Suviseuroista: Voiko joku vaan uskoa synnit anteeksi?
Kommentit (261)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2. Jatkuu.
Hän sanoi minulle näin:
"Jos joudun sairaalaan, tuutko sitten saarnaamaan mulle synnit anteeksi?"
..
Minä vastasin, että tietenkin tulen.
Olin surullinen, koska tiesin, että silloin kun ihmisellä on etsikkoaika, parannuksen tekoa ei saisi siirtää.
...
Elämä meni eteenpäin.
Kunnes kuulin, että hän oli saanut sairauskohtauksen ja hänet oli viety keskussairaalaan, kauas paikkakunnalta.
Hän oli elänyt vielä muutaman päivän, mutta ei enää ns. ollut tässä maailmassa. Hän kuoli.
En enää ehtinyt saarnata hänelle syntejä anteeksi kuten olin luvannut.
3. Olin täysin järkyttynyt. Vielä tämäkin: kun hän oli ollut ensiavussa, olin itse myös parhaillani samassa terveyskeskuksessa enkä tiennyt, että myös hän on siellä.
Jos olisin tiennyt, olisin heti mennyt saarnaamaan hänelle synnit anteeksi.
..
Älä siirrä parannusta. Älä kulje etsikkoaikasi ohi. Sinulle ei ehkä enää Jumala anna uutta mahdollisuutta.
Olemme tekemisissä elämän kaikkein vakavimman asian kanssa.
Paskan synnit kun Jeesuksessa ne on jo sovitettu . Etkä saarnaa mitään saarnaa itsellesi . Sinä et edes päätä kenet Jeesus pelastaa. Sanot ystävällisesti että älä murehdi syntisi sovitettiin jo ristillä ristiin naulitussa .
Lestadiolaisuus on vain pieni luterilaisen kirkon haara täällä Pohjolassa. Se ei ole kuin pieni promille kristillisyydestä, toki kunnioitan heidän haluaan elää kristillisesti.
Siihen kuuluu eriseuraisuus (luullaan olevansa ainoa oikea seurakunta), pakonomainen toisen uskovan tekemä syntien anteeksijulistaminen sekä lähes pakonomainen lapsenteko, mikä ei löydy Raamatusta.
Maailmalla Jumala toimii elävämmin esim.helluntaissa ja babtisteilla. Jeesus uudestisynnyttää, uudistaa, armolahjatkin toimii.
Menkää hellareille ja vapikselle, niin Uusi Testamentti muuttuu eläväksi.
Saarnatkaa parannusta.
Uskovainen ihminen ei saarnaa syntejä anteeksi omalla valtuutuksellaan, vaan Jeesuksen valtuutuksella.
Jeesuksen nimessä ja veressä.
Hellarit on yksi ryhmä vaparit jotka käy kristittyjen kimppuun käännyttään kuin jehovat . Kivet kourassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2. Jatkuu.
Hän sanoi minulle näin:
"Jos joudun sairaalaan, tuutko sitten saarnaamaan mulle synnit anteeksi?"
..
Minä vastasin, että tietenkin tulen.
Olin surullinen, koska tiesin, että silloin kun ihmisellä on etsikkoaika, parannuksen tekoa ei saisi siirtää.
...
Elämä meni eteenpäin.
Kunnes kuulin, että hän oli saanut sairauskohtauksen ja hänet oli viety keskussairaalaan, kauas paikkakunnalta.
Hän oli elänyt vielä muutaman päivän, mutta ei enää ns. ollut tässä maailmassa. Hän kuoli.
En enää ehtinyt saarnata hänelle syntejä anteeksi kuten olin luvannut.
3. Olin täysin järkyttynyt. Vielä tämäkin: kun hän oli ollut ensiavussa, olin itse myös parhaillani samassa terveyskeskuksessa enkä tiennyt, että myös hän on siellä.
Jos olisin tiennyt, olisin heti mennyt saarnaamaan hänelle synnit anteeksi.
..
Älä siirrä parannusta. Älä kulje etsikkoaikasi ohi. Sinulle ei ehkä enää Jumala anna uutta mahdollisuutta.
Olemme tekemisissä elämän kaikkein vakavimman asian kanssa.
Paskan synnit kun Jeesuksessa ne on jo sovitettu . Etkä saarnaa mitään saarnaa itsellesi . Sinä et edes päätä kenet Jeesus pelastaa. Sanot ystävällisesti että älä murehdi syntisi sovitettiin jo ristillä ristiin naulitussa .
Se että Jeesus hommasi syntien anteeksisaamisen, on lahja mikä pitää vastaanottaa, ja ylipäätään vastaanottaa Jeesus elämään ja sydämeen. Muuten se lahja menee hukkaan.
Ei se toimi automaationa, että pistänpäs bordellin pystyyn/lahtaan kaikki naapurit ja hei, pääsen Taivaaseen koska Jeesuksen anteeksisaamis-automaatti, ja toistan sitä joka päivä.
Vaan pitää nöyrtyä. Katua. Pyytää anteeksi, haluta jättää ne synnit taa. Ottaa Jeesus ja pelastus vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Saarnatkaa parannusta.
Uskovainen ihminen ei saarnaa syntejä anteeksi omalla valtuutuksellaan, vaan Jeesuksen valtuutuksella.
Jeesuksen nimessä ja veressä.
Lopeta toi veren SOSIAALISESSA MEDIASSA TOLLASTA ! KEHTAATKIN. ON AISIOITA MISTÄ SINUN PITÄÄ TEHDÄ PARANNUS JA TÄMÄ ON YKSI . JUORUAMINEN ON TOINEN. SYNTEJÄ EI SAARNATA SAARNA ON IHAN ERI ASIA .
Jumalan hyvyys vetää parannukseen. Hyvyys.
Nämäkin ketjut täällä vauvapalstalla voivat olla viimeisiä kutsuja Jumalan valtakuntaan.
Se on järkyttävää.
Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi ennen kuin on liian myöhäistä!
kesäseuraradio.fi
Vieläkin kuuluu Suviseurat netistä ja radiosta.
Jeesus pelastaa Afrikassa, latinalaisessa Amerikassa, Kiinassa...jossa ei ole lestadiolaisen lestadiolaista. Ihmiset itkevät syntejään ja iloitsevat kun Jeesus antaa niitä anteeksi. Ihmeitä tapahtuu muslìmienkin keskuudessa. Joku rikollisliigan pomo Meksikossa saattaa muuttua sekunneissa, kun antaa Jeesukselle elämänsä.
Seurakuntia on monenlaisia, mutta ne ei Jumalaa kahlitse.
Eri asia jos jossain on selkeesti synnillinen seurakunta, siellä Jumala ei pysty toimimaan.
Vierailija kirjoitti:
Nämäkin ketjut täällä vauvapalstalla voivat olla viimeisiä kutsuja Jumalan valtakuntaan.
Se on järkyttävää.
Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi ennen kuin on liian myöhäistä!
kesäseuraradio.fi
Vieläkin kuuluu Suviseurat netistä ja radiosta.
Olen hellari-vapaakirkollinen.
Olette lestadiolaiset kivoja. Mutta avartukaa, Jeesus toimii muuallakin kuin teidän keskuudessanne. :)
Ja olen 101 % uudestisyntynyt ja uskossa.
Vierailija kirjoitti:
Jumalan hyvyys vetää parannukseen. Hyvyys.
Olen uskonnottomasta kodista.
Minut veti parannukseen järkyttävä kuolemantapaus ( ei vielä se mistä kerroin ) vaan jo aiemmin tapahtunut. Jumala otti minut kiinni näin kauhealla tavalla.
Mutta Jumalan lasten rakkaus veti minua parannukseen.
Vierailija kirjoitti:
Me vanhoillislestadiolaiset uskomme, että meidän tehtävämme ei ole tuomita ketään kadotukseen tämän ajallisen elämän aikana, koska Jumala yksin päättää kunkin ihmisen kohtalon viimeisellä tuomiolla, mutta me voimme muistuttaa, että usko ilman ”hengen hedelmiä” (eli Jumalan tahdon noudattamista) on kuollut. Voiko sellainen ihminen olla oikein uskova, joka ei edes yritä välttää syntiä elämässään? Tai sellainen ihminen, joka näkee Raamatusta, että tietyt asiat ovat siellä kiellettyjä, mutta hän ei halua noudattaa niitä, koska ”on aika viimeinkin tulla 2020-luvulle ja Raamatun ohjeet eivät ole tätä päivää”?
”Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.”
”Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini."
”Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.”
”Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.”
”Pakene nuoruuden himoja, harrasta vanhurskautta, uskoa, rakkautta, rauhaa niiden kanssa, jotka huutavat avuksensa Herraa puhtaasta sydämestä.”
"sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto."
"Silloin apostolit ja vanhimmat ja koko seurakunta näkivät hyväksi valita keskuudestaan muutamia miehiä ja lähettää heidät Antiokiaan Paavalin ja Barnabaan mukana, nimittäin Juudaan, jota kutsuttiin Barsabbaaksi, ja Silaan, jotka olivat johtavia miehiä veljien joukossa;"
"Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;"
"mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät."
Just ja hengen hedelmä on ilo rauha RAKKAUS . LÖYTYYKÖ ?
Juu ja se Portti on Jeesus . Monelle se tosiaan on kieltämisen asia .
Vierailija kirjoitti:
Luin netistä nuoren vl-miehen haastattelun suviseuroilta. Tällä nuorukaisella on VIIKSET. Kysymys ainoalle oikealle uskonlahkolle: Ennen vl-miehillä ei viiksiä ollut Mistä lähtien on ollut lupa kasvattaa viikset,eli milloin tuo on poistettu sääntökirjasesta??
Vastausta odottaen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumalan hyvyys vetää parannukseen. Hyvyys.
Olen uskonnottomasta kodista.
Minut veti parannukseen järkyttävä kuolemantapaus ( ei vielä se mistä kerroin ) vaan jo aiemmin tapahtunut. Jumala otti minut kiinni näin kauhealla tavalla.
Mutta Jumalan lasten rakkaus veti minua parannukseen.
Et sä pelastu kuitenkaan pelkällä parannuksella . Pitää tunnustaa Jeesus Jumalan poika ihmiseksi syntynyt ja ristin naulitseminen sovituksen tähden .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin netistä nuoren vl-miehen haastattelun suviseuroilta. Tällä nuorukaisella on VIIKSET. Kysymys ainoalle oikealle uskonlahkolle: Ennen vl-miehillä ei viiksiä ollut Mistä lähtien on ollut lupa kasvattaa viikset,eli milloin tuo on poistettu sääntökirjasesta??
Vastausta odottaen..
Ulkonäköasiat kuuluu ehdonvallan alle ja ne liittyy tapakulttuuriin. Tavat voivat muuttua, itse uskonasiat ei.
Vierailija kirjoitti:
Jeesus pelastaa Afrikassa, latinalaisessa Amerikassa, Kiinassa...jossa ei ole lestadiolaisen lestadiolaista. Ihmiset itkevät syntejään ja iloitsevat kun Jeesus antaa niitä anteeksi. Ihmeitä tapahtuu muslìmienkin keskuudessa. Joku rikollisliigan pomo Meksikossa saattaa muuttua sekunneissa, kun antaa Jeesukselle elämänsä.
Seurakuntia on monenlaisia, mutta ne ei Jumalaa kahlitse.
Eri asia jos jossain on selkeesti synnillinen seurakunta, siellä Jumala ei pysty toimimaan.
Tuolla on paljon ihmisiä saanut parannuksen armon vl - saarnasta.
Afrikassa, Lähi - idässä, Aasiassa.
Vl - uskovaisia on myös Etelä Amerikassa, Pohjois - Amerikassa, Kanadassa, Euroopassa, Skandinaviassa, Venäjällä jne.
Evankeliumi saarnataan kaikille kansoille todistukseksi. Ja sitten tulee loppu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus pelastaa Afrikassa, latinalaisessa Amerikassa, Kiinassa...jossa ei ole lestadiolaisen lestadiolaista. Ihmiset itkevät syntejään ja iloitsevat kun Jeesus antaa niitä anteeksi. Ihmeitä tapahtuu muslìmienkin keskuudessa. Joku rikollisliigan pomo Meksikossa saattaa muuttua sekunneissa, kun antaa Jeesukselle elämänsä.
Seurakuntia on monenlaisia, mutta ne ei Jumalaa kahlitse.
Eri asia jos jossain on selkeesti synnillinen seurakunta, siellä Jumala ei pysty toimimaan.
Tuolla on paljon ihmisiä saanut parannuksen armon vl - saarnasta.
Afrikassa, Lähi - idässä, Aasiassa.
Vl - uskovaisia on myös Etelä Amerikassa, Pohjois - Amerikassa, Kanadassa, Euroopassa, Skandinaviassa, Venäjällä jne.
Evankeliumi saarnataan kaikille kansoille todistukseksi. Ja sitten tulee loppu.
Mä uskon että teilläkin Jumala toimii.
Mutta sorry, 99,999 maailmalla tapahtuneista uskoontuloista ei ole ollut lestadiolaiset asialla. ;)
En tiedä, taidatte takertua johonkin yhteen ainoaan Raamatun lauseeseen "Pohjolan periltä herätän kansan(i)?" Oliko se tää?
Kun ei se tarkoita, että muualla ei tapahdu mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus pelastaa Afrikassa, latinalaisessa Amerikassa, Kiinassa...jossa ei ole lestadiolaisen lestadiolaista. Ihmiset itkevät syntejään ja iloitsevat kun Jeesus antaa niitä anteeksi. Ihmeitä tapahtuu muslìmienkin keskuudessa. Joku rikollisliigan pomo Meksikossa saattaa muuttua sekunneissa, kun antaa Jeesukselle elämänsä.
Seurakuntia on monenlaisia, mutta ne ei Jumalaa kahlitse.
Eri asia jos jossain on selkeesti synnillinen seurakunta, siellä Jumala ei pysty toimimaan.
Tuolla on paljon ihmisiä saanut parannuksen armon vl - saarnasta.
Afrikassa, Lähi - idässä, Aasiassa.
Vl - uskovaisia on myös Etelä Amerikassa, Pohjois - Amerikassa, Kanadassa, Euroopassa, Skandinaviassa, Venäjällä jne.
Evankeliumi saarnataan kaikille kansoille todistukseksi. Ja sitten tulee loppu.
Jumalan valtakunta on muistaakseni nimetty ”anteeksiantamuksen kirkoksi” Afrikassa.
Kuulkaa kun Herran Henki tulee kasteessa . Lopettakaa nyt jo kaikki huulluus ja budhat.