Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suviseuroista: Voiko joku vaan uskoa synnit anteeksi?

Vierailija
28.06.2026 |

Ja saadakin? 

Kommentit (260)

Vierailija
101/260 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako sen saman synnin tehdä uudestaan viikottain? 

Ennen ei saanut. Nykyään ei kai ole mitään väliä. Pääasia ettet eroa kirkosta. 

Vierailija
102/260 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Synnit saadaan anteeksi pyytämällä.

Kyllä

 Jumalalta. Ei naapurin Penalta. 

Kyllä, anteeksianto tulee Jumalalta, uskovainen ihminen vain välittää sen.

Miksi ajattelette, että siihen väliin tarvitaan ihminen?

Se löytyy Raamatusta.

Jeesus puhalsi opetuslasten päälle ja sanoi:

"Ottakaa Pyhä Henki. Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksiannetut. Joilta te ne pidätätte, niille ne ovat pidetyt."

Juu. Mutta kun te ette ole niitä opetuslapsia. 

Jeesuksen sanat:

"Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani"

Juuri näin.

Joh. 13:35:
“Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus.”
Rakkaus toisia kohtaan on opetuslapseuden näkyvä merkki.

Luuk. 14:27:
“Joka ei kanna ristiään ja seuraa minua, se ei voi olla minun opetuslapseni.”

Kilvoittelu uskossa on merkki opetuslapseudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/260 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos uskot ihan yleisestä saarnasta syntien anteeksiantamuksen omalle kohdallesi, niin olet saanut parannuksen armon ja olet Jumalan lapsi.

Jaa että jos joku on eilen just rai...nnut lapsen, mutta tänään ihan vaan nostaa käden ylös, niin joku toinen pöntöstä jo suit sait sukkelaan  sanoo, että kaikki synnit anteeki? Kyllä on kätevää. 

 

Sairasta. 

Tuossa varmaab tarvitaan pitkää ja perusteellista selunhoitoa ja terapiaprosessi. 

Vierailija
104/260 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos uskot ihan yleisestä saarnasta syntien anteeksiantamuksen omalle kohdallesi, niin olet saanut parannuksen armon ja olet Jumalan lapsi.

Jaa että jos joku on eilen just rai...nnut lapsen, mutta tänään ihan vaan nostaa käden ylös, niin joku toinen pöntöstä jo suit sait sukkelaan  sanoo, että kaikki synnit anteeki? Kyllä on kätevää. 

 

Sairasta. 

Näinhän niille opetetaan, että ei tarvitse pyytää anteeksi siltä jota on kaltoin kohdellut vaan Jumalalta ja pääsee kuin koira veräjästä ja taivaspaikka on taattu. Todellisuus onkin sitten toinen ja pääsevät kuoleman jälkeen "kunnon löylyihin". Uskonnot opettaa ihmiset pelkureiksi, ja tyhmänylpeiksi.

Vierailija
105/260 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos uskot ihan yleisestä saarnasta syntien anteeksiantamuksen omalle kohdallesi, niin olet saanut parannuksen armon ja olet Jumalan lapsi.

Jaa että jos joku on eilen just rai...nnut lapsen, mutta tänään ihan vaan nostaa käden ylös, niin joku toinen pöntöstä jo suit sait sukkelaan  sanoo, että kaikki synnit anteeki? Kyllä on kätevää. 

 

Sairasta. 

Ammoisina aikoina kristinuskoon kuului olennaisena osana parannuksen tekeminen ja syntielämän hylkääminen. Eli joka ennen varasti alkoi tienaamaan rahansa rehellisesti, joka teki väkivaltaa alkoi tekemään hyvää, joka juoksi vieraissa alkoi uskolliseksi, jne. 

Tuohan on ihan eri asia kuin se, kun joku pöntöstä kuin liukuhihnalta sanoo että " synnit anteeksi, synnit anteeksi, synnit anteeksi" yrittää taas jatkaa puhetta ja taas yhtä innolla kuin sanoisi " no se maito on jääkaapissa ja ei, meillä ei ole hilloa". T. Tänään saarnoja kuunnellut

Kun ihminen saa parannuksen armon, siitä seuraa elämän parannus. Siis uskon hedelmät.

Jumala ei vaadi mitään töitä jos ihminen haluaa uskoa.

Sehän on omavanhurskautta. Joka on kuin saastainen vaate Jumalan edessä.

Riittää kun uskot.

Vierailija
106/260 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako sen saman synnin tehdä uudestaan viikottain? 

Kristityllä ei ole lupa tehdä syntiä.

Mutta hänellä on jatkuva sota täällä ajassa sielunvihollista, maailmaa ja omaa lihaa vastaan.

 

Ihmiskunnalla ei ole mitään kehuttavaa Jumalan edessä.

Syntiinlankeemus turmeli meidät.

