Pikkulinnut tulevat koputtamaan ikkunaan, jos lintulauta on tyhjä
Linnut saattavat olla niin kiintyneitä asuintalojen tuttuihin linturuokintapaikkoihin, että ne käyvät jopa koputtamassa ikkunaan pyytääkseen ruokaa, mikäli lintulauta on tyhjä. En yhtään ihmettelisi, sillä linnut ovat älykkäitä.
Läheinen ruokintapaikka voi saada linnun myös istuskelemaan ikkunalaudalla.
Linnut oppivat muistamaan ihmiset, jotka antavat niille ruokaa. Ne myös selkeästi osaavat odottaa sitä, että ruokintalaudalle tuodaan jyviä. Kesyimmät linnut voivat tulla jopa syömään ihmisen kädestä, Hannila kertoo.
Kommentit (76)
Myös varikset ovat hyvin älykkäitä. Tuli mieleen tämä juttu kuukauden takaa.
Menis koputtelee eduskuntataloo tai niinistöjä
siel ei mitää bulaa p_skap_rseillä
Bulabulabulabulaaaa
Joo, kyllä talitintit kovasti jo ikkunan takana pyörivät, kun en ole vielä laittanut linnuille ruokaa.
Olen olettanut, että katselevat ikkunoiden välejä ja bongaavat kuolleet ötökät ja ehkä muutenkin kuvittelevat pääsevänsä lämpöä hohkavaan paikkaan vähän koputtelemalla ikkunan rikki tai vastaavaa. Linnut hyökkäävät pakasterasioidenkin kimppuun jos sulattelee pakastinta talvella, pitää peittää jollakin niin eivät mene sotkemaan.
Linnut ovat ihqun fiksuja. Joskus tuntuu, että fiksumpia kuin monet tämän maan kansalaisista.
Olen huomannut, nyrpeä ilme ja siiven keskisulka pystyssä.
Luonnon monimuotoisuuden takia lintuja ei pidä talviruokkia. Sillä tavalla heikennetään populaatiota, kun ihmisten toimien takia huonogeenisetkin linnut lisääntyvät.
Linnut on usein älykkäämpiä kuin ihminen. Näin videon kun korppi veti somalia höplästä 👍
Vierailija kirjoitti:
Linnut ovat ihqun fiksuja. Joskus tuntuu, että fiksumpia kuin monet tämän maan kansalaisista.
Fiksumpia kuin sinä, se on varmaa !
No eipä nuo huonogeenisiltä vaikuta vaikka niitä on ruokittu. Täällä paikallisesas vitymarketissa on lintuja, ilmeisesti päässeet kuormausovista sisään. Hirveä tirputus ja söivät leipomo-osastolla irtoleivonnaisia. Hieman nauratti. Mutta tapettavahan ne on koska niistä tulee tauteja ja mummot kuolee niihin tuskallisesti kouristellen:(
Vierailija kirjoitti:
Joo, kyllä talitintit kovasti jo ikkunan takana pyörivät, kun en ole vielä laittanut linnuille ruokaa.
Sama vika, vaikka ei ole lintulaudasta tietoakaan.
Ihmettelin yks päivä miksi räpsyttelit terassin lasiovea. Sitten huomasin että ruokahan oli loppunut.
Ei ole lintulautaa ollut koskaan ja silti koputtelevat.
Sinitiainen lensi kerran suoraan tyhjälle lintulaudalle kun näki minun tulevan mökille.
Vierailija kirjoitti:
Joo, on ne älykkäitä tuossa asiassa. Vaikka en ruoki niin käyvät räpyttelemässä siipiään ikkunan takana.
Näin on ja tulee muutenkin hyppimään ikkunalaudalle,mulla on siinä vähän kaikenlaista tavaraa ,ne on uteliaita nokkinaan ja koputtelemaan,mukava seurata touhua.
Vierailija kirjoitti:
Luonnon monimuotoisuuden takia lintuja ei pidä talviruokkia. Sillä tavalla heikennetään populaatiota, kun ihmisten toimien takia huonogeenisetkin linnut lisääntyvät.
Olet väärässä, etkä ymmärrä käsitettä luonnon monimuotoisuus. Talvella ei ole ruokaa linnuille, vaikka geenit olisi kuinka ylivertaiset.
Ovat koputtaneet ja olen laittanut niille ruokaa. Tiaiset on mun lemppareita.
Tänään aamulla tuli pari talitiaista lintulautaa tutkimaan, lentelivät takapihalla. Aloitan kohta ruokkimisen.
Joo, on ne älykkäitä tuossa asiassa. Vaikka en ruoki niin käyvät räpyttelemässä siipiään ikkunan takana.