaan kotona, kun mies vei meiltä auton... Korjas omaa autoaan lauantaista tiistaihin koko ajan... Mutta keskiviikkona sitten päästiin Eetun kanssa käymään mun isällä, ja Eetu oli kyllä niin polleena kun pääsi vaarin traktorin kyytiin. Onneksi otin kerrankin kameran mukaan!

Kamerasta puheenollen tilasin viime sunnuntaina valokuvia... Tuli vaan sellatteet n240kpl tilattua, en oo sitten vuoteen muka kerennyt tilaamaan... No, nyt taitaa taas aika mennä johonkin muuhun.

Piki oli saanut Artulle hoitopaikan, onnittelut!

Quukin oli pärjännyt hienosti poikien kanssa "leskiajan". Täällä jo kovasti ootellaan ensi tiistaita...

Musta kyllä kuulosti kauhealta, etteivät olleet EHTINEET vaihtaa Noelin vaippaa koko päivänä!!! Ei, hitto mihin ne sitä aikaa tuhraavat!!! Ei se saisi olla esteenä että on liikaa lapsia, kyllä nyt jokaiselta lapselta on vaihdettava vaippa! Olisivatko ees vaihtaneet jos ois ollu kakka vaipassa? Tulee vaan niin mieleen Eetun viime syksyinen hoitopaikka (tai siis eihän Eetu ollu tuolla päiväkodissa kuin tän pari kuukautta...) mä huomautin heille Eetun 9päivän hoitotaipaleen jälkeen, että Eetulla oli ollu 6päivänä kakat housussa kun oltiin haettu kotiin... (ja viime elokuussa kun oli vielä ne helteet!!!ja Eetulla on atooppinen iho ja pylly meni ihan rikki kun muhi ties kuin kauan kakka siellä...) Totesivat vaan mulle, ettei he kerkee jokaisen perässä kävelemään, justjoo, sitähän mä tarkoitin!!! No tuon sanomisen jälkeen kyllä ei ollut kuin ihan muutaman kerran koko vuonna! Joten ei muutakuin sanomaan vaan niille hoitajille, siitä heille maksetaan!!!

Aurora kyseli ulkoilusta, me mennään oikeestaan säällä kuin säällä pihalle, varusteet vaan sen mukaan... Muutamana päivänä ollaan kyllä "lintsattu" eli jääty sisälle, kun ei äiti jaksa tänä masun kanssa pukea tolle iilimadolle kaikkia mahollisia päälle, mutta ovat sitten käyneet miehen kanssa illalla lenkillä/puistossa. Ja eipä täällä maalla ole ketään muita ulkona... Tai ei ainakaan tässä lähettyvillä.

Mammis kyseli leluista... Meillä ei oikeestaan muut lelut oo mitään, kuin nuo autot!!! Ja niitä on sitten otettava kyläreissuihinkin mukaan! (varo vaan Q!) Ja joskus pitäs ottaa Eetun mielestä myös kauppareissuille, mutta sillon ollaan kyllä miehen kanssa sanottu painava sana EI!!! Toistaiseksi on Eetu siihen tyytynyt! Muilla sitten leikkii todella vaihdellen, nyt muutaman viikon on leikkinyt sellatteella cittarista ostetulla pitkällä käärmeellä. Ja lukeminen on nyt in!!! Kaikki lehdet ja kirjat.

Osse on aloittanut äippäloman, harmi kun on sulla tuollaiset fiilikset! Toivottavasti on vaan ohimenevää!!!

Niin ja nyt kun muistan niin MM:N IDALLE (vielä tätäkin kautta) ja KARSSULIN AINOLLE MYÖHÄSTYNEET ISOT JA SYDÄMELLISET 2-VUOTIS ONNITTELUT!!!

Bejbi kyseli treffejä... Me voitais hyvinkin tulla Hämeenlinnan HopLopiin, mutta Vantaalle ei tällä(kään) kertaa ehitä/jakseta, kun muutenkin on ens viikko buukattu täyteen... Ja hyvää reissua!

Muuten meillä on nyt mielisanonta "en nää!" ja sitä hoetaan ihan koko ajan ja joka paikassa... Huoh! Tässä yksi päivä kun lähettiin Eetun kanssa kaupunkiin niin Eetu totes tän tien päässä "En nää ekka-autoo!" Äiti kun oli luvannut että rekka-autoja näkyy VARMASTI!!! Mutta harvemmin kyllä tällä omalla tiellä...

napero ja Eetu kohta 2v8kk ja mahassa möyrivä eemeli 32+3

KAIKILLE HYVÄÄ VIIKONLOPPUA!!!

Vierailija
9/105 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn hakemassa edellisen viestin tänne...

Vierailija
10/105 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotin, että hirmu pino luettavana, kun mennyt taas vko - mutta missäs enskat...eikun vantut =) luuraa??? Onks nää sivut taas pätkineet tai jotain?

MAMMIS - oot kyllä ihan oikeessa, että jos pph:lla olis kaikki 1-vee termiittejä, niin se vasta oliskin kauhistus :) Ja itseasiassa just eilen sanoin mun siskolle, että Artulla pitäis olla isoveli tai -sisko, kun se viihtyy ihan hirveen hyvin 8-vuotiaan serkkunsa sekä 7-vuotiaan naapurin pojan kanssa! Että en mä sitten tosiaan siitä ikähaitarista niin tiedäkään... ;)

Mutta Arttu haluaa niin kovasti näpytellä konetta, että en mä pystykään keskittymään kirjoitteluun.

Ai niin! Artulla on enterorokko - tai pe käytiin lääkärissä, kun kiukkuilu jatkui toista vkoa, niin enterorokon aiheuttama nielutulehdus (nielussa rakkuloita). Toisille tulee ärhäkämpänä, jolloin rakkuloita tulee myös kämmeniin ja jalkoihin (siis jalkateriin). Täällä päin nyt kuulema tosi paljon tuota liikkeellä, lääkäri sanoi, että tuntuu lähes joka toisella lapsella olevan :O Ei Artusta muuten huomais, mutta tosiaan on ollut kuin persiille ammuttu karhu... Nyt vaan Pronaxenia ja Panadolia vuorotellen kipuun. Ja taitaapa tuo olla jo helpottamassakin. Nyt vaan minä sitten sain jonkun flunssa... :/ Kurkku mahdottoman kipee ja lämpöä. Siihen vielä kun ynnää tän jokapäiväsen pääkivun ja huimauksen jne., niin olo aivan mahtava..jes! No, ens vkolla voi sitten viimestään vähän levähtää ja parannella, kun A hoidossa. Nyt täytyy koittaa sinnitellä.

Ei muuten meikäläisen maha-asukki pidä vielä mitään elämää tuolla! Tai ehkä jotain HYVIN pientä välillä, niin ettei oikein tunnista onko se suoli vai vauva... :) Mutta aika outoa... No, ke lekuri, niin saa kuunnella kyllä äänet, että onko vaan sen verta rauhallisempi tapaus... Ei Artustakaan tuntunut kuin 19++ liikkeitä, mutta luulis toisessa rask. huomaavan nopeammin.

Mutta nyt mentävä!

Pi-Ki 17+3 ja Arttu 1v7kk

Vierailija
11/105 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä luurataan kotona Ainon kanssa, vaikka on ihan arkipäivä... ;) Aino nukkui eilen vaan tunnin päikkärit ja koko iltapäivän halus nukkumaan takas eikä ruokakaan maistunut. Oltiin vielä "evakossa" mummilassakin, kun meillä oli taas asunnon näyttö. Aino oli jotenkin "kummallinen" kylässäkin ja halus vaan kotiin nukkumaan :/ Kuuden jälkeen tultiin kotiin, ja neiti sitten oksensi eteisen lattialle. Seitsemän maissa tai jo ennekin Aino meni sitten yöunille syömättä ja juomatta. Yhdentoista aikaan halus vähän maitoa, ja siitä sitten tasaisesti yöllä halus sitä sun tätä muutamia kertoja, kunnes kuudelta oli pirteä kuin peipponen ja pyysi ruokaa yms. Koitettiin vielä puoli seiskaan "kitkutella" yötä, huonolla menestyksellä. Tänään neiti tuntuisi sitten muuten olevan kunnossa, mitä nyt on ollut väsynyt koko aamupäivän. En sitten tiedä, oisko ollut jo tarpeeksi "terve" hoitoon, mutta kun illalla näytti niin onnettomalta, niin oon nyt sit tän päivän pois töistä. Saapahan Ainokin nyt levätä kunnolla, puoli 12 oli jo täydessä unessa!

Artullakin joku pöpö kiusaa, toivottavasti menee pian ohi!

Mitähän muuta... No, Idalle ja Ainolle ainakin myöhästyneet onnittelut! Meillä vissiin juhlitaan tänä vuonna useammassa erässä, kun yksi ehtii paikalle silloin ja toinen tällöin :/ Voi olla vielä vähän "aikuispainotteisia" nuo vieraat, kun etenkin nyt kun Ainolla on noita lapsikontakteja päivisin riittämiin, tulee hirveän vähän muuten oltua tekemisissä samanikäisten/ muuten lasten kanssa sitten iltaisin ja viikonloppuisin ;) Niin, ja kyllähän mullakin on noita "lapsikontakteja" päivisin koulussa ihan riittämiin, että ihan tuo yksi pikkuihminen riittää sitten vapaa-ajalla =)

Ketoilkaas muuten kaksivuotiaden synttärilahjoista/ muuten suosikkileluista vielä lisääkin, mietin täällä mitä Ainolle toivottais lahjaksi. Duplot on meillä tosi kovassa käytössä, mutta selvästi Aino olisi "valmis" myös tietynlaiseen "näpertelyleikkiin" niin yksi toive onkin duplon nukkekoti. Se kun toimii juurikin nukkekotileikkinä ukkoineen ja huonekaluineen yms, mutta siinä on sitten myöhemmin mahdollisuus rakentaa ja varioida sitä itse lisää. Varmaan jouluksi sitten toivotaankin paljon huonekaluja yms, kun tiedetään tarkemmin milloin päästään uuteen kotiin ja Aino saa oman huoneen. Nyt ei vielä viitsi toivoa/ hankkia noita, kun ei niitä mahdu varastoimaan kumminkaan missään ;)

Taidanpa itsekin oikasta päiväunille hetkeksi, kun kerrankin on tilaisuus :)

t. Ope ja Aino n. viikkoa vaille 2v

Vierailija
12/105 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

O zzzz ja mulla hetkinen vielä aikaa kirjoittaa. Ihan ensiksi myöhästyneet onnittelut Idalle ja Ainolle!!:) Vitsit kun aika menee nopeasti...

Karssuli, miten sä olet noin pitkällä jo? Ihan kuin just oltais oltu siellä HopLopissa. Siitä taitaa jo olla yli puoli vuotta.. vai?!

Höh, nyt O heräsi:( Ihan pikaisesti siis vielä....

Osselle tsemiä sopeutumiseen kotonaoloon!

Mammiksella hauvakuume, laita tähän kuvan meidän Toy-villakoirasta jos onnistuu! Se on sellainen pikkuinen 4kg painava touhupakkaus ja AIVAN ihana!! O:n paras kaveri ja on aina ulkomaan matkoilla meidän mukana matkustamossa.

Lelugallup: Autot on IN, muut lelut ei kiinnosta tällä erää niin paljoa.

Nyt ottamaan poistu sängystä pois, Tsau!

Aurora & O 1v7kk

!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=5b96d747-93a2-11dd-9d2c-…!

Vierailija
13/105 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vei neidin hoitoon tänään, kun eilen ei ollut enää kuumetta ja hyvinkin reipas tyttö touhusi koko päivän äiteen kanssa. ;) Yskä kyllä vielä vaivaa ja nenä vähän valuu mutta ehkä se siitä. Itse en saanut nukuttua kun kuuntelin neidin yskää yöllä (kaikista poppaskonsteista huolimatta yskää vaaka-asennossa kyllä paljonkin) ja O:n jumppaa mahassa - ihan mahoton tapaus!

OSSE - vähän samansuuntaisia mietteitä on täälläkin, Oonalle olisi varmaan pahin vaihtoehto jäädä täysin kotiin äipän ja vauvan kanssa.. Toivotaan että hoitaja vielä jatkaa vuoden vaihteen jälkeen ja neiti voisi olla hoidossa kamujen kanssa joko 3pv vkossa tms. No, tilanteen mukaan mennään. Jos hoitaja lopettaa niin sitten varmaankin otan Oonan kotiin vähäksi aikaa (onhan mun vanhemmat sitten eläkkeellä - heistä varmasti on apua)..

KARSSULIN Aino on jo 2v (onnea vielä) ja käy ahkerasti pöntöllä. :) Ihan uteliaisuutta pakko kysyä, käykö potalla vai ihan pöntöllä ja onko teillä se sellainen "pienennin" käytössä?

BEJPI oli käynyt huikkaamassa HopLop-treffejä. Kuulostaisi tosi kivalle, mutta me ollaan menossa taaperokonsertiin just tuona lauantaina. Ja muutenkin ollaan pidetty LA-aamupäivää sellaisena uintipäivänä ja ns. perhepäivänä, kun ei muuten ehditä niin paljon sitä perheen keskeistä laatuaikaa harrastaa.

NAPERO - ihana toi "en nää"! :) Meillä Oona sanoo että "ei näy". Eli aina kun ei näy vauvanukkea tai isiä, pappaa jne, Oona tuumaa "vauva - ei näy"..

PI-KI - sori "hämäys" sillä mun aloittamalla pinolla.. Olin 1.pv niin sokea etten huomannut jo aloitettua pinoa.. ;) Tuo enterorokko olikin ihan uusi nimi meikäläiselle, jokos Arttu on alkanut paranemaan moisesta vaivasta? Kuulostaa kurjalle, rakkulat nielussa jne. :( Mäkin aloin ihan vasta tuntemaan O:n liikeet ja Oonastakin aika myöhään, eiköhän sullakin ne sit parin viikon sisään ala tuntumaan.. :)

OPE - tollanen Duplon nukkekoti kuulostaa tosi kivalle "näpertelyleikkeihin"! :) Hyvä idea! Aino varmaan sellaisesta tykkäisi..

AURORA oli laittanut "touhupakkauksesta" kuvan - TOSI SÖPÖ! :))) Ihana tosiaan kun pääsee lentokoneessakin matkustamoon jne kokonsa puolesta.. Meillä on edesmenneet hauvat olleet sitä luokkaa että ruuma olisi ollut osoitteena, joten eivät ole hauvat lennelleet minnekään..

Ok, nyt on jatkettava töitä, reipasta päivää kaikille!

Mammis töissä + Oona phh:lla + O rv 24+1 muksii äippää

Vierailija
14/105 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan mahtava ilma ulkona tänään! Aurinko saa näyttämään puissa olevat keltaiset lehdet suorastaan sädehtiviltä. Lähdettiin tyttösen kanssa heti aamusta puistoon eväät repussa. Meidän lähipuistossa on mahdollista grillata aina kuukauden 1. tiistaina. Kylläpäs makkara maistuikin hyvältä ulkoilun lomassa. =) Tyttönen on tosi tohkeissaan ulkona kävelystä ja viipottaa kovaa vauhtia eteenpäin. Puista tippuvat lehdet on suuri ihmetyksen aihe ja jokainen lintu sekä lentokone pitää osoittaa äidille, jotka neiti ehtii huomaamaan. Linnunlaulua kuullessaan neiti toistelee "tituu, tiituu". Söpöä!

Pottailusta on ollut puhetta aikaisemminkin, mutta otanpa asian nyt jälleen puheeksi. Mehän aloitettiin tosi hyvällä menestyksellä pottailu joskus ennen 1-v synttäreitä. Mutta, nykyään pottailu ei ota onnistuakseen millään. Tai siis välillä tyttönen istuu kyllä potalla, kunhan on viihdykettä tarjolla, mutta ei välttämättä tee edes pisuja pottaan. On vaan jotenkin turhauttavaa, että ensin istutaan potalla ja hetken päästä on puhtaassa vaipassa kakat. Eipä kai muuta voi, kuin harjoitella vaan...

Minä oon nyt yrittänyt olla tosi sinnikäs, että tuttipullot jäisivät unholaan. Mietin vaan, että maitoa menee huomattavasti vähemmän päivän aikana, kun tyttönen juo nokkamukista. Ehkä jossain vaiheessa alkaa uppoamaan paremmin, kun unohtaa kokonaan pullot?

Aurora oli laittanut ihanan kuvan koirasta, tosi söpön ja terhakan näköinen koiruli teillä. =)

Mammis, toivottavasti Oona on parantunut jo flunssasta kokonaan.

Pi-Kin Artulle paranemista! Kuten Mammiskin taisi todeta, niin uusi tuttavuus tuo rokko minullekin.

Onkos Open Aino jo parantunut mahapöpöstä?

2-vuotiaille taaperoille myöhästyneet onnittelut myös tältä suunnalta!

Tyttönen on unilla, joten taidan jatkaa valokuvaprojektia. Jos vaikka ennen vauvan syntymää saisin neidin albumit teksteineen ajantasalle...

t. iida-linnea, tyttönen zzzz ja "klasu" 28+2, jolla on piiitkä jumppasessio meneillään..

Vierailija
15/105 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan alkuun Idalle ja Ainolle myöhästyneet onnittelut!!! Emmi seuraa pikapuoliin perässä... =D

Onpas Oliver huomaavainen äitille, kun silloin käyttäytyy hienosti - loistavaa! Mun on pitänyt soittaa sulle monena päivänä, mutta aina se vaan jää. Mutta olis kiva, jos pääsisitte ajelemaan joku iltapäivä meille. Yritän saada luurin kouraani lähipäivinä...

Mammis kyseli suosikkileluista. Emmin ihan ehdoton suosikki on tällä hetkellä palapelit, ja tietysti erityisesti Muumi-palapelit. Muutenkin muumit kaikissa muodoissa uppoaa mennen tullen. Ollankin päätetty, että neiti saa synttärilahjaksi muumitalon. Kirjat kiinnostaa edelleen, ja erityisesti sellainen muumitalosta kertova magneettikirja eli ne hahmot on irrallisia magneetteja ja niitä voi sijoitella haluamilleen sivuille. Ja sitten autot on kans aika pop. Ja kyllähän tuo nukeillakin leikkii eli syöttää, riisuu, laittaa nukkumaan, ajeluttaa rattailla jne. Duplot meillä oli jemmassa jonkin aikaa, mutta nyt kun ne taas otettiin esiin, Emmi rakentaa torneja innolla. Viikonloppuna neiti keksi alkaa ryömiä keinutuolinsa alitse ym. Olis aika kiva saada tuolle sellainen kankainen tunneli, missä vois mönkiä.

Ulkoiluista: hoidossa Emmi ulkoilee säällä kuin säällä. Jos illalla sataa, saatamme jättää ulkoilut väliin ja köllötellä sisällä. Mutta kyllä me viikonloppuisin yritetään ainakin jossain vaiheessa päivää edes vähän olla ulkona - muuten alkaa seinät kaatua. Ja tosiaan eipä noita ipanoita se sade juuri haittaa, aikuisia enemmän, vaikka mullakin kyllä varusteet löytyy siihen huonompaankin säähän.

Bejpi, mitenkäs teidän juhlat meni? Me ei nyt lähdetä Hoplopiin, kun on niin paljon kaikkea viikonloppuisin ollut ja tulossa, niin yritetään vähän rauhoittaa menoa. Mutta myöhemmin syksyllä/talvella kyllä.

Ja Napero, jos me ei lähdetä Pohjanmaalle viikolla 43, joka on meidän syysloma, niin silloin vois nähdä. Mutta palataana asiaan puhelimitse... Noi on muuten tosi kivoja satseja laittaa albumiin tuollaiset useampi sata valokuvaa. Huh! Tsemppiä urakkaan! Miten taloprojekti?

Iida-Linnea, älä huoli siitä pottailusta - oikeasti teidän tyttönen on vielä aika pieni! Emmikin kyllä kakkaa lähestulkoon aina pottaan/pyttyyn ja jos on ilman housuja ja vaippaa, niin saattaa hoksata mennä pissalle potalle, mutta muuten ei tuu kuuloonkaan, että olis lähelläkään kuivaa vielä aikoihin. Ollaan kokeiltu harkkahousuja, mutta ei niistä ole mitään hyötyä, märissä housuissa likka touhuaa kuin ei olis mitän ihmeellistä. Mä jotenkin luotan siihe, että kyllä ne sitten osoittavat, koska alkaa olla otollinen aihe ahkerampaan treeniin ja mahdolliseen päiväkuivuuteen jne. (Mutta samalla "kadehdin" pikkuisen niitä, joilta vaipparumba on jo ohi =) )

En muista kirjoitinko viimeksi, että Emmillä on ihan hirveä äiti-äiti -vaihe menossa. Varsinkaan vessassa käyntiin, vaipanvaihtoon tai iltakylpyyn (mikä on aina ollut Emmin ja isin juttu) ei isi kelpaa. Ihan hirvee huuto alkaa, eikä lopu ennen kuin äiti menee pelastamaan tilanteen. Oon mä lukenut tästä kahden vuoden äiti vaiheesta, mutta aika rankkaa on välillä. Onneksi isi kelpaa kuitenkin leikkeihin ym.

Muuten tuo ipana höpöttää höpöttämästä päästyään ja sanavarasto karttuu hurjaa vauhtia. Edelleen neiti korvaa k:t, v:t ja r:t jollain muulla kirjaimella, joten ymmärtääkseen hänen juttujaan, täytyy kuunnella ajatuksella. Ja laululeikit on ihan must. Viikon verran on leikitty ja laulettu leipuri hiivaa joka käänteessä. ja iltaisin pitäis laulaa ihhahhaata ja tuiki tuiki tähtöstä vaikka kuinka monta kertaa. Ja kun Emmin jättää nukahtamaan itsekseen, kuuluu huoneesta vielä pitkään vuorotellen "tuiti, tuiti tähtö.... ja ihhahhaa-ihhahhaa-inanaa-tattattaa..." Hellyyttävää! =D

Nyt alkaa selkä väsyä tässä istuessa, kun olin alle pitkän päivän töissä, kun oli oppituntien jälkeen opekokous ja vielä sen päälle parin oppilaan vanhempien kanssa tapaaminen. Kotona olin vasta seiskan aikaan. Huh! Ihan hirveetä, kun on tottunut, että yleensä on viimeistään jo neljän aikaa kotona. Ja huomenna aamu alkaakin Emmin hamaashoitolakäynnillä. Saa nähdä, miten menee...

Mukavaa viikonjatkoa kaikille!

-Amy ja Emmi, ihan just 2v-

Vierailija
16/105 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän tässä laistaa tekemättömistä koti- ym töistä roikkumalla täällä, ylläri =D

Mut Amylle piti sanomani, että kiitos kun kerroit että 2-vee on "äiti-äiti" kausi :/ Meillä nimittäin aamut on nykyään suurta draamaa, kun mä lähden ensin ja Ainon pitäisi jäädä iskän kanssa syömään aamupalaa. Neiti kun on yhä edelleen sitä mieltä että puuroa ei voi itse laittaa lusikalla suuhun ollenkaan, vaan se pitää hänelle syöttää, ja siihen hommaan ei sitten iskä kelpaa ollenkaan... Kauhea huuto ja möykkä alkaa, kun mä ilmoitan, että äitin täytyy lähteä. Ja alkusyksystä Aino vielä suostui jatkamaan aamupalaa iskän kanssa, mutta nyt viime aikoina se loppuu tasan sillä sekunnilla, kun mä nousen pöydästä, oli Aino sitten syönyt yhtään mitään tai ei. Ja päiväkodissakin on koitettu saada neitonen aamupalaa toisinaan popsimaan, mutta kun sitä puuroa ei sielläkään ilmeisesti syystä tai toisesta voi itse syödä...

Muutenkin oli hauska lukea Amyn ja Emmin kuulumisia, kyllä nuo neidot niin samoissa kehitysvaiheisssa kulkee (ei ehkä suuri yllätys, kun ikäeroa on tuo viikko ;) ) Meillä ihan yht'äkkiä Aino rupes viikko-pari sitten selittämään kans pitkiä lauseita, kolmen ja jopa neljänkin sanan. Ja laululeikit on aivan must, tai laulaminen ainakin. Ainolla on valehtelematta ainakin 10 laulua, joita tunnistettavasti osaa laulaa sekä sanojen, että sävelen suhteen. Tai en oo laskenut lauluja, mutta on niitä ainakin tuo 10 :)

Niin ja nuket meilläkin syötetään ja juotetaan ja riisutaan ja kuskataan rattailla jne. Nukkejen pukemiseen vielä tarvitaan apua, mutta monta kertaa päivässä Ainokin pyytää nukkea pukemaan, kiikuttaa nuken ja vaatteet äitille ja iskälle eikä luovuta ennen kuin on nukella vaatteet päällä ;)

Tulipa muuten mieleen vielä yksi kysymys; millaisesta mukista teidän ipana kotona juo? Meillä kun ei nokkamukit oikein enää kelpais, lasit on liian massiivisia (ja vaarallisia hajotessaan) tässä huushollissa ja ikeasta ostamani muoviset kahvattomat kupit tuntuu olevan vielä hieman "kiikkeriä" joten Aino vieraastaa niitäkin... Noi muovimukit ois muuten hyvät, mutta tosiaan malli on hiukan alaspäin "suipponeva", joten muki pitää "laskea" kädestä pöydälle ihan kunnolla, jos laittaa huolimattomasti se kippaa... Ja luulen, että sen takia Aino ei noistakaan oikein mielellään juo. Päiväkodissa on orthexin "perinteiset" yksi kahvalliset muovimukit, ja niistä kuulemma (ja oon joskus nähnytkin jopa) juo nykyään ihan hyvin. Hankala tapaus!

Nyt ihan oikeesti pitää maksaa laskut, tehdä kouluhommia, silittää ja raivata keittiö... Eli Poish =D

t. Ope ja Aino zzzz...

Vierailija
17/105 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on kans noita Ikean muovimukeja, ja ne ei tosiaan ole helpoimpia. Meillä tyttö kyllä juo mistä tahansa mukista tai lasista nykyään, mutta kaikkein helpoimpia ovat olleet opetteluaikana sellaiset kaatumattomat mukit, eli ne, joissa on pyöreä painollinen pohja, joka nostaa mukin pystyyn, vaikka osuisi pöytään vähän huonossakin asennossa. Niihin on alunperin ollut kannetkin, mutta niitä ei käytetä. Lisäksi niissä on kahvat molemmin puolin, joten voi juoda kaksin käsin. Toiseksi parhaita on mitkä tahansa kahvalliset muovimukit, tasapohjaiset on näistä parhaita, mut niitä meillä ei esim. ole itsellä kotona.

Jaahas, mutta nyt täytyy houkutella neiti pukemispuuhiin, aamu alkoi tänään iloisesti jo 6.40, vaikka uni tuli eilen illalla vasta yhdeksän jälkeen... tytöllä on tänään hoitopäivä ja mulla hemmottelupäivä, pääsen kampaajalle ja vyöhyketerapiaan!

-Osse ja typykkä 1v11kk + Raju rv 36+1

Vierailija
18/105 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noel on juonut reilusti alle yksivuotiaasta itse mukista, ja siis sehän ei ole ikinä osannut nokkamukista juoda. Aluksi oli sellainen kahvallinen nokkamuki josta vaan nokka pois, ja sitten sellainen kapeahko Orthexin kahvamuki. Pian siirryttiin Ikean mukeihin, ja nyt on keväästä asti juotu ihan laseistakin, kun on omat, hienot Nalle Puh -lasit :) Noel käsittelee laseja tosi varovasti, koska tuntee toki itsekin kädellään, että ovat vähän eri materiaalia kuin muovimukit. Ja koska niissä on kivoja kuvioita, ei paiskominenkaan kiinnosta. Välillä tosin maidot kaatuu sen takia, kun on pitänyt kallistaa lasia nähdäkseen Ihaa paremmin :)

Vierailija
19/105 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukeista, meillä Eve juo kyllä ihan mistä vaan. Välillä on nokkamuki, välillä muovinen yksi kahvainen, normaali lasi tai sitten isompi muovinen. Kaikki toimii. :)

Amy, hyvin meni juhlat. Eve hämmästytti isomummon syömällä ison annoksen perunamuussia ja lihapullia. :) Oli kyllä kiva kun oli koko perhe koolla. Varsinkin meidän 3,5kk kummityttö. Mutta toisaalta, mieleen tuli taas millaisia on yöt vauvan kanssa. Heräsin kylläkin eka yönä vain kaksi kertaa, kun neiti oli herännyt viisi kertaa. Toisena yönä heräsin kerran, kun tulimme baarista vasta neljältä ja Eve heräsi jo 6.50.. x( Nukuimme siis vanhempieni olohuoneessa kun veljeni perhe oli toisessa makuuhuoneessa, eli oli pakko herärä Even kanssa..

Mutte muuten oli mukava reissu. :)

Evellä on alkanut tulemaan hirveästi asiaa. Välillä hankalaa tietää mitä tarkoittaa kun yksi sano voi tarkoittaa montaa asiaa, esim. kakka=vaippa, kakka ja pissi. Kukka=kukka, lehti, puu, pensas ja välillä myös tukkaa ja pompulaa. Menee aina hetki miettieässä että mitäs tällä kertaa tarkoitetaan. :D

Me mennäänkin lauantaina Even tädin kanssa Ideaparkkiin shoppailemaan, jos löytyis jotain kivaa. :)

Bejpi ja Eveliina 1v 9kk+

Vierailija
20/105 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin vähän omaa napaa. Oona on ollut tosi kipeä - 4 päivää kotihoidossa huomenna.. Uh. Siis kuume kyllä oli ohi jo viime SU, mutta TI hoitopäivän jälkeen menikin sitten kaikki alamäkeen ja lujaa. Aivan järkyttävä yskä, yöt on menneet niin etten minä nuku lainkaan kun koko ajan kuuntelen ja harmittelen neidin yskää ja Oona-parkakin on nukkunut tosi surkeasti.. Korvatulehduskin löytyi kun KE piipahdettiin lekurissa. No, jospa lääkekuurit alkaisi vihdoin pelittämään ja huomenna olisi neidillä jo parempi olo. Masussa on onneksi kova vipellys - päivin öin. ;) Voidaan siis muuten hyvin, ainoa "vaiva" on vaan loputon väsymys..

AMYN Emmikin on pian 2v, hui miten tää aika menee niin nopeesti! Mites meni hammashoitolassa?

OPEN mukigalluppiin, meillä juodaan edelleen nokkamukista. Yritetään kyllä harjoitella hiljalleen ihan normaali mukista/lasista. On ollut "ostoslistalla" sellainen muki missä olis kahvat.. Ei oo vaan vielä osunut silmään.

BEJPI meinaa Ideaparkkiin shoppaileen LA.. ;) Teidän Eve kuulostaa kans kovin aurinkoiselle pienelle neidille!

Ok, nyt on levättävä - varmaan rankka yö tiedossa, mieskin on yövuorossa. Voikaa hyvin ja huiskutuksia kaikille!

Yöpuulle vetäytyvä Mammis + Oona köhii sängyssänsä (+ O iltajumpalla rv 24+3)