Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en meinaa kestää tätä ahdistusta

Vierailija
02.07.2026 |

Aina ahdistaa vanhat ja uudet asiat. Taas hain paperin itsemurhaviestiä varten. En vain ole sitä vielä kirjoittanut. Taitaa olla jopa seitsemäs kirje jonka kirjoitan. Masennuksen kanssa pärjään, mutta tämä jatkuva ahdistus on piinaavaa. 

Lapsen takia täällä sinnittelen vaikka oma elämä ei ole elämisen arvoista. 

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile taikasieni trippiä. Niistä on ollut apua monelle masentuneelle ja ahdistuneelle.

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS8mXMgNCtMrMhXJ-w…

No voi sitä tätäkin kokeilla, mutta en usko, että vaste on kovin vahva.

Vierailija
22/36 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

eristäytyminen lisää pelkoja kun et enää tiiä asioista ja pakenet niitä. tuttua kauraa.pitäisi vaan kohata ne pelot vaikka se tuntuu pelottavalta mutta se on kuin ruven irrottaminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko kertoa enemmän tilanteestasi ja miten ahdistus menee ja tulee ja tuntuu jne? Minä en ole sellainen joka lässyttää jotain liipadaaapaa... tai ainakin yritän parhaani koska minullakin on ollut viime vuodesta lähtien ensimmäistä kertaa elämässäni ahdistusta, ja se on surkeimpia oloja mitä olen kokenut. Yksi juttu mitä vaan pitää kottaa yrittää että se menee aina ohi kuitenkin, edes hetkeksi. Oletko mitään lääkitystä harkinnyt kysynyt?  Tiedätkö mitään kikkoja joilla sitä voi lievittää hallita? Niitä on olemassa kaikenlaisia jos vaan haluat kuulla.

Vierailija
24/36 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miltä ahdistus tuntuu? Eikö sille voi mitään?

Ahdistus tuntuu rintakehässä ja kurkussa lamaavasti sekä päässä erilaisina ahdistavina ajatuksina ja pelkona ja ehkä vainoharhaisuutena. Mulla on vahva lääkitys tähän, mutta ei se poista näitä tuntemuksia kokonaan. Olen niin kuin umpikujassa. 

Se tietoisuus voisi auttaa, että ne ahdistukset tulee vanhoista asioista.

Jokin asia nostaa pintaan.

Olet turvassa nyt.

Olisi hienoa, jos pääsisit terapiaan.

Minun terapeuttuni opetti hengittelemään sitä ahdistusta. Tunnustella sitä ja hengittelyä. Ei yrittää ajaa pois.

Siitä se sitten aina lähti veks.

Ahdistuksia tulee. Ne myös menee.

Joskus voi helpottaa se, että laittaa käden siihen ahdistuskohtaan tai silittelee itseään. Rauhoittaa. On itselleen suojeleva.

Vierailija
25/36 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko yli 40? Itsellä vaihdevuodet aiheuttaa kovaa ahdistusta.

Kroppa ja mieli pettää

Vierailija
26/36 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut on täällä ehdotelleet alkoholia ja diapamia bentsoa. Ne kyllä auttavat, mutta vain väliaikaisesti akuutisti. Pidemmän päälle kun riippuvuus tulee, niin sitten vasta ahdistaakin ja lujaa. Minä tiedän tämän. Suihkussa olin useamman tunnin enkä pystynyt poistumaan sieltä ja onneksi lopulta sain sukulaiselta apua.

On miedompiakin lääkkeitä kuten Atarax.

Vierailija
27/36 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketodieettiä (lihaa, munia, voita, erittäin vähän hiilareita) kannattanee kokeilla. Puhdistaa aivoja liiallisesta glukoosista jota ne eivät kykene hyödyntämään koska insuliini toimii jotenkin huonosti aivoissa!

Vierailija
28/36 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahdistus tuntuu rintakehässä ja kurkussa lamaavasti sekä päässä erilaisina ahdistavina ajatuksina ja pelkona ja ehkä vainoharhaisuutena. Mulla on vahva lääkitys tähän, mutta ei se poista näitä tuntemuksia kokonaan. Olen niin kuin umpikujassa. 

Tuo vaikuttaa siltä että se ei ole ainakaan pelkästään ahdistusta. Masennuksesta ja ahdistuksesta sanotaan usein, että masennus on kiinni olemista menneessä ja ahdistus pelkoa tulevaisuudesta. Jos sulta löytyy molemmat ja olo on noin lamaantunut, niin ei ihme, että tuntuu kuin seinät kaatuisi päälle eikä pääse mihinkään suuntaan. Onko sulla ketään tuttua hoitajaa tai lääkäriä, jolle gonahtaa siitä, ettei nykyiset lääkkeet selvästi toimi?

Vierailija
29/36 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pelkäät? Ahdistushan on tiedostamatonta pelkoa.

Vierailija
30/36 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo vaikuttaa siltä että se ei ole ainakaan pelkästään ahdistusta. Masennuksesta ja ahdistuksesta sanotaan usein, että masennus on kiinni olemista menneessä ja ahdistus pelkoa tulevaisuudesta. Jos sulta löytyy molemmat ja olo on noin lamaantunut, niin ei ihme, että tuntuu kuin seinät kaatuisi päälle eikä pääse mihinkään suuntaan. Onko sulla ketään tuttua hoitajaa tai lääkäriä, jolle gonahtaa siitä, ettei nykyiset lääkkeet selvästi toimi?

Ja lisään tähän vielä itsarijuttuihin liittyen yhden mielenkiintoisen pysäyttävän jutun jonka kuulin aikoinaan eräältä buddhamunkilta. Se itsari ei ratkaise sitä asiaa, se vaan ns. lakaisee sen maton alle.

Vierailija
31/36 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskoja neuvoja. Ei viina, lääkkeet tai Jeesus auta ahdistuksen juurisyihin, ts. siihen ettei elämä ole elämisen arvoista edes lapsen takia.

Kirjoita niitä itsemurhakirjeitäsi. Lue ne sen jälkeen itse. Ensimmäisen epäonnistuneen itsemurhayrityksen jälkeen hakeudu itsemurhien ehkäisykeskuksen linity-interventioon.

Vierailija
32/36 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeet rauhoittavat ja aika, sekä liikunta joka on hankalaa mutta auttaa kyllä tosissaan, näin se menee.

Vierailija
33/36 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus ja ahdistus, kettumainen kierre joka ruokkii itse itseään ja jokatoinen tarjoamassa poppakonstia, joka muuttaa kaiken taianomaisesti paremmaksi, mutta kohde on vain jo niin jumissa ettei näe niissä valoa tunnelin päässä. Toivoisin kovasti, että löytäisit voimia hakea ahdistukseesi ihan ammattiapua, sillä sitähän varten ne ihmiset ovat olemassa ja käyneet vuosikausia kouluja. Hoida itsesi ennen kuin menet rikki, olet sen väärtti.

M

Vierailija
34/36 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskoja neuvoja. Ei viina, lääkkeet tai Jeesus auta ahdistuksen juurisyihin, ts. siihen ettei elämä ole elämisen arvoista edes lapsen takia.

Kirjoita niitä itsemurhakirjeitäsi. Lue ne sen jälkeen itse. Ensimmäisen epäonnistuneen itsemurhayrityksen jälkeen hakeudu itsemurhien ehkäisykeskuksen linity-interventioon.

Sinulta tuli paskin neuvo. Aivan kuin ne olisi aina yrityksiä. Tiedätkö kuinka monta tapausta on jotka ei ole yrityksiä?  En muuten ole varmaan koskaan kuullut noin paskaa neuvoa, tai ainakin kärkipäähän menee "elämän paskimmat neuvot"

Vierailija
35/36 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut ihan samassa tilanteessa kuin sinä, ja varmaan ahdistuksenikin on ollut vähän erilaista, mutta siitä huolimatta minullakin on ollut todella paljon ahdistusta ja stressiä elämässä. Erityisen paljon sitä oli noin 7 vuotta sitten vajaan kolmen vuoden ajan erityisen paljon. Yritin vain jotenkin selvitä päivä kerrallaan läheisteni vuoksi. Sitten kun muut olosuhteet vähän helpottivat ja pahin stressi ja ahdistus vähän pääsi helpottamaan, niin minulle puhkesi sairaus juurikin pitkittyneestä stressistä johtuen. Alkoi uusi stressi ja ahdistus, sillä sairaus aiheutti paljon kipua ja vei melkein liikuntakyvyn ensimmäisen vuoden aikana. Nyt sairaus on paremmassa tilanteessa, mutta rajoittaa elämääni aika paljon. Stressin ja ahdistuksen määrä on laskenut paljon siitä mitä se pahimmillaan oli, mutta sitä edelleen jonkin verran on.

Olen aina uskonut, että elämä kyllä kantaa vaikeidenkin aikojen läpi ja että asiat selviävät, mutta noina vaikeina vuosina aloin todella epäillä ja kyseenalaistaa tuota ajatusta. Nyt monen vuoden jälkeen voin todeta, että kyllä se elämä kantoi ja kyllä asiat ovat selvinneet ja paremmaksi muuttuneet, mutta siinä vain kesti poikkeuksellisen (=lähes sietämättömän) pitkään. Jälkensä tämä nämä vaikeat vuodet ovat minuun jättäneet mm. sairauden muodossa. Myös stressinsieto kyky ja resilienssi on laskenut, vaikka voisi ehkä luulla, että kävisi päin vastoin.

Viime vuosina minun henkireiäksi ovat muodostuneet erilaiset tv-sarjat ja elokuvat. Ne ovat minun eskapismia ahdistavasta arjesta tai ajatuksista, eli pakoa arjesta. Kun uppoudun sarjoihin ja elokuviin, niin yleensä unohdan omat huolet, murheet, stressin ja ahdistuksen siksi aikaa.  Siksi varmaan kulutan aikaa niiden parissa melko paljon...

Toivon sinulle ap kaikkea hyvää. Toivon, että haet ja saat apua tilanteeseesi. Toivon todella, että et päädy tekemään itsellesi mitään pahaa. Lasten takia minäkin jaksoin vaikeimpien aikojen yli. Asiat kyllä järjestyvät paremmaksi, vaikka joskus siinä kestääkin aivan sietämättömän pitkään.
Omalla kohdallani luulen etten terveydentilanteestani johtuen elä kovin vanhaksi, joten olen kiitollinen jokaisesta päivästä jonka elän, vaikka ne eivät aina niin helppoja päiviä olisikaan.

Vierailija
36/36 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sinulla on lapsi??? MIKSI haluat jättää lapsesi ORVOKSI??? Älä edes ajattele tommoista! Mars liikkumaan ulos!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän