Soitin terveysasemalle, oli kärttyinen hoitaja
Ja täysin epäasiallinen ja asiakasta epäkunnioittava.
Eilen tk hoitaja lupasi minulle maksusitoumuksen yksityiselle gynekologille. Olin jo tyytyväinen tähän. Minulla on ollut gynekologista alavatsakipua 2 viikkoa. Otettiin virtsanäyte, klamydia ja tippuri, kun epäselvä oire, ja kaikki puhtaat. Eilen ystävällinen hoitaja, konsultoi lääkäriä ja sanoi vielä virtsan bakteeriviljely pitää odottaa. Tänään se oli tullut ja soitin uudestaan.
Kärttyinen ilkeä hoitaja vastasi. Sanoin kipu gynekologinen, hän kysyi "miten muka osaat paikantaa sen". Kysyin palvelusetelistä, josta oli eilen puhe. Hän sanoi, ei se ole gynekologille vaan se on yleislääkärille. Mietin "jaahas". Kysyin mitä jos pitää ultrata? Hän vastasi "tähän ei sisälly mikään ultraääni". Kysyin: mitä siellä sitten voidaan tehdä, painella minun maha vai? Hän sanoi "en tiedä". Konsultoi lääkäriä jossain välissä. Vielä yritti vääntää gynekologista vatsakipuani "ummetukseksi", kysyi, "onko ilmavaivoja ja millon suoli on toiminut" teki mieli sanoa haista paska päässäsi on ilmavaivoja.
Päädyin varamaan lauantaiksi ystävällisen ja ammattitaitoisen yksityisen gynekologin.
Soitan huomenna ja annan palautetta ihan törkeää pompottelua. Yrittää vääntää tämänkin "ummetukseksi"
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Niin. On se kyllä tosi kurja kun ei julkisella kaikkia alavatsakipuilevia voida ohjata yksityiselle erikoislääkärille maksusitoumuksella.
En ehdottanut sitä itse. Ehdotus tuli hoitajalta. En ole koskaan pyytänyt/saanut maksusitoumusta mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Niin. On se kyllä tosi kurja kun ei julkisella kaikkia alavatsakipuilevia voida ohjata yksityiselle erikoislääkärille maksusitoumuksella.
On heillä naistentautien poliklinikkakin, ja kai terveysasemalla on ultraäänilaite. Ei ole minun vikani, jos ei ole resursseja. Minulla voi olla vaikka gynekologinen tulehdus.
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta on kurjaa, että alavatsakipuinen ei pääse julkisella puolella lääkärille, hoitaja antaa ohjeet ummetuksen hoitoon ja siinä se. Noin kävi minulle, yksityinen löysi lapsen pään kokoisen kystan, joka leikattiin päivystyksenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta on kurjaa, että alavatsakipuinen ei pääse julkisella puolella lääkärille, hoitaja antaa ohjeet ummetuksen hoitoon ja siinä se. Noin kävi minulle, yksityinen löysi lapsen pään kokoisen kystan, joka leikattiin päivystyksenä.
Jep. Annan tästä huomenna suullisen palautteen, sanon pitäkää pas ka tunk kin ne ja menen yksityiselle gynekologille.
Mutta kohtelu oli pompottelua ja minua ei kuunneltu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On heillä naistentautien poliklinikkakin, ja kai terveysasemalla on ultraäänilaite. Ei ole minun vikani, jos ei ole resursseja. Minulla voi olla vaikka gynekologinen tulehdus.
Kyllä se yleislääkäri tilanteen siinä vastaanotolla sitten arvioi, että tarvitaanko naistentautien erikoislääkäriä. Yleensä ei tarvita.
Jossain paikoissa tk:lla on gynekologin vastaanottoja.
Mut tee niille kirjallinen valitus kohtelustasi. Tosin se hoitaja tietysti kieltää käyttäytyneensä huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Mut tee niille kirjallinen valitus kohtelustasi. Tosin se hoitaja tietysti kieltää käyttäytyneensä huonosti.
Niin teenkin. Hän oli erittäin törkeä ja inhottava. Minulla on huonoja kokemuksia terveysasemalta jostain 8 vuoden takaa, kun minua pompoteltiin eikä yhtään kuunneltu ja tämä nosti ne kokemukset pintaan.
Muistin historiastakin kun asuin tällä alueella, että täällä on huono terveysasema.
Vierailija kirjoitti:
Vaihda terveysasemaa?
Niin vaihdankin tämän jälkeen. Kivelän terveysasema on hyvä, vaihdan sinne takaisin.
Tämä Haagan terveysasema on surkea, vaikka sain täällä tähän mennessä ehkä 2 asiaa hoidettua ilman vahinkoa.
Vierailija kirjoitti:
Ap käyttäytyi onneksi kuin pieni enkeli!
Vierailija kirjoitti:
Oisko päälääkäri mitä?
Miksi? Voitko perustella? Siksikö että minua pomptellaan, ja koen sen ärsyttäväksi.
Tällä palstalla tämä teema on ollut esillä useamman kerran ja omakohtaisiakin kokemuksia näistä sisar hento valkoisista on, negatiivisia pääsääntöisesti, melkein olen jo alkanut itkemään, kun asiallinen, osaava ja empaattisen hoitajan kohtaa. Syököhän ne kaktuspiikkejä aamupuuron joukossa ?
Ensimmäinen hoitaja oli ajatellut väärin.
TK:n palvelusetelit ovat yleislääkärille (jos siis korvaa sen, että tk-lääkärille ei saa aikaa), eivätkä yleensä sisällä erikoistutkimuksia. Yleislääkärikin osaa tehdä gynekologisen statuksen ja sitten tarvittaessa lähettää gynekologille.
Jossain tk:ssa saa palvelusetelin myös erikoislääkärille, mutta tietääkseni tässäkin tk-lääkärin on tutkittava/arvioitava tilanne ensin itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän terkkarissa ei ole ultraääntä. Joku gyne käy joskus, mutta mitä hyötyä, kun ei voi tutkia. Täytyy lähteä sisätautien tai naistentautien päivystykseen lähetteellä, jos tulee jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap käyttäytyi onneksi kuin pieni enkeli!
Olin koko puhelun ajan asiallinen, mutta en vain jaksa tätä.
Minkä takia kirjoitat noin huonosti?
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen hoitaja oli ajatellut väärin.
TK:n palvelusetelit ovat yleislääkärille (jos siis korvaa sen, että tk-lääkärille ei saa aikaa), eivätkä yleensä sisällä erikoistutkimuksia. Yleislääkärikin osaa tehdä gynekologisen statuksen ja sitten tarvittaessa lähettää gynekologille.
Jossain tk:ssa saa palvelusetelin myös erikoislääkärille, mutta tietääkseni tässäkin tk-lääkärin on tutkittava/arvioitava tilanne ensin itse.
Ok, no minulla on ollut jo 2 viikkoa alamaha kipua. 2 viime yönä kipu on herättänyt minut yöllä. Luuletko että odotan johonkin ensi viikolle että palveluseteli ehkä tulee ja saan viikon päähän ajan???