Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, jonka lapsen kaveri syö usein teillä

Vierailija
08.05.2021 |

Oletko tullut ajatelleeksi, että lapsi voi nähdä nälkää kotona? Vaikka lapsen vanhemmat eivät olisi edes köyhiä, voi olla elämänhallinnassakin puutteita niin, etteivät laita ruokaa. Ainakaan yhtä hyvää ja ravitsevaa kuin teillä. Hyvä antaa vähästäänkin.

Kommentit (351)

Vierailija
1/351 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on

Vierailija
2/351 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tarjotaan aina kotona myös lapsen kaverille ruokaa. Jos tulevat koulun jälkeen niin aina on tarjolla ruokaa ja saavat siis syödä jos haluavat. Ikävää on se kun tyttöni menee kylään niin siellä ei tarjota melkein MITÄÄN. Ehkä yksi pala leipää tai pelkkä kaakao. Ihan uskomatonta. Ei ole enää semmoista kuin ennen vanhaa. Ja emme ole mitään rikkaita eli ei ole siitä kyse. Surullista nähdä kuinka nykyään ei tarjota muille lapsille ruokaa kotonaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/351 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pyrin tekemään aina sellaista teineille maistuvaa ruokaa(spagettia, muusia ja kana,jauheliha tai nakkikastiketta, makaronilaatikkoa, kinkkukiusausta esim), jos tiedän että tytölle on tulossa kaveri kylään. Miksikö? Siksi että yhdessä syöminen on tärkeä osa sosiaalisia suhteita, yhdessä ruokailu vahvistaa kaverisuhteita ja muutenkin lieventää stressiä, kun vaihdellaan kuulumisia siinä samalla. Teini tulee siis aina kavereineen samaan aikaan syömään meidän muun perheen kanssa ja se on todella mukavaa. Välillä meillä onkin useampi ruokavieras eikä se haittaa, leivät ja leipätarvikkeet säästyy, kun paistan usein lettuja tai vohveleita vielä hiukopalaksi. Ei paljoa nuo ruuat kustanna ja maistuu takuuvarmasti.

Vierailija
4/351 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli rahaa naftisti lapsen ruokaan ja omaani sen verran etten näänny. Siihen kun tulee jokapäiväinen ylimääräinen suu, niin tiukkaa tekee.

eniten ärsyttää että vieraan vanhempien kanssa on sovittu että koulun ja ruuan jälkeen voi mennä kyläileen. tämä kuitenkin unohtuu jo päivä sen jälkeen kun sovittu. nytkin olen vuoroviikoin todellisella laihiksella että lapsele riittäisi uokaa kun on mun vuorolla.

Vierailija
5/351 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

änkyrä7677 kirjoitti:

Oli rahaa naftisti lapsen ruokaan ja omaani sen verran etten näänny. Siihen kun tulee jokapäiväinen ylimääräinen suu, niin tiukkaa tekee.

eniten ärsyttää että vieraan vanhempien kanssa on sovittu että koulun ja ruuan jälkeen voi mennä kyläileen. tämä kuitenkin unohtuu jo päivä sen jälkeen kun sovittu. nytkin olen vuoroviikoin todellisella laihiksella että lapsele riittäisi uokaa kun on mun vuorolla.

Se joku hernekeittopurkki ei kyllä niin paljon maksa.

Vierailija
6/351 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on joka päivä lapsilla kavereita, isokin lauma välillä. En mitenkään voi tarjota päivittäin kaikille ruokaa, muuten saisin viettää kaiken aikani keittiössä ja ruokaa pitäisi tehdä valtavia määriä (esim. yhden jauhelihapaketin sijaan ostaa joka kerta 2, jne. Käytän luomua, jauheliha maksaa yli 5e 400g, laskepa siitä...)

Mielestäni ei tarvitse ruokkia toisten lapsia, vaan lasten on hyvä syödä kotona perheen kesken, tärkeä tilanne perheellekin. Vaihtuu samalla kuulumiset. Hyvin myös katkaisee lasten vierailuaikoja, etteivät ole iltaan asti kylässä.

Vierailija
7/351 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on epämiellyttävää, jos pöydässä on vieraita lapsia. Eri asia joku lapsen tuttu luottoystävä, mutta niitä saattaa olla useita puolituttuja... Ei kiitos!

Kyllä pitää taas tehdä ongelma joka asiasta. Ei kaikkien tarvi haluta sulauttaa vieraita ihmisiä arkeensa. En myöskään pese vieraiden lasten pyykkejä, kuskaa heitä harrastuksiensa tai muutakaan.

Vierailija
8/351 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän lapsi tai pari tai muutamakin paljon syö. Tervetuloa meille vaan päivalliselle, aamisiselle, välipalalle.

Vierailija
9/351 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmö antaa vähästäänkin, ainakaan lähes päivittäin. Kyllä tuon kaverin kotona pitäisi minun lastani kohdella samoin. Sellaista en sietäisi ollenkaan (mistä joskus kuulee) että vieras lapsi on kirjaimellisesti kuin kotonaan ja menee omia aikojaan jääkaapille.

Vierailija
10/351 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tekee lasun tuollaisesta menosta ja paha vain jatkaa tuota menoa ruokkimalla kyseistä lasta välillä ja teeskentelee että asia on sillä selvä.

Vierailija
11/351 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on epämiellyttävää, jos pöydässä on vieraita lapsia. Eri asia joku lapsen tuttu luottoystävä, mutta niitä saattaa olla useita puolituttuja... Ei kiitos!

Kyllä pitää taas tehdä ongelma joka asiasta. Ei kaikkien tarvi haluta sulauttaa vieraita ihmisiä arkeensa. En myöskään pese vieraiden lasten pyykkejä, kuskaa heitä harrastuksiensa tai muutakaan.

No ei se olekaan kiva jos siinä joku päivä joku ylimääräinen pyörii, mutta kyllä pari kertaa viikossa on okei. Kun lapseni oli pieni ja kaveri oli kylässä ne söi muutenkin eri aikaan kuin muut, yleensä, kahdestaan jossain jotain helppoa, vaikka pizzapalat. Ja sitten leikit jatkui. Me ei muutenkaan olla "istutaan pöydässä väkisin"-perhe.

Vierailija
12/351 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sovittu lasten kavereiden vanhempien ja lasten kanssa, että lähellä asuvat syövät kotonaan ja sillä siisti. Joskus voi tulla meille syömään ja lapseni voi syödä kaverillaan, mutta se on lähinnä poikkeus, eikä tapahdu usein. Koulussa on ruokaa ja siellä saa vetää näkkäriä niin paljon kuin napaan mahtuu, joten sillä pitää pärjätä ne muutama tunti mitä yhdessä ovat tai sitten pitää mennä kotiin. Meidän lähellä ei ole köyhiä perheitä edes, joten kenenkään köyhäinapuna ei tarvitse olla.

Meillä menee noin 1000 euroa kuukaudessa ruokaan, laskin sen muutama viikko sitten kauppojen laskureilla, ja se riittää hyvin meille, vieraita en viitsi niin kestitä enää. Jos joku ei asiasta tykkää, niin ihan sama, en ole muista vastuussa.

Vierailija
13/351 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina tarjonnut lasten kavereille ruokaa jos ruoka-aikana ovat meillä olleet.

Eipä vaan toimi toiseen suuntaan eikä ole rahasta kiinni.

Ja sinä joka sanoit ettei hernekeittopurkki paljoa maksa niin kyllä sekin voi joskus olla liikaa.

14/351 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä ei ole lapsia (liian nuori siihen) mutta kun mulla on niin kyllä lasten kaverit saa syödä meillä. Lapsena mun hyvän kaverin vanhemmat tarjos aina ruokaa ja yleensä söin. Jotkut taas ei halunnut antaa. Odottaisin myös silloin että lapseni saisi syödä kavereidensa luona. Oikeesti, ei ne lapset syö paljon. Se vie enintään pari euroa kun lapsesi kaveri syö teillä.

Vierailija
15/351 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina välipalaa tarjolla kun lapset tulevat koulusta ja jakavat sen sitten kavereiden kanssa jos ovat jonkun mukaansa pyytäneet..

Me syödään aika myöhään, vasta seiskan ja kasin välillä ja harvemmin enää silloin on kavereita kylässä mutta jos on niin tietenkin pyydetään syömään.

Olen todellakin tullut ajatelleeksi että jollain kavereilla ei ole ehkä kotona tarpeeksi ruokaa ja siksikin ruokin ihan mielelläni. Joskus ehdotan että leivotaan yhdessä ja annan lapsen kaverille sitten puolet mukaan kotiin vietäväksi.

Vierailija
16/351 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pihapiirissä lapset juoksevat taloista läpi ja se joka saa pysäytettyä letkan, varmistaa että jokainen on syönyt ja juonut. Varsinkin juonut.

Vierailija
17/351 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina tarjonnut lasten kavereille ruokaa jos ruoka-aikana ovat meillä olleet.

Eipä vaan toimi toiseen suuntaan eikä ole rahasta kiinni.

Ja sinä joka sanoit ettei hernekeittopurkki paljoa maksa niin kyllä sekin voi joskus olla liikaa.

Jos euron hernekeitto kaksi kertaa viikossa on liikaa niin sitten on enemmänkin ongelmia kuin joku lapsen kaverin vierailu.

Vierailija
18/351 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän pihapiirissä lapset juoksevat taloista läpi ja se joka saa pysäytettyä letkan, varmistaa että jokainen on syönyt ja juonut. Varsinkin juonut.

Teillä on hyvä meno! Arvostan tätä asennetta.

Vierailija
19/351 |
08.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on aina välipalaa tarjolla kun lapset tulevat koulusta ja jakavat sen sitten kavereiden kanssa jos ovat jonkun mukaansa pyytäneet..

Me syödään aika myöhään, vasta seiskan ja kasin välillä ja harvemmin enää silloin on kavereita kylässä mutta jos on niin tietenkin pyydetään syömään.

Olen todellakin tullut ajatelleeksi että jollain kavereilla ei ole ehkä kotona tarpeeksi ruokaa ja siksikin ruokin ihan mielelläni. Joskus ehdotan että leivotaan yhdessä ja annan lapsen kaverille sitten puolet mukaan kotiin vietäväksi.

Tämä on kiva systeemi. Itselläni on pari kertaa ollut tilanne että tiesin että lapsen kaveri oli hieman huterassa tilanteessa kotonaan, ei mitenkään vaarallisesti heitteillä mutta kuitenkin, ja tosi mielelläni olin siinä tilanteessa se tasainen normaali ja kylässä sai olla usein.

Vierailija
20/351 |
09.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsuudessa oli tällaista!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä