Suviseuroista: Voiko joku vaan uskoa synnit anteeksi?
Kommentit (261)
Jeesus toi myös taas arvon naiselle joka on heikompi astia mutta ihminen. Ja Jeesus ei kertonut itsestään eräille . Eikä tarvi sinunkaan kertoa kaikkea kaikille . Järki päässä. Eikä muiden asioita sovi juoruta. Juoruiset oli jo Paavalin aikana !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matteuksen evankeliumi:
6:33 Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.Markuksen evankeliumi:
1:15 ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".Johanneksen evankeliumi:
20:23 Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."Apostolien teot:
10:43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."1.Johanneksen kirje:
2:12 Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden.Sanoi Jeesus omille 12 opetuslapsillee, jotka jätti jatkamaan työtään.
Mitä ajatusakrobatiaa on ajatella yli 2000 vuotta tuon jälkeen, että hei, tuo tarkoittaa meitä!
Jos hän ei olisi jättänyt tuota tehtävää (ja Pyhää Henkeä) kaikille seuraajilleen, kukaan ei enää saarnaisi evankeliumia maan päällä.
Voi noinkin ajatella. Mutta ei niin, että maailmassa on vain 100 000 ihmistä,lähinnä Suomessa(!), joita tuo koskee. Ihan absurdi ja narsistinen ajatus.
Monikin uskovainen haluaisi ainakin omasta mielestään olla erityinen ja valittu vaikka mihin. Kuitenkin suurin osa ihan taviksia. Onhan pelastuminen turmeluksesta hyvä asia, mutta sitä ei kannata liika rummuttaa.
Suurin osa ihmisistä joita Jumala valitsi ja ohjasi olivat taviksia, jopa vieroksuttuja. Näin Jumalan mahti näkyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommenttini jonoutetaan. Ennen kun lähden tästä ketjusta, olisin kertonut livenä esimerkin ihmisen etsikkoajasta. Joka kyllä oli järkyttävä tapaus tosielämästä.
Ei ehkä kannata kirjoittaa, jos kirjoitusta ei julkaista
Kirjoita vaan. Se jonoutus-kommentti tulee silloin jos useampi yrittää kommentoida yhtä aikaa. Ota teksti talteen ja yritä uudestaan.
Yritän.
Kerron eräästä todella fiksusta ja kivasta sukulaisestani.
Hänen kanssaan oli aina tosi mielenkiintoista keskustella. Kerran puhuimme tuntikausia. Ehkä oli jotain puhetta uskonasioista myös.
Olin tuolloin teini ja hän oli minua vanhempi ehkä noin 10 vuotta.
Eli olimme tuolloin hyvin nuoria. Jumala kutsuu ihmistä varsinkin nuorena låhelleen, parannukseen.
Samana vuonna hän ( siis sama sukulaiseni) soitti minulle yllättäen.
( Testaan meneekö tää perille )
TOI YX lestatyhmä ei älyä että parannuksen armoa ei edes ole . On armo. Ja sitten parannus . Et voi puhua vasta kääntyneille samoin kuin jo kristityille et voi puhua kristityille kuin jotain uutta asiaa . Sekopäät hokee kuin mantraa samaa lausetta kaikille . Ei kuule käy .
OT: on ihana kun on monta uskovaista samassa ketjussa. Tuntee ja näkee sen saman hengen vaikka ventovieraita (ehkä?) ollaan <3
"Usko syntyy kuulemisesta, mutta kuulemisen synnyttää Kristuksen sana." (Room. 10:17)
Kun Jumala vetää sinua puoleensa niin että kiinnostut tietämään, mistä kristinuskossa on kyse, hän johdattaa sinut sanansa ääreen. Joko johonkin kristilliseen tilaisuuteen tai kirjahyllyssäsi olevan Raamatun luo. Kun ymmärrät sanan kautta, mistä synnissä ja pelastuksessa on kyse, on aika tehdä valinta. Valitsenko uskoa Jeesukseen omana henkilökohtaisena pelastajana? Jos ihminen valitsee uskoa Jeesukseen, Jumala antaa hänelle uskon. Sitä ei voi ihminen sisimmästään omin avuin löytää. Usko on Jumalan lahja sille, joka haluaa tulla Jumalan lapseksi. Ja jatkaa elämää Hänen kanssaan, edelleen syntisenä, mutta vastedes armahdettuna syntisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matteuksen evankeliumi:
6:33 Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.Markuksen evankeliumi:
1:15 ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".Johanneksen evankeliumi:
20:23 Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."Apostolien teot:
10:43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."1.Johanneksen kirje:
2:12 Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden.Sanoi Jeesus omille 12 opetuslapsillee, jotka jätti jatkamaan työtään.
Mitä ajatusakrobatiaa on ajatella yli 2000 vuotta tuon jälkeen, että hei, tuo tarkoittaa meitä!
Jos hän ei olisi jättänyt tuota tehtävää (ja Pyhää Henkeä) kaikille seuraajilleen, kukaan ei enää saarnaisi evankeliumia maan päällä.
Voi noinkin ajatella. Mutta ei niin, että maailmassa on vain 100 000 ihmistä,lähinnä Suomessa(!), joita tuo koskee. Ihan absurdi ja narsistinen ajatus.
Monikin uskovainen haluaisi ainakin omasta mielestään olla erityinen ja valittu vaikka mihin. Kuitenkin suurin osa ihan taviksia. Onhan pelastuminen turmeluksesta hyvä asia, mutta sitä ei kannata liika rummuttaa.
Suurin osa ihmisistä joita Jumala valitsi ja ohjasi olivat taviksia, jopa vieroksuttuja. Näin Jumalan mahti näkyy.
Just ne olikin kadonneita juutalaisia lampaita ne kalastajat ja prostituoidut ja fariseus Paulus Saul koska hän etsi niitä kadonneita. Jotka ei lopulta ottanut häntä vastaan. Me normi kristityt jotka vietetään joulua ja luetaan evankeliumia on kuulkaa ihan eri asia .
2. Jatkuu.
Hän sanoi minulle näin:
"Jos joudun sairaalaan, tuutko sitten saarnaamaan mulle synnit anteeksi?"
..
Minä vastasin, että tietenkin tulen.
Olin surullinen, koska tiesin, että silloin kun ihmisellä on etsikkoaika, parannuksen tekoa ei saisi siirtää.
...
Elämä meni eteenpäin.
Kunnes kuulin, että hän oli saanut sairauskohtauksen ja hänet oli viety keskussairaalaan, kauas paikkakunnalta.
Hän oli elänyt vielä muutaman päivän, mutta ei enää ns. ollut tässä maailmassa. Hän kuoli.
En enää ehtinyt saarnata hänelle syntejä anteeksi kuten olin luvannut.
Vierailija kirjoitti:
OT: on ihana kun on monta uskovaista samassa ketjussa. Tuntee ja näkee sen saman hengen vaikka ventovieraita (ehkä?) ollaan <3
Täällä palstalla on paljon myös uskoviakin.
Vierailija kirjoitti:
"Usko syntyy kuulemisesta, mutta kuulemisen synnyttää Kristuksen sana." (Room. 10:17)
Kun Jumala vetää sinua puoleensa niin että kiinnostut tietämään, mistä kristinuskossa on kyse, hän johdattaa sinut sanansa ääreen. Joko johonkin kristilliseen tilaisuuteen tai kirjahyllyssäsi olevan Raamatun luo. Kun ymmärrät sanan kautta, mistä synnissä ja pelastuksessa on kyse, on aika tehdä valinta. Valitsenko uskoa Jeesukseen omana henkilökohtaisena pelastajana? Jos ihminen valitsee uskoa Jeesukseen, Jumala antaa hänelle uskon. Sitä ei voi ihminen sisimmästään omin avuin löytää. Usko on Jumalan lahja sille, joka haluaa tulla Jumalan lapseksi. Ja jatkaa elämää Hänen kanssaan, edelleen syntisenä, mutta vastedes armahdettuna syntisenä.
Jumalan lapseksi synnytään Jumalan seurakunnan (äidin) kautta. Ei pelkästään itse Raamattua lukemalla, vaan tarvitaan uskovainen saarnaamaan evankeliumi, että saa Pyhän Hengen.
Vierailija kirjoitti:
80 000 idi oottia kokoontunut samaan paikkaan, sääliksi käy ihmistä joka on noin vähällä älyllä varustetu.
Älä jaksa. Kunpa sinäkin ajattelisit sielusi autuutta.
Vierailija kirjoitti:
"Usko syntyy kuulemisesta, mutta kuulemisen synnyttää Kristuksen sana." (Room. 10:17)
Kun Jumala vetää sinua puoleensa niin että kiinnostut tietämään, mistä kristinuskossa on kyse, hän johdattaa sinut sanansa ääreen. Joko johonkin kristilliseen tilaisuuteen tai kirjahyllyssäsi olevan Raamatun luo. Kun ymmärrät sanan kautta, mistä synnissä ja pelastuksessa on kyse, on aika tehdä valinta. Valitsenko uskoa Jeesukseen omana henkilökohtaisena pelastajana? Jos ihminen valitsee uskoa Jeesukseen, Jumala antaa hänelle uskon. Sitä ei voi ihminen sisimmästään omin avuin löytää. Usko on Jumalan lahja sille, joka haluaa tulla Jumalan lapseksi. Ja jatkaa elämää Hänen kanssaan, edelleen syntisenä, mutta vastedes armahdettuna syntisenä.
Helluntailainen versio tämä. Jätä kristityt rauhaan .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matteuksen evankeliumi:
6:33 Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.Markuksen evankeliumi:
1:15 ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".Johanneksen evankeliumi:
20:23 Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."Apostolien teot:
10:43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."1.Johanneksen kirje:
2:12 Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden.Sanoi Jeesus omille 12 opetuslapsillee, jotka jätti jatkamaan työtään.
Mitä ajatusakrobatiaa on ajatella yli 2000 vuotta tuon jälkeen, että hei, tuo tarkoittaa meitä!
Jos hän ei olisi jättänyt tuota tehtävää (ja Pyhää Henkeä) kaikille seuraajilleen, kukaan ei enää saarnaisi evankeliumia maan päällä.
Voi noinkin ajatella. Mutta ei niin, että maailmassa on vain 100 000 ihmistä,lähinnä Suomessa(!), joita tuo koskee. Ihan absurdi ja narsistinen ajatus.
Monikin uskovainen haluaisi ainakin omasta mielestään olla erityinen ja valittu vaikka mihin. Kuitenkin suurin osa ihan taviksia. Onhan pelastuminen turmeluksesta hyvä asia, mutta sitä ei kannata liika rummuttaa.
Suurin osa ihmisistä joita Jumala valitsi ja ohjasi olivat taviksia, jopa vieroksuttuja. Näin Jumalan mahti näkyy.
Just ne olikin kadonneita juutalaisia lampaita ne kalastajat ja prostituoidut ja fariseus Paulus Saul koska hän etsi niitä kadonneita. Jotka ei lopulta ottanut häntä vastaan. Me normi kristityt jotka vietetään joulua ja luetaan evankeliumia on kuulkaa ihan eri asia .
Eikö Jeesus ole se oksa joka liittää meidät samaan puuhun?
Ei siihen tarvita ihmistä väliin antamaan synninpäästöä. Miljoonat ihmiset on pelastuneet ilman välikäsiä. Se on ihmisen ja Jeesuksen välinen asia, mutta toki siitä tulee sellainen vahvistettu olo kun joku julistaa synnit anteeksi. Itse olen siihen tarvinnut 1 kerran toisen ihmisen, mutta muutoin rukoilen päivittäin Jumalaa antamaan synnit anteeksi.
Tosi tärkeää on myös antaa anteeksi, ettei katkeruus blokkaa meidän rukouksia.
Vierailija kirjoitti:
2. Jatkuu.
Hän sanoi minulle näin:
"Jos joudun sairaalaan, tuutko sitten saarnaamaan mulle synnit anteeksi?"
..
Minä vastasin, että tietenkin tulen.
Olin surullinen, koska tiesin, että silloin kun ihmisellä on etsikkoaika, parannuksen tekoa ei saisi siirtää.
...
Elämä meni eteenpäin.
Kunnes kuulin, että hän oli saanut sairauskohtauksen ja hänet oli viety keskussairaalaan, kauas paikkakunnalta.
Hän oli elänyt vielä muutaman päivän, mutta ei enää ns. ollut tässä maailmassa. Hän kuoli.
En enää ehtinyt saarnata hänelle syntejä anteeksi kuten olin luvannut.
Lesta jumalauta toi sun tyyli esittää asiat aiheuttaa väärin käsityksiä . Ei syntejä saarnata anteeksi vaan ne annetaan . Julistat että ihmiset on jo saanut anteeksi . Evankeliumia julistetaan ilosanoma. Se on hyvä uutinen. Saarnat on erikseen . JEESUKSEN NIMESSÄ KAIKKIEN SYNNIT ON ANNETTU ANTEEKSI . AMEN.
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen tarvita ihmistä väliin antamaan synninpäästöä. Miljoonat ihmiset on pelastuneet ilman välikäsiä. Se on ihmisen ja Jeesuksen välinen asia, mutta toki siitä tulee sellainen vahvistettu olo kun joku julistaa synnit anteeksi. Itse olen siihen tarvinnut 1 kerran toisen ihmisen, mutta muutoin rukoilen päivittäin Jumalaa antamaan synnit anteeksi.
Tosi tärkeää on myös antaa anteeksi, ettei katkeruus blokkaa meidän rukouksia.
Kyllä parannuksen tekoon tarvitaan se ihminen, jolta saa sen elävän ”Pyhän Hengen”.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matteuksen evankeliumi:
6:33 Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.Markuksen evankeliumi:
1:15 ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".Johanneksen evankeliumi:
20:23 Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."Apostolien teot:
10:43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."1.Johanneksen kirje:
2:12 Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden.Sanoi Jeesus omille 12 opetuslapsillee, jotka jätti jatkamaan työtään.
Mitä ajatusakrobatiaa on ajatella yli 2000 vuotta tuon jälkeen, että hei, tuo tarkoittaa meitä!
Jos hän ei olisi jättänyt tuota tehtävää (ja Pyhää Henkeä) kaikille seuraajilleen, kukaan ei enää saarnaisi evankeliumia maan päällä.
Voi noinkin ajatella. Mutta ei niin, että maailmassa on vain 100 000 ihmistä,lähinnä Suomessa(!), joita tuo koskee. Ihan absurdi ja narsistinen ajatus.
Monikin uskovainen haluaisi ainakin omasta mielestään olla erityinen ja valittu vaikka mihin. Kuitenkin suurin osa ihan taviksia. Onhan pelastuminen turmeluksesta hyvä asia, mutta sitä ei kannata liika rummuttaa.
Suurin osa ihmisistä joita Jumala valitsi ja ohjasi olivat taviksia, jopa vieroksuttuja. Näin Jumalan mahti näkyy.
Just ne olikin kadonneita juutalaisia lampaita ne kalastajat ja prostituoidut ja fariseus Paulus Saul koska hän etsi niitä kadonneita. Jotka ei lopulta ottanut häntä vastaan. Me normi kristityt jotka vietetään joulua ja luetaan evankeliumia on kuulkaa ihan eri asia .
Eikö Jeesus ole se oksa joka liittää meidät samaan puuhun?
LIITTÄÄ HETI KUN NE KÄÄNTYY USKOMAAN JEESUKSEEN . KYLLÄ.
Vierailija kirjoitti:
2. Jatkuu.
Hän sanoi minulle näin:
"Jos joudun sairaalaan, tuutko sitten saarnaamaan mulle synnit anteeksi?"
..
Minä vastasin, että tietenkin tulen.
Olin surullinen, koska tiesin, että silloin kun ihmisellä on etsikkoaika, parannuksen tekoa ei saisi siirtää.
...
Elämä meni eteenpäin.
Kunnes kuulin, että hän oli saanut sairauskohtauksen ja hänet oli viety keskussairaalaan, kauas paikkakunnalta.
Hän oli elänyt vielä muutaman päivän, mutta ei enää ns. ollut tässä maailmassa. Hän kuoli.
En enää ehtinyt saarnata hänelle syntejä anteeksi kuten olin luvannut.
3. Olin täysin järkyttynyt. Vielä tämäkin: kun hän oli ollut ensiavussa, olin itse myös parhaillani samassa terveyskeskuksessa enkä tiennyt, että myös hän on siellä.
Jos olisin tiennyt, olisin heti mennyt saarnaamaan hänelle synnit anteeksi.
..
Älä siirrä parannusta. Älä kulje etsikkoaikasi ohi. Sinulle ei ehkä enää Jumala anna uutta mahdollisuutta.
Olemme tekemisissä elämän kaikkein vakavimman asian kanssa.
Edelleen se etsikko on juutalaisille ollut oli . Kristityt tietää Jeesuksen . Ei tarvi etsiä.