Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrostalon ovikoodin jakamisen kieltäminen järjestyssäännöissä

Vierailija
27.06.2026 |

Muutin juuri uuteen asuntoon vuokralle ja kuulemma taloyhtiön järjestyssäännöissä kielletään ovikoodin jakaminen ulkopuolisille.

Miten ihmeessä tavarantoimittajat ja ruokalähetit pääsevät tuomaan tilaukseni, jos en laita tilauksen yhteyteen ovikoodia? Olen tilannut KOTIINkuljetuksen, en rapunovelle-kuljetusta. Tulen aivan varmasti jakamaan ovikoodin jokaiselle ja mikäli tästä joku kerrostalokyttääjä ahdistuu ja tekee valituksen, kerron että he ovat lyhytaikaisia vieraitani ja tarvitsevat ovikoodin liikkumiseen.

Sairaita sääntöjä näillä kerrostalopoliiseilla kyllä, onneksi tiedän oikeuteni ja ovikoodin jakaminen ei ole vuokrasopimuksen purkamisen peruste.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pätevä sääntö, koska ei perustu lakiin. Tottakai voi läheteille ja Postinjakajalle antaa koodin. Itsekin olen antanut eikä.kukaan ole tullut sanomaan mitään.

Periaatteessa tieto koodista voi levitä ulkopuolisille. Rappuun pääsee silloin muutkin kuin asukkaat.

HitasDemarit voi tunkeutua rappuusi.

Vierailija
62/67 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän siinä haeta häiriötekijöitä.Ettei esim. anna selaiselle kaverille josta voi olla häiriöksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori tu tel juu mut asukasturvallisuus tärkein.

Vierailija
64/67 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeä aihe. Onko lakiperustetta miksi  taloyhtiön puheenjohtajalla on hallussa yksityishenkilöiden avaimia. 

Vierailija
65/67 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkeä aihe. Onko lakiperustetta miksi  taloyhtiön puheenjohtajalla on hallussa yksityishenkilöiden avaimia. 

Tämä on pieni kerrostalo. Ja tosiaan PJ pääsee avaimiin ja hänen kontaktit jos joku haluaa avaimet, vartiointifirma, huoltomiehet ja putkiremppafirma. Siivooja ja jakajat pääsevät ainakin alaovesta. Mitäs muuta. Isännöinti ehkä.

Vierailija
66/67 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallituksen pj ei yleensä omista yleisavainta. Ei meidän talossa ainakaan.  Vain huoltoyhtiö ja isännöitsijä. Lehdenjakajien avain käy vain ulko-oveen. Joillakin pääsi kellarikäytävää  toiseen rappuun.  Meillä ei ainakaan enää, avaimet on niin eriytetty.

Meillä PJ halusi tulla avaimella asuntooni.

Mistä syystä? Tuohan on laitontakin.

Halusi ropeltaa vesimittaria. Hän kuoli myöhemmin ja tuli uusi PJ. Mutta varmaan on pääsy avaimiin hänelläkin ja sähkö, vesi, netti yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/67 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä koodilla tekee jos yleisessä jaossa. 

Mitä rapullakaan tekee. Tai alaovella.