Suviseuroista: Voiko joku vaan uskoa synnit anteeksi?
Kommentit (260)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synnit saadaan anteeksi pyytämällä.
Kyllä
Jumalalta. Ei naapurin Penalta.
Kyllä, anteeksianto tulee Jumalalta, uskovainen ihminen vain välittää sen.
Miksi ajattelette, että siihen väliin tarvitaan ihminen?
Se löytyy Raamatusta.
Jeesus puhalsi opetuslasten päälle ja sanoi:
"Ottakaa Pyhä Henki. Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksiannetut. Joilta te ne pidätätte, niille ne ovat pidetyt."
Juu. Mutta kun te ette ole niitä opetuslapsia.
Jeesuksen sanat:
"Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani"
Juuri näin.
Joh. 13:35:
“Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus.”
Rakkaus toisia kohtaan on opetuslapseuden näkyvä merkki.
Luuk. 14:27:
“Joka ei kanna ristiään ja seuraa minua, se ei voi olla minun opetuslapseni.”
Kilvoittelu uskossa on merkki opetuslapseudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos uskot ihan yleisestä saarnasta syntien anteeksiantamuksen omalle kohdallesi, niin olet saanut parannuksen armon ja olet Jumalan lapsi.
Jaa että jos joku on eilen just rai...nnut lapsen, mutta tänään ihan vaan nostaa käden ylös, niin joku toinen pöntöstä jo suit sait sukkelaan sanoo, että kaikki synnit anteeki? Kyllä on kätevää.
Sairasta.
Tuossa varmaab tarvitaan pitkää ja perusteellista selunhoitoa ja terapiaprosessi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos uskot ihan yleisestä saarnasta syntien anteeksiantamuksen omalle kohdallesi, niin olet saanut parannuksen armon ja olet Jumalan lapsi.
Jaa että jos joku on eilen just rai...nnut lapsen, mutta tänään ihan vaan nostaa käden ylös, niin joku toinen pöntöstä jo suit sait sukkelaan sanoo, että kaikki synnit anteeki? Kyllä on kätevää.
Sairasta.
Näinhän niille opetetaan, että ei tarvitse pyytää anteeksi siltä jota on kaltoin kohdellut vaan Jumalalta ja pääsee kuin koira veräjästä ja taivaspaikka on taattu. Todellisuus onkin sitten toinen ja pääsevät kuoleman jälkeen "kunnon löylyihin". Uskonnot opettaa ihmiset pelkureiksi, ja tyhmänylpeiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos uskot ihan yleisestä saarnasta syntien anteeksiantamuksen omalle kohdallesi, niin olet saanut parannuksen armon ja olet Jumalan lapsi.
Jaa että jos joku on eilen just rai...nnut lapsen, mutta tänään ihan vaan nostaa käden ylös, niin joku toinen pöntöstä jo suit sait sukkelaan sanoo, että kaikki synnit anteeki? Kyllä on kätevää.
Sairasta.
Ammoisina aikoina kristinuskoon kuului olennaisena osana parannuksen tekeminen ja syntielämän hylkääminen. Eli joka ennen varasti alkoi tienaamaan rahansa rehellisesti, joka teki väkivaltaa alkoi tekemään hyvää, joka juoksi vieraissa alkoi uskolliseksi, jne.
Tuohan on ihan eri asia kuin se, kun joku pöntöstä kuin liukuhihnalta sanoo että " synnit anteeksi, synnit anteeksi, synnit anteeksi" yrittää taas jatkaa puhetta ja taas yhtä innolla kuin sanoisi " no se maito on jääkaapissa ja ei, meillä ei ole hilloa". T. Tänään saarnoja kuunnellut
Kun ihminen saa parannuksen armon, siitä seuraa elämän parannus. Siis uskon hedelmät.
Jumala ei vaadi mitään töitä jos ihminen haluaa uskoa.
Sehän on omavanhurskautta. Joka on kuin saastainen vaate Jumalan edessä.
Riittää kun uskot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako sen saman synnin tehdä uudestaan viikottain?
Kristityllä ei ole lupa tehdä syntiä.
Mutta hänellä on jatkuva sota täällä ajassa sielunvihollista, maailmaa ja omaa lihaa vastaan.
Ihmiskunnalla ei ole mitään kehuttavaa Jumalan edessä.
Syntiinlankeemus turmeli meidät.
Meillä ei ole sota LIHAA VASTAAN vaan henkiä vastaan pahuuden voimia vastaan. Ne on Jeesus voittanut ja niiden loppusijoitus paikka on tiedossa .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos uskot ihan yleisestä saarnasta syntien anteeksiantamuksen omalle kohdallesi, niin olet saanut parannuksen armon ja olet Jumalan lapsi.
Jaa että jos joku on eilen just rai...nnut lapsen, mutta tänään ihan vaan nostaa käden ylös, niin joku toinen pöntöstä jo suit sait sukkelaan sanoo, että kaikki synnit anteeki? Kyllä on kätevää.
Sairasta.
Näinhän niille opetetaan, että ei tarvitse pyytää anteeksi siltä jota on kaltoin kohdellut vaan Jumalalta ja pääsee kuin koira veräjästä ja taivaspaikka on taattu. Todellisuus onkin sitten toinen ja pääsevät kuoleman jälkeen "kunnon löylyihin". Uskonnot opettaa ihmiset pelkureiksi, ja tyhmänylpeiksi.
Raamattu ohjeistaa rehellisyyteen Jumalan ja ihmisten edessä. Se on raamatullinen malli.
Eli voi lopettaa kauhistelut ja dissaukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synnit saadaan anteeksi pyytämällä.
Kyllä
Jumalalta. Ei naapurin Penalta.
Kyllä, anteeksianto tulee Jumalalta, uskovainen ihminen vain välittää sen.
Miksi ajattelette, että siihen väliin tarvitaan ihminen?
Se löytyy Raamatusta.
Jeesus puhalsi opetuslasten päälle ja sanoi:
"Ottakaa Pyhä Henki. Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksiannetut. Joilta te ne pidätätte, niille ne ovat pidetyt."
Juu. Mutta kun te ette ole niitä opetuslapsia.
Jeesuksen sanat:
"Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani"
Juuri näin.
Joh. 13:35:
“Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus.”
Rakkaus toisia kohtaan on opetuslapseuden näkyvä merkki.Luuk. 14:27:
“Joka ei kanna ristiään ja seuraa minua, se ei voi olla minun opetuslapseni.”Kilvoittelu uskossa on merkki opetuslapseudesta.
Tutki nyt sitten sekin kenelle siinä puhutaan missä milloin. Katsos kun opetuslapset oli Jeesuksen kanssa siellä . Silloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synnit saadaan anteeksi pyytämällä.
Kyllä
Jumalalta. Ei naapurin Penalta.
Kyllä, anteeksianto tulee Jumalalta, uskovainen ihminen vain välittää sen.
Miksi ajattelette, että siihen väliin tarvitaan ihminen?
Se löytyy Raamatusta.
Jeesus puhalsi opetuslasten päälle ja sanoi:
"Ottakaa Pyhä Henki. Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksiannetut. Joilta te ne pidätätte, niille ne ovat pidetyt."
Juu. Mutta kun te ette ole niitä opetuslapsia.
Jeesuksen sanat:
"Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani"
Juuri näin.
Joh. 13:35:
“Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus.”
Rakkaus toisia kohtaan on opetuslapseuden näkyvä merkki.Luuk. 14:27:
“Joka ei kanna ristiään ja seuraa minua, se ei voi olla minun opetuslapseni.”Kilvoittelu uskossa on merkki opetuslapseudesta.
Tutki nyt sitten sekin kenelle siinä puhutaan missä milloin. Katsos kun opetuslapset oli Jeesuksen kanssa siellä . Silloin.
OLIKO ENNEN RISTIÄ VAI SEN JÄLKEEN JA KENELLE MISSÄ SIELLÄ HÄN SANOI NOIN . NONIIN . OPITAAN HIUKAN AJANTAJUA SAMALLA . Keitä ne alkuapostolit siellä oli nämä Joh ja luuk jotka otti ristinsä .
Apostolit tosiaan oli sen ajan Jeesuksen konkreettisia todistajia .
Ei voi. Syntien anteeksisaaminen edellyttää dualismiin sisältyvän epätäydellisyyden ymmärtämistä tai vaihtoehtoisesti niin kutsuttua armoa.
Seuraukset ovat tulkinnallisesti hyvin erilaiset samasta asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synnit saadaan anteeksi pyytämällä.
Kyllä
Jumalalta. Ei naapurin Penalta.
Kyllä, anteeksianto tulee Jumalalta, uskovainen ihminen vain välittää sen.
Miksi ajattelette, että siihen väliin tarvitaan ihminen?
Se löytyy Raamatusta.
Jeesus puhalsi opetuslasten päälle ja sanoi:
"Ottakaa Pyhä Henki. Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksiannetut. Joilta te ne pidätätte, niille ne ovat pidetyt."
Juu. Mutta kun te ette ole niitä opetuslapsia.
Jeesuksen sanat:
"Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani"
Juuri näin.
Joh. 13:35:
“Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus.”
Rakkaus toisia kohtaan on opetuslapseuden näkyvä merkki.Luuk. 14:27:
“Joka ei kanna ristiään ja seuraa minua, se ei voi olla minun opetuslapseni.”Kilvoittelu uskossa on merkki opetuslapseudesta.
Tutki nyt sitten sekin kenelle siinä puhutaan missä milloin. Katsos kun opetuslapset oli Jeesuksen kanssa siellä . Silloin.
Kyllä ja opetuslapset saivat Jeesukselta lähetyskäskyn:
"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. "
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako sen saman synnin tehdä uudestaan viikottain?
Kristityllä ei ole lupa tehdä syntiä.
Mutta hänellä on jatkuva sota täällä ajassa sielunvihollista, maailmaa ja omaa lihaa vastaan.
Ihmiskunnalla ei ole mitään kehuttavaa Jumalan edessä.
Syntiinlankeemus turmeli meidät.
Meillä ei ole sota LIHAA VASTAAN vaan henkiä vastaan pahuuden voimia vastaan. Ne on Jeesus voittanut ja niiden loppusijoitus paikka on tiedossa .
Oikeastaan lopunajan Sodoman ilm.11 ja loppukohtalo paholaiselle ilm. 20
Kommenttini jonoutetaan. Ennen kun lähden tästä ketjusta, olisin kertonut livenä esimerkin ihmisen etsikkoajasta. Joka kyllä oli järkyttävä tapaus tosielämästä.
Ei ehkä kannata kirjoittaa, jos kirjoitusta ei julkaista
Vierailija kirjoitti:
Kommenttini jonoutetaan. Ennen kun lähden tästä ketjusta, olisin kertonut livenä esimerkin ihmisen etsikkoajasta. Joka kyllä oli järkyttävä tapaus tosielämästä.
Ei ehkä kannata kirjoittaa, jos kirjoitusta ei julkaista
Kirjoita vaan. Se jonoutus-kommentti tulee silloin jos useampi yrittää kommentoida yhtä aikaa. Ota teksti talteen ja yritä uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synnit saadaan anteeksi pyytämällä.
Kyllä
Jumalalta. Ei naapurin Penalta.
Kyllä, anteeksianto tulee Jumalalta, uskovainen ihminen vain välittää sen.
Miksi ajattelette, että siihen väliin tarvitaan ihminen?
Se löytyy Raamatusta.
Jeesus puhalsi opetuslasten päälle ja sanoi:
"Ottakaa Pyhä Henki. Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksiannetut. Joilta te ne pidätätte, niille ne ovat pidetyt."
Juu. Mutta kun te ette ole niitä opetuslapsia.
Jeesuksen sanat:
"Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani"
Juuri näin.
Joh. 13:35:
“Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus.”
Rakkaus toisia kohtaan on opetuslapseuden näkyvä merkki.Luuk. 14:27:
“Joka ei kanna ristiään ja seuraa minua, se ei voi olla minun opetuslapseni.”Kilvoittelu uskossa on merkki opetuslapseudesta.
Tutki nyt sitten sekin kenelle siinä puhutaan missä milloin. Katsos kun opetuslapset oli Jeesuksen kanssa siellä . Silloin.
Kyllä ja opetuslapset saivat Jeesukselta lähetyskäskyn:
"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. "
APOSTOLIT JOTKA SITTEN lähti lähetysmatkoille voi lukea historiasta heidän matkat . Lähtivät pyhän hel pyhä päivän jälkeen kun saivat siihen voiman . Hyvää helluntai ta. Hel pyhä ruotsiksi. Katolinen kirkko toi meille evankeliumin aikojen alussa .
Kaikki kristityt on Jeesuksen kanssa uudessa liitossa ja todistaa Jeesuksesta koulussa kuin työssä ei kukaan ole näkymätön.
Mitään ULKOKULTASTA omavanhurskauteen ei pidetä kristillisenä.
HUOMAATTEKO miten historia on edennyt ja ALKUSEURAKUNNAT pakeni vainoja . Efes on museona . Kivittäjät tulee taas HUOMAATTEKO tämän ? Kivet kourassa.
OLLAAN TAAS KIVITTÄMÄSSÄ pääosin naisia ja RITSALLA GOLJATTIA.
Ennen ei saanut. Nykyään ei kai ole mitään väliä. Pääasia ettet eroa kirkosta.