Suviseurat esitetään mediassa negatiivisena tapatumana mutta pride positiivisessa
Suviseurat on ahdasmielinen ja suvaitsematon, kuvatkin sieltä on harmaita. Pride taas on värikäs, iloinen ja suvaiseva
Näin meihin vaikutetaan
Kommentit (192)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suviseuroissa on aivopestyjä lapsia, jotka ovat kasvaneet nuoriksi aikuisiksi.
Peloteltu lapsesta saakka kadotukseen joutumisella, itsen ja muiden. Ihan kamalaa.
Synnit saa anteeksi.
Mitä " syntejä" joku alle kouluikäinen on tehnyt?
Ihminen on jo syntyessään täysin perisynnin turmelema. Tullen elämään elämänsä syntiä tehden.
Tai näin leipäpappi kertoo, jotta saataisiin lapsikaste myytyä ja verotulot varmistettua..
Todellisuudessahan lapsi ei edes erota oikeaa ja väärää joten ei voi vääryyttä tehdäkään. Aikoinaan kirkkoon otettiin vain uudestisyntyneet, eli uskoon tulleet ja parannuksen tehneet.
Jos se olisi totta että kasteessa lapsi saa uskon lahjaksi, niin koko kansa olisi uskovaisia, koska vielä joku aika sitten kirkon jäsenyys olis >90 % kansasta. Eli täyttä tuubaa että lapsi muuttuisi uskovaiseksi kastelemalla vauvan päätä vedellä. Eikä ole mitään riparia sitten koko Raamatussa, joten peppu edellä puuhun mennään siinäkin. Että ensin kastetaan ja sitten 15 vuotta myöhemmin yritetään vakuuttaa nuorta uskovaiseksi... Aivan väärin päin ja vastoin Raamatun sanaa. Ensin uudestisyntymä ja parannus, sitten kaste, ja vain sellaiselle joka sitä itse pyytää ja tietää mihin on ryhtymässä.
Minä tulin uskoon kuusivuotiaana. Luin Uutta Testamenttia ja pyysin Jeesusta elämääni.
Tämähän kertoo vain kuinka toimittajien enemmistö on selkeästi epänormaaleja.
No onhan noi lestadiolaiset huvittavia. Jääneet jonnekin 1600-luvulle. Tylyn oloista, tekopyhää porukkaa. Ja minkä roskavyöryn jättävät aina jälkeensä. 🤮
Suviseurat on aika paljon parempaa touhua kun tämä priden sekoilu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suviseuroissa on aivopestyjä lapsia, jotka ovat kasvaneet nuoriksi aikuisiksi.
Peloteltu lapsesta saakka kadotukseen joutumisella, itsen ja muiden. Ihan kamalaa.
Synnit saa anteeksi.
Mitä " syntejä" joku alle kouluikäinen on tehnyt?
Ihminen on jo syntyessään täysin perisynnin turmelema. Tullen elämään elämänsä syntiä tehden.
Just tuommoista syötetään ihan taaperosta alkaen ja helvettiin joutuu, jollei...
Henkistä väkivaltaa.
Helvettiin joutuu jokainen, jonka syntejä ei ole sovitettu. Se on Raamatun sanoma. Mihin itse pääset?
Jokaisen jokaikinen synti on sovitettu, täydellisesti. Taivaaseen pääsee vain hän, joka tuon ottaa omakseen, tunnustaa Jeesuksen vapahtajakseen. Kukaan ei pysty Jumalan edessä itse syntejään sovittamaan. Vain yksin Jeesus, meidän puolestamme, jokaisen.
Rakkaus kruunaa juhlan kuin juhlan. :)
Suviseuroilta ei sitä löydy.
Vierailija kirjoitti:
No onhan noi lestadiolaiset huvittavia. Jääneet jonnekin 1600-luvulle. Tylyn oloista, tekopyhää porukkaa. Ja minkä roskavyöryn jättävät aina jälkeensä. 🤮
Monen "tylyys" on ihan sitä, että niputetaan, arvostellaan, naureskellaan, kauhistellaan ja uskotaan perättömiä juttuja ja sitten yleistetään eikä oteta selvää itse. Kuka sellaista jaksaa? Parepi pitää hajurakoa että saa elää rauhassa. Ikinä tiedä, töissäkin joku alkaa solvaamaan yhteisöäni tietämättä edes, että huoneessa on useampi lestadiolainen.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän kertoo vain kuinka toimittajien enemmistö on selkeästi epänormaaleja.
Uskovaisen 'rakastavaa' kommentointia. 🥱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suviseurat pilaa sen maaperän, jossa se järjestetään. Siksi ne pidetäänkin asfaltoidulla Kauhavan lentokentällä jatkossa. Meni pellot pilalle esim. Äänekosken Konginkankaalla.
Vaunuja piti vetää ylös pellosta. Upposivat sateella.
Pilalle? Valmiiksi kynnetty
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suviseuroissa on aivopestyjä lapsia, jotka ovat kasvaneet nuoriksi aikuisiksi.
Peloteltu lapsesta saakka kadotukseen joutumisella, itsen ja muiden. Ihan kamalaa.
Synnit saa anteeksi.
Mitä " syntejä" joku alle kouluikäinen on tehnyt?
Ihminen on jo syntyessään täysin perisynnin turmelema. Tullen elämään elämänsä syntiä tehden.
Just tuommoista syötetään ihan taaperosta alkaen ja helvettiin joutuu, jollei...
Henkistä väkivaltaa.
Helvettiin joutuu jokainen, jonka syntejä ei ole sovitettu. Se on Raamatun sanoma. Mihin itse pääset?
Jokaisen jokaikinen synti on sovitettu, täydellisesti. Taivaaseen pääsee vain hän, joka tuon ottaa omakseen, tunnustaa Jeesuksen vapahtajakseen. Kukaan ei pysty Jumalan edessä itse syntejään sovittamaan. Vain yksin Jeesus, meidän puolestamme, jokaisen.
Eikös tuossa niin sanottu 🤔
Suviseura voi myös käyttää niitä sateenkaarivärejä, niin kuvat eivät ole niin harmaita!
Vierailija kirjoitti:
No, toisen perustana on taikauskoon pohjautuva ahdasmielisyys ja toisen perustana ihmisten välinen yhdenvertaisuus. Hankala noita on muuten esittää, ellei valehdella halua.
Se "yhdenvertaisuus" koskee vain niitä, jotka joilla on oikea liturgia ja oikeat mielipiteet, esim. että alaikäisille lapsille pitää tarjota transhoitoja heidän kokemustaan kyseenalaistamatta. Yhtään kyselevät ja epäilevät heitetään pihalle. Pride on kultti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritin löytää Uuden-Suomen sivuilta positiivista juttua Pridesta. En löytänyt. Miksi?
Se on laitaoikeiston lehti
Miksi laitaoikeistolle ei kelpaa yhdenvertaisuus?
Kierrän lestadiolaiset kaukaa. Ei ole heistä yhtäkään positiivista kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, toisen perustana on taikauskoon pohjautuva ahdasmielisyys ja toisen perustana ihmisten välinen yhdenvertaisuus. Hankala noita on muuten esittää, ellei valehdella halua.
Se "yhdenvertaisuus" koskee vain niitä, jotka joilla on oikea liturgia ja oikeat mielipiteet, esim. että alaikäisille lapsille pitää tarjota transhoitoja heidän kokemustaan kyseenalaistamatta. Yhtään kyselevät ja epäilevät heitetään pihalle. Pride on kultti.
lestadiolaisilla tapahtuu aivan sama, kaikkien pitää olla samaa mieltä eikä naiset saa tehdä sitä eikä tätä mutta kun on lapsesta asti aivopesty niin eivät paremmasta tiedä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suviseuroissa on aivopestyjä lapsia, jotka ovat kasvaneet nuoriksi aikuisiksi.
Peloteltu lapsesta saakka kadotukseen joutumisella, itsen ja muiden. Ihan kamalaa.
Synnit saa anteeksi.
Mitä " syntejä" joku alle kouluikäinen on tehnyt?
Ihminen on jo syntyessään täysin perisynnin turmelema. Tullen elämään elämänsä syntiä tehden.
Tai näin leipäpappi kertoo, jotta saataisiin lapsikaste myytyä ja verotulot varmistettua..
Todellisuudessahan lapsi ei edes erota oikeaa ja väärää joten ei voi vääryyttä tehdäkään. Aikoinaan kirkkoon otettiin vain uudestisyntyneet, eli uskoon tulleet ja parannuksen tehneet.
Jos se olisi totta että kasteessa lapsi saa uskon lahjaksi, niin koko kansa olisi uskovaisia, koska vielä joku aika sitten kirkon jäsenyys olis >90 % kansasta. Eli täyttä tuubaa että lapsi muuttuisi uskovaiseksi kastelemalla vauvan päätä vedellä. Eikä ole mitään riparia sitten koko Raamatussa, joten peppu edellä puuhun mennään siinäkin. Että ensin kastetaan ja sitten 15 vuotta myöhemmin yritetään vakuuttaa nuorta uskovaiseksi... Aivan väärin päin ja vastoin Raamatun sanaa. Ensin uudestisyntymä ja parannus, sitten kaste, ja vain sellaiselle joka sitä itse pyytää ja tietää mihin on ryhtymässä.
Minä tulin uskoon kuusivuotiaana. Luin Uutta Testamenttia ja pyysin Jeesusta elämääni.
No tuliko Jeesus elämääsi vai ainoastaan eno saunapäivinä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suviseuroissa käytetään vähemmän alkoholia, kokaiinia, peukkua ja amfetamiinia kuin pridessä.
Seurataanpa viikonlopun jätevesitutkimuksia Helsingissä ja Kauhavalla
Kannabiksen pössyttely lienee samaa luokkaa. Tupakka (+ mausteet) eivät ole kiellettyjä lestadiolaispiireissä
Tämä on outo piirre heissä. Tupakoidaan jokapaikassa.
Suviksilla saa polttaa vain tupakkapaikoilla.
Outoa, että tupakanpoltto ei ole syntiä, mutta esim. korvakorut on. Tupakoiko muuten myös vl naiset vai onko se syntiä?
Vierailija kirjoitti:
Kun suviseuroista kirjoitetaan, lehdestä löytyy myös juttu ex-suviseuralaisesta, joka kertoo miten hirveän kurjaa elämä oli. Kun kirjoitetaan Pridestä, ei löydy vastaavaa juttua esim. detransitioituneesta tyypistä.
Mun puolesta molemmat porukat saavat juhlia ihan vapaasti, mutta median hyvin yksiääninen vaikuttaminen on ilmiönä erittäin kiinnostava. Pistää miettimään, mitä kaikkia muita asioita meille kerrotaan vastaavan suodattimen läpi.
Mä olen kyllä lukenut molemmista sekä positiivista että negatiivista. Joten taitaa olla lukijasta kiinni mitä lukee ja haluaa nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suviseuroissa on aivopestyjä lapsia, jotka ovat kasvaneet nuoriksi aikuisiksi.
Peloteltu lapsesta saakka kadotukseen joutumisella, itsen ja muiden. Ihan kamalaa.
Synnit saa anteeksi.
Mitä " syntejä" joku alle kouluikäinen on tehnyt?
Ihminen on jo syntyessään täysin perisynnin turmelema. Tullen elämään elämänsä syntiä tehden.
Just tuommoista syötetään ihan taaperosta alkaen ja helvettiin joutuu, jollei...
Henkistä väkivaltaa.
Helvettiin joutuu jokainen, jonka syntejä ei ole sovitettu. Se on Raamatun sanoma. Mihin itse pääset?
Jokaisen jokaikinen synti on sovitettu, täydellisesti. Taivaaseen pääsee vain hän, joka tuon ottaa omakseen, tunnustaa Jeesuksen vapahtajakseen. Kukaan ei pysty Jumalan edessä itse syntejään sovittamaan. Vain yksin Jeesus, meidän puolestamme, jokaisen.
Eikös tuossa niin sanottu 🤔
" Helvettiin joutuu jokainen, jonka syntejä ei ole sovitettu. Se on Raamatun sanoma. Mihin itse pääset? "
Ei Raamatussa sanota noin, eikä ole kyse siitä, että Jeesus olisi jättänyt joitain syntejä sovittamatta. Kaikki meni siinä ristillä yksillä kärsimyksillä. Kadotus odottaa niitä, jotka eivät tuohon usko. Ihminen voi ottaa armon vastaan tai olla ottamatta. Jatkot sitten sen mukaan.
Vaunuja piti vetää ylös pellosta. Upposivat sateella.