Kerrostalon ovikoodin jakamisen kieltäminen järjestyssäännöissä
Muutin juuri uuteen asuntoon vuokralle ja kuulemma taloyhtiön järjestyssäännöissä kielletään ovikoodin jakaminen ulkopuolisille.
Miten ihmeessä tavarantoimittajat ja ruokalähetit pääsevät tuomaan tilaukseni, jos en laita tilauksen yhteyteen ovikoodia? Olen tilannut KOTIINkuljetuksen, en rapunovelle-kuljetusta. Tulen aivan varmasti jakamaan ovikoodin jokaiselle ja mikäli tästä joku kerrostalokyttääjä ahdistuu ja tekee valituksen, kerron että he ovat lyhytaikaisia vieraitani ja tarvitsevat ovikoodin liikkumiseen.
Sairaita sääntöjä näillä kerrostalopoliiseilla kyllä, onneksi tiedän oikeuteni ja ovikoodin jakaminen ei ole vuokrasopimuksen purkamisen peruste.
Kommentit (58)
Ei ole pätevä sääntö, koska ei perustu lakiin. Tottakai voi läheteille ja Postinjakajalle antaa koodin. Itsekin olen antanut eikä.kukaan ole tullut sanomaan mitään.
Ei voida kieltää. Sitä varten se ovikoodi on, että sen voi antaa niille ihmisille, joilla ei ole avainta kyseiseen taloon.
Ovikoodi kannattaa tosin vaihtaa vaikka kuukauden välein.
Meidän talossa on jopa putka jonne pihapoliisit raahaavat rikkeeidentekijät.
Liekö ihan laillista??
Ulkomaalainen postinjakaja tuli yöllä rappuun. Pääseekö samoilla avaimilla asuntoihin? Ainakin taloyhtiön hallituksen johtajan perhe pääsee. Ja huoltomies sekä vartijat.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti se lyhytaikainen woltneekerivieraasi ra '''' isk ''' kaa tai pahoinpitelee sinut. Edes lyhytaikaisesti.
Suomalaisia alkavat olla wolttikuskit. Miten muuten nainrn rsiskaa naisen? Ihan kummia ajatuksia sulla
Mitä täällä sitten parut ja vikiset jos kerran tiedät oikeutesi tai ainakin meinaat tehdä juuri niin kuin itse haluat?
Viisas olisi vain taloyhtiöltä kysynyt, miten toimitaan lähettien ja kotiinkuljetusten suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti se lyhytaikainen woltneekerivieraasi ra '''' isk ''' kaa tai pahoinpitelee sinut. Edes lyhytaikaisesti.
Kunhan et sinä. Sun lääkitys ei nyt ole kohdillaan.
Vierailija kirjoitti:
Meidän talossa on jopa putka jonne pihapoliisit raahaavat rikkeeidentekijät.
Liekö ihan laillista??
Kunhan jättävät woltti-kuskit rauhaan, muuten mennään työnteon estämisen puolelle.
Ei syytä huoleen, lähetit ei niitä keräile.
Vierailija kirjoitti:
Mitä täällä sitten parut ja vikiset jos kerran tiedät oikeutesi tai ainakin meinaat tehdä juuri niin kuin itse haluat?
Viisas olisi vain taloyhtiöltä kysynyt, miten toimitaan lähettien ja kotiinkuljetusten suhteen.
No mitä muuta vastausta odotat taloyhtiöltä, kun että mene vastaan sitä lähetystä? Ihan tyhjää tuossa taloyhtiöltä kyselee. Luulisi olevan jopa noin idioottivajakille kuin sinä selvää.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon lumihiutale!! Mua ei säännöt koske!! Mun äiti sano niin!! ap
Tai kallu.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti se lyhytaikainen woltneekerivieraasi ra '''' isk ''' kaa tai pahoinpitelee sinut. Edes lyhytaikaisesti.
Ihanan perussuomalaista.
Vierailija kirjoitti:
Ei voida kieltää. Sitä varten se ovikoodi on, että sen voi antaa niille ihmisille, joilla ei ole avainta kyseiseen taloon.
Ovikoodi kannattaa tosin vaihtaa vaikka kuukauden välein.
Se ovikoodi on kyllä sitä varten, ettei talossa rampaa asiattomia. Postinkantajalle/lehdenjakajalle koodin tietenkin voi antaa, mutta lähettiä voit aivan hyvin mennä rapun ovelle vastaan. Tai sitten voit avata oven etänä, kuten meillä tehdään. On ovipuhelin sitä varten.
Ovikoosin jakaminen mahdollistaa rosvojen ja raiskaajien pääsemisen taloon sekä nistien majoittumisen porraskäytävässä. Pitää olla päästään vialla jos antaa koodin muille.
Veikkaan, että kuukauden päästä teet aloituksen, jossa olet pöyritynyt taloyhtiön päätöksestä ottaa ovikoodit pois käytöstä ja ovista pitää kulkea avaimella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti se lyhytaikainen woltneekerivieraasi ra '''' isk ''' kaa tai pahoinpitelee sinut. Edes lyhytaikaisesti.
Suomalaisia alkavat olla wolttikuskit. Miten muuten nainrn rsiskaa naisen? Ihan kummia ajatuksia sulla
Suomalaisia wolttikuskit? 🤣😆 Missä Maassa? Ruotsissa?
Mä oon lumihiutale!! Mua ei säännöt koske!! Mun äiti sano niin!! ap