Suviseuroista: Voiko joku vaan uskoa synnit anteeksi?
Kommentit (243)
Vierailija kirjoitti:
Vaikka usko onkin omakohtainen, Raamattu kuitenkin neuvoo, että meidän tulisi huolehtia myös uskonveljistämme ja -sisaristamme, jos näemme heidän sortuvan syntiin, koska jos ihmiselle kertyy syntitaakkaa sydämelle, uskonelämä voi tulla liian raskaaksi ja hän voi pahimmillaan menettää uskonlahjansa. Syntielämä ja oma tahto alkavat näyttäytyä houkuttelevammalta kuin Jumalan tahdon noudattaminen ja uskon liekki hiipuu ja sammuu sydämestä.
”Pitäkää itsestänne vaari! Jos sinun veljesi tekee syntiä, niin nuhtele häntä, ja jos hän katuu, anna hänelle anteeksi.”
”vaan kehoittakaa toisianne joka päivä, niin kauan kuin sanotaan: "tänä päivänä", ettei teistä kukaan synnin pettämänä paatuisi”
LUKAS 17 onkin äärivaikea kohta ymmärtää että kyseessä on miehet .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luettu joskus miehestä joka myönsi ettei osannut katua, ja oli näin löytänyt uskon ja rauhan.
Tuota lienee se ”paatumuksen rauha”
Tai sitten hän oli tunne-elämältään niin häiriintynyt ettei osannut erotella, rukouksessa myönsi.
Hebrealaisille Italiassa kirjoitettu kirje 2000 vuotta sitten oli juutalaisille vastakääntyneille joilla oli vaikeuksia ymmärtää sovitus , ei enää elukka uhreja vaan Jumalan pojan uhri . Tarviiko sitä muille esittää kuin juutalaisille ? Kristityt tietää kyllä tämän . Eikä kristityt uhraa elukoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synnit saadaan anteeksi pyytämällä.
Kyllä
Jumalalta. Ei naapurin Penalta.
Kyllä, anteeksianto tulee Jumalalta, uskovainen ihminen vain välittää sen.
Miksi ajattelette, että siihen väliin tarvitaan ihminen?
Se löytyy Raamatusta.
Jeesus puhalsi opetuslasten päälle ja sanoi:
"Ottakaa Pyhä Henki. Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksiannetut. Joilta te ne pidätätte, niille ne ovat pidetyt."
Juu. Mutta kun te ette ole niitä opetuslapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos uskot ihan yleisestä saarnasta syntien anteeksiantamuksen omalle kohdallesi, niin olet saanut parannuksen armon ja olet Jumalan lapsi.
Jaa että jos joku on eilen just rai...nnut lapsen, mutta tänään ihan vaan nostaa käden ylös, niin joku toinen pöntöstä jo suit sait sukkelaan sanoo, että kaikki synnit anteeki? Kyllä on kätevää.
Sairasta.
Ammoisina aikoina kristinuskoon kuului olennaisena osana parannuksen tekeminen ja syntielämän hylkääminen. Eli joka ennen varasti alkoi tienaamaan rahansa rehellisesti, joka teki väkivaltaa alkoi tekemään hyvää, joka juoksi vieraissa alkoi uskolliseksi, jne.
Saako sen saman synnin tehdä uudestaan viikottain?
Pyhässä henkessä ,ihmisen pitää olla puhdas niin sielullisesti kuin hengellisesti .Nöyrtyä Jumalan edessä kilvoitella kun on yhteydessä pyhä henki ohjaa.
Vierailija kirjoitti:
Uskomme, että vaikka Raamatun mukaan oikea usko vaatii elämään Jumalan tahdon mukaisesti, emme ajattele, että Jumalan tahto olisi ”ankara laki”, joka on rajoittamassa elämäämme ja kiusaamassa meitä ihmisiä, jotta emme voisi nauttia elämästä. Meidän tehtävämme ei ole vahtia muiden ihmisten tekemisiä ja olla vahingoniloisia siitä, että saatinpahan taas tuokin uskonveli/-sisar kiinni tuosta ja tuosta synnistä (eli toimia lakihenkisesti), vaan etupäässä huolehtia, että omassa elämässämme säilytämme uskon ja hyvän omantunnon.
