Kerrostalon ovikoodin jakamisen kieltäminen järjestyssäännöissä
Muutin juuri uuteen asuntoon vuokralle ja kuulemma taloyhtiön järjestyssäännöissä kielletään ovikoodin jakaminen ulkopuolisille.
Miten ihmeessä tavarantoimittajat ja ruokalähetit pääsevät tuomaan tilaukseni, jos en laita tilauksen yhteyteen ovikoodia? Olen tilannut KOTIINkuljetuksen, en rapunovelle-kuljetusta. Tulen aivan varmasti jakamaan ovikoodin jokaiselle ja mikäli tästä joku kerrostalokyttääjä ahdistuu ja tekee valituksen, kerron että he ovat lyhytaikaisia vieraitani ja tarvitsevat ovikoodin liikkumiseen.
Sairaita sääntöjä näillä kerrostalopoliiseilla kyllä, onneksi tiedän oikeuteni ja ovikoodin jakaminen ei ole vuokrasopimuksen purkamisen peruste.
Kommentit (67)
Eiköhän siinä haeta häiriötekijöitä.Ettei esim. anna selaiselle kaverille josta voi olla häiriöksi.
Tärkeä aihe. Onko lakiperustetta miksi taloyhtiön puheenjohtajalla on hallussa yksityishenkilöiden avaimia.
Vierailija kirjoitti:
Tärkeä aihe. Onko lakiperustetta miksi taloyhtiön puheenjohtajalla on hallussa yksityishenkilöiden avaimia.
Tämä on pieni kerrostalo. Ja tosiaan PJ pääsee avaimiin ja hänen kontaktit jos joku haluaa avaimet, vartiointifirma, huoltomiehet ja putkiremppafirma. Siivooja ja jakajat pääsevät ainakin alaovesta. Mitäs muuta. Isännöinti ehkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallituksen pj ei yleensä omista yleisavainta. Ei meidän talossa ainakaan. Vain huoltoyhtiö ja isännöitsijä. Lehdenjakajien avain käy vain ulko-oveen. Joillakin pääsi kellarikäytävää toiseen rappuun. Meillä ei ainakaan enää, avaimet on niin eriytetty.
Meillä PJ halusi tulla avaimella asuntooni.
Mistä syystä? Tuohan on laitontakin.
Halusi ropeltaa vesimittaria. Hän kuoli myöhemmin ja tuli uusi PJ. Mutta varmaan on pääsy avaimiin hänelläkin ja sähkö, vesi, netti yms.
Mitä koodilla tekee jos yleisessä jaossa.
Mitä rapullakaan tekee. Tai alaovella.
HitasDemarit voi tunkeutua rappuusi.