Onko muillakin lasten äideillä kesäloman odotus tällaista valitusta?
https://www.instagram.com/reel/DZ2opskCK3N/?igsh=cDUxMGluMmwyc3Zs
Kauheeta valitusta. Tietenkin lasten kanssa joutuu kesälomalla keksimään enemmän tekemistä ja enemmän sotkua syntyy kun ollaan kokoajan kotona.
Mutta kai sitä lasten kanssa kesälomailuun kivojakin asioita kuuluu?
Kommentit (7)
Ei pidä ottaa lomailusta stessiä. Ihanaa, leppoisaa yhdessäoloa. Pelailua, lukemista yhdessä sadepäivinä. Metsäretkiä, puistoilua. Suomenlinna on kiva paikka vierailla, jos pääkaupungissa asuu tai jos täälläpäin vierailee.
En jaksa katsoa mitään videota, mutta mä voin sanoa, että meillä ei koskaan ole mikään ollut pelkkää lasten valitusta, koska mä oon yksinkertaisesti kieltänyt sellaisen. Esim. ruuasta ei saa valittaa. Saa sanoa, että tämä ei maistu mulle, mutta ei saa sanoa, että ruoka on pahaa ja miksi aina tätä. Olen selittänyt lapsille, mitä kaikkia ponnistuksia siihen liittyy, että ruoka saadaan pöytään, ja olen sanonut myös sen, että ruokaa on kaikkien syötävä, mutta siltikään kaikilla ei ole riittävästi ruokaa. Siksi on suorastaan typerää valittaa siitä, että äiti teki nyt jonkun mielestä väärää ruokaa. Siitä ei myöskään saa valittaa, kun ollaan kylässä tai jossain paikassa, ja lapsille tulee tylsää, kun aikuiset juttelevat tai vaikka katselevat jotain näyttelyä. Se kestää niin kauan kuin kestää, eikä tylsyydestä ole mitään haittaa kenellekään. Voi keksiä jotain tekemistä, tai ottaa levon kannalta. Jos kotona on tylsää, voi keksiä jotain tekemistä, ja aina on kotitöitä.
Tavallaan ymmärrän kun kahteen kuukauteen pitää saada mahdutettua ihan kaikki ja kyllä, minäkin huokaisen helpotuksesta kun syksyllä taas koulut, päiväkodit ja työt alkaa ja palataan normaaliin arkeen.
Lasten kanssa pääsee helpoimmalla siinä että lykkää ne kahdeksalta aamulla pihalle ja päästää kahdeksalta illalla sisälle. Sadepäivinä voi mennä ostoskeskuksiin, hoploppiin tms.
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan ymmärrän kun kahteen kuukauteen pitää saada mahdutettua ihan kaikki ja kyllä, minäkin huokaisen helpotuksesta kun syksyllä taas koulut, päiväkodit ja työt alkaa ja palataan normaaliin arkeen.
Lasten kanssa pääsee helpoimmalla siinä että lykkää ne kahdeksalta aamulla pihalle ja päästää kahdeksalta illalla sisälle. Sadepäivinä voi mennä ostoskeskuksiin, hoploppiin tms.
Ihme valitusta.
Olen kahden pojan yksinhuoltajaisä, ja ensi viikolla lähdetään kolmen viikon autolomamatkalle keskiseen Eurooppaan. Edellisenä päivänä ei tiedetä, mihin seuraavana iltana teltta pystyyn laitetaan, ja ihan varmasti ei oteta yhtään stressiä. Pojat 8 ja 9 vuotta, ja reissusta tulee taatusti ikimuistoinen kaikille. Repikää siitä, kaikesta valittajat.
Onni oli taloyhtiö, jossa oli hyvä ja turvallinen leikkipiha ja paljon kavereita samassa pihapiirissä. Lapset meni aamupalan jälkeen ulos, kävivät sisällä vain syömässä ja vessassa ja muuten viettivät päivät ulkona. Sadepäivinä paras kaveri oli meillä kotona. Kertaakaan ei kuulunut, että on tylsää tai ruoka huonoa, kun tekemistä oli koko ajan ja nälkäisenä maistui kaikki. Illalla saunan jälkeen lapsille tuli uni heti.
Suosittelen videon naiselle omaa Gambian matkaa.
No semmosta se on lasten kanssa.