Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suviseuroista: Voiko joku vaan uskoa synnit anteeksi?

Vierailija
28.06.2026 |

Ja saadakin? 

Kommentit (261)

Vierailija
161/261 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumalan hyvyys vetää parannukseen. Hyvyys. 

Olen uskonnottomasta kodista.

Minut veti parannukseen järkyttävä kuolemantapaus ( ei vielä se mistä kerroin ) vaan jo aiemmin tapahtunut. Jumala otti minut kiinni näin kauhealla tavalla.

Mutta Jumalan lasten rakkaus veti minua parannukseen.

Et sä pelastu kuitenkaan pelkällä parannuksella . Pitää tunnustaa Jeesus Jumalan poika ihmiseksi syntynyt ja ristin naulitseminen sovituksen tähden .  

Minä sain syntini anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä.

Siitä seurasi mm

se, että lopetin kiroilun. Vaikein paikka oli rock - musiikin kuuntelun lopettaminen. Yhtäkkiä lopetin senkin. Jälkeen päin ihmettelin, että kyllä sielunvihollinen pitää ihmistä tiukalla. Yksi ainoa rock - biisi piti minua lopulta enää niin tiukalla. Olin siis valmis myymään sieluni yhden biisin takia. 

Jeesus on Tosi Ihminen ja Tosi Jumala.

Vanhoillislestadiolaisuutta raamatullisempaa uskoa ei löydy. 

Vierailija
162/261 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus pelastaa Afrikassa, latinalaisessa Amerikassa, Kiinassa...jossa ei ole lestadiolaisen lestadiolaista. Ihmiset itkevät syntejään ja iloitsevat kun Jeesus antaa niitä anteeksi. Ihmeitä tapahtuu muslìmienkin keskuudessa. Joku rikollisliigan pomo Meksikossa saattaa muuttua sekunneissa, kun antaa Jeesukselle elämänsä.

 

Seurakuntia on monenlaisia, mutta ne ei Jumalaa kahlitse. 

Eri asia jos jossain on selkeesti synnillinen seurakunta, siellä Jumala ei pysty toimimaan.

Tuolla on paljon ihmisiä saanut parannuksen armon vl - saarnasta.

Afrikassa, Lähi - idässä, Aasiassa.

Vl - uskovaisia on myös Etelä Amerikassa, Pohjois - Amerikassa, Kanadassa, Euroopassa, Skandinaviassa, Venäjällä jne.

Evankeliumi saarnataan kaikille kansoille todistukseksi. Ja sitten tulee loppu.

Mä uskon että teilläkin Jumala toimii.

 

Mutta sorry, 99,999 maailmalla tapahtuneista uskoontuloista ei ole ollut lestadiolaiset asialla. ;)

 

En tiedä, taidatte takertua johonkin yhteen ainoaan Raamatun lauseeseen "Pohjolan periltä herätän kansan(i)?" Oliko se tää? 

Kun ei se tarkoita, että muualla ei tapahdu mitään. 

Olet erehtynyt.

Jumalan lapsia löytyy ympäri maailman, ei vain pohjoisesta. 
Jos haluat, voit tutustua eri seurakuntiin ja lähetystyöhön täällä

https://kingdomofpeace.net/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/261 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumalan hyvyys vetää parannukseen. Hyvyys. 

Olen uskonnottomasta kodista.

Minut veti parannukseen järkyttävä kuolemantapaus ( ei vielä se mistä kerroin ) vaan jo aiemmin tapahtunut. Jumala otti minut kiinni näin kauhealla tavalla.

Mutta Jumalan lasten rakkaus veti minua parannukseen.

Et sä pelastu kuitenkaan pelkällä parannuksella . Pitää tunnustaa Jeesus Jumalan poika ihmiseksi syntynyt ja ristin naulitseminen sovituksen tähden .  

Minä sain syntini anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä.

Siitä seurasi mm

se, että lopetin kiroilun. Vaikein paikka oli rock - musiikin kuuntelun lopettaminen. Yhtäkkiä lopetin senkin. Jälkeen päin ihmettelin, että kyllä sielunvihollinen pitää ihmistä tiukalla. Yksi ainoa rock - biisi piti minua lopulta enää niin tiukalla. Olin siis valmis myymään sieluni yhden biisin takia. 

Jeesus on Tosi Ihminen ja Tosi Jumala.

Vanhoillislestadiolaisuutta raamatullisempaa uskoa ei löydy. 

Miten yks biisi voi kenenkään elämää/ uskoa horjuttaa? Kerro. 

Vierailija
164/261 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me vanhoillislestadiolaiset uskomme, että meidän tehtävämme ei ole tuomita ketään kadotukseen tämän ajallisen elämän aikana, koska Jumala yksin päättää kunkin ihmisen kohtalon viimeisellä tuomiolla, mutta me voimme muistuttaa, että usko ilman ”hengen hedelmiä” (eli Jumalan tahdon noudattamista) on kuollut. Voiko sellainen ihminen olla oikein uskova, joka ei edes yritä välttää syntiä elämässään? Tai sellainen ihminen, joka näkee Raamatusta, että tietyt asiat ovat siellä kiellettyjä, mutta hän ei halua noudattaa niitä, koska ”on aika viimeinkin tulla 2020-luvulle ja Raamatun ohjeet eivät ole tätä päivää”? 

 

Matteus 7:21 

”Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.” 

Matteus 12:50 

”Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini." 

Jaakobin kirje 2:24 

”Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.” 

Jaakobin kirje 2:17 

”Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.” 

2. Timoteuskirje 2:22 

”Pakene nuoruuden himoja, harrasta vanhurskautta, uskoa, rakkautta, rauhaa niiden kanssa, jotka huutavat avuksensa Herraa puhtaasta sydämestä.” 

Roomalaiskirje 3:20 

"sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto."

Apostolien teot 15:22 

"Silloin apostolit ja vanhimmat ja koko seurakunta näkivät hyväksi valita keskuudestaan muutamia miehiä ja lähettää heidät Antiokiaan Paavalin ja Barnabaan mukana, nimittäin Juudaan, jota kutsuttiin Barsabbaaksi, ja Silaan, jotka olivat johtavia miehiä veljien joukossa;"

Matteus 7:13 

"Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;"

Matteus 7:14 

"mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät."

Just ja hengen hedelmä on ilo rauha RAKKAUS .  LÖYTYYKÖ ? 

Vastaan sivusta. Kyllä löytyy. Rakkaus, rauha ja ilo.

Vaikka ulkopuolella oleville vanhoillislestadiolaisten joukko on kuin hakomaja yrttitarhassa, tai kuin hävitetty kaupunki. 

Tuokin löytyy Raamatusta 

Vierailija
165/261 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus pelastaa Afrikassa, latinalaisessa Amerikassa, Kiinassa...jossa ei ole lestadiolaisen lestadiolaista. Ihmiset itkevät syntejään ja iloitsevat kun Jeesus antaa niitä anteeksi. Ihmeitä tapahtuu muslìmienkin keskuudessa. Joku rikollisliigan pomo Meksikossa saattaa muuttua sekunneissa, kun antaa Jeesukselle elämänsä.

 

Seurakuntia on monenlaisia, mutta ne ei Jumalaa kahlitse. 

Eri asia jos jossain on selkeesti synnillinen seurakunta, siellä Jumala ei pysty toimimaan.

Tuolla on paljon ihmisiä saanut parannuksen armon vl - saarnasta.

Afrikassa, Lähi - idässä, Aasiassa.

Vl - uskovaisia on myös Etelä Amerikassa, Pohjois - Amerikassa, Kanadassa, Euroopassa, Skandinaviassa, Venäjällä jne.

Evankeliumi saarnataan kaikille kansoille todistukseksi. Ja sitten tulee loppu.

Mä uskon että teilläkin Jumala toimii.

 

Mutta sorry, 99,999 maailmalla tapahtuneista uskoontuloista ei ole ollut lestadiolaiset asialla. ;)

 

En tiedä, taidatte takertua johonkin yhteen ainoaan Raamatun lauseeseen "Pohjolan periltä herätän kansan(i)?" Oliko se tää? 

Kun ei se tarkoita, että muualla ei tapahdu mitään. 

Olet erehtynyt.

Jumalan lapsia löytyy ympäri maailman, ei vain pohjoisesta. 
Jos haluat, voit tutustua eri seurakuntiin ja lähetystyöhön täällä

https://kingdomofpeace.net/

Niin ja teille Jumalan lapsi on vain samoin uskova. 0.00001 % maailman ihmisistä. 

Vierailija
166/261 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me vanhoillislestadiolaiset uskomme, että meidän tehtävämme ei ole tuomita ketään kadotukseen tämän ajallisen elämän aikana, koska Jumala yksin päättää kunkin ihmisen kohtalon viimeisellä tuomiolla, mutta me voimme muistuttaa, että usko ilman ”hengen hedelmiä” (eli Jumalan tahdon noudattamista) on kuollut. Voiko sellainen ihminen olla oikein uskova, joka ei edes yritä välttää syntiä elämässään? Tai sellainen ihminen, joka näkee Raamatusta, että tietyt asiat ovat siellä kiellettyjä, mutta hän ei halua noudattaa niitä, koska ”on aika viimeinkin tulla 2020-luvulle ja Raamatun ohjeet eivät ole tätä päivää”? 

 

Matteus 7:21 

”Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.” 

Matteus 12:50 

”Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini." 

Jaakobin kirje 2:24 

”Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.” 

Jaakobin kirje 2:17 

”Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.” 

2. Timoteuskirje 2:22 

”Pakene nuoruuden himoja, harrasta vanhurskautta, uskoa, rakkautta, rauhaa niiden kanssa, jotka huutavat avuksensa Herraa puhtaasta sydämestä.” 

Roomalaiskirje 3:20 

"sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto."

Apostolien teot 15:22 

"Silloin apostolit ja vanhimmat ja koko seurakunta näkivät hyväksi valita keskuudestaan muutamia miehiä ja lähettää heidät Antiokiaan Paavalin ja Barnabaan mukana, nimittäin Juudaan, jota kutsuttiin Barsabbaaksi, ja Silaan, jotka olivat johtavia miehiä veljien joukossa;"

Matteus 7:13 

"Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;"

Matteus 7:14 

"mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät."

Just ja hengen hedelmä on ilo rauha RAKKAUS .  LÖYTYYKÖ ? 

Vastaan sivusta. Kyllä löytyy. Rakkaus, rauha ja ilo.

Vaikka ulkopuolella oleville vanhoillislestadiolaisten joukko on kuin hakomaja yrttitarhassa, tai kuin hävitetty kaupunki. 

Tuokin löytyy Raamatusta 

Hakomaja? Ootko joku 80- vuotias? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
167/261 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus pelastaa Afrikassa, latinalaisessa Amerikassa, Kiinassa...jossa ei ole lestadiolaisen lestadiolaista. Ihmiset itkevät syntejään ja iloitsevat kun Jeesus antaa niitä anteeksi. Ihmeitä tapahtuu muslìmienkin keskuudessa. Joku rikollisliigan pomo Meksikossa saattaa muuttua sekunneissa, kun antaa Jeesukselle elämänsä.

 

Seurakuntia on monenlaisia, mutta ne ei Jumalaa kahlitse. 

Eri asia jos jossain on selkeesti synnillinen seurakunta, siellä Jumala ei pysty toimimaan.

Tuolla on paljon ihmisiä saanut parannuksen armon vl - saarnasta.

Afrikassa, Lähi - idässä, Aasiassa.

Vl - uskovaisia on myös Etelä Amerikassa, Pohjois - Amerikassa, Kanadassa, Euroopassa, Skandinaviassa, Venäjällä jne.

Evankeliumi saarnataan kaikille kansoille todistukseksi. Ja sitten tulee loppu.

Mä uskon että teilläkin Jumala toimii.

 

Mutta sorry, 99,999 maailmalla tapahtuneista uskoontuloista ei ole ollut lestadiolaiset asialla. ;)

 

En tiedä, taidatte takertua johonkin yhteen ainoaan Raamatun lauseeseen "Pohjolan periltä herätän kansan(i)?" Oliko se tää? 

Kun ei se tarkoita, että muualla ei tapahdu mitään. 

Olet erehtynyt.

Jumalan lapsia löytyy ympäri maailman, ei vain pohjoisesta. 
Jos haluat, voit tutustua eri seurakuntiin ja lähetystyöhön täällä

https://kingdomofpeace.net/

99.9 uskoontulleista maailmalla EI ole lestoja, eikä ne pakonomaisesti odota toista uskovaa päästämään synneistä.

Älkää tehkö oppi-ja teologiarakennelmaa vain 1 Raamatun kohdan pohjalta. 

 

T: lyhyet tilivälit Jumalan kanssa pitävä

Vierailija
168/261 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumalan hyvyys vetää parannukseen. Hyvyys. 

Olen uskonnottomasta kodista.

Minut veti parannukseen järkyttävä kuolemantapaus ( ei vielä se mistä kerroin ) vaan jo aiemmin tapahtunut. Jumala otti minut kiinni näin kauhealla tavalla.

Mutta Jumalan lasten rakkaus veti minua parannukseen.

Et sä pelastu kuitenkaan pelkällä parannuksella . Pitää tunnustaa Jeesus Jumalan poika ihmiseksi syntynyt ja ristin naulitseminen sovituksen tähden .  

Minä sain syntini anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä.

Siitä seurasi mm

se, että lopetin kiroilun. Vaikein paikka oli rock - musiikin kuuntelun lopettaminen. Yhtäkkiä lopetin senkin. Jälkeen päin ihmettelin, että kyllä sielunvihollinen pitää ihmistä tiukalla. Yksi ainoa rock - biisi piti minua lopulta enää niin tiukalla. Olin siis valmis myymään sieluni yhden biisin takia. 

Jeesus on Tosi Ihminen ja Tosi Jumala.

Vanhoillislestadiolaisuutta raamatullisempaa uskoa ei löydy. 

Miten yks biisi voi kenenkään elämää/ uskoa horjuttaa? Kerro. 

Kyllä voi. Olen ammattimuusikko. Minusta tuli klassisen puolen ammattimuusikko. Luultavasti muuten soittaisin lavoilla bändissä kuten monet sukulaiseni. Olen kotoisin muusikkosuvusta.

Minun uskoni kuolisi erittäin nopeasti rockmusiikin myötä. Ekaksi yksi biisi, sitten seuraava ja seuraava 

Kun antaa p i r u l l e pikkusormen, se vie koko käden. 

Tiedän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
169/261 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä uskoa vaikka joulupukkiin.

Vierailija
170/261 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumalan hyvyys vetää parannukseen. Hyvyys. 

Olen uskonnottomasta kodista.

Minut veti parannukseen järkyttävä kuolemantapaus ( ei vielä se mistä kerroin ) vaan jo aiemmin tapahtunut. Jumala otti minut kiinni näin kauhealla tavalla.

Mutta Jumalan lasten rakkaus veti minua parannukseen.

Et sä pelastu kuitenkaan pelkällä parannuksella . Pitää tunnustaa Jeesus Jumalan poika ihmiseksi syntynyt ja ristin naulitseminen sovituksen tähden .  

Minä sain syntini anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä.

Siitä seurasi mm

se, että lopetin kiroilun. Vaikein paikka oli rock - musiikin kuuntelun lopettaminen. Yhtäkkiä lopetin senkin. Jälkeen päin ihmettelin, että kyllä sielunvihollinen pitää ihmistä tiukalla. Yksi ainoa rock - biisi piti minua lopulta enää niin tiukalla. Olin siis valmis myymään sieluni yhden biisin takia. 

Jeesus on Tosi Ihminen ja Tosi Jumala.

Vanhoillislestadiolaisuutta raamatullisempaa uskoa ei löydy. 

Miten yks biisi voi kenenkään elämää/ uskoa horjuttaa? Kerro. 

En tiedä näistä suuntausten yksityiskohdista, mutta kristillistä musiikkia löytyy varmaan joka genrestä.

 

Rahan ja seksin ympärillä kiertävät biisit ei oikein sovi uskovan pirtaan, ei pidä antaa pirulle pikkusormea eli pieni väärä teko johtaa isompaan- ajatus varmaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
171/261 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus pelastaa Afrikassa, latinalaisessa Amerikassa, Kiinassa...jossa ei ole lestadiolaisen lestadiolaista. Ihmiset itkevät syntejään ja iloitsevat kun Jeesus antaa niitä anteeksi. Ihmeitä tapahtuu muslìmienkin keskuudessa. Joku rikollisliigan pomo Meksikossa saattaa muuttua sekunneissa, kun antaa Jeesukselle elämänsä.

 

Seurakuntia on monenlaisia, mutta ne ei Jumalaa kahlitse. 

Eri asia jos jossain on selkeesti synnillinen seurakunta, siellä Jumala ei pysty toimimaan.

Tuolla on paljon ihmisiä saanut parannuksen armon vl - saarnasta.

Afrikassa, Lähi - idässä, Aasiassa.

Vl - uskovaisia on myös Etelä Amerikassa, Pohjois - Amerikassa, Kanadassa, Euroopassa, Skandinaviassa, Venäjällä jne.

Evankeliumi saarnataan kaikille kansoille todistukseksi. Ja sitten tulee loppu.

Mä uskon että teilläkin Jumala toimii.

 

Mutta sorry, 99,999 maailmalla tapahtuneista uskoontuloista ei ole ollut lestadiolaiset asialla. ;)

 

En tiedä, taidatte takertua johonkin yhteen ainoaan Raamatun lauseeseen "Pohjolan periltä herätän kansan(i)?" Oliko se tää? 

Kun ei se tarkoita, että muualla ei tapahdu mitään. 

Olet erehtynyt.

Jumalan lapsia löytyy ympäri maailman, ei vain pohjoisesta. 
Jos haluat, voit tutustua eri seurakuntiin ja lähetystyöhön täällä

https://kingdomofpeace.net/

Niin ja teille Jumalan lapsi on vain samoin uskova. 0.00001 % maailman ihmisistä. 

Kyllä, näin Raamattu opettaa:

Seurakunnan yhteys syntyy siitä, että sen jäsenet kilvoittelevat samankaltaisessa uskossa.

Ef. 4:3–6
“Pyrkikää säilyttämään Hengen yhteys… Yksi Herra, yksi usko, yksi kaste.”

Fil. 1:27
”…että seisotte yhdessä samassa hengessä ja taistellen yksimielisesti evankeliumin uskon puolesta.”

Ulkonainen yhteys ei ole sattumanvarainen, vaan syntyy ja säilyy, kun eletään samassa uskossa ja opissa.

Vierailija
172/261 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voi vain sanoa että synnit on sovitettu ristillä .   Siihen uskomalla saat sovituksen ja anteeksiannon . Ikuisen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
173/261 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän se on lestojen ja katolilaisten elämän ohjenuora. Teet mitä tahansa, nait alaikäistä tytärtäsi tai tehtailet rikoksia, ei muuta kun rukoilet synnynnit anteeksi tai  tunnustat ne ripillä ja taas on puhdas pöytä missä mellastaa.

Vierailija
174/261 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me vanhoillislestadiolaiset uskomme, että meidän tehtävämme ei ole tuomita ketään kadotukseen tämän ajallisen elämän aikana, koska Jumala yksin päättää kunkin ihmisen kohtalon viimeisellä tuomiolla, mutta me voimme muistuttaa, että usko ilman ”hengen hedelmiä” (eli Jumalan tahdon noudattamista) on kuollut. Voiko sellainen ihminen olla oikein uskova, joka ei edes yritä välttää syntiä elämässään? Tai sellainen ihminen, joka näkee Raamatusta, että tietyt asiat ovat siellä kiellettyjä, mutta hän ei halua noudattaa niitä, koska ”on aika viimeinkin tulla 2020-luvulle ja Raamatun ohjeet eivät ole tätä päivää”? 

 

Matteus 7:21 

”Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.” 

Matteus 12:50 

”Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini." 

Jaakobin kirje 2:24 

”Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.” 

Jaakobin kirje 2:17 

”Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.” 

2. Timoteuskirje 2:22 

”Pakene nuoruuden himoja, harrasta vanhurskautta, uskoa, rakkautta, rauhaa niiden kanssa, jotka huutavat avuksensa Herraa puhtaasta sydämestä.” 

Roomalaiskirje 3:20 

"sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto."

Apostolien teot 15:22 

"Silloin apostolit ja vanhimmat ja koko seurakunta näkivät hyväksi valita keskuudestaan muutamia miehiä ja lähettää heidät Antiokiaan Paavalin ja Barnabaan mukana, nimittäin Juudaan, jota kutsuttiin Barsabbaaksi, ja Silaan, jotka olivat johtavia miehiä veljien joukossa;"

Matteus 7:13 

"Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;"

Matteus 7:14 

"mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät."

Just ja hengen hedelmä on ilo rauha RAKKAUS .  LÖYTYYKÖ ? 

Vastaan sivusta. Kyllä löytyy. Rakkaus, rauha ja ilo.

Vaikka ulkopuolella oleville vanhoillislestadiolaisten joukko on kuin hakomaja yrttitarhassa, tai kuin hävitetty kaupunki. 

Tuokin löytyy Raamatusta 

Hakomaja? Ootko joku 80- vuotias? 

En. 

Lue Bibliaa vuodelta 1776.

Rakastan vanhaa Bibliaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
175/261 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketään VOI EROTTAA KIRKOSTA JONKUN MUSIIKIN TAI MEIKIN TAKIA EI JEESUS KENENKÄÄN HIUSVÄREJÄ TAI KYNSILAKKOJA VAHTAA . IHMINEN KUOLEE KUULKAA SITTEN VASTA ON PELASTUS. 

Vierailija
176/261 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän se on lestojen ja katolilaisten elämän ohjenuora. Teet mitä tahansa, nait alaikäistä tytärtäsi tai tehtailet rikoksia, ei muuta kun rukoilet synnynnit anteeksi tai  tunnustat ne ripillä ja taas on puhdas pöytä missä mellastaa.

SULLA VASTA HUONOSTI ON KUN UHRAAT ELUKOITA ! 

Vierailija
177/261 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumalan hyvyys vetää parannukseen. Hyvyys. 

Olen uskonnottomasta kodista.

Minut veti parannukseen järkyttävä kuolemantapaus ( ei vielä se mistä kerroin ) vaan jo aiemmin tapahtunut. Jumala otti minut kiinni näin kauhealla tavalla.

Mutta Jumalan lasten rakkaus veti minua parannukseen.

Et sä pelastu kuitenkaan pelkällä parannuksella . Pitää tunnustaa Jeesus Jumalan poika ihmiseksi syntynyt ja ristin naulitseminen sovituksen tähden .  

Minä sain syntini anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä.

Siitä seurasi mm

se, että lopetin kiroilun. Vaikein paikka oli rock - musiikin kuuntelun lopettaminen. Yhtäkkiä lopetin senkin. Jälkeen päin ihmettelin, että kyllä sielunvihollinen pitää ihmistä tiukalla. Yksi ainoa rock - biisi piti minua lopulta enää niin tiukalla. Olin siis valmis myymään sieluni yhden biisin takia. 

Jeesus on Tosi Ihminen ja Tosi Jumala.

Vanhoillislestadiolaisuutta raamatullisempaa uskoa ei löydy. 

Miten yks biisi voi kenenkään elämää/ uskoa horjuttaa? Kerro. 

En tiedä näistä suuntausten yksityiskohdista, mutta kristillistä musiikkia löytyy varmaan joka genrestä.

 

Rahan ja seksin ympärillä kiertävät biisit ei oikein sovi uskovan pirtaan, ei pidä antaa pirulle pikkusormea eli pieni väärä teko johtaa isompaan- ajatus varmaan. 

Mikä niissä biiseissä niin kamalaa on, kun on kuitenkin olemassa hengellistä rokkia, gospelia? Sanat kuin virressä, mutta rytmi eri ja soittimet eri. En käsitä, mitä ihmeen " pirullista" niihin liittyy. 

 

Ja ovatpa useimmat iskelmät taas aika viattomia. Nimeä vaikka joku Katri- Helenan kappale, joka on mielestäsi jotenkin synnillinen.

Vierailija
178/261 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, rakkaat ihanat lestasisaret - vaikka ette mua pitäisi uskonsisarena. 

 

Olen konservatiivikristitty. Noin miljoonakertaisella varmuudella tulin uskoon ja uudestisynnyin kymmeniä vuosia sitten, jolloin jäi bile-elämä. Sain syntini anteeksi ja kohtasin Jeesuksen. Pyrin välttämään samoja maailman juttuja mistä te puhutte. 

Valtiokirkko on mätä jne. Harva luterilaiseen kuuluva (tai körttiläinenkään/rukoilevainenkaan) on uskossa.

 

Saman ihmeen Jeesus tekee ei-lestojenkin kautta kelle tahansa eri uskonnon edustajalle tai uskonnottomalle ihmiselle, jos avaa sydämensä Hänelle.

 

Te olette uskovia, mutta niin on kaikki oikeasti uudestisyntyneet uskovia.

Vierailija
179/261 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me vanhoillislestadiolaiset uskomme, että meidän tehtävämme ei ole tuomita ketään kadotukseen tämän ajallisen elämän aikana, koska Jumala yksin päättää kunkin ihmisen kohtalon viimeisellä tuomiolla, mutta me voimme muistuttaa, että usko ilman ”hengen hedelmiä” (eli Jumalan tahdon noudattamista) on kuollut. Voiko sellainen ihminen olla oikein uskova, joka ei edes yritä välttää syntiä elämässään? Tai sellainen ihminen, joka näkee Raamatusta, että tietyt asiat ovat siellä kiellettyjä, mutta hän ei halua noudattaa niitä, koska ”on aika viimeinkin tulla 2020-luvulle ja Raamatun ohjeet eivät ole tätä päivää”? 

 

Matteus 7:21 

”Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.” 

Matteus 12:50 

”Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini." 

Jaakobin kirje 2:24 

”Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.” 

Jaakobin kirje 2:17 

”Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.” 

2. Timoteuskirje 2:22 

”Pakene nuoruuden himoja, harrasta vanhurskautta, uskoa, rakkautta, rauhaa niiden kanssa, jotka huutavat avuksensa Herraa puhtaasta sydämestä.” 

Roomalaiskirje 3:20 

"sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto."

Apostolien teot 15:22 

"Silloin apostolit ja vanhimmat ja koko seurakunta näkivät hyväksi valita keskuudestaan muutamia miehiä ja lähettää heidät Antiokiaan Paavalin ja Barnabaan mukana, nimittäin Juudaan, jota kutsuttiin Barsabbaaksi, ja Silaan, jotka olivat johtavia miehiä veljien joukossa;"

Matteus 7:13 

"Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;"

Matteus 7:14 

"mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät."

Just ja hengen hedelmä on ilo rauha RAKKAUS .  LÖYTYYKÖ ? 

Vastaan sivusta. Kyllä löytyy. Rakkaus, rauha ja ilo.

Vaikka ulkopuolella oleville vanhoillislestadiolaisten joukko on kuin hakomaja yrttitarhassa, tai kuin hävitetty kaupunki. 

Tuokin löytyy Raamatusta 

Hakomaja? Ootko joku 80- vuotias? 

En. 

Lue Bibliaa vuodelta 1776.

Rakastan vanhaa Bibliaa. 

Vuodelta 1776? Miks ihmeessä lukisin?

Vierailija
180/261 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Synnit saadaan anteeksi pyytämällä.

Kyllä

 Jumalalta. Ei naapurin Penalta. 

Kyllä, anteeksianto tulee Jumalalta, uskovainen ihminen vain välittää sen.

Miksi ajattelette, että siihen väliin tarvitaan ihminen?

Se löytyy Raamatusta.

Jeesus puhalsi opetuslasten päälle ja sanoi:

"Ottakaa Pyhä Henki. Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksiannetut. Joilta te ne pidätätte, niille ne ovat pidetyt."

Juu. Mutta kun te ette ole niitä opetuslapsia. 

Jeesus puhalsi eikä lestadiukset . Ollut silloin siellä.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme