Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nollasoppari ja eka loma - maksetaanko lomalta palkkaa? Ohjeessa lukee -

Vierailija
07.05.2025 |

Mulla lukee jotain että vuosilomapalkka on n. 100e / päivä mutta myös ettei vuosilomapalkkaa voi lähtökohtaisesti saada "vain rahana", vaan lomat on pidettävä. Mitä ihmettä tämä merkitsee?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä missään nimessä kysy sieltä töistä. 

Vierailija
2/14 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollut nollasopparilla palkallista lomaa. Ne maksettiin jokaisen palkan yhteydessä. Sulla ilmeisesti on tuon tekstin perusteella, kai. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa aina kysyä kaikki asiat täältä eikä sieltä missä niitä käsitellään.

Vierailija
4/14 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimistoaika on ohi, ja keskustelupalstalla saa kysyä mitä huvittaa. Paikalla on kaikenlaista tietoa ja kokemusta. Mutta tietty myös kaltaisiasi pahan olon syömiä, joita on 13 tusinassa.

Ap

Vierailija
5/14 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso sieltä oman alan työehtosopimuksesta, siellä voi olla tarkentavaa tietoa. Aloituksen perusteella on vaikea sanoa yhtään mitään, itse en tuollaiseen ole törmännyt.

Vierailija
6/14 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimistoaika on ohi, ja keskustelupalstalla saa kysyä mitä huvittaa. Paikalla on kaikenlaista tietoa ja kokemusta. Mutta tietty myös kaltaisiasi pahan olon syömiä, joita on 13 tusinassa.

Ap

Arvasin että meni täysin yli hilseen.

Vierailija
7/14 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaa ettet voi saada lomia rahana, vaan lomat on pidettävä. Työehtosopimus määrittää paljonko sinulle kertyy lomia.

Vierailija
8/14 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ollut nollasopparilla palkallista lomaa. Ne maksettiin jokaisen palkan yhteydessä. Sulla ilmeisesti on tuon tekstin perusteella, kai. 

Mullakaan ei koskaan ollut. Ensimmäisen ja elämäni ainoan palkallisen loman sain, kun olin vakkarina. Se oli maagista. Sen jälkeen työelämä onkin ollut yhtä pätkää ja pilipalia taas. Toinen työpaikka meni konkurssiin ja se jossa pidin loman lopetettiin Suomesta.

Vierailija
9/14 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidät ne lomat mitkä on kertynyt ja saat loma-ajan palkan, tuo teksti meinaa sitä että loma päivät on pakko pitää niitä ei saa rahana 

Vierailija
10/14 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo n. 100 €/päivä ei todennäköisesti merkitse yhtään mitään, vaan kun siihen on kirjoitettu noin, niin se on vain arvio. Selvittääksesi vuosilomapalkkasi suuruuden sinun pitää katsoa jostain missä se on määritelty yksiselitteisesti.

Se voi olla määritelty työsopimuksessa, mutta todennäköisesti ei, vaan todennäköisesti se on määritelty työehtosopimuksessa. Jos sitä ei ole työsopimuksessasi eikä teidän työsuhteessanne noudateta mitään työehtosopimusta, niin silloin se löytyy Vuosilomalaista.

Se että lomat on pidettävä merkitsee että sitten kun olet aikanaan ansainnut vuosilomaa, niin työnantaja sopii sinun kanssasi/ilmoittaa sinulle jonkun ajan jolloin olet vuosilomalla, sekä sovittuna loma-aikana sitten sinua ei pyydetä työvuoroihin ja sinulle maksetaan ansaitsemasi lomapalkat.

Vierailija
11/14 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
12/14 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse osa-qikatyö ja nollasoppari. Tänäkin vuonna kesälomaa 28 päivää ja ihan normaalisti saan lomapalkan ja heinäkuun lopussa lomarahan. Lomat on pidettävä eli ei voi ottaa vaan rahana mutta kelpaa mulle. Mielelläni lomailen vaikka vapaapäiviä on kuukaudessa paljon muutenkin.

Vierailija
13/14 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisista vastauksista! Olen tämän perusteella varovaisen toiveikas sen suhteen että lomapäivistä maksetaan jotakin, vaikka niitä ei montaa kertynytkään.

-Ap

Vierailija
14/14 |
07.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse osa-qikatyö ja nollasoppari. Tänäkin vuonna kesälomaa 28 päivää ja ihan normaalisti saan lomapalkan ja heinäkuun lopussa lomarahan. Lomat on pidettävä eli ei voi ottaa vaan rahana mutta kelpaa mulle. Mielelläni lomailen vaikka vapaapäiviä on kuukaudessa paljon muutenkin.

Ilmeisesti teet kuitenkin aika lähelle täydet tunnit, ja olet ollut tuossa työssä pidempään, eli lomakertymä 2,5pv/kk?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi