Suviseuroista: Voiko joku vaan uskoa synnit anteeksi?
Kommentit (261)
Vierailija kirjoitti:
Tämähän se on lestojen ja katolilaisten elämän ohjenuora. Teet mitä tahansa, nait alaikäistä tytärtäsi tai tehtailet rikoksia, ei muuta kun rukoilet synnynnit anteeksi tai tunnustat ne ripillä ja taas on puhdas pöytä missä mellastaa.
Jollainhan sitä selkärangatonta hyvävelikerhon toimintaa täytyy perustella, moraalilla kun se ei onnistuisi niin josko sitten taikauskolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumalan hyvyys vetää parannukseen. Hyvyys.
Olen uskonnottomasta kodista.
Minut veti parannukseen järkyttävä kuolemantapaus ( ei vielä se mistä kerroin ) vaan jo aiemmin tapahtunut. Jumala otti minut kiinni näin kauhealla tavalla.
Mutta Jumalan lasten rakkaus veti minua parannukseen.
Et sä pelastu kuitenkaan pelkällä parannuksella . Pitää tunnustaa Jeesus Jumalan poika ihmiseksi syntynyt ja ristin naulitseminen sovituksen tähden .
Minä sain syntini anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä.
Siitä seurasi mm
se, että lopetin kiroilun. Vaikein paikka oli rock - musiikin kuuntelun lopettaminen. Yhtäkkiä lopetin senkin. Jälkeen päin ihmettelin, että kyllä sielunvihollinen pitää ihmistä tiukalla. Yksi ainoa rock - biisi piti minua lopulta enää niin tiukalla. Olin siis valmis myymään sieluni yhden biisin takia.
Jeesus on Tosi Ihminen ja Tosi Jumala.
Vanhoillislestadiolaisuutta raamatullisempaa uskoa ei löydy.
Kiroileva kuitenkin heti kun lyöty varpaasi johonkin tai kuin lestahellarit jokapäivä on joko helvetti tai saatana .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus pelastaa Afrikassa, latinalaisessa Amerikassa, Kiinassa...jossa ei ole lestadiolaisen lestadiolaista. Ihmiset itkevät syntejään ja iloitsevat kun Jeesus antaa niitä anteeksi. Ihmeitä tapahtuu muslìmienkin keskuudessa. Joku rikollisliigan pomo Meksikossa saattaa muuttua sekunneissa, kun antaa Jeesukselle elämänsä.
Seurakuntia on monenlaisia, mutta ne ei Jumalaa kahlitse.
Eri asia jos jossain on selkeesti synnillinen seurakunta, siellä Jumala ei pysty toimimaan.
Tuolla on paljon ihmisiä saanut parannuksen armon vl - saarnasta.
Afrikassa, Lähi - idässä, Aasiassa.
Vl - uskovaisia on myös Etelä Amerikassa, Pohjois - Amerikassa, Kanadassa, Euroopassa, Skandinaviassa, Venäjällä jne.
Evankeliumi saarnataan kaikille kansoille todistukseksi. Ja sitten tulee loppu.
Mä uskon että teilläkin Jumala toimii.
Mutta sorry, 99,999 maailmalla tapahtuneista uskoontuloista ei ole ollut lestadiolaiset asialla. ;)
En tiedä, taidatte takertua johonkin yhteen ainoaan Raamatun lauseeseen "Pohjolan periltä herätän kansan(i)?" Oliko se tää?
Kun ei se tarkoita, että muualla ei tapahdu mitään.
Olet erehtynyt.
Jumalan lapsia löytyy ympäri maailman, ei vain pohjoisesta.
Jos haluat, voit tutustua eri seurakuntiin ja lähetystyöhön täälläNiin ja teille Jumalan lapsi on vain samoin uskova. 0.00001 % maailman ihmisistä.
Kyllä, näin Raamattu opettaa:
Seurakunnan yhteys syntyy siitä, että sen jäsenet kilvoittelevat samankaltaisessa uskossa.
Ef. 4:3–6
“Pyrkikää säilyttämään Hengen yhteys… Yksi Herra, yksi usko, yksi kaste.”Fil. 1:27
”…että seisotte yhdessä samassa hengessä ja taistellen yksimielisesti evankeliumin uskon puolesta.”Ulkonainen yhteys ei ole sattumanvarainen, vaan syntyy ja säilyy, kun eletään samassa uskossa ja opissa.
Kyllä te olette ylimielisiä. Luette Raamattua niin, että ooh. Täällä puhutaan minusta! Ei puhuta.
Esim.
Lestadiolaiset junttasivat itselleen mieluisan papin räikeällä tavalla, tutkija sanoo
Kirkkovaltuusto sivuutti naisehdokkaan, jonka tuomiokapitulikin totesi ansioituneimmaksi.
Syntistä kieroilua ja syrjintää, mutta eiköjän Veli armahda.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synnit saadaan anteeksi pyytämällä.
Kyllä
Jumalalta. Ei naapurin Penalta.
Kyllä, anteeksianto tulee Jumalalta, uskovainen ihminen vain välittää sen.
Miksi ajattelette, että siihen väliin tarvitaan ihminen?
Se löytyy Raamatusta.
Jeesus puhalsi opetuslasten päälle ja sanoi:
"Ottakaa Pyhä Henki. Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksiannetut. Joilta te ne pidätätte, niille ne ovat pidetyt."
Juu. Mutta kun te ette ole niitä opetuslapsia.
Jeesus puhalsi eikä lestadiukset . Ollut silloin siellä.
Meinaatko että evankeliumin leviäminen pysähtyi kun Jeesuksen opetuslapset kuolivat?
Ei se niin mene, vaan jokainen uskovainen jatkaa tuota työtä ja Pyhän Hengen liekki elää ja kulkee maailmassa olympiasoihdun lailla.
Voi.
Tiedän kurssin, joka opettaa tulemaan Jumalan kaltaiseksi. Ajattelemalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumalan hyvyys vetää parannukseen. Hyvyys.
Olen uskonnottomasta kodista.
Minut veti parannukseen järkyttävä kuolemantapaus ( ei vielä se mistä kerroin ) vaan jo aiemmin tapahtunut. Jumala otti minut kiinni näin kauhealla tavalla.
Mutta Jumalan lasten rakkaus veti minua parannukseen.
Et sä pelastu kuitenkaan pelkällä parannuksella . Pitää tunnustaa Jeesus Jumalan poika ihmiseksi syntynyt ja ristin naulitseminen sovituksen tähden .
Minä sain syntini anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä.
Siitä seurasi mm
se, että lopetin kiroilun. Vaikein paikka oli rock - musiikin kuuntelun lopettaminen. Yhtäkkiä lopetin senkin. Jälkeen päin ihmettelin, että kyllä sielunvihollinen pitää ihmistä tiukalla. Yksi ainoa rock - biisi piti minua lopulta enää niin tiukalla. Olin siis valmis myymään sieluni yhden biisin takia.
Jeesus on Tosi Ihminen ja Tosi Jumala.
Vanhoillislestadiolaisuutta raamatullisempaa uskoa ei löydy.
Miten yks biisi voi kenenkään elämää/ uskoa horjuttaa? Kerro.
En tiedä näistä suuntausten yksityiskohdista, mutta kristillistä musiikkia löytyy varmaan joka genrestä.
Rahan ja seksin ympärillä kiertävät biisit ei oikein sovi uskovan pirtaan, ei pidä antaa pirulle pikkusormea eli pieni väärä teko johtaa isompaan- ajatus varmaan.
Mikä niissä biiseissä niin kamalaa on, kun on kuitenkin olemassa hengellistä rokkia, gospelia? Sanat kuin virressä, mutta rytmi eri ja soittimet eri. En käsitä, mitä ihmeen " pirullista" niihin liittyy.
Ja ovatpa useimmat iskelmät taas aika viattomia. Nimeä vaikka joku Katri- Helenan kappale, joka on mielestäsi jotenkin synnillinen.
Aika monen mielestä tuon artistin Anna mulle tähtitaivas ( anna mulle rohkeutta, anna usko elämään) on rukous.
Tähtitaivas näkyy kaikille hyville ja pahoille . Ei sitä voi antaa kenellekään. Mutta uskoa huomiseen voi lohduttaa tietysti. Että jaksaa huomiseen . Hänen mies oli kuollut silloin. Yksinäiseen sydämeen rakkautta vähän . Ihan hyviä ajatuksia . Häneltä kuoli myös lapsi joten olisitte edes jotenkin ystävällisiä joskus edes .
Oletteko lestasiskot oikeesti sitä mieltä, että tarvitaan aina joku muu uskova päästämään synneistä?
Jos mä, uskova vaikka yksin mustikkareissulla huomaan miettineeni synnillisiä vaikka koko marjareissun ajan (esim.anteeksiantamattomuus), ja vielä pitäis kerätä pari ämpäriä, ja jos ei ole kännykkää (kuten maailmanhistoriassa ei ole ollut ennen 1990-lukua).
Niin ootteko tosissanne että Jeesus odotuttaa syntien anteeksiantoaan niin kauan kunnes rämmin sieltä metsästä pois ja pääsen jonkun uskovan kanssa linjoille?
Ei, Jeesus antaa synnit anteeksi niitä pyytävälle HETI. Siellä marjapuskassa/keskellä merta tai erämaata. Erittäin tärkeä asia on sekin, että sen jälkeen sielunvihollinen ei pääse syyttämään väliin. Se mikä on anteeksi annettu, on Jumalan unohtama.
Toki pitää olla valmis myös jättämään se synti taakse, jotkut uskovat elävät jatkuvassa synnissä tai kaksoiselämää.
Ukonveljet anntavat kaikki synnit anteeksi. Niin isoa rikosta ei olekaan, etteikö sen voi teltalla sovittaa. Maallinen tuomiovalta ei meitä koske. Kiitos ja aamen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synnit saadaan anteeksi pyytämällä.
Kyllä
Jumalalta. Ei naapurin Penalta.
Kyllä, anteeksianto tulee Jumalalta, uskovainen ihminen vain välittää sen.
Miksi ajattelette, että siihen väliin tarvitaan ihminen?
Se löytyy Raamatusta.
Jeesus puhalsi opetuslasten päälle ja sanoi:
"Ottakaa Pyhä Henki. Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksiannetut. Joilta te ne pidätätte, niille ne ovat pidetyt."
Juu. Mutta kun te ette ole niitä opetuslapsia.
Jeesus puhalsi eikä lestadiukset . Ollut silloin siellä.
Meinaatko että evankeliumin leviäminen pysähtyi kun Jeesuksen opetuslapset kuolivat?
Ei se niin mene, vaan jokainen uskovainen jatkaa tuota työtä ja Pyhän Hengen liekki elää ja kulkee maailmassa olympiasoihdun lailla.
Oikeastaan teidän soihdut on täynnä hapatusta , syytöstä, kiusaamista. Ilkeyttä , juotua, vanhojen penkomista , kostamista ja VAHINGON ILOA sitä löytyy. Taitaa olla tervesoihdut. Teillä on vääriä opetuksia ette tunnusta vaan omaa eriseuraa. Me kaikki kristityt olemme Jeesukseen kastetut mutta sinä lajittelet. Eriseura.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko lestasiskot oikeesti sitä mieltä, että tarvitaan aina joku muu uskova päästämään synneistä?
Jos mä, uskova vaikka yksin mustikkareissulla huomaan miettineeni synnillisiä vaikka koko marjareissun ajan (esim.anteeksiantamattomuus), ja vielä pitäis kerätä pari ämpäriä, ja jos ei ole kännykkää (kuten maailmanhistoriassa ei ole ollut ennen 1990-lukua).
Niin ootteko tosissanne että Jeesus odotuttaa syntien anteeksiantoaan niin kauan kunnes rämmin sieltä metsästä pois ja pääsen jonkun uskovan kanssa linjoille?
Ei, Jeesus antaa synnit anteeksi niitä pyytävälle HETI. Siellä marjapuskassa/keskellä merta tai erämaata. Erittäin tärkeä asia on sekin, että sen jälkeen sielunvihollinen ei pääse syyttämään väliin. Se mikä on anteeksi annettu, on Jumalan unohtama.
Toki pitää olla valmis myös jättämään se synti taakse, jotkut uskovat elävät jatkuvassa synnissä tai kaksoiselämää.
Uskovaisella on kaikki synnit anteeksi joka hetki. Parannuksen tekemiseen epäuskosta tarvitaan se toinen ihminen. Sen jälkeen synninpäästö on uskon hoitamista ja vahvistamista - sitä jokapäiväistä ”vaelluksen jalkojen pesua”, johon Jeesus kehotti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumalan hyvyys vetää parannukseen. Hyvyys.
Olen uskonnottomasta kodista.
Minut veti parannukseen järkyttävä kuolemantapaus ( ei vielä se mistä kerroin ) vaan jo aiemmin tapahtunut. Jumala otti minut kiinni näin kauhealla tavalla.
Mutta Jumalan lasten rakkaus veti minua parannukseen.
Et sä pelastu kuitenkaan pelkällä parannuksella . Pitää tunnustaa Jeesus Jumalan poika ihmiseksi syntynyt ja ristin naulitseminen sovituksen tähden .
Minä sain syntini anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä.
Siitä seurasi mm
se, että lopetin kiroilun. Vaikein paikka oli rock - musiikin kuuntelun lopettaminen. Yhtäkkiä lopetin senkin. Jälkeen päin ihmettelin, että kyllä sielunvihollinen pitää ihmistä tiukalla. Yksi ainoa rock - biisi piti minua lopulta enää niin tiukalla. Olin siis valmis myymään sieluni yhden biisin takia.
Jeesus on Tosi Ihminen ja Tosi Jumala.
Vanhoillislestadiolaisuutta raamatullisempaa uskoa ei löydy.
Kiroileva kuitenkin heti kun lyöty varpaasi johonkin tai kuin lestahellarit jokapäivä on joko helvetti tai saatana .
Ihan mäkin jätin uskoontulossa kiroilun, seksuaalisynnit, ryyppäämisen. Jumala täytti ilolla ja Pyhällä Hengellä.
Lukekaa vaikka uskoontulleiden vankien kertomuksia. Siellä on joku vankilaevankelista saarnannut, ja joku "Repe" rukoilee sellin lattialla - vaikka se olisi ollut moninkertainen tap-paja tai huumeidenkäyttäjä, niin kun Jeesus pesee sydämen puhtaaksi niin hän itkee ja iloitsee ja on kuin pyhäkoulupoika. Valtavat taakat jäi taa.
Tai musĺimit, hindulaiset....
Ai niin, mieheni mietti että pyytäisi Late Johanssonin joskus kahville. :D
Juoruilua ja tervaasoihdut. Pahan puhumisen osaatte . Syyttömien syyttelyn.
Vierailija kirjoitti:
Ukonveljet anntavat kaikki synnit anteeksi. Niin isoa rikosta ei olekaan, etteikö sen voi teltalla sovittaa. Maallinen tuomiovalta ei meitä koske. Kiitos ja aamen.
Huhhuh mitä huuhaata, ei saa tehdä ihan mitä sattuu. Kyllä se maallinen tuomiovalta koskee uskovaisiakin.
Vierailija kirjoitti:
Ukonveljet anntavat kaikki synnit anteeksi. Niin isoa rikosta ei olekaan, etteikö sen voi teltalla sovittaa. Maallinen tuomiovalta ei meitä koske. Kiitos ja aamen.
Jos on halunnut pyytää synnit anteeksi, haluaa myös sovittaa rikokset maallisessa tuomioistuimessa.
Miten teltta muuten liittyy asiaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumalan hyvyys vetää parannukseen. Hyvyys.
Olen uskonnottomasta kodista.
Minut veti parannukseen järkyttävä kuolemantapaus ( ei vielä se mistä kerroin ) vaan jo aiemmin tapahtunut. Jumala otti minut kiinni näin kauhealla tavalla.
Mutta Jumalan lasten rakkaus veti minua parannukseen.
Et sä pelastu kuitenkaan pelkällä parannuksella . Pitää tunnustaa Jeesus Jumalan poika ihmiseksi syntynyt ja ristin naulitseminen sovituksen tähden .
Minä sain syntini anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä.
Siitä seurasi mm
se, että lopetin kiroilun. Vaikein paikka oli rock - musiikin kuuntelun lopettaminen. Yhtäkkiä lopetin senkin. Jälkeen päin ihmettelin, että kyllä sielunvihollinen pitää ihmistä tiukalla. Yksi ainoa rock - biisi piti minua lopulta enää niin tiukalla. Olin siis valmis myymään sieluni yhden biisin takia.
Jeesus on Tosi Ihminen ja Tosi Jumala.
Vanhoillislestadiolaisuutta raamatullisempaa uskoa ei löydy.
Kiroileva kuitenkin heti kun lyöty varpaasi johonkin tai kuin lestahellarit jokapäivä on joko helvetti tai saatana .
Ihan mäkin jätin uskoontulossa kiroilun, seksuaalisynnit, ryyppäämisen. Jumala täytti ilolla ja Pyhällä Hengellä.
Lukekaa vaikka uskoontulleiden vankien kertomuksia. Siellä on joku vankilaevankelista saarnannut, ja joku "Repe" rukoilee sellin lattialla - vaikka se olisi ollut moninkertainen tap-paja tai huumeidenkäyttäjä, niin kun Jeesus pesee sydämen puhtaaksi niin hän itkee ja iloitsee ja on kuin pyhäkoulupoika. Valtavat taakat jäi taa.
Tai musĺimit, hindulaiset....
Ai niin, mieheni mietti että pyytäisi Late Johanssonin joskus kahville. :D
Helluntailaisilla on oma evankeliumi Amerikan tyyliin . YouTube Jack Williams no longer slaves
Hellarit ja lestadiukset kilpailee asiakkaista eikun telttojen koolla .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synnit saadaan anteeksi pyytämällä.
Kyllä
Jumalalta. Ei naapurin Penalta.
Kyllä, anteeksianto tulee Jumalalta, uskovainen ihminen vain välittää sen.
Miksi ajattelette, että siihen väliin tarvitaan ihminen?
Se löytyy Raamatusta.
Jeesus puhalsi opetuslasten päälle ja sanoi:
"Ottakaa Pyhä Henki. Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksiannetut. Joilta te ne pidätätte, niille ne ovat pidetyt."
Juu. Mutta kun te ette ole niitä opetuslapsia.
Jeesus puhalsi eikä lestadiukset . Ollut silloin siellä.
Meinaatko että evankeliumin leviäminen pysähtyi kun Jeesuksen opetuslapset kuolivat?
Ei se niin mene, vaan jokainen uskovainen jatkaa tuota työtä ja Pyhän Hengen liekki elää ja kulkee maailmassa olympiasoihdun lailla.Oikeastaan teidän soihdut on täynnä hapatusta , syytöstä, kiusaamista. Ilkeyttä , juotua, vanhojen penkomista , kostamista ja VAHINGON ILOA sitä löytyy. Taitaa olla tervesoihdut. Teillä on vääriä opetuksia ette tunnusta vaan omaa eriseuraa. Me kaikki kristityt olemme Jeesukseen kastetut mutta sinä lajittelet. Eriseura.
HELLAREISSA lähtee takit kaulasta kävelemään ja kassit . Et ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko lestasiskot oikeesti sitä mieltä, että tarvitaan aina joku muu uskova päästämään synneistä?
Jos mä, uskova vaikka yksin mustikkareissulla huomaan miettineeni synnillisiä vaikka koko marjareissun ajan (esim.anteeksiantamattomuus), ja vielä pitäis kerätä pari ämpäriä, ja jos ei ole kännykkää (kuten maailmanhistoriassa ei ole ollut ennen 1990-lukua).
Niin ootteko tosissanne että Jeesus odotuttaa syntien anteeksiantoaan niin kauan kunnes rämmin sieltä metsästä pois ja pääsen jonkun uskovan kanssa linjoille?
Ei, Jeesus antaa synnit anteeksi niitä pyytävälle HETI. Siellä marjapuskassa/keskellä merta tai erämaata. Erittäin tärkeä asia on sekin, että sen jälkeen sielunvihollinen ei pääse syyttämään väliin. Se mikä on anteeksi annettu, on Jumalan unohtama.
Toki pitää olla valmis myös jättämään se synti taakse, jotkut uskovat elävät jatkuvassa synnissä tai kaksoiselämää.
Uskovaisella on kaikki synnit anteeksi joka hetki. Parannuksen tekemiseen epäuskosta tarvitaan se toinen ihminen. Sen jälkeen synninpäästö on uskon hoitamista ja vahvistamista - sitä jokapäiväistä ”vaelluksen jalkojen pesua”, johon Jeesus kehotti.
Siis epäuskosta=ei-uskovaisuudesta synninpäästö?
Nooo. Sanotaan että toisen uskovan läsnäolo vahvistaa sitä uskoontuloa/parannuksentekoa, mutta se ei ole ollenkaan välttämättömyys.
Olen kuullut niin huikeita pelastumisjuttuja vaikka miltä raaoilta köriläiltä, kun ovat ihan yksin rukoilleet.
Ei Jeesus odotuta jonkun yksinäisen mökin mummon kohdalla että uskova tulee paikalle, vaan jos mummeli haluaa antaa elämänsä Jeesukselle, niin Jeesus tekee ritolat rientämällä paikalle pelastamaan (tai no on alunperin vaikuttanutkin sen synnintunnon). Se on Jeesukselle erittäin mieluinen tehtävä.
Aika monen mielestä tuon artistin Anna mulle tähtitaivas ( anna mulle rohkeutta, anna usko elämään) on rukous.