Meillä ei ole sota LIHAA VASTAAN vaan henkiä vastaan pahuuden voimia vastaan.  Ne on Jeesus voittanut ja niiden loppusijoitus paikka on tiedossa .  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
107/260 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos uskot ihan yleisestä saarnasta syntien anteeksiantamuksen omalle kohdallesi, niin olet saanut parannuksen armon ja olet Jumalan lapsi.

Jaa että jos joku on eilen just rai...nnut lapsen, mutta tänään ihan vaan nostaa käden ylös, niin joku toinen pöntöstä jo suit sait sukkelaan  sanoo, että kaikki synnit anteeki? Kyllä on kätevää. 

 

Sairasta. 

Näinhän niille opetetaan, että ei tarvitse pyytää anteeksi siltä jota on kaltoin kohdellut vaan Jumalalta ja pääsee kuin koira veräjästä ja taivaspaikka on taattu. Todellisuus onkin sitten toinen ja pääsevät kuoleman jälkeen "kunnon löylyihin". Uskonnot opettaa ihmiset pelkureiksi, ja tyhmänylpeiksi.

Raamattu ohjeistaa rehellisyyteen Jumalan ja ihmisten edessä. Se on raamatullinen malli.

Eli voi lopettaa kauhistelut ja dissaukset.

Vierailija
108/260 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Synnit saadaan anteeksi pyytämällä.

Kyllä

 Jumalalta. Ei naapurin Penalta. 

Kyllä, anteeksianto tulee Jumalalta, uskovainen ihminen vain välittää sen.

Miksi ajattelette, että siihen väliin tarvitaan ihminen?

Se löytyy Raamatusta.

Jeesus puhalsi opetuslasten päälle ja sanoi:

"Ottakaa Pyhä Henki. Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksiannetut. Joilta te ne pidätätte, niille ne ovat pidetyt."

Juu. Mutta kun te ette ole niitä opetuslapsia. 

Jeesuksen sanat:

"Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani"

Juuri näin.

Joh. 13:35:
“Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus.”
Rakkaus toisia kohtaan on opetuslapseuden näkyvä merkki.

Luuk. 14:27:
“Joka ei kanna ristiään ja seuraa minua, se ei voi olla minun opetuslapseni.”

Kilvoittelu uskossa on merkki opetuslapseudesta.

Tutki nyt sitten sekin kenelle siinä puhutaan missä milloin.  Katsos kun opetuslapset oli Jeesuksen kanssa siellä .  Silloin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
109/260 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Synnit saadaan anteeksi pyytämällä.

Kyllä

 Jumalalta. Ei naapurin Penalta. 

Kyllä, anteeksianto tulee Jumalalta, uskovainen ihminen vain välittää sen.

Miksi ajattelette, että siihen väliin tarvitaan ihminen?

Se löytyy Raamatusta.

Jeesus puhalsi opetuslasten päälle ja sanoi:

"Ottakaa Pyhä Henki. Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksiannetut. Joilta te ne pidätätte, niille ne ovat pidetyt."

Juu. Mutta kun te ette ole niitä opetuslapsia. 

Jeesuksen sanat:

"Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani"

Juuri näin.

Joh. 13:35:
“Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus.”
Rakkaus toisia kohtaan on opetuslapseuden näkyvä merkki.

Luuk. 14:27:
“Joka ei kanna ristiään ja seuraa minua, se ei voi olla minun opetuslapseni.”

Kilvoittelu uskossa on merkki opetuslapseudesta.

Tutki nyt sitten sekin kenelle siinä puhutaan missä milloin.  Katsos kun opetuslapset oli Jeesuksen kanssa siellä .  Silloin. 

OLIKO ENNEN RISTIÄ VAI SEN JÄLKEEN JA KENELLE MISSÄ SIELLÄ HÄN SANOI NOIN . NONIIN . OPITAAN HIUKAN AJANTAJUA SAMALLA . Keitä ne alkuapostolit siellä oli nämä Joh ja luuk jotka otti ristinsä .    

Vierailija
110/260 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apostolit tosiaan oli sen ajan Jeesuksen konkreettisia todistajia .  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
111/260 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Syntien anteeksisaaminen edellyttää dualismiin sisältyvän epätäydellisyyden ymmärtämistä tai vaihtoehtoisesti niin kutsuttua armoa.

Seuraukset ovat tulkinnallisesti hyvin erilaiset samasta asiasta.

Vierailija
112/260 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Synnit saadaan anteeksi pyytämällä.

Kyllä

 Jumalalta. Ei naapurin Penalta. 

Kyllä, anteeksianto tulee Jumalalta, uskovainen ihminen vain välittää sen.

Miksi ajattelette, että siihen väliin tarvitaan ihminen?

Se löytyy Raamatusta.

Jeesus puhalsi opetuslasten päälle ja sanoi:

"Ottakaa Pyhä Henki. Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksiannetut. Joilta te ne pidätätte, niille ne ovat pidetyt."

Juu. Mutta kun te ette ole niitä opetuslapsia. 

Jeesuksen sanat:

"Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani"

Juuri näin.

Joh. 13:35:
“Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus.”
Rakkaus toisia kohtaan on opetuslapseuden näkyvä merkki.

Luuk. 14:27:
“Joka ei kanna ristiään ja seuraa minua, se ei voi olla minun opetuslapseni.”

Kilvoittelu uskossa on merkki opetuslapseudesta.

Tutki nyt sitten sekin kenelle siinä puhutaan missä milloin.  Katsos kun opetuslapset oli Jeesuksen kanssa siellä .  Silloin. 

Kyllä ja opetuslapset saivat Jeesukselta lähetyskäskyn:

 

"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. "

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
113/260 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako sen saman synnin tehdä uudestaan viikottain? 

Kristityllä ei ole lupa tehdä syntiä.

Mutta hänellä on jatkuva sota täällä ajassa sielunvihollista, maailmaa ja omaa lihaa vastaan.

 

Ihmiskunnalla ei ole mitään kehuttavaa Jumalan edessä.

Syntiinlankeemus turmeli meidät.

Meillä ei ole sota LIHAA VASTAAN vaan henkiä vastaan pahuuden voimia vastaan.  Ne on Jeesus voittanut ja niiden loppusijoitus paikka on tiedossa .  

Oikeastaan lopunajan Sodoman ilm.11 ja loppukohtalo paholaiselle ilm. 20 

Vierailija
114/260 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenttini jonoutetaan. Ennen kun lähden tästä ketjusta, olisin kertonut livenä esimerkin ihmisen etsikkoajasta. Joka kyllä oli järkyttävä tapaus tosielämästä.

Ei ehkä kannata kirjoittaa, jos kirjoitusta ei julkaista 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
115/260 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommenttini jonoutetaan. Ennen kun lähden tästä ketjusta, olisin kertonut livenä esimerkin ihmisen etsikkoajasta. Joka kyllä oli järkyttävä tapaus tosielämästä.

Ei ehkä kannata kirjoittaa, jos kirjoitusta ei julkaista 

Kirjoita vaan. Se jonoutus-kommentti tulee silloin jos useampi yrittää kommentoida yhtä aikaa. Ota teksti talteen ja yritä uudestaan.

Vierailija
116/260 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Synnit saadaan anteeksi pyytämällä.

Kyllä

 Jumalalta. Ei naapurin Penalta. 

Kyllä, anteeksianto tulee Jumalalta, uskovainen ihminen vain välittää sen.

Miksi ajattelette, että siihen väliin tarvitaan ihminen?

Se löytyy Raamatusta.

Jeesus puhalsi opetuslasten päälle ja sanoi:

"Ottakaa Pyhä Henki. Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksiannetut. Joilta te ne pidätätte, niille ne ovat pidetyt."

Juu. Mutta kun te ette ole niitä opetuslapsia. 

Jeesuksen sanat:

"Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani"

Juuri näin.

Joh. 13:35:
“Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus.”
Rakkaus toisia kohtaan on opetuslapseuden näkyvä merkki.

Luuk. 14:27:
“Joka ei kanna ristiään ja seuraa minua, se ei voi olla minun opetuslapseni.”

Kilvoittelu uskossa on merkki opetuslapseudesta.

Tutki nyt sitten sekin kenelle siinä puhutaan missä milloin.  Katsos kun opetuslapset oli Jeesuksen kanssa siellä .  Silloin. 

Kyllä ja opetuslapset saivat Jeesukselta lähetyskäskyn:

 

"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. "

APOSTOLIT JOTKA SITTEN lähti lähetysmatkoille voi lukea historiasta heidän matkat .   Lähtivät pyhän hel pyhä päivän jälkeen kun saivat siihen voiman . Hyvää helluntai ta. Hel pyhä ruotsiksi.  Katolinen kirkko toi meille evankeliumin aikojen alussa .  

Vierailija
117/260 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kristityt on Jeesuksen kanssa uudessa liitossa ja todistaa Jeesuksesta koulussa kuin työssä ei kukaan ole näkymätön.  

Vierailija
118/260 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään ULKOKULTASTA omavanhurskauteen ei pidetä kristillisenä.  

Vierailija
119/260 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUOMAATTEKO miten historia on edennyt ja ALKUSEURAKUNNAT pakeni vainoja . Efes on museona .   Kivittäjät tulee taas HUOMAATTEKO tämän ?   Kivet kourassa.  

Vierailija
120/260 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

OLLAAN TAAS KIVITTÄMÄSSÄ pääosin naisia ja RITSALLA GOLJATTIA. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi