Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suviseurat esitetään mediassa negatiivisena tapatumana mutta pride positiivisessa

Vierailija
27.06.2026 |

Suviseurat on ahdasmielinen ja suvaitsematon, kuvatkin sieltä on harmaita. Pride taas on värikäs, iloinen ja suvaiseva

Näin meihin vaikutetaan

Kommentit (147)

Vierailija
101/147 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun suviseuroista kirjoitetaan, lehdestä löytyy myös juttu ex-suviseuralaisesta, joka kertoo miten hirveän kurjaa elämä oli. Kun kirjoitetaan Pridestä, ei löydy vastaavaa juttua esim. detransitioituneesta tyypistä.

 

Mun puolesta molemmat porukat saavat juhlia ihan vapaasti, mutta median hyvin yksiääninen vaikuttaminen on ilmiönä erittäin kiinnostava. Pistää miettimään, mitä kaikkia muita asioita meille kerrotaan vastaavan suodattimen läpi.

Aika monta aihetta tulee mieleen ihan heti joita on suodatettu/ suodatetaan.

Siksi syntyi riippumaton journalismi aikoinaan. 

Vierailija
102/147 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suviseuroissa on aivopestyjä lapsia, jotka ovat kasvaneet nuoriksi aikuisiksi.

Peloteltu lapsesta saakka kadotukseen joutumisella, itsen ja muiden. Ihan kamalaa. 

Synnit saa anteeksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/147 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun suviseuroista kirjoitetaan, lehdestä löytyy myös juttu ex-suviseuralaisesta, joka kertoo miten hirveän kurjaa elämä oli. Kun kirjoitetaan Pridestä, ei löydy vastaavaa juttua esim. detransitioituneesta tyypistä.

 

Mun puolesta molemmat porukat saavat juhlia ihan vapaasti, mutta median hyvin yksiääninen vaikuttaminen on ilmiönä erittäin kiinnostava. Pistää miettimään, mitä kaikkia muita asioita meille kerrotaan vastaavan suodattimen läpi.

Aika monta aihetta tulee mieleen ihan heti joita on suodatettu/ suodatetaan.

Siksi syntyi riippumaton journalismi aikoinaan. 

Missä näet nykyisin riippumatonta journalismia? Suomessa? 

Vierailija
104/147 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä median menoon,sieltä pitää osata poimia totuus.

Vierailija
105/147 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites noi sukupuolitaudit uskovaisten piireissä? Ei kai lahkolaisuus suojaa hiviltä, kupalta, tippurilta?

Kyllä korkea sukupuolimoraali suojaa. Kun mennään parikymppisenä, mahdollisesti jopa neitsyenä naimisiin ja pysytään yhdessä koko lopun elämän, niin ei kuppa pääse runtelemaan, eikä tarvitse tehdä aborttimurhia kun ehkäisy pettää. 

Vierailija
106/147 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
107/147 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä muka on negatiivinen juttu Suviksista?  Taas tuota uhriutumista ilman syytä. 

Ylessäkin tänään positiivinen juttu vlnuoresta. 

Minusta asia on ihan päinvastoin. Vuosia olen kaivannut suviksista kriittistä journalismia päänsilitysjuttujen sijasta: noin paljon ihmisiä, ooh, miljoona litraa lihakeittoa ah, ziljoona jätskituuttia, voih. Vain määrien ihastelua. Ei yhtään kriittistä artikkelia liikkeen opista, ehkäisykiellosta, naisten asemasta, liikkeen hyväveli- verkostosta, tapakieltojen älyttömyydestä. Aiheita piisaisi. 

Älä hulluja puhu.

Et voi arvostella uskontoon liityviä asioita. Siitä voi joutua käräjille.

Pikemminkin käräjille joutuu, jos tunnustaa,  ääneen sanoo, ja pitää kiinni uskostaan. 

Vierailija
108/147 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suviseuroissa on aivopestyjä lapsia, jotka ovat kasvaneet nuoriksi aikuisiksi.

Peloteltu lapsesta saakka kadotukseen joutumisella, itsen ja muiden. Ihan kamalaa. 

Synnit saa anteeksi. 

Mitä " syntejä" joku alle kouluikäinen on tehnyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
109/147 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suviseuroissa on aivopestyjä lapsia, jotka ovat kasvaneet nuoriksi aikuisiksi.

Peloteltu lapsesta saakka kadotukseen joutumisella, itsen ja muiden. Ihan kamalaa. 

Ei uskovien kadotukseen joutumista tarvitse pelätä, toisin kuin ateistien.

Vierailija
110/147 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän niitä voi verrata mitenkään.

Suviseuroissa rakennetaan kokonainen kaupunki ja sen infra, ja siellä asuu lähes 100 000 ihmistä sen 5 vrk.

Pride kestää muutaman tunnin ja muutaman kilometrin (?).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
111/147 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suviseuroissa on aivopestyjä lapsia, jotka ovat kasvaneet nuoriksi aikuisiksi.

Peloteltu lapsesta saakka kadotukseen joutumisella, itsen ja muiden. Ihan kamalaa. 

Synnit saa anteeksi. 

Mitä " syntejä" joku alle kouluikäinen on tehnyt?

Ihminen on jo syntyessään täysin perisynnin turmelema. Tullen elämään elämänsä syntiä tehden.

Vierailija
112/147 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän niitä voi verrata mitenkään.

Suviseuroissa rakennetaan kokonainen kaupunki ja sen infra, ja siellä asuu lähes 100 000 ihmistä sen 5 vrk.

Pride kestää muutaman tunnin ja muutaman kilometrin (?).

Pride kuukausi on  yrityksissä kuukauden. Kävin laboratoriossa, sielläkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
113/147 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suviseuroissa on aivopestyjä lapsia, jotka ovat kasvaneet nuoriksi aikuisiksi.

Peloteltu lapsesta saakka kadotukseen joutumisella, itsen ja muiden. Ihan kamalaa. 

Synnit saa anteeksi. 

Mitä " syntejä" joku alle kouluikäinen on tehnyt?

Ihminen on jo syntyessään täysin perisynnin turmelema. Tullen elämään elämänsä syntiä tehden.

Just tuommoista syötetään ihan taaperosta alkaen ja helvettiin joutuu, jollei...

 

Henkistä väkivaltaa.

Vierailija
114/147 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimittajat itse ovat pääosin uusmarxilaisia, joten mikäpä ihme se on, että omat pridetyypit näytetään hyvässä valossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
115/147 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun suviseuroista kirjoitetaan, lehdestä löytyy myös juttu ex-suviseuralaisesta, joka kertoo miten hirveän kurjaa elämä oli. Kun kirjoitetaan Pridestä, ei löydy vastaavaa juttua esim. detransitioituneesta tyypistä.

 

Mun puolesta molemmat porukat saavat juhlia ihan vapaasti, mutta median hyvin yksiääninen vaikuttaminen on ilmiönä erittäin kiinnostava. Pistää miettimään, mitä kaikkia muita asioita meille kerrotaan vastaavan suodattimen läpi.

Aika monta aihetta tulee mieleen ihan heti joita on suodatettu/ suodatetaan.

Siksi syntyi riippumaton journalismi aikoinaan. 

Missä näet nykyisin riippumatonta journalismia? Suomessa? 

Etsivä löytää. Tosin riippumaton journalismi on demonisoitu laajempilevikkeisten toimesta.

Vierailija
116/147 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suviseurat pilaa sen maaperän, jossa se järjestetään. Siksi ne pidetäänkin asfaltoidulla Kauhavan lentokentällä jatkossa. Meni pellot pilalle esim. Äänekosken Konginkankaalla.

Vierailija
117/147 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, toisen perustana on taikauskoon pohjautuva ahdasmielisyys ja toisen perustana ihmisten välinen yhdenvertaisuus. Hankala noita on muuten esittää, ellei valehdella halua. 

Vierailija
118/147 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suviseuroissa on aivopestyjä lapsia, jotka ovat kasvaneet nuoriksi aikuisiksi.

Peloteltu lapsesta saakka kadotukseen joutumisella, itsen ja muiden. Ihan kamalaa. 

Synnit saa anteeksi. 

Mitä " syntejä" joku alle kouluikäinen on tehnyt?

Ihminen on jo syntyessään täysin perisynnin turmelema. Tullen elämään elämänsä syntiä tehden.

Tai näin leipäpappi kertoo, jotta saataisiin lapsikaste myytyä ja verotulot varmistettua.. 

Todellisuudessahan lapsi ei edes erota oikeaa ja väärää joten ei voi vääryyttä tehdäkään. Aikoinaan kirkkoon otettiin vain uudestisyntyneet, eli uskoon tulleet ja parannuksen tehneet.

Jos se olisi totta että kasteessa lapsi saa uskon lahjaksi, niin koko kansa olisi uskovaisia, koska vielä joku aika sitten kirkon jäsenyys olis >90 % kansasta. Eli täyttä tuubaa että lapsi muuttuisi uskovaiseksi kastelemalla vauvan päätä vedellä. Eikä ole mitään riparia sitten koko Raamatussa, joten peppu edellä puuhun mennään siinäkin. Että ensin kastetaan ja sitten 15 vuotta myöhemmin yritetään vakuuttaa nuorta uskovaiseksi... Aivan väärin päin ja vastoin Raamatun sanaa. Ensin uudestisyntymä ja parannus, sitten kaste, ja vain sellaiselle joka sitä itse pyytää ja tietää mihin on ryhtymässä. 

Vierailija
119/147 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suviseuroissa on aivopestyjä lapsia, jotka ovat kasvaneet nuoriksi aikuisiksi.

Peloteltu lapsesta saakka kadotukseen joutumisella, itsen ja muiden. Ihan kamalaa. 

Synnit saa anteeksi. 

Mitä " syntejä" joku alle kouluikäinen on tehnyt?

Ihminen on jo syntyessään täysin perisynnin turmelema. Tullen elämään elämänsä syntiä tehden.

Just tuommoista syötetään ihan taaperosta alkaen ja helvettiin joutuu, jollei...

 

Henkistä väkivaltaa.

Plääh. En muista helvettiä lapsuudestani vaikka seuroissa kävin. 

Perus kristinuskon eetosta että kohti taivasta matkalla ja koetetaan elää mahdollisimman nuhteettomasti. Eikai siinä ollut mitään pelättävää

Vierailija
120/147 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suviseurat pilaa sen maaperän, jossa se järjestetään. Siksi ne pidetäänkin asfaltoidulla Kauhavan lentokentällä jatkossa. Meni pellot pilalle esim. Äänekosken Konginkankaalla.

Milla tavalla? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä