Suviseurat esitetään mediassa negatiivisena tapatumana mutta pride positiivisessa
Suviseurat on ahdasmielinen ja suvaitsematon, kuvatkin sieltä on harmaita. Pride taas on värikäs, iloinen ja suvaiseva
Näin meihin vaikutetaan
Kommentit (147)
Tuttu pyysi käymään suviseuroilla, kun oli lähellä, menin ja siellä oli iloisia ihmisiä rennoissa kesätunnelmissa, ruoka todella hyvää. Lapsetkin osallistuivat esim roskien keruuseen jne saivat jäätelöä palkaksi, nuoret oli jäätelön myynnissä. Ei ollut tuollaista melua ja itsensä paljastelua kuin pridessä, rauhallista siis ei tuollaista kaaosmaista tunnelmaa, mitä tuosta sairaiden ihmisten kulkueesta tulee mieleen
Lestadiolaisuuden, eksklusiivinen seurakuntaoppi, jonka mukaan pelastus ja taivaan porttien avaimet kuuluvat yksinoikeudella vain heidän omalle yhteisölleen, edustaa äärimmäistä hengellistä kapea-alaisuutta ja jyrkkää suvaitsemattomuutta, joka mitätöi miljoonien muiden kristittyjen vilpittömän uskon. Tämä oppi sotii perustavanlaatuisesti kristinuskon yleismaailmallista armokäsitystä vastaan omimalla Jumalan toiminnan vain yhden kulttuurisesti rajoittuneen ryhmän omaisuudeksi, mikä asettaa liikkeen organisaation itse Kristuksen pelastustyön yläpuolelle. Teologisen ylimielisyyden lisäksi tämä näkemys toimii sisäänpäin kääntyneenä kontrollimekanismina, joka käyttää kadotuksella pelottelua ja yhteisöllistä painetta jäsentensä alistamiseen, estää kriittisen ajattelun ja synnyttää vakavaa hengellistä väkivaltaa tekemällä ryhmästä eroamisesