Kerrostalon ovikoodin jakamisen kieltäminen järjestyssäännöissä
Muutin juuri uuteen asuntoon vuokralle ja kuulemma taloyhtiön järjestyssäännöissä kielletään ovikoodin jakaminen ulkopuolisille.
Miten ihmeessä tavarantoimittajat ja ruokalähetit pääsevät tuomaan tilaukseni, jos en laita tilauksen yhteyteen ovikoodia? Olen tilannut KOTIINkuljetuksen, en rapunovelle-kuljetusta. Tulen aivan varmasti jakamaan ovikoodin jokaiselle ja mikäli tästä joku kerrostalokyttääjä ahdistuu ja tekee valituksen, kerron että he ovat lyhytaikaisia vieraitani ja tarvitsevat ovikoodin liikkumiseen.
Sairaita sääntöjä näillä kerrostalopoliiseilla kyllä, onneksi tiedän oikeuteni ja ovikoodin jakaminen ei ole vuokrasopimuksen purkamisen peruste.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovikoodi voidaan vaihtaa eikä uutta kerrota sulle. Näin on tapahtunut ihan oikesssa elämässä.
Taloyhtiössä ei ilmeisesti välitetä sitten laista. Sellaista sattuu yllättävän usein. Kielletään asioita, joita taloyhtiöllä ei ole oileutta kieltää.
Onhan sulla avaimet mitä sinä koodilla teet🤪 olet epäkelpo ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovikoodi voidaan vaihtaa eikä uutta kerrota sulle. Näin on tapahtunut ihan oikesssa elämässä.
Taloyhtiössä ei ilmeisesti välitetä sitten laista. Sellaista sattuu yllättävän usein. Kielletään asioita, joita taloyhtiöllä ei ole oileutta kieltää.
Onhan sulla avaimet mitä sinä koodilla teet🤪 olet epäkelpo ihminen.
Taloyhtiöillä on kaikenlaisia laittomia kieltoja yleisesti. Esim. pesukoneen käyttöä öisin ei voi oikeasti kieltää. Silti todella yleinen sääntö taloyhtiöissä.
Sulla on joku huu me kätkö siellä?
Vierailija kirjoitti:
Ovikoosin jakaminen mahdollistaa rosvojen ja raiskaajien pääsemisen taloon sekä nistien majoittumisen porraskäytävässä. Pitää olla päästään vialla jos antaa koodin muille.
Höpöhöpöä. Ihan tottakai työtä tekeville annetaan koodi kuten lähteille ja wolttikuskeille. Oon antanut koodin Woltille, pakettifirmoille, Postille. Ihan asiallisesti hoitaneet hommansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne säännöt on tehty myös sinua varten ja sinun ja omaisuutesi suojelemiseksi. Oletko kysynyt, minkä vuoksi tuo sääntö on otettu käyttöön?
Supo köy varastamassa omaisuutesi omaan käyttöön. Tämä on sitä omaisuuden suojelemista?
Höpö höpö. Paikalliset kakarat pudottelemassa kikkareita postiluukusta saa ap:nkin ennen pitkää ymmärtämään olosuhteita.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on joku huu me kätkö siellä?
Täh?
Meillä alettiin kierrättämään yhden asiakkaan ovikoodia kun jakeli sitä kaikille.
Narkit täyttivät rapun. Sellainen yksinkertainen keva avaa oven jopa narkeille kun pyytävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovikoodi voidaan vaihtaa eikä uutta kerrota sulle. Näin on tapahtunut ihan oikesssa elämässä.
Taloyhtiössä ei ilmeisesti välitetä sitten laista. Sellaista sattuu yllättävän usein. Kielletään asioita, joita taloyhtiöllä ei ole oileutta kieltää.
Onhan sulla avaimet mitä sinä koodilla teet🤪 olet epäkelpo ihminen.
Taloyhtiöillä on kaikenlaisia laittomia kieltoja yleisesti. Esim. pesukoneen käyttöä öisin ei voi oikeasti kieltää. Silti todella yleinen sääntö taloyhtiöissä.
Talon asukkaana sitoudut noudattamaan järjestyssääntöjä, joiden mukaa tarpeettoman melun aiheuttaminen on kiellettyä yöaikaan. Pesukone pitää aina ääntä lingotessaan, vaikka se muuten hiljainen olisikin.
Meillä on ovipuhelin ruokalähettejä ym. satunnaisia varten. Luulin, että kaikissa kerrostaloissa on.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pätevä sääntö, koska ei perustu lakiin. Tottakai voi läheteille ja Postinjakajalle antaa koodin. Itsekin olen antanut eikä.kukaan ole tullut sanomaan mitään.
Periaatteessa tieto koodista voi levitä ulkopuolisille. Rappuun pääsee silloin muutkin kuin asukkaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pätevä sääntö, koska ei perustu lakiin. Tottakai voi läheteille ja Postinjakajalle antaa koodin. Itsekin olen antanut eikä.kukaan ole tullut sanomaan mitään.
Periaatteessa tieto koodista voi levitä ulkopuolisille. Rappuun pääsee silloin muutkin kuin asukkaat.
Sen vuoksi koodi vaihdetaan säännöllisesti. Ei ongelmaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovikoosin jakaminen mahdollistaa rosvojen ja raiskaajien pääsemisen taloon sekä nistien majoittumisen porraskäytävässä. Pitää olla päästään vialla jos antaa koodin muille.
Höpöhöpöä. Ihan tottakai työtä tekeville annetaan koodi kuten lähteille ja wolttikuskeille. Oon antanut koodin Woltille, pakettifirmoille, Postille. Ihan asiallisesti hoitaneet hommansa.
Ja nämä wolttilaiset yms jakaa ne eteenpäin. Ei kannata ihmetellä, jos joksus talvella törmäät lämmittelemään tulleen nis,tiin rapussa.
Meillä ei ole ongelmia. Ovikoodia ei ole kerrottu asukkaille.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole ongelmia. Ovikoodia ei ole kerrottu asukkaille.
Meillä on kerrottu vain osakkaille, vuokralaiset kulkevat avaimilla.
Vierailija kirjoitti:
Ovikoosin jakaminen mahdollistaa rosvojen ja raiskaajien pääsemisen taloon sekä nistien majoittumisen porraskäytävässä. Pitää olla päästään vialla jos antaa koodin muille.
Mitäs asut nistialueella :D ettet vain olisi itsekkin?
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ovipuhelin ruokalähettejä ym. satunnaisia varten. Luulin, että kaikissa kerrostaloissa on.
Oletko oikeasti noin tyhmä?
Vierailija kirjoitti:
Meidän talossa on jopa putka jonne pihapoliisit raahaavat rikkeeidentekijät.
Liekö ihan laillista??
Sinne ne joutavatkin kriminaalit.
Kaikki ihmisethän ovat nuoria, terveitä ja liikuntavammattomia.