Lapsen kaverit soittelee töihin
Soittelevatko lapsesi kaverit sinun puhelimeen jos ei saa lastasi kiinni?
Kommentit (11)
Kuulostaa hyvin erikoiselta toimintatavalta. Miksei ne mukulat mene ovelle kysymään kuten ennen tehtiin?
En kyllä antaisi numeroani lapseni kavereille.
Oli joskus tällainen rajaton lapsi. Itseasiasssa 2 kolmen lapsemme peruskouluhistorian aikana.
Vierailija kirjoitti:
Ei soittele. Ei niillä ole edes numeroani. Tai yhdellä on, mutta laittaa vain whatsappilla välillä viestin, jos kutsuu lapseni synttäreille. En tiedä miksi mulle tulee nämä eikä suoraan lapselle.
Varmistaa ettet järjestä muuta menoa lapsen kanssa samalle päivälle
Ei soittele, mutta mieleeni tulee outo tapaus 10 vuoden takaa. Ekaluokkalainen lapseni soitti kaverilleen pyytääkseen tätä alkuillasta ulos leikkimään. Ihmettelin kun lapsi puhui pitkään puhelimessa ja vaikutti aikuisen kanssa keskustelulta.
Puhelun jälkeen selvisi, että kaverin perhe oli Thaimassa lomalla ja kaveri oli jo nukkumassa. Lapset äiti rupatteli kuitenkin melkein tunnin lapseni kanssa niitä näitä! Siis mukava openainen, mutta minusta tuo oli hassua.
En itse soittele edes sisarusten lasten kanssa. Juttelen kyllä jos tavataan oikein mielelläni.
Mun työkaverille soittelee joka päivä lastensa kaverit ja kyselee voiko Matti, Maija tai Mikko tulkaa ulos kun ei vastaa.. Avokonttori jee jee
Eihän kukaan alle 25v nykyään edes uskalla soittaa puhelimella, viesteillä hoidetaan kaikki. Ilmiselvä provo joka ei tunne nykyaikaa!
Vierailija kirjoitti:
Ei soittele, mutta mieleeni tulee outo tapaus 10 vuoden takaa. Ekaluokkalainen lapseni soitti kaverilleen pyytääkseen tätä alkuillasta ulos leikkimään. Ihmettelin kun lapsi puhui pitkään puhelimessa ja vaikutti aikuisen kanssa keskustelulta.
Puhelun jälkeen selvisi, että kaverin perhe oli Thaimassa lomalla ja kaveri oli jo nukkumassa. Lapset äiti rupatteli kuitenkin melkein tunnin lapseni kanssa niitä näitä! Siis mukava openainen, mutta minusta tuo oli hassua.
En itse soittele edes sisarusten lasten kanssa. Juttelen kyllä jos tavataan oikein mielelläni.
Hieno kokemus lapselle kun aikuinen jää juttusille vaikka sitten puhelimessa. Samaa tekee vissiin naamatusten.
Yleensä lapsen kaverilta tulee viesti, jos ei saa lastani kiinni. Itse taas laitan joskus tälle lapsen kaverille viestin, jos oma lapsi pitäisi saada puhelimen päähän, mutta oma puhelimensa on taas (aina) äänettömällä. Kummasti sen kaverin tavoittaa paremmin, kuin oman lapsen. Mutta tätä viestittelyä kumpaankaan suuntaan ei tapahdu työajalla. Kaverikin tietää, miten toimitaan, kun aikuiset on töissä.
Ei soittele. Ei niillä ole edes numeroani. Tai yhdellä on, mutta laittaa vain whatsappilla välillä viestin, jos kutsuu lapseni synttäreille. En tiedä miksi mulle tulee nämä eikä suoraan lapselle.