Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*~*~* Vantut Lokakuuhun *~*~*

Kommentit (105)

Vierailija
21/105 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä muistaakohan mua kukaan, aikoihin en ole käynyt kirjoittelemassa. Onnistuin kuitenkin löytämään oikean pinon nimenvaihdoksesta huolimatta:)

Muutaman kerran olen kuulumisia käynyt lueskelemassa, isosti onnea kaikille vauvan saaneille, varsinkin Pesukarhulle ja Q:lle! Ja naperokin odottaa tonskaa, ihanaa!

Meille ei mitään ihmeitä kai kuulu, tyttö on jo 2,5 vuotias, omatoiminen ja reipas. Puhua pälpättää taukoamatta:) Tyttö on jo aika pitkään ollut päivisin ilman vaippaa, öisin on vielä vaippa käytössä. Ja terveenä on ollut.

Raskaana en ole, vaikkakin täytyy tunnustaa että ajatus toisesta lapsesta tuntuu jo mukavalta, ja toinen saa tulla kun on tullakseen. Töissä ja koulussa olen, eli sitä samaa, edelleen... lomatunnelmissa, kuukauden päästä on pari viikkoa lomaa ja lähdetään kolmistaan reissuun. Hassua, ennen meidän viime joulukuista häämatkaa ei oltu miehen kanssa yhdessä poistuttu suomen rajojen ulkopuolelle, ja nyt olis jo kolmas ulkomaanreissu yhdessä vuoden sisällä.

Että tämmöstä, saas nähdä aktivoidunko tästä taas kirjoittelemaan, jos mua nyt ylipäänsä kukaan edes muistaa... eiköhän ainakin jotkut muista:)

NapNap + tyttö 2,5v.

Vierailija
22/105 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ollaan jo kuuluteltukin sua ja Jenniä ihan kissojen ja koirien kanssa moneen otteeseen! :)

Kiva, kun molemmat ootte nyt käyneet piipahtamassa ja kertomassa kuulumisia. Ja mikä parasta, kuulumiset on molemmilla hyviä!

Onnea tonskailuun! Kiva että sulla on nyt tollanen fiilis, kun silloin niin epäröit että tuleeko sitä fiilistä koskaan.

Nyt en ehdi muuta, mutta huiskun huiskun vaan kaikille. :) Pitää mennä pelastamaan yksi nälkäinen poika vaunuista.

-Q-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/105 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

NapNap, kyllä sua on kuule huudeltu täällä useaan otteeseen ;) Kiva kuulla pitkästä aikaa teidän kuulumisia!

Ykkösope kyseli mukeista juomisesta. Ida on juonnut jo muutamia kuukausia ihan vaan pelkästää mukista, nokkiksesta juominen on jo tyystin unohtunut. Onko teillä siellä Turussa Tokmannia tai Vapaa Valintaa? Sieltä olen ostanut Idalle sellaisia muovisia kahvallisia mukeja 1e/kpl ja hyviä ovat olleet. Lasista juominenkin onnistuu, mutta kun ei ole kahvaa niin se juominen on jotenkin huterampaa. Tai jotenkin Ida itsekin jännittää juoda tavislasista.

Amyn Emmillä ja Ykkösopen Ainolla on äitivaihetta meneillään. Minä voin kerrankin sanoa että meilläpä ei ole tällä hetkellä :D Idalla on ollut nyt kohta kolmisen viikkoa isivaihe meneillään, se alkoi silloin kun mies oli kipeän neidin kanssa kotona ja nyt harmituksen sattuessa Ida juoksee ensimmäisenä isin sylkkyyn, vaikka äiti olisi lähempänä :) Kaikki syömispuuhat ja iltatoimet sun muut saa kyllä hoitaa ihan kumpi vaan vaikka Idalla olisi kumpi vaihe tahansa meneillään. Mitkäs ne olikaan ne teidän tyttöjen 2v synttäripäivät?

Me käytiin tänään Idan kanssa yhteisessä neuvolassa, Idalla siis 2v-neuvola. Siellä jopa testattiin taitoja ;) Hienosti Ida kokosi tornin kaikista mahdollisista palikoista mitä terkalta löytyi, palapeli sujui leikiten jne. Terkka kirjoitti korttiin "reipas, upea perusluottamus, lauseita puhelee kivasti. Kasvu: pituus/paino ok, päänympärys siro. Atooppista ihottumaa tulee ja menee." Painoa oli nyt 12,3kg ja pituutta 84,5cm, pipo 46,7cm. Ylimääräiseen kasvukontrolliin joudutaan taas vaihteeksi :)

MiaMik rv 25+2 ja Ida 2v

Vierailija
24/105 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kuulla teistä! On sua tosiaan täällä huudeltu ja ikävä on ollut. Pelkäsin, että me ei ikinä enään kuulla teistä. Kiva, että kaikki on hyvin. Kiitos onnitteluista. Kovasti onnea tonskailuun! :)

Q, mä vastaan illalla sulle siihen vaippa-asiaan. :)

Nyt meen hakemaan Kirppu-neidin tuolta kaukalosta...

pesukarhu

Vierailija
25/105 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä värjään hiuksia ja käytän tämän vaikutusajan hyödyksi kököttämällä koneella, kampaajalle ei ole mitään asiaa tässä vaiheessa vauvaaikaa,sen verran tiivistä on tuo imetystahti mutta onneksi itsekin saa tuota kuontaloa sen verran hoidettua ettei ihan karseelta ala näyttämään..mieskin on jo töistä kotiutunut ja mä tietty nakitin sen heti tilaisuuden tullen lapsia viihdyttämään:)

Ulkoilusta, me kyllä ulkoillaan kanssa säällä kuin säällä, tosin ihan kauheilla ilmoilla ei olla välttämättä niin kauaa, yleensä ollaan aamulla pari tuntia ja illallakin lähdetään ulos riippuen siitä saanko eekan nukkumaan liinaan ja kuinka kauan se siinä nukkuu..tai sitten mies vie tytön illalla ulos jos on kotona.Noiden lisäksi lenkitetään vielä koirat pari kertaa päivässä. Mua ihmetyttää suuresti kun ainakaan täällä meillä päin ei vkloppuisin lapset tunnu ulkoilevan yhtään..tosi harvoin tapaa ketään puistossa vaikka luulis että silloin just on sitä aikaa ulkoilla? Meidän neiti ei kyllä sulattaisi ulkoilun väliin jättämistä vkloppuna;)

Liia ehti kehittää oikein addiktion nokkamukiin, se kun ei tuttia tai pulloa ole syönyt niin nokkis sitten oli se juttu..vieläkin jos näkee nokkiksensa kaapissa niin alkaa karjumaan sen perään. Keraamisesta muumi mukista juominen sujuu ihan hyvin, muovikupit meinaa kaatuilla vahingossa.

Meillä tämä arki on edelleen hankalan tuntuista..tai sitten mä vaan olen paatunut pessimisti;) Eeka on kyllä tyytyväisenä maailman herttaisin pikkupoika mutta ne hyväntuuliset hetket on edelleen vähissä vaikka masuvaivat on jo paljon helpottaneet, eekalla on selvästi samoja aistiyliherkkyyksiä kuin Liiallakin ja esim. äänet itkettää poikaa kovasti ja jotkut valot saa pikkumiehen ihan kauhun valtaan..esim meidän kylppärin kova kirkas valo on aina sammutettava kun sinne mennään ja froteiset sukat saivat pojan huutamaan ihan kauheasti:/uni tulee päivisin edellen vain liinassa tai sylissä ja öisin tiukassa paketissa peiton sisällä mutta kyllä tämä tästä varmasti hiljalleen helpottaa:) Liia on edelleen mahdoton uhmailija, nyt on myös parin viikon sisällä selvästi tullut mustasukkaiseksi veljestä ja alkanut muksimaan kaikkia heti kun silmä vähän välttää..

..nyt täytyy jättää juttu kesken ja lähteä pesemään hiuksia ennen kuin tippuu karvat päästä:)

Queen Liia 2v ja Eeka 3,5kk

Vierailija
26/105 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tosi nopsaan viimeisimmät kuulumiset, mutta nyt en saa ajatuksia kasaan jotta kommentointi onnistuisi. Siispä omanapaiset terkut.

Käytiin tyttösen kanssa perjantaina Hulluilla päivillä ja ostin neidille aika paljon vaatetta. Ehkä parhaimmat löydöt oli kurahousut ja talvikengät. Jotain pientä tarttui mukaan myös vauvalle. Suurin osa ostoksista tuli kylläkin tyttöselle ja jotain miehellekin. Itselleni ostan uutta vaatetta sitten, kun vauva on syntynyt. Vähän jännäsin miten tyttönen viihtyy vaunuissa, kun käveleminen on niin hauskaa. Hienosti meni koko päivä! Ainoat itkut tuli kenkiä sovitettaessa, mutta kotona uudet kengät on olleet ihan suosikki ja neiti haluaa kävellä ne jalassa monta kertaa päivässä.

Meidän aamu alkoi tänään vähän huonosti. Tyttönen heräsi tavoistaan poiketen tosi itkuisena ja kun nostin hänet syliin, niin hän oli tosi lämmin. Kuumetta oli aamulla 38,3 ja äsken 38,9. Annoin lääkettä ja tyttönen nukahti iskän viereen meidän sänkyyn. En ymmärrä ollenkaan mikä pöpö nyt on pienen kimppuun käynyt, koska eilen oltiin pappalassa kyläilemässä ja tyttönen touhusi tosi virkkuna eikä ole mitään nuhaa, yskää tms.

Vaikka tyttönen on sairastanut ikäisekseen paljon flunssia ja korvatulehduksia, niin kuumetta ei ole ollut kuin kerran aikaisemmin noin vuosi sitten. Olenkin vähän huolissani kuinka korkealle lämpö voikaan nousta. Uni näyttää olevan vähän levotonta ja jotenkin hengityskin on aika tiheää. Täytyy tarkkailla tilannetta ja mennä lääkäriin jos unien jälkeen ei ruoka ja juoma maistu.

Nyt suihkuun ja apteekkiin heti kun se aukeaa. Tietysti tyttösen kuumelääkkeet on melkein finaalissa...

Voikaa hyvin!

T. iida-linnea, "klasu" 29+0 ja tyttönen tasan 1v 5 kk zzzz

Vierailija
27/105 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Queenille kovasti jaksamista kahden huonounisen kanssa!

Iida-Linnea, voisko tytöllä olla ihan vaan vauvarokkoa, jos muita oireita ei ole? Ja sain käsityksen, että ei ole aiemmin sairastanut sitä, jos ei kerran kuumetta ole paljoa ollut. Sehän menee kolmessa päivässä ohi. Tosin meidän tytöllä oli outoja kuumeita tuossa vuoden tienoilla useempaankin otteeseen, aina neuvolassa epäilivät vauvarokkoa, mutta tiedä sit mitä ne oli, onneksi loppuivat eikä nyt ole pitkään aikaan ollut kuumetta (kop kop kop kop kop kop).

Nap Nap, kyllä teidät tosiaan ihan täysin muistetaan, kiva oli kuulla teistäkin!

Toivottavasti MM on parantunut jo tautiryppäästä! Samoin mammiksen Oonalle on toivottavasti jo koittanut terveet päivät.

Löysitkö bejpi mitään kivaa Idiksestä?

Sit omia napoja - mies ja typy olivat viikonlopun sukuloimassa ja mulla oli vapaata. En tehnyt yhtään mitään, makasin sohvalla, katsoin leffaa ja nautin siitä, et sain syödä kaikkia herkkuja ilman, et tytöltä tartti niitä piilottaa... :D Yöllä nukuin kymmenen tuntia putkeen heräämättä ja olin aamulla ku uudestisyntynyt. Nyt ei sit nukutakaan ollenkaan... Tyttöä tuli tänään jo iltapäivällä kamala ikävä, joten oli kiva, kun tulivat takas. :)

Typyllä on alkanut ihana nukkumaanmenonvastustuskausi, pompottaa isäänsä. Meillä ne pottailut ei onnistu vieläkään oikein mitenkään, mutta tyttö on keksinyt silti, että illalla voi sanoa "kakka menee!", jolloin isi vie potalle koettamaan tulisko. Nauroin miehelle, että noinko helppoon menet... typy nimittäin oli pantannut koko reissun kakkaa, hokenut vaan autossa tuota "kakka menee! kakka menee!" ja kotiin päästyään rysäytti sit sellasen kasan sitä itseään vaippaan, että ei oo tosi... Äitille vissiin säästi. :) Totesin vaan tytölle, että ei sitä kakkaa tartte kotiiin asti säästää, saa tehdä matkallakin. Naurattaa myös tuo typyn termi "kakka menee", et mistä ihmeestä se on sen keksinyt, kyllä me on mun mielestä ihan kakan tulemisesta aina puhuttu...

Muutenkin uhmaa on meillä nyt tosi paljon ilmassa. Onneksi sen kohteeksi joutuu tällä erää sekä mies että minä, kun aiemmin on kohdistunut pääasiassa minuun. Jotenkin on helpompaa kestää, kun mieskin saa osansa.

Mutta nyt sinne unten maille, typykin näköjään saman tien aloitti ensimmäisen yöitkunsa...

-Osse ja typykkä 1v11kk

Vierailija
28/105 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonakin alkaa olla ihan täysin parantunut. Tietysti antibiootit vaikuttavat vielä viikon verran, mutta räkä ja yskä on poissa ja ihana iloinen tytteli taas! Neiti on alkanut nyt oikein urakalla sanomaan sanoja.. varsinkin äiti on nyt suosiossa. ;) Pulputtaa koko ajan, välillä saa jotain selvääkin (aavistusta että mitäköhän tarkoittaa) ja välillä taas ei yhtään hajua mistä neiti puhuu. Iloisena jäi tänä aamuna hoitoon, vaikka vähän "tukisti" äitiä kauluksesta ja katsoi tuimasti.. ;)

NAPNAP - sua on täällä kaipailtukin, kiva kun "ikivanhoja" enskojakin löytää tiensä tänne vantut-pinoon. :) Saakos udella mihin olette reissaamassa?

MIAMIK - vai Iida menee ylimääräiseen kasvukontrolliin. Minkä mitan takia? Ihan omaa uteliaisuuttani mietin kun Oona taisi juuri olla 12,5kg & 83cm nyt 1,5v neuvolassa ja mulla ei ole aavistustakaan noista käyristä.. ihania kommentteja terkka oli kirjoittanut korttiin! :)))

QUEEN - mä ajattelen "uhkarohkeasti" ottavani vauvan mukaan kampaajalle sitten kun menen synnytyksen jälkeen.. ;) hih. Saa nähdä miten käy. Oonahan oli pari kertaa mulla ihan pienenä mukana, nukahti kotoa lähdettäessä turvakaukaloon ja nukkui siitä koko toimituksen 1,5h ajan, kerran havahtui hiustenkuivaajaan tms, laitoin tutin suuhun ja uni jatkui.. Mä oon niin surkea itse läträämään värien kanssa etten uskalla edes yrittää kotona.

IIDA-LINNEA oli uskaltautunut hulluille päiville.. ;) Mulle iskisi varmaan "ahtaan paikan kammo" jos sinne menisin, olekin pyrkinyt välttelemään niitä jo vuosikausia.. Mitenkäs tyttönen voi tänään, toivottavasti paremmin?

OSSEN typykälläkin on ollut vähän tahmeaa nukkumaanmeno + pottailu.. samma här..

Muillakin on ollut äitivaihetta meneillään.. Jostain syystä tuntuu että Oonallekin on sellainen iskenyt. Ehkä se johtuu siitä että olin niin tiiviisti neidin kanssa viime viikon kun sairasteli.. Nyt on viimeiset 2 yötä pitänyt istua sängyn vieressä niin kauan kuin neiti nukahtaa - aiemmin (ja jopa kipeänä) on jäänyt iltasadun ja pusujen jälkeen ihan itsekseen köllimään sänkyyn ja halimaan pupujaan (joita välillä on valehtelematta ollut 5 kainalossa ;) hih). Saa nähdä kuinka isukin käy tänään kun en ole nukkumaanmenoaikana kotosalla - pääsen "humputtelemaan" tyttöjen kanssa ravintolaan illalliselle! JEE - voi olla että neiti nukahtaa ihan kiltisti itse kun ei ole äitiä kenelle kiukutella. ;)

Ok, nyt on parempi jatkaa taas töitä. Mukavaa maanantaita kaikille!

Mammis töissä + Oona 1,5v (O rv 25+0)

Vierailija
29/105 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoiset moikkarit !

Ekax täytyy kommenteerata ennen kun unohdan mitä piti sanoa..

IIDA-LINNEan tyttönen oli kuumeessa,voi harmi! Mutta tuo kuume kuulemma saattaa nousta pienillä 40 asteeseenkin, joten älä huoli. Höpiksellä kuumetta kerran 41 ja lääkäri sanoi vaan ettei hätää, kun touhuu lapsi vielä. Ikkunat auki vaan, että ilma viilenee sisällä, ja lääkettä tietty. Tsemppiä kuumeen nujertamiseen!!

MAMMIS On väsynyt, eikä ihme jos masussa jumpataan alvariinsa, äitiinsä tullut tonska

Voi Oonakin oli ollut kipeenä, mikä ihmeen syyskipuilu nyt on liikkeellä?! Tsemppiä sinnekkin paranemiseen.

NAP NAP Mä ainakin muistan teidät, kiva kuulla kuulumisia!

OSSElla uhmaillaan (myös) Kyllä vie kaikki mehut äidiltä uhmainen lapsi, ainakin täällä! Mutta "hyvä" että mieskin saa osansa

QUEEN Saa uutta lookkia hiuksiinsa. Voi pientä Eekaa kun on herkkä. Ja päivisin kanniskelet hänet uneen liinassa, siinä ei sitten "omaa aikaa" juurikaan saa..Mutta parempaan päin! Taitaa täällä kaikilla olla uhmailevia lapsia, sielläkin Liia. Ja vielä mustasukkaisuutta ilmassa, tsemppiä!!!

OPE oli kysellyt mukeista. Meillä kotona Höpis juo tavis nokkiksesta. Olen yrittänyt ottaa kannen pois, mutta se ei herralle käy vaan lits, vedet lattialle. Pk.ssa kun juo tavis mukista ihan hienosti!!!

Mutta kotona tietty pitää olla eri rutiinit

Voi Ainolla on äiti-kausi. Toisaalta ihanaa, mutta samalla NIIN rankkaa! Tsemppiä myös sinne!

AMYllä myös äiti-kausi...Mutta ihana tuo tuiti-tuiti tähtö =)

Sitten pikaseen omaa napaa, pitää jatkaa taas töitä-vaikkei juurikaan huvittaisi..

Höpiksen 1,5v neuvolakäynti meni mallikkaasti! Painoa herralla 12,5kg ja pituutta huimat 88cm! On kasvanut hurjaa vauhtia, melkein kaikki vaatteet uusittu =)

Palikoita kasaili,ja palloa potkii.Lääkäri sanoikin että jopas on touhukas poika, ja hienosti potkii jo palloa. Isi tästä kommentista tietty ylpeenä, kun Höpiksen kanssa usein ulkona ja äidin harmiksi sisälläkin pallottelevat. Nyt jo opetuksessa pukkaaminen! =) On hauskan näköistä kun pieni tulee äidin luokse pallo kädessä ja sanoo "äiti ukkaa!- No äitihän yrittää pukata, ja Höpis nauraa kun en onnistu!

Uhmaa täälläkin välillä TODELLA rajusti, ja äiti ei ole juurikaan mitään.Isin kanssa kaikki on kivempaa, äitin kanssa kun hoidetaan kaikki kiukuttelut :/

Jopa suihkussa käynti saa aikaan huudon, jos isi ei ole siellä. Ja Höpishän voisi vedessä lotrata tunteja! No ohimenevää tää on .....kait.... Kyllä välillä riipasee sydämestä kun sanon tuletko äidin sylii-Höpis pudistaa päätään ja sanoo ISI!!

Pk.ssa kaikki hyvin, Höpis viihtyy loistavasti. Ja aamuisin onkin ovella häntä vastassa pieni suloinen tyttö, jonka kanssa halailevat päivisin!

Höpiksellä on kyllä "oma tyttöystävä", jota sitten aina viikonloppuisin treffataan ja halaillaan! On todella suloisen näköistä kun 2 pientä taaperoa istuvat hiekkalaatikolla tehden kakkuja ja välillä pitää halailla! =)

Mutta nyt tää romaanikko jatkaa töitään..

Hauskaa päivää kaikille!

Lycka ja pk.ssa leikkivä Höpis!

Vierailija
30/105 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaan lapsukaisen kuume nousi lääkkeistä huolimatta ja oli illalla 39,5. Tyttönen ei jaksanut juoda itse, ruoka ei maistunut ja hengitys oli tosi nopeatahtista, joten mentiin lääkäriin. Mies huomasi lisäksi neidin suussa rakkuloita, joten en halunnut jäädä arvailemaan yötä vasten kotiin mikä lasta vaivaa.

Korvat olivat puhtaat, tulehdusarvo vain vähän koholla ja hengitysäänet puhtaat. Virustauti siis kyseessä ja suutulehdus. Tai jos rakkuloita ilmestyy käsiin ja jalkapohjiin niin sitten entero-rokko. Ja tuota entero-rokkoa on lääkärin mukaan erittäin paljon liikkeellä tällä hetkellä. Ja tarttuu kuulemma helposti lapsesta toiseen.

Tyttönen sai tk:ssa Pronaxenia ja saatiin resepti myös mukaan. Lääke oli ilmeisen tehokas, koska tyttönen nukahti ihan hyvin yönille. Yöllä taisin neljä kertaa kanniskella ja sylitellä itkevää lasta uudelleen uneen, mutta aamulla kuume oli poissa ja tyttösen kasvoilla ihana tuttu hymy. Juttua on riittänyt tänään ja neiti on jaksanut leikkiä hyvin. Suu taitaa olla aika kipeä, koska ruoka maistuu huonosti. Onneksi suostuu juomaan maitoa. Saa nähdä nouseeko lämpö iltaa kohti mutta nyt on ainakin kunnon lääkkeet, joilla auttaa pientä.

Neiti nukkuu meidän sängyssä päiväunia. Taidan kömpiä varovasti viereen. Paljon olisi kotihommia tehtävänä, mutta ehkäpä käyn niiden kimppuun kun mies kotiutuu.

Voikaa hyvin!

T. iida-linnea, tyttönen 1v 5kk zzzz ja "klasu" 29+1

Vierailija
31/105 |
14.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon jotenkin jumiutunut tonne odotuspuolelle... Mutta nyt aattelin kyllä tännekin kirjoitella taas "aktiivisemmin"...

Sen verran täytyy omaa napaa (tai Eetun napaa) sanoa, että mä en nyt oo ihan varma, mutta musta on alkanut tuntumaan, että meillä olis päästy ekasta uhmiksesta eroon, JIPPIII!!! Jo oli aikakin! Täytyy sitten tulla perumaan sanoja kun vauva on syntynyt...

Napnap, en minäkään ole teitä unohtanut!!! Täällä on kyllä monen monta kertaa huudeltu teidän perään... Ja hieno homma, että teilläkin jo "vauvakuume" vaivaa ;)...

Paljon on ollut taaperoisilla nuhaa, yskää ja kuumetta. Toivottavasti voivat jo paremmin ja ovat tervehtymään päin. Meilläkin on Eetu nyt ollut parisen viikkoa enemmän ja vähemmän kipeä. Käytiin jo viime viikolla lääkärissäkin, mutta kun on viruksen tuomaa, niin eipä siihen lääkettä löydy... Nyt alkaa onneksi yskäkin helpottamaan, kuumetta (tai lämpöä) ei ollut kuin yhtenä päivänä viime viikolla, ja sillonkin "vaan" meni mittari just 38 yläpuolelle. Paljon paranemissäteitä pienille!!!

Lelugallupiin täytyy lisätä vielä että Eetu on suorastaan rakastunut tällä hetkellä palapeleihin, on niin ihanan näköinen, kun onnistuu yhen palapelin tekemään (6palaa) niin tulee ylpeenä näyttämään ja taputtaa ja tottahan meidänkin isin kanssa pitää taputtaa! Suloinen! Myös kirjat on in! Varsinkin ne muutamat lempparit...

Amy, jokos ootatte lomaa? Meille sopii kaikki muut päivät ens viikolla paitti ma ja to... Ihanalta kuulostaa teidän neitin höpötykset ja puuhailut...

Mukigallupiin. Meillä Eetu on nyt noin puolisen vuotta juonut ihan tavislasista. Ja hyvin on onnistunut, ihme kyllä! Oikeestaan on ihan tyytyväinen kun juo ihan mistä vaan...

Miamikin Ida joutuu kasvun takia käymään kontrollissa, voi vee... Mä en sitten yhtään tajua noita käyriä!!! Kyllä Idakin kasvaa ihan varmasti omaa käyräänsä! Miksi tarvii oikeesti kasvaa jonkun ukon/akan tekemää käyrää pitkin, ei oikeesti ymmärrä!!! Ja kiitokset vaippa-asiassa...

Queenin lapsosille toivon totisesti parempia unilahjoja!!!

Niin ja muuten lopuksi on vielä pakko kertoa, että mulla on hieno uusi ompelukone!!! Vielä kun löytyis aikaa tehä sillä... No, vanha kone olikin jo yli 40 vuotta vanha, että oli aikakin uusia (oli anopin perintöä...)

Sitten vielä sellaista kyselen, että mitenkäs Tamperelaiset, olisko teillä kiinnostusta lähteä Ideaparkiin pienokaisten kanssa? Vaikka viikolla 44?

napero ja Eetu 2v8kk sekä masussa möyryävä eemeli 34+0

Vierailija
32/105 |
14.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi pikaisesti yritän jälleen pari riviä kirjoittaa.

Ihan ekana I-L:lle: joo, tota enterovirusta on nyt tosi paljon liikkeellä, Viikkouutisissakin siitä taisi olla joku kirjoitus. Artullahan se oli kans, lämpöä vaan yhtenä päivänä (annettiin tosin pari pvää ennen lekuriin menoa lääkettä, joten ei siksi nostanut sitä niinä päivinä), ja nielussa rakkuloita. Papereissa luki diagnoosi "enterorokko", mutta lääkäri kyllä sanoi, että on enterorokon (vai enteroviruksen???) aiheuttama nielutulehdus. Näppyjä käsiin/jalkoihin ei ilmestynyt, ja menee kuulema n. vkossa ohi. Pronaxenia meni muutamana päivänä, mutta Arttu selvisi siis moniin verrattuna tästä tosi vähällä.

Tietääkö joku, että voiko toi enterorokko tulla uudestaan, jos sen on kerran sairastanut???

ON: Alotin sen Citalopramin vkonloppuna. Toivottavasti auttaapi. On ollut kauheeta oksentelua ja päänsärkyä taas viime päivinä, joten toivon totisesti, että toi lääke auttaa.

Artulla mennyt nämä 2 pvää pk:ssa ok. Ollut siellä nyt 3,5h/pv. Huomenna jää nukkumaan sitten ne päikkäritkin. On vaan aamuisin herännyt eilen 5:45 ja tänään 5:30, kun normaalisti nukkuu ainakin tunnin pidempään, joten siksi hieman väsynyt myös. Mutta ainakin näin iltaisin kotona mennyt kivasti, ja on (vielä, kop kop) iloinen poika :) Eiköhän sitä pientä kiukkuakin sieltä ala nyt tulemaan, kun päivät vähän pitenee ja tajuaa, että sinne mennään joka päivä. No

Mutta enpäs ehdi enempiä turisemaan... Elättelen tosiaan toiveita, että toi lääke veis huimaukset ja pääkivut ym. pois (ne kun voi johtua masennuksesta siis), ja kohta lähenee tuo rv20, jolloin Artun odotusaikana pääkipu helpotti... Joten ehkä sitten jaksan enempi istua koneellakin xD

Paranemisia kaikille kipeille ja vilkutuksia muutenkin kaikille!!!

Pi-Ki rv18+4 ja Arttu 1v7kk

Vierailija
33/105 |
14.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko, kun vähän aikaa sitten ihmettelin, kun A ei puhu??? No, nyt tulee mm. seuraavia:

"auto" (tämä ihan selvästi, ja osoittaa autoa)

"eittää" (heittää)

"poijaa" (paijaa koiraa/kissaa)

"tis" (kiitos)

"eppää" (hyppää...viimeksi toisteli näin ja lopulta hyppäsi sohvalta! pikku itkulla onneksi selvittiin...)

"kaaka" (kakka)

Ja on niitä joitain muitakin. Mutta tosi nopeesti niitä sitten alkaa tulemaan =)

P

Vierailija
34/105 |
14.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeesti, meillä asuu uhmaikäinen!! Mä oon koettanut ajatella, että ei se nyt vielä, mutta äsken katsastin asiaa ja tosiaan MLL:n sivuilla sanotaan, että alkaa aikaisimmillaan vähän ennen 2v synttäreitä. Ja kyllä mä siihen tulokseen olin viimeisen viikon aikana jo tullut muutenkin, mut tänään oli kyllä ihan viimeinen niitti. Tyttö sai taas jonkun raivarin vessareissulla (ei saanut pestä kolmatta kertaa saippualla käsiä eikä pestä vessanpönttöä vessaharjalla tjms.) ja tilanne johti siihen, et tyttö konttas omaan huoneeseensa ja löi oven kiinni perässään... toki mua naurattikin se tilanne, mutta kun tätä vastaavaa on päivän hereilläolo vähintään kerran tunnissa, niin kyllä se välillä vähän rasittavaakin on. Onneksi on niitä hyviäkin hetkiä, koetan silloin vain hokea itselleni et hyvin menee ja muistaa kehua tyttöä oikein kovasti. Ollaan nyt treenattu paljon itse tekemistä, jos se auttais, tosin tyttö saa raivarit tietysti siitäkin, kun ei osaa, mutta toisaalta ne onnistumiset sitten valaisee koko neitin. Etenkin pukemista ja riisumista on nyt harjoiteltu, ja pieniä edistysaskelia on koettu. On se kyllä hassua, miten toinen voi olla sekä hirveä riiviö että ihana rakas suloinen pieni suurinpiirtein minuutin välein.

Eniten mua ehkä riipoo tässä se, kun tytöltä itseltäänkin menee voimat uhmatessa, on aina hetken sen jälkeen maansa myynyt, kunnes joko keksii jotain tosi kivaa ja on enkeli tai sitten aloittaa samalla tarmolla uuden kiukuttelun. Toisen kerran nauroin partaani tänään, kun ehdotin tytölle et otetaan vaippa pois (johon sain napakan "ei!" vastauksen) ja perään kysyin, et meinaatko nyt tosiaan kiukutella seuraavat kolme vuotta (kun luin, et uhma on lopullisesti ohi sit joskus 4-5-vuotiaana) ja sain yhtä napakan vastauksen "JOO!". Et ei sit ihan kaikkiin kysymyksiin kuitenkaan vastata "ei"... :)

Juu, mutta tällaista meillä sit tänään. Kyllä mä tulen vielä olemaan pulassa tuon neitin kanssa, mulla kun on melko napakka tuo omakin pinna katkeamaan, joten nyt jo saan laskea pari kertaa päivässä sataan. Totesin, etten todellakaan tule saamaan mitään uhmaikäisen sankariäiti -palkintoa koskaan, mutta toivottavasti selvitään kunnialla. Ja mä siis tiedostan kyllä, että tää on vasta alkua...

No mutta, onneksi niitä hyviä hetkiäkin on. Typy on nyt innostunut kaikenlaisista palapeleistä, ja nekin, jotka tuntu vaikeilta vielä kk sitten, sujuu nyt leikiten. Ihanaa on myös se, kun tyttö haluaa tehdä jotain ja kulkee perässä huutaen et "auta! auta!" ja sit kun auttaa alkuun, toinen osaakin itse - ja voi sitä riemua!

Miten musta taas tuntuu, et muilla ei uhmista oo, tai sit muut ei vaan koe sitä näin ahdistavana. Naperokin vaan mainitsi, että uhma on nyt ohi! :)

Mutta nyt taidan hilpasta pikasuihkun kautta nukkumaan, kun mies tuntuu haluavan pelata pleikkarilla enkä taida jaksaa muutenkaan bb:tä tänään tuijottaa. Vilkutukset kaikille!

-Osse ja uhmaneiti 1v11kk

Vierailija
35/105 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti töiden lomasta heitän viestiä. Ensin kommentointia..

LYCKAN Höpishän on pitkän huiskea nuorimies! :) Mustakin tuntuu että ihan 2kk aikana on mennyt sellasia 86cm vaatteita pieneksi neidillä, vaikka mittaa oli neuvolassa pari vkoa sitten se 83cm..

Kuinkas IIDA-LINNEAN tyttönen voi, joko kuume ja rakkulat on helpottaneet?

Toivottavasti PI-KI sulla nyt pian jo helpottais se päänsärky & paha olo! Jaksuja sinne! :) Ja jospa ne lääkkeet alkaisivat pelittämään.. Ihania sanoja teilläkin tulee.. Kerrohan sitten miten Artun ekat päikkärit sujuivat pk:ssa! :)

OSSEN typyllä on siis uhma, huih. Niin kuin tuonne o-puolellekin taisin kirjoittaa että eiköhän pojatkin saa sen uhman siinä missä tytötkin (ja varmasti se jokaiselle tulee jossain vaiheessa ja jonkin sorttisena) - jännityksellä odotan millainen uhma meidän neitille pamahtaa..

Mies hankki uuden TV:n ja se tuli eilen. Sitten viriteltiin vanha TV + digiboxi makuuhuoneeseen ja ai kun oli ihana eilen köllötellä tyynyjen ja vällyjen seassa ja katsoa hömppäohjelmaa.. :) Pienet on ilot mammalla. Oli myös kivaa "humputtelemassa" maanantaina. :) Kävin siis tyttökaverien kanssa töiden jälkeen syömässä - herkkuruokaani. En edes kertaakaan soittanut kotiin vaan kotiuduin vasta klo 21 jälkeen ja olin iloinen kuullessani että Oona oli ollut TOSI aurinkoinen koko illan isukin kanssa ja mennyt hyvin kiltisti nukkumaan. Voin siis humputella jatkossakin ihan hyvillä mielin. hih! Lauantaina pääsen taas kampaajalle - siitä pidän kiinni että 5-6 vkon välein käyn.. Ja haaveilen että pääsisin kohta puoliin taas kasvohoitoon - ehkä jalkahoitoonkin siinä samassa. Meillä on suunnitelmissa meno Flamingon uuteen kylpylään koko perheen voimin lauantaina. Saa nähdä millanen ruuhka siellä on. Ehkä yritetään mennä mahdollisimman aikaisin (aukeaa jo 8lta) ja sitten lounaalle johonkin niistä ravinteleista.

Että semmoista tällä kertaa.. Nyt on taas jatkettava, huiskutukset kaikille!

Mammis + Oona pph:lla leikkimässä (O rv 25+2 aamupäiväjumpillaan)

Vierailija
36/105 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aino kiekuu omassa sängyssään, katsotaan josko uni pian tulisi, on nimittäin ollut viime aikoina niitäkin päiviä, ettei Aino malta nukkua päiväunia ollenkaan. Viipero taisi kirjoitella samasta asiasta? Toivottavasti tämä olisi vain väliaikaista...

Osse kirjoitteli uhmaikäisen kanssa selviämisestä... Täällä taistellaan myös, tosin on niin huonoja kuin hyviäkin päiviä Ainon kanssa. Selvästikin huonot unet ym. normaalista poikkeava saa aikaan kränää - arkirutiinit ovat siis entistäkin tärkeämpiä. Olen oikeasti välillä ihan neuvoton ton tytön kanssa, tuntuu ettei rahkeet riitä tähän hommaan!! Minäkään en ole tunnettu maailman pisimmästä pinnasta, joten välillä tulee ärjyttyä Ainolle ihan urakalla, mutta onneksi pinna on sentään vähän pidentynyt siitä mitä se on ennen ollut. Tunnen itseni välillä tosi paskaksi äidiksi, kun Aino tulee syliin ja sanoo, että "Oliko meillä riita? Minä vähän huusin. Anteeksi." Ainon kommunikointikyvyt kyllä yllättää mut kerta toisensa jälkeen, miten se voikin osata jo noin paljon jutella - ja ajatella asioita.

Ihana tuo tyttö joka tapauksessa on, niin fiksu ja filmaattinen. =) Hauskoja hetkiä ja kivaa touhua riittää. Ihan eri tavalla saa seurata lapsen ajatuksenkulkua, kun on kotona ja enemmän aikaa olla Ainon kanssa.

Käytiin eilen ensimmäistä kertaa MLL:n perhekahvilassa. Toisaalta oli tosi vaikea päästä juttuun mukaan, kun paikalla olijat juttelivat keskinäisistä jutuistaan ja omista tutuistaan, mutta eiköhän sitä ajan kanssa pääse mukaan juttuun. Sattuipa siellä eräs tuttu ammattikorkeastakin, mikä oli tosi hauska sattuma. Hänen kanssaan tullaan varmaan näkemään enemmänkin, kun kerta samassa kylässä asutaan. Millaisia kokemuksia teillä muilla on noista perhekahviloista ja seurakunnan perhekerhoista? Seurakunnan kerhoon en ole vielä uskaltautunut. :D

Mies on työreissussa ja kotiutuu vasta perjantaina. Ottaa päähän nuo työreissut, mutta se johtunee lähinnä siitä että viime päivät olen kärsinyt kovasta päänsärystä ja käy jotenkin voimille nämä pitkät päivät Ainon kanssa. No, kohtahan se jo on perjantai. Tänään on ollutkin jo parempi päivä, aamupäivä ollaan siivottu työhuonetta, jonne viikonloppuna pitäisi koota uusi työpöytä ja iltapäivällä suunnataan ulos nauttimaan ihanasta kelistä. Ihanaa tää auringonpaista sadepäivien jälkeen!

Kerropa sitten Mammis millainen se kylpylä oli, meillä olis sinne muutama vapaalippu joten olisi tarkoitus mennä uimaan joku viikonloppu.

Toivottavasti Pi-Kin lääkkeet alkavat auttaa, että pääset nauttimaan elämästä. En muista sanoinko jo, mutta mielestäni teit ihan hyvän päätöksen kun laitoit Artun nyt hoitoon - on tärkeää että saat itsesi kuntoon ennen kuin vauva syntyy, jotta jaksat sitten paremmin huolehtia lapsukaisista.

Iida-Linnean tyttöselle ja muillekin kipeinä oleville pikaiset paranemiset!

Karssuli, Aino 2v ja Onni 29+6

Vierailija
37/105 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muillekin. Mä en ole osanut ajatella että meillä on uhma, kun O näyttänyt oman tahtonsa niiiiiiiiiiiiiin selvästi aina. Eli mä en enää pysty edes viedä pyykkejä suihkuhuoneeseen kuivumaan päivällä kun o hereillä, koska jos näkee suihkun, huutaa ja raivoaa kun ei sinne pääse ja sen kiellon jälkeen onkin taas tunti ainakin pilalla. Sama jos livahtaa vessaan, eikä saa mennä hanan alle läträämään, huutaa, puree, lyö, repii hiuksista ym ym. Jos kiellän jotain muutakin, sama juttu. Eli meillä oma tahto ollut aina niin kova,etten tiedä onko luonteenpiirre vai uhmaa. Esimerkiksi tänään ekat 3 tuntia lähes huudettiin, kun aamulla peppupesun jäkeen ei saanut jäädä vessaan vesihanan luokse, niin oli ekat 3 tuntia ihan kauhealla tuulella ja jäi aamupala sit myös yömättä (ei pahalla tuulella voi syödäkään..) :( Niin ja kerhossa kun on trampoliini ja siinä hypitään vuorotellen. Kun o joutuu jonossa odottamaan vuoroaan, huutaa lattialla selkä kaarella koko sen ajan. sit kun oma vuoro tulee, nousee pystyyn, suu kaartuu hymyyn ja kiipeää trampoliinille hyppimään iloisena.

O hymyilee koko ajan eikä sitä totisena oikein näekään, on kova pussailemaan ja halimaan, nukkuu sen 11h yöllä + 3h päivällä ja muutenkin aivan ihana ja tosi tyytyväinen lapsi, MUTTA kun joku ei mene oman tahdon mukaan niin siinä sit ollaan! Joku mulle joskus sanonut esim. että jos ei rattaissa viihdy, anna huutaa vaan siellä. Mut kun ei auta, jos on valjaat päällä niin saa kaadettua rattaat nurin ja sit sattuu. Ja auton istuimesta, molempien autojen sellaisista, saa valjaat irroitettua ja roikkuu puoliksi ulkona jos ei halua itua autossa. Saa nähdä alkaako meidän kohta vuoden kestänyt uhma kohta helpottamaan;) Luulen kyllä et luonteella osuutta asiaan, ainakin kerhotädit sitä mieltä että on vain harvinaisen päättäväinen kaveri..

Mä en ole korottanut O:lle ääntä kuin ehkä max 5 kertaa sen elämän aikana. Jos huutaa ja raivoaa, niin en uskalla pistää pökköä lisää pesään vaan puhun rauhallisesti kuin en huomaisikaan. Koska muuten olisin vielä pahemmassa lirissä sen kanssa.. Ja olen jo niin tottunut tuohon ettei hermot edes mene:))

Nyt tuli uhmiksesta niin paljon asiaa, et palailen muissa merkeissä myöhemmin,

Aurora & O 1v8kk zzzzzzzzzzz

Vierailija
38/105 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä se keskustelu vaan vilkkaan käy, mukavaa...

Nyt tuli taas sopiva hetki vähän kirjailla, kun ei ole opiskelupäivä jolloin Elli on hoidossa ja silloin pitää pysytell tarkoin vain kouluun liittyvillä sivustoilla että saa jotain aikaiseksi :)

Karssuli oli käynyt perhekahvilassa... mekin oltiin tänään. Munhan pitää tietenkin sanoa, että meidän kahvilassa on tosi hyvä henki :) (hehe, siis ainakin toivon sitä koska itse vedän sitä toimintaa... :) ) Mutta joo, siis kun aloitin siellä kahvilassa kun Elli oli ihan pieni vauva ja oltiin juuri muutettu tänne niin siellä oli kyllä tosi kovat kuppikunnat olemassa ja tuntui että aktiivikävijät puhuivat vaan omia asioitaan ja oli aika vaikea päästä juttuun mukaan. Mietinkin usein että jos olis yhtään arempi tyyppi kun mä niin ei varmaan tulis uudestaan sinne kun se tuntui aika tylyltä se keskenään puhuminen uudeelle tyypille, mut mä vaan menin mukaan niihin juttuihin ja kyselin että mistä te puhutte yms... Ja sit jälkikäteen tajusin kun olin siellä enemmän käynyt, että itseasiassa ne äidit jotka silloin sitä pitivät sitä kahvilaa olivat itseasiassa aika ujoja ja siksi ehkä puhuivat vaan keskenään... Sitten vasta kun paremmin tutustuttiin niin alkoivat enemmän puhumaan.

Mutta juuri noiden omien ekojen kokemusten takia olen koittanut itse keskittyä siihen, että kaikkien kanssa jutellaan ja varsinkin ensikertalaisia huomioidaan erityisesti. Ja kyllä meillä tänä vuonna taitaa olla semmoisia äitejä käynytkin siellä jotka juttelevat keskenään ristiin rastiin ja homma tuntuu menevän ihan mukavasti.

Täällä muillakin on uhmiksia jo. :) meidän neidin kohdalla en ole ihan varma, että onko se uhmis vai vaan luonne, koska on tosi pitkään ollut sellaisen, että jos kaikki ei mene niinkuin hän haluaa tai jos ei saa jotain mitä haluaa niin alkaa aikamoinen lattialla kieriskely ja kiukkuitku. Mutta ollaan koitettu vaan olla antamatta periksi kaikkea, ettei oppisi että raivoamalla saa kaikkea, mutta on se kyllä välillä aika rankkaa. Vaikka hauaisi ettei aina tarvitsisi kaikkea kieltää niin raja se on kaikella, Elli nimittäis usein haluaa lutrata vedellä jossain (keittiössä, vessassa tai kylppärissä) mikä on ihan ok, mutta yleensä päättyy siihen että jollain kipolla kannetaan vettä ja heitetään parketille ihan tahallaan ja sit suuttuu kun kielletään tai jos toistuu niin lopetetaan vesileikit.

Niin, munkin piti sanoa Pi-Kille että hyvä että päätit laittaa Artun hoitoon ja hoitaa myös itseäsi, se on varmasti koko perheen etu. :) Miten ne päikkärit siellä päiväkodissa on mennyt?

Jaahans, pitää vähän siivoilla kun Elli ja Kesiksen ihana Lenni tuolla nukkuvat päikkäreitään...

Voikaa hyvin!

iiris ja Elli

Vierailija
39/105 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on tutut keskustelunaiheet, tai siis ajankohtaiset :) Noelilla ei mun mielestä vielä ole mitään massiivista uhmakautta, mutta koko ajan tulee lisää ja lisää kiukunaiheita. Itkupotkuraivarit alkoivat tuossa kesän lopulla, mutta nekin ovat aika mietoja, eli loppuvat helposti. Lähinnä Noelilla on sitä turhautumiskiukkua, kun ei saa kenkiä jalkaan/ makaronia lusikkaan/ palapelin palasta paikoilleen tms.

Toivon hartaasti, ettei Noelille tulisi ihan hirveää uhmaa, kun tuossa luonteessa riittää muutenkin. Uusi kiva juttu on muun muassa kotipihan liukumäen juoksu alas..! Kaksi kertaa on päässyt juoksemaan, kun en ole mahan kanssa ehtinyt väliin. Onneksi pysyi pystyssä! Ja tosi hauskaa on myös erilaisilta tasoilta alas hyppiminen, kun kerran naapurin 4v. poikakin tekee niin :D

Tosi kiva lukea niin monen kuulumisia. Hurjan moni tonskaileekin samaan aikaan, me kyllä ylitetään kaikki tilastolliset keskiarvot tässä lisääntymisvauhdissa... Musta on silti mukavaa lukea erityisesti niiden kuulumisia, jotka ainakin toistaiseksi pysyvät kolmihenkisenä perheenä. Pystyy varmaan esimerkiksi siihen uhmaikään suhtautumaan vähän eri kärsivällisyydellä, jos ei r-hormonit kiristä päätä...

Pitikin kysyä teiltä, joiden lapset on päiväkodissa, että minkälaisissa ryhmissä ne ipanat ovat? Kuinka monta lasta, mikä ikäjakauma, kuinka monta hoitajaa?

Kandi & Noel 1v9kk

Vierailija
40/105 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ida joutuu siis tällä kertaa kasvukontrolliin pään kasvun takia...

Kandi, meillä Ida on päiväkodissa 14 lapsen 1-2-vuotiaiden ryhmässä. Heistä on muistaakseni 5 lasta kokopäiväisesti, kaikki muut 10 tai 16 päivää kuussa. Joinakin päivinä he kyllä saattavat olla kaikki 14 hoidossa, huh huh. Hoitajia on 3 ja yksi "hoitoapulainen" käy välillä auttelemassa. Lisäksi tällä hetkellä on opiskelija lisäkätenä.

Uhmasta on ollut paljon juttua. Olenkin tainnut jo muutamaan kertaa sanoa että niinhän sitä on täälläkin. Pävät kyllä vaihtelee kovasti ja meillä myös huonosti nukutut päikyt pahentaa asiaa. Ida kiukuttelee tällä hetkellä isille enemmän ja myös isin kanssa uhmakohtaukset kestää kauemmin. Mun kanssa uhmakohtaus kestää aika vähän aikaa ja sitten Ida alkaa jo touhuamaan muuta. Minullakin on kyllä pinnas kasvanut ja olen kyllä huomannut että äänen korottaminen auta mitään....

Meillä oli tänään vanhempainvartti tarhassa ja siellä kerrottiin että Ida on tosi hiljainen ja ujostelee paljon. Ei kuulemma puhu paljon mitään tarhassa, ainoastaan kavereiden kanssa kommunikoi. Vieläkään ei kuulemma kerro pissahätäänsä, mutta kehuivat Idan pidätyskykyä, koska kakkaakin panttaa koko tarhapäivän ja pissavahinkoja ei ole juurikaan sattunut. Mä en vaan voi käsittää tuota et Ida ei puhu paljon mitään kun kotona suu käy koko ajan :) Ja voi vitsit tuota jatkuvaa kyselyä :) Sitten puhuivat vielä nukahtamisesta, että tarhassa on silitelty Ida uneen, siis häh, puhuiko ne mun lapsesta kun ei Ida ole ikinä nukahtanut meidän väliin, saatikka antanut nukuttaa...

Nyt Ida kiukkuaa siihen malliin et pakko lopettaa.