Tehtävämme ei ole myöskään laatia mitään syntilistoja ja vaatia listan kanssa ihmisiä ripittäytymään nimellisistä (eli tietyistä) synneistä (olisi myös lakihenkistä toimintaa). Sen sijaan uskomme, että Jumala tahtoo hyvyydessään ohjata meitä oikeaan ja Hän haluaa meidän elävän niin, että omatuntomme saisi säilyä puhtaana ja pysyisimme uskonelämässämme lähellä Jumalaa. Siksi Jumala varoittaa tekemästä syntiä. Raamatussa sanotaan, että syntisinä ihmisinä saamme elää vapaina armon alla, mutta se ei kuitenkaan oikeuta elämään syntielämää.
Roomalaiskirje
”6:12 Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille,
6:13 älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina, Jumalalle, ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle.
6:14 Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla, vaan armon alla.
6:15 Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se!
6:16 Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi?
6:17 Mutta kiitos Jumalalle, että te, jotka ennen olitte synnin palvelijoita, nyt olette tulleet sydämestänne kuuliaisiksi sille opin muodolle, jonka johtoon te olette annetut,
6:18 ja että te synnistä vapautettuina olette tulleet vanhurskauden palvelijoiksi!”
Moni kristitty tulkitsee Roomalaiskirjettä väärin koska siellä sanotaan, että ”ette ole lain alla, vaan armon alla” ja näin ollen he ovat vakuuttuneita siitä, että Jumalan armo pelastaa automaattisesti kaikki kristityt. Kun Roomalaiskirjeen 6. lukua luetaan kokonaisuutena, niin edelläänkään ei anneta ihmisille lupaa elää syntielämää ja tehdä vapaasti syntiä.
nyt ollaan ROOMASSA ja Italiassa . Ja Saul Paulus saarnaa . Siellä silloin. Miehille et älä elä himojesi mukaan . Voi miehet teidän on tehtävä parannus .
Vierailija kirjoitti:
Tällä anteeksiannolla voi taktikoida. Elä koko elämäsi niin syntisenä ja uskottomana kuin haluat, vasta kuoleman lähestyessä pyydä kaikkea anteeksi.
Mitä uskonnolla ja kirkoissa käynneillä tekee ensimmäiset 60 vuotta elämästä?
Se vaan ettet taida voida tietää milloin oma hetkesi koittaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos uskot ihan yleisestä saarnasta syntien anteeksiantamuksen omalle kohdallesi, niin olet saanut parannuksen armon ja olet Jumalan lapsi.
Jaa että jos joku on eilen just rai...nnut lapsen, mutta tänään ihan vaan nostaa käden ylös, niin joku toinen pöntöstä jo suit sait sukkelaan sanoo, että kaikki synnit anteeki? Kyllä on kätevää.
Sairasta.
Siitä pitää seurata elämän parannus.
Sekä vankilatuomio maallisen lain edessä.
Itse kyllä antaisin mielelläni kaikille pedareille lopullisen vankilatuomion. Tarkoittaa, että linnaan koko loppuiäksi.
Mutta entä jos ei seuraa katumus ja parannus? Onko sillä synninpäästöllä mitään merkitystä? Ja jos ei ole, niin mikä merkitys tuommoisella teatterilla lopulta on?
Pitää olla synnintunto, katumus ja parannus. Onneksi armo on sellainen lahja, että saa haluamaan toimia oikein Jumalan silmissä. Että saisi joskus kuulla: Hyvin tehty, sinä uskollinen palvelija.
Ja lapsiin kajoajille on langetettu erityinen rangaistus Raamatussa.
Kuule Jeesuksessa ristillä on sekin asia sovitettu raiskaajien osalta ja kun sut raiskataan sä menet kiltisti kertomaan asian mutta annat myös anteeksi .
Sinä teet niinkuin Jeesus käskee annat anteeksi 77 kertaa raiskaajallesi . Taatusti niin.
Niin kuin mekin anteeksi annamme niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.
Me voimme antaa anteeksi, ja jättää asian Jumalan hoidettavaksi.
Maallinen oikeus on toinen asia.
" Meitä vastaan rikkoneet". Kyllä. Eiköhän siinä ihminen tiedä, mitä se " rikkominen" on ollut. Mitä väliä on tuntemattoman ihmisen toiselle tuntemattomalle antamalla anteeksiannolla tietämättä yhtään, mitä toinen on tehnyt ja mitä tuo toinen itse ajattelee asiasta? Ei mitään. Pelkkä rituaali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos uskot ihan yleisestä saarnasta syntien anteeksiantamuksen omalle kohdallesi, niin olet saanut parannuksen armon ja olet Jumalan lapsi.
Jaa että jos joku on eilen just rai...nnut lapsen, mutta tänään ihan vaan nostaa käden ylös, niin joku toinen pöntöstä jo suit sait sukkelaan sanoo, että kaikki synnit anteeki? Kyllä on kätevää.
Sairasta.
Ammoisina aikoina kristinuskoon kuului olennaisena osana parannuksen tekeminen ja syntielämän hylkääminen. Eli joka ennen varasti alkoi tienaamaan rahansa rehellisesti, joka teki väkivaltaa alkoi tekemään hyvää, joka juoksi vieraissa alkoi uskolliseksi, jne.
Itseasiassa käänny pois pahuudesta koskee niitä oikeasti pahoja ja koski siellä siihen aikaan . Lopeta väkivalta älä ryöstele. Mutta sitten kristityt on useimmin pahanteon kohteena kuin tekemässä. Meillä on rikoksen uhritkin lyöty lyttyyn.
Jumala vihaa ylpeyttä,näin on laskeuduttava sieltä luutornista Piispat,rahanahneet.Tämähän ei käy poliittisesti joillekin vaan kerätään mammonaa kieroilemalla järjestörälssi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synnit saadaan anteeksi pyytämällä.
Kyllä
Jumalalta. Ei naapurin Penalta.
Kyllä, anteeksianto tulee Jumalalta, uskovainen ihminen vain välittää sen.
Miksi ajattelette, että siihen väliin tarvitaan ihminen?
Se löytyy Raamatusta.
Jeesus puhalsi opetuslasten päälle ja sanoi:
"Ottakaa Pyhä Henki. Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksiannetut. Joilta te ne pidätätte, niille ne ovat pidetyt."
Juu. Mutta kun te ette ole niitä opetuslapsia.
Jeesuksen sanat:
"Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani"
Vierailija kirjoitti:
Uskomme, että vaikka Raamatun mukaan oikea usko vaatii elämään Jumalan tahdon mukaisesti, emme ajattele, että Jumalan tahto olisi ”ankara laki”, joka on rajoittamassa elämäämme ja kiusaamassa meitä ihmisiä, jotta emme voisi nauttia elämästä. Meidän tehtävämme ei ole vahtia muiden ihmisten tekemisiä ja olla vahingoniloisia siitä, että saatinpahan taas tuokin uskonveli/-sisar kiinni tuosta ja tuosta synnistä (eli toimia lakihenkisesti), vaan etupäässä huolehtia, että omassa elämässämme säilytämme uskon ja hyvän omantunnon.
Tehtävämme ei ole myöskään laatia mitään syntilistoja ja vaatia listan kanssa ihmisiä ripittäytymään nimellisistä (eli tietyistä) synneistä (olisi myös lakihenkistä toimintaa). Sen sijaan uskomme, että Jumala tahtoo hyvyydessään ohjata meitä oikeaan ja Hän haluaa meidän elävän niin, että omatuntomme saisi säilyä puhtaana ja pysyisimme uskonelämässämme lähellä Jumalaa. Siksi Jumala varoittaa tekemästä syntiä. Raamatussa sanotaan, että syntisinä ihmisinä saamme elää vapaina armon alla, mutta se ei kuitenkaan oikeuta elämään syntielämää.
Roomalaiskirje
”6:12 Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille,
6:13 älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina, Jumalalle, ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle.
6:14 Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla, vaan armon alla.
6:15 Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se!
6:16 Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi?
6:17 Mutta kiitos Jumalalle, että te, jotka ennen olitte synnin palvelijoita, nyt olette tulleet sydämestänne kuuliaisiksi sille opin muodolle, jonka johtoon te olette annetut,
6:18 ja että te synnistä vapautettuina olette tulleet vanhurskauden palvelijoiksi!”
Moni kristitty tulkitsee Roomalaiskirjettä väärin koska siellä sanotaan, että ”ette ole lain alla, vaan armon alla” ja näin ollen he ovat vakuuttuneita siitä, että Jumalan armo pelastaa automaattisesti kaikki kristityt. Kun Roomalaiskirjeen 6. lukua luetaan kokonaisuutena, niin edelläänkään ei anneta ihmisille lupaa elää syntielämää ja tehdä vapaasti syntiä.
Kylläpä on ihanan selkeesti kirjotettu. Aamen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos uskot ihan yleisestä saarnasta syntien anteeksiantamuksen omalle kohdallesi, niin olet saanut parannuksen armon ja olet Jumalan lapsi.
Jaa että jos joku on eilen just rai...nnut lapsen, mutta tänään ihan vaan nostaa käden ylös, niin joku toinen pöntöstä jo suit sait sukkelaan sanoo, että kaikki synnit anteeki? Kyllä on kätevää.
Sairasta.
Ammoisina aikoina kristinuskoon kuului olennaisena osana parannuksen tekeminen ja syntielämän hylkääminen. Eli joka ennen varasti alkoi tienaamaan rahansa rehellisesti, joka teki väkivaltaa alkoi tekemään hyvää, joka juoksi vieraissa alkoi uskolliseksi, jne.
Tuohan on ihan eri asia kuin se, kun joku pöntöstä kuin liukuhihnalta sanoo että " synnit anteeksi, synnit anteeksi, synnit anteeksi" yrittää taas jatkaa puhetta ja taas yhtä innolla kuin sanoisi " no se maito on jääkaapissa ja ei, meillä ei ole hilloa". T. Tänään saarnoja kuunnellut
Vierailija kirjoitti:
Saako sen saman synnin tehdä uudestaan viikottain?
Kristityllä ei ole lupa tehdä syntiä.
Mutta hänellä on jatkuva sota täällä ajassa sielunvihollista, maailmaa ja omaa lihaa vastaan.
Ihmiskunnalla ei ole mitään kehuttavaa Jumalan edessä.
Syntiinlankeemus turmeli meidät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos uskot ihan yleisestä saarnasta syntien anteeksiantamuksen omalle kohdallesi, niin olet saanut parannuksen armon ja olet Jumalan lapsi.
Jaa että jos joku on eilen just rai...nnut lapsen, mutta tänään ihan vaan nostaa käden ylös, niin joku toinen pöntöstä jo suit sait sukkelaan sanoo, että kaikki synnit anteeki? Kyllä on kätevää.
Sairasta.
Ammoisina aikoina kristinuskoon kuului olennaisena osana parannuksen tekeminen ja syntielämän hylkääminen. Eli joka ennen varasti alkoi tienaamaan rahansa rehellisesti, joka teki väkivaltaa alkoi tekemään hyvää, joka juoksi vieraissa alkoi uskolliseksi, jne.
Itseasiassa käänny pois pahuudesta koskee niitä oikeasti pahoja ja koski siellä siihen aikaan . Lopeta väkivalta älä ryöstele. Mutta sitten kristityt on useimmin pahanteon kohteena kuin tekemässä. Meillä on rikoksen uhritkin lyöty lyttyyn.
Vain synnittömien ei tarvitse tehdä parannusta tai kilvoitella. Ei siis vain "oikeasti pahojen". Kaikkien. Toki kukin voi yrittää elää synnittömästi, mutta kannattaa muistaa että jo ajatuskin sitten luetaan tehdyksi synniksi. Kokeilkaa pystyttekö elämään synnittömästi edes tämän päivän iltaan. Jos ette, niin sitten parannuksen paikalle ja kasvamaan kristittynä. Ja kasvu jatkuu hautaan asti. Tässä elämässä ei tulla valmiiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos uskot ihan yleisestä saarnasta syntien anteeksiantamuksen omalle kohdallesi, niin olet saanut parannuksen armon ja olet Jumalan lapsi.
Jaa että jos joku on eilen just rai...nnut lapsen, mutta tänään ihan vaan nostaa käden ylös, niin joku toinen pöntöstä jo suit sait sukkelaan sanoo, että kaikki synnit anteeki? Kyllä on kätevää.
Sairasta.
Siitä pitää seurata elämän parannus.
Sekä vankilatuomio maallisen lain edessä.
Itse kyllä antaisin mielelläni kaikille pedareille lopullisen vankilatuomion. Tarkoittaa, että linnaan koko loppuiäksi.
Mutta entä jos ei seuraa katumus ja parannus? Onko sillä synninpäästöllä mitään merkitystä? Ja jos ei ole, niin mikä merkitys tuommoisella teatterilla lopulta on?
Pitää olla synnintunto, katumus ja parannus. Onneksi armo on sellainen lahja, että saa haluamaan toimia oikein Jumalan silmissä. Että saisi joskus kuulla: Hyvin tehty, sinä uskollinen palvelija.
Ja lapsiin kajoajille on langetettu erityinen rangaistus Raamatussa.
Kuule Jeesuksessa ristillä on sekin asia sovitettu raiskaajien osalta ja kun sut raiskataan sä menet kiltisti kertomaan asian mutta annat myös anteeksi .
Sinä teet niinkuin Jeesus käskee annat anteeksi 77 kertaa raiskaajallesi . Taatusti niin.
Niin kuin mekin anteeksi annamme niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.
Me voimme antaa anteeksi, ja jättää asian Jumalan hoidettavaksi.
Maallinen oikeus on toinen asia.
" Meitä vastaan rikkoneet". Kyllä. Eiköhän siinä ihminen tiedä, mitä se " rikkominen" on ollut. Mitä väliä on tuntemattoman ihmisen toiselle tuntemattomalle antamalla anteeksiannolla tietämättä yhtään, mitä toinen on tehnyt ja mitä tuo toinen itse ajattelee asiasta? Ei mitään. Pelkkä rituaali.
Koska Jeesus Nasaretilainen on sovitus niin se on kerta teko . Mutta hengelliset elää sen teon suojassa ja antaa anteeksi . Kyseessä on usko eikä uskonto. Koska rukous on Jeesuksen tosin vähän muokattu. Älä sinä saatana kaivele kenenkään vanhoja elämän asioita kun toinen on jo antanut anteeksi , sinä alat syyttää. Älä mene ikinä sotkemaan kenenkään elämää kun et tiedä !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Armo on Jumalan valinta ihmistä kohtaan.
Armosta Hän antaa pelastuksen. Jumala ottaa vastaan sen jolle ei mitään kuuluisi ( kuten isä tuhlaajapojan).
Kannattaa olla varovainen siinä, ettei pilkkaa tai katso vähätellen Jumalan valintaa. Loppupeleissähän on niin, että Jumala ei salli itseään pilkattavan.
Miksi Luoja paljoa välittäisi jostain pilkasta? Tuommoinen joku pilkka juttu on aika vähäpätöinen asia kun mietitään normaalilla järjellä. Toki ymmärrän ettei kaikkiin systeemeihin sovi se että kyseenalaistetaan ja pilkataan. Minun omaa uskoa se ei silti vähennä.
Siksi että Luoja on Jumala, Kaikkivaltias, Kuningas, Herra. ... Kuninkaalle kuuluu arvonanto, kunnia, ei pilkka. Tosin Jeesus otti pilkan kantaakseen, koska hän kantoi synnin.
Kysymyksessä on jumalanpelko eli kunnioitus. Raamattu kyllä puhuu siitä.
Ymmärrys siitä että ihminen on se hiekanjyvänen suuren Jumalan edessä. Ja mitä tyhmyyttä on kun se jyvänen ylpeilee Jumalan edessä.
Uskomme, että vaikka Raamatun mukaan oikea usko vaatii elämään Jumalan tahdon mukaisesti, emme ajattele, että Jumalan tahto olisi ”ankara laki”, joka on rajoittamassa elämäämme ja kiusaamassa meitä ihmisiä, jotta emme voisi nauttia elämästä. Meidän tehtävämme ei ole vahtia muiden ihmisten tekemisiä ja olla vahingoniloisia siitä, että saatinpahan taas tuokin uskonveli/-sisar kiinni tuosta ja tuosta synnistä (eli toimia lakihenkisesti), vaan etupäässä huolehtia, että omassa elämässämme säilytämme uskon ja hyvän omantunnon.
Tehtävämme ei ole myöskään laatia mitään syntilistoja ja vaatia listan kanssa ihmisiä ripittäytymään nimellisistä (eli tietyistä) synneistä (olisi myös lakihenkistä toimintaa). Sen sijaan uskomme, että Jumala tahtoo hyvyydessään ohjata meitä oikeaan ja Hän haluaa meidän elävän niin, että omatuntomme saisi säilyä puhtaana ja pysyisimme uskonelämässämme lähellä Jumalaa. Siksi Jumala varoittaa tekemästä syntiä. Raamatussa sanotaan, että syntisinä ihmisinä saamme elää vapaina armon alla, mutta se ei kuitenkaan oikeuta elämään syntielämää.
Roomalaiskirje
”6:12 Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille,
6:13 älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina, Jumalalle, ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle.
6:14 Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla, vaan armon alla.
6:15 Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se!
6:16 Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi?
6:17 Mutta kiitos Jumalalle, että te, jotka ennen olitte synnin palvelijoita, nyt olette tulleet sydämestänne kuuliaisiksi sille opin muodolle, jonka johtoon te olette annetut,
6:18 ja että te synnistä vapautettuina olette tulleet vanhurskauden palvelijoiksi!”
Moni kristitty tulkitsee Roomalaiskirjettä väärin koska siellä sanotaan, että ”ette ole lain alla, vaan armon alla” ja näin ollen he ovat vakuuttuneita siitä, että Jumalan armo pelastaa automaattisesti kaikki kristityt. Kun Roomalaiskirjeen 6. lukua luetaan kokonaisuutena, niin edelläänkään ei anneta ihmisille lupaa elää syntielämää ja tehdä vapaasti syntiä.