Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suviseuroista: Voiko joku vaan uskoa synnit anteeksi?

Vierailija
28.06.2026 |

Ja saadakin? 

Kommentit (243)

Vierailija
61/243 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi mukava, jos et sotkisi tätä ketjua, please.

Harhaoppisia eksyttäjiä. 

Vierailija
62/243 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vanhoillislestadiolaiset uskomme, että meidän tehtävämme ei ole tuomita ketään kadotukseen tämän ajallisen elämän aikana, koska Jumala yksin päättää kunkin ihmisen kohtalon viimeisellä tuomiolla, mutta me voimme muistuttaa, että usko ilman ”hengen hedelmiä” (eli Jumalan tahdon noudattamista) on kuollut. Voiko sellainen ihminen olla oikein uskova, joka ei edes yritä välttää syntiä elämässään? Tai sellainen ihminen, joka näkee Raamatusta, että tietyt asiat ovat siellä kiellettyjä, mutta hän ei halua noudattaa niitä, koska ”on aika viimeinkin tulla 2020-luvulle ja Raamatun ohjeet eivät ole tätä päivää”? 

 

Matteus 7:21 

”Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.” 

Matteus 12:50 

”Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini." 

Jaakobin kirje 2:24 

”Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.” 

Jaakobin kirje 2:17 

”Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.” 

2. Timoteuskirje 2:22 

”Pakene nuoruuden himoja, harrasta vanhurskautta, uskoa, rakkautta, rauhaa niiden kanssa, jotka huutavat avuksensa Herraa puhtaasta sydämestä.” 

Roomalaiskirje 3:20 

"sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto."

Apostolien teot 15:22 

"Silloin apostolit ja vanhimmat ja koko seurakunta näkivät hyväksi valita keskuudestaan muutamia miehiä ja lähettää heidät Antiokiaan Paavalin ja Barnabaan mukana, nimittäin Juudaan, jota kutsuttiin Barsabbaaksi, ja Silaan, jotka olivat johtavia miehiä veljien joukossa;"

Matteus 7:13 

"Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;"

Matteus 7:14 

"mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/243 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos uskot ihan yleisestä saarnasta syntien anteeksiantamuksen omalle kohdallesi, niin olet saanut parannuksen armon ja olet Jumalan lapsi.

Jaa että jos joku on eilen just rai...nnut lapsen, mutta tänään ihan vaan nostaa käden ylös, niin joku toinen pöntöstä jo suit sait sukkelaan  sanoo, että kaikki synnit anteeki? Kyllä on kätevää. 

 

Sairasta. 

Siitä pitää seurata elämän parannus.

Sekä vankilatuomio maallisen lain edessä.

Itse kyllä antaisin mielelläni kaikille pedareille lopullisen vankilatuomion. Tarkoittaa, että linnaan koko loppuiäksi.

Mutta entä jos ei seuraa katumus ja parannus? Onko sillä synninpäästöllä mitään merkitystä? Ja jos ei ole, niin mikä merkitys tuommoisella teatterilla lopulta on? 

Pitää olla synnintunto, katumus ja parannus. Onneksi armo on sellainen lahja, että saa haluamaan toimia oikein Jumalan silmissä. Että saisi joskus kuulla: Hyvin tehty, sinä uskollinen palvelija.

 

Ja lapsiin kajoajille on langetettu erityinen rangaistus Raamatussa.

Kuule Jeesuksessa ristillä on sekin asia sovitettu raiskaajien osalta ja kun sut raiskataan sä menet kiltisti kertomaan asian mutta annat myös anteeksi .  

Sinä teet niinkuin Jeesus käskee annat anteeksi 77 kertaa raiskaajallesi . Taatusti niin. 

Niin kuin mekin anteeksi annamme niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet. 

Me voimme antaa anteeksi, ja jättää asian Jumalan hoidettavaksi.

Maallinen oikeus on toinen asia.

Vierailija
64/243 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristityt ei elä mitään vanhan liiton ajan nostetaan miehen pahat teot pojille juttua . 

Vierailija
65/243 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristityt ei elä mitään vanhan liiton ajan nostetaan miehen pahat teot pojille juttua . 

Kostetaan.   Muilla on kostamiset .  Ei kristityillä. 

Vierailija
66/243 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi Raamatussa kerrotaan, että valitettavasti vain harvoilla on oikea usko ja ainoastaan harvat näin ollen pelastuvat. Esimerkiksi Nooan aikana oikein uskovia ei ollut kaikista maailman ihmisistä kuin 8 henkeä. Ketkään muut eivät pelastuneet. Näin kerrotaan tilanteen olevan myös silloin, kun Jeesus saapuu maan päälle toisen kerran ja koittaa viimeinen tuomio. 

 

Luukkaan evankeliumi: 

”17:26 Ja niinkuin kävi Nooan päivinä, niin käy myöskin Ihmisen Pojan päivinä: 
17:27 he söivät, joivat, naivat ja menivät miehelle, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin; ja vedenpaisumus tuli ja hukutti heidät kaikki.” 

Matteus 7:14 

”mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.” 

Luukkaan evankeliumi 

”13:23 Ja joku kysyi häneltä: "Herra, onko niitä vähän, jotka pelastuvat?" Niin hän sanoi heille: 
13:24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta, sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, mutta eivät voi. 

13:25 Sen jälkeen kuin perheenisäntä on noussut ja sulkenut oven ja te rupeatte seisomaan ulkona ja kolkuttamaan ovea sanoen: 'Herra, avaa meille', vastaa hän ja sanoo teille: 'En minä tunne teitä enkä tiedä, mistä te olette.' 
13:26 Silloin te rupeatte sanomaan: 'Mehän söimme ja joimme sinun seurassasi, ja meidän kaduillamme sinä opetit.' 
13:27 Mutta hän on lausuva: 'Minä sanon teille: en tiedä, mistä te olette. Menkää pois minun tyköäni, kaikki te vääryyden tekijät.' 
13:28 Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys, kun näette Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikkien profeettain olevan Jumalan valtakunnassa, mutta huomaatte itsenne heitetyiksi ulos.   
13:29 Ja tulijoita saapuu idästä ja lännestä ja pohjoisesta ja etelästä, ja he aterioitsevat Jumalan valtakunnassa.” 

Galatalaiskirje 1:10-11 

”Yritänkö minä tässä vaikuttaa ihmisiin? Tai kukaties Jumalaan? Pyrinkö olemaan ihmisille mieliksi? Jos vielä pyrkisin miellyttämään ihmisiä, en olisi Kristuksen palvelija. Teen teille selväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmismielen mukainen.” 

2. Timoteuksenkirje 4:2-4 

”Julista sanaa, astu esiin sopivaan ja sopimattomaan aikaan, nuhtele, moiti ja kehota, aina kärsivällisesti opettaen. Tulee näet aika, jolloin ihmiset eivät siedä kuulla tervettä oppia vaan haalivat itselleen halunsa mukaisia opettajia kuullakseen sitä mitä kulloinkin mieli tekee. He tukkivat korvansa totuudelta ja kääntyvät kuuntelemaan taruja.” 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/243 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos uskot ihan yleisestä saarnasta syntien anteeksiantamuksen omalle kohdallesi, niin olet saanut parannuksen armon ja olet Jumalan lapsi.

Jaa että jos joku on eilen just rai...nnut lapsen, mutta tänään ihan vaan nostaa käden ylös, niin joku toinen pöntöstä jo suit sait sukkelaan  sanoo, että kaikki synnit anteeki? Kyllä on kätevää. 

 

Sairasta. 

Siitä pitää seurata elämän parannus.

Sekä vankilatuomio maallisen lain edessä.

Itse kyllä antaisin mielelläni kaikille pedareille lopullisen vankilatuomion. Tarkoittaa, että linnaan koko loppuiäksi.

Mutta entä jos ei seuraa katumus ja parannus? Onko sillä synninpäästöllä mitään merkitystä? Ja jos ei ole, niin mikä merkitys tuommoisella teatterilla lopulta on? 

Pitää olla synnintunto, katumus ja parannus. Onneksi armo on sellainen lahja, että saa haluamaan toimia oikein Jumalan silmissä. Että saisi joskus kuulla: Hyvin tehty, sinä uskollinen palvelija.

 

Ja lapsiin kajoajille on langetettu erityinen rangaistus Raamatussa.

Kuule Jeesuksessa ristillä on sekin asia sovitettu raiskaajien osalta ja kun sut raiskataan sä menet kiltisti kertomaan asian mutta annat myös anteeksi .  

Sinä teet niinkuin Jeesus käskee annat anteeksi 77 kertaa raiskaajallesi . Taatusti niin. 

Niin kuin mekin anteeksi annamme niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet. 

Me voimme antaa anteeksi, ja jättää asian Jumalan hoidettavaksi.

Maallinen oikeus on toinen asia.

Vielä pahempaa ,. Jos te ette anna ei teillekään.  Olet paha palvelija joka paljon anteeksi mutta et antanut muille anteeksi ja joka päivä.  Antoi velat anteeksi ....ei antanut.  

Vierailija
68/243 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä anteeksiannolla voi taktikoida. Elä koko elämäsi niin syntisenä ja uskottomana kuin haluat, vasta kuoleman lähestyessä pyydä kaikkea anteeksi. 

Mitä uskonnolla ja kirkoissa käynneillä tekee ensimmäiset 60 vuotta elämästä?

Ihmisellä on etsikkoaika. Jos kävelee etsikkoaikansa ohi, ei ole enää mitään tarvetta saada syntejään anteeksi.

Helluntailainen kuule , etsikkoaika oli juutalaisilla .   Älä sössötä mitään paskaa enää .   

En ole helluntailainen, vaan vl.

Jumala antaa ihmiselle etsikkoajan. Se on aika jolloin Jumala vetää ihmistä erityisesti puoleensa.

Ihmisen pitäisi ottaa se äärimmäisen vakavasti. Etsikkoaika ei ole ihmisen itsenäisesti omasta tahdostaan otettavissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/243 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha palvelija vertauskuvana tosin niille jotka ei usko.   

Vierailija
70/243 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä anteeksiannolla voi taktikoida. Elä koko elämäsi niin syntisenä ja uskottomana kuin haluat, vasta kuoleman lähestyessä pyydä kaikkea anteeksi. 

Mitä uskonnolla ja kirkoissa käynneillä tekee ensimmäiset 60 vuotta elämästä?

Ihmisellä on etsikkoaika. Jos kävelee etsikkoaikansa ohi, ei ole enää mitään tarvetta saada syntejään anteeksi.

Helluntailainen kuule , etsikkoaika oli juutalaisilla .   Älä sössötä mitään paskaa enää .   

En ole helluntailainen, vaan vl.

Jumala antaa ihmiselle etsikkoajan. Se on aika jolloin Jumala vetää ihmistä erityisesti puoleensa.

Ihmisen pitäisi ottaa se äärimmäisen vakavasti. Etsikkoaika ei ole ihmisen itsenäisesti omasta tahdostaan otettavissa.

KRISTITTY ON KRISTITTY EIKÄ ELÄ MITÄÄN VANHAN LIITON ETSIKKOAIKOJA . 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/243 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä uskoa Suomessa myös niin, että "vääräuskoisia" naisia ja lapsia on oikein käyttää hyväksi. Semmoista monet suomalaiset suvaitsevat oikein mielellään.

En lähtisi lestadiolaisia tästä lähtökohdasta syyttämään, koska osaavat sentään jollain tavalla kunnioittaa muiden fyysistä ja taloudellista koskemattomuutta. 

Vierailija
72/243 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Johanneksen kirje 3:4 

”Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus.” 

Luukkaan evankeliumi 
13:5 Eivät olleet, sanon minä teille, mutta ellette tee parannusta, niin samoin te kaikki hukutte." 

Johannes 20:23 

”Joiden synnit te anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut; joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt." 

Apostolien teot 10:43 

”Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta." 

Luukkaan evankeliumi 

”24:45 Silloin hän avasi heidän ymmärryksensä käsittämään kirjoitukset. 
24:46 Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,  
24:47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.” 

Apostolien teot 26:18 

”avaamaan heidän silmänsä, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.” 

1.Johanneksen kirje 
1:8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä. 
1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.” 

1. Johanneksen kirje 2:12 

”Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden.” 

 

Kuten yllä olevista jakeista käy ilmi, Raamatussa siis varoitetaan synnistä, käsketään tekemään parannus ja annetaan valta antaa ja saada synnit anteeksi. Tämä ei ole Lutherin eikä Laestadiuksen keksintö, vaan uskonkäsityksemme perustuu Raamattuun. 

 

Luther opetti, että parannukseen sisältyy kolme osa-aluetta (ja Raamattu tukee Lutherin uskonkäsitystä tässä asiassa) 

1.Synnin tunto. Ihmiselle tulee hätä synneistään. 

2.Usko evankeliumiin. Ihminen uskoo, että Jeesus on kuollut hänenkin syntiensä edestä ja että hän voi parannussaarnan kautta uskoa syntinsä anteeksi (Luuk 24:47) 

3.Elämän parannus. Ihminen haluaa jättää syntielämän taakseen, jotta usko näkyisi myös hänen ajallisessa elämässään. Ei voida ajatella, että ihminen kerran tekee parannuksen synneistään ja se oli siinä, koska ihminen on edelleen perisynnin vaikutuksen alaisena ja alttiina tekemään uutta syntiä parannuksen teon jälkeen. Tämän vuoksi, kun ihminen tuntee, että on taas kertynyt syntiä omalle tunnolle, hänen on hyvä puhdistaa omatuntonsa pyytämällä syntejään taas anteeksi. Elämä on siis jatkuvaa parannuksen tekoa päivästä toiseen, koska me ihmiset olemme heikkoja ja syntiin taipuvaisia. Ainoastaan Jeesus oli synnitön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/243 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä anteeksiannolla voi taktikoida. Elä koko elämäsi niin syntisenä ja uskottomana kuin haluat, vasta kuoleman lähestyessä pyydä kaikkea anteeksi. 

Mitä uskonnolla ja kirkoissa käynneillä tekee ensimmäiset 60 vuotta elämästä?

Ihmisellä on etsikkoaika. Jos kävelee etsikkoaikansa ohi, ei ole enää mitään tarvetta saada syntejään anteeksi.

Helluntailainen kuule , etsikkoaika oli juutalaisilla .   Älä sössötä mitään paskaa enää .   

En ole helluntailainen, vaan vl.

Jumala antaa ihmiselle etsikkoajan. Se on aika jolloin Jumala vetää ihmistä erityisesti puoleensa.

Ihmisen pitäisi ottaa se äärimmäisen vakavasti. Etsikkoaika ei ole ihmisen itsenäisesti omasta tahdostaan otettavissa.

KRISTITTY ON KRISTITTY EIKÄ ELÄ MITÄÄN VANHAN LIITON ETSIKKOAIKOJA . 

Kyllä mä tiedän montakin etsikkoaikansa ohittanutta, jotka ei enää löydä yhteyttä Jumalaan.

Vierailija
74/243 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

LUUKAS 13:26 LUETAANKO UUDESTAAN KOHTA . MEIDÄN KADUILLAHAN SINÄ OPETIT .   OLLAANKO NYT AJANLASKUSSA EDES AJANTASALLA MISSÄ SIELLÄ SIIHEN AIKAAN JA KENELLE . KENEN KADUILLA JEESUS OPETTI 2026 VUOTTA SITTEN .    ÄLYPÄÄHARHAOPPISET .   MISSÄ OLTIIN SIELLÄ KEITÄ NE OLI KENEN KADUILLA JEESUS KÄVELI.   

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/243 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomme, että usko on omakohtainen ja jokaisen on itse huolehdittava siitä, ettei tieten tahtoen tee syntiä ja riko Jumalan sanaa vastaan. Oikein uskova ei voi toimia niin, että suunnitelmallisesti tekee viikot syntiä ja rikkoo Jumalan tahtoa vastaan ja sitten pyytää saada kerran viikossa syntinsä anteeksi. Tämä on Jumalan armon ja anteeksiantamuksen väärinkäyttämistä. 

Oikein uskovalla ”hengen hedelmät” näkyvät niin, että hän yrittää välttää syntiä kaikin keinoin. Kuitenkin, me kaikki olemme perisynnin alaisina heikkoja ihmisiä ja teemme huomaamattammekin syntiä. Näin ollen emme ole yhtään sen parempia tai ”pyhempiä” kuin muulla tavoin uskovat ihmiset. Siksi tarvitsemme Jumalan armoa ja anteeksiantamusta jatkuvasti ja voimme saada toiselta uskovalta synninpäästön aina, kun synnit painavat omassa tunnossamme ja uskonelämä tuntuu raskaalta.

Vierailija
76/243 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä anteeksiannolla voi taktikoida. Elä koko elämäsi niin syntisenä ja uskottomana kuin haluat, vasta kuoleman lähestyessä pyydä kaikkea anteeksi. 

Mitä uskonnolla ja kirkoissa käynneillä tekee ensimmäiset 60 vuotta elämästä?

Ihmisellä on etsikkoaika. Jos kävelee etsikkoaikansa ohi, ei ole enää mitään tarvetta saada syntejään anteeksi.

Helluntailainen kuule , etsikkoaika oli juutalaisilla .   Älä sössötä mitään paskaa enää .   

En ole helluntailainen, vaan vl.

Jumala antaa ihmiselle etsikkoajan. Se on aika jolloin Jumala vetää ihmistä erityisesti puoleensa.

Ihmisen pitäisi ottaa se äärimmäisen vakavasti. Etsikkoaika ei ole ihmisen itsenäisesti omasta tahdostaan otettavissa.

KRISTITTY ON KRISTITTY EIKÄ ELÄ MITÄÄN VANHAN LIITON ETSIKKOAIKOJA . 

Kyllä mä tiedän montakin etsikkoaikansa ohittanutta, jotka ei enää löydä yhteyttä Jumalaan.

MUTTA NE EI OLE KRISTITTYJÄ YMMÄRRÄTKÖ IKINÄ MITÄÄN MISTÄÄN .  KRISTITYT EI OLE SYNAGOGALLA JA JUOPOT MENEE ENNEN TAIVAASEEN KUIN NE FARISEUKSET JA SINÄ. 

Vierailija
77/243 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos varastan sinulta 10000 € saanko syntini anteeksi. En saa. Saan päin pläsiä.

Raamattu velvoittaa minut antamaan sinulle anteeksi.

Ja minä teen sinusta rikosilmoituksen ja sinä korvaat minulle vahingon.

Esivalta ei turhaan miekkaa kanna.

Esivalta on Jumalasta.

Vierailija
78/243 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka usko onkin omakohtainen, Raamattu kuitenkin neuvoo, että meidän tulisi huolehtia myös uskonveljistämme ja -sisaristamme, jos näemme heidän sortuvan syntiin, koska jos ihmiselle kertyy syntitaakkaa sydämelle, uskonelämä voi tulla liian raskaaksi ja hän voi pahimmillaan menettää uskonlahjansa. Syntielämä ja oma tahto alkavat näyttäytyä houkuttelevammalta kuin Jumalan tahdon noudattaminen ja uskon liekki hiipuu ja sammuu sydämestä. 

Luukas 17:3 

”Pitäkää itsestänne vaari! Jos sinun veljesi tekee syntiä, niin nuhtele häntä, ja jos hän katuu, anna hänelle anteeksi.” 

Hebrealaiskirje 3:13 

”vaan kehoittakaa toisianne joka päivä, niin kauan kuin sanotaan: "tänä päivänä", ettei teistä kukaan synnin pettämänä paatuisi”

Vierailija
79/243 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomme, että usko on omakohtainen ja jokaisen on itse huolehdittava siitä, ettei tieten tahtoen tee syntiä ja riko Jumalan sanaa vastaan. Oikein uskova ei voi toimia niin, että suunnitelmallisesti tekee viikot syntiä ja rikkoo Jumalan tahtoa vastaan ja sitten pyytää saada kerran viikossa syntinsä anteeksi. Tämä on Jumalan armon ja anteeksiantamuksen väärinkäyttämistä. 

Oikein uskovalla ”hengen hedelmät” näkyvät niin, että hän yrittää välttää syntiä kaikin keinoin. Kuitenkin, me kaikki olemme perisynnin alaisina heikkoja ihmisiä ja teemme huomaamattammekin syntiä. Näin ollen emme ole yhtään sen parempia tai ”pyhempiä” kuin muulla tavoin uskovat ihmiset. Siksi tarvitsemme Jumalan armoa ja anteeksiantamusta jatkuvasti ja voimme saada toiselta uskovalta synninpäästön aina, kun synnit painavat omassa tunnossamme ja uskonelämä tuntuu raskaalta.

Usko Jeesukseen on vapaus ja ilo aina kaikessa koko elämän ajan terveisin luterilainen katolinen haaraliike.  Tollasta se on kun sotkee maalliset hengellisiin. 

Vierailija
80/243 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, syntejä ei saa anteeksi tunnustamalla vaan uskomalla Jeesukseen ihminen pelastuu ja syntyy uudesti ylhäältä, Uusi luonus ei halua enää tehdä syntiä. Vanha ihminen roikuu edelleen mukana vaikka on kuollut ja siksi ihminen saattaa langeta syntiin. Tähän auttaa se että lukee vanhan ihmisen kuolleeksi.

 

Synnit on maksettu Jeesuksen verellä, se joka uskoo Jeesuskseen on uudesti syntynyt ylhäältä ja hänen syntinsä ovat anteeksi annetut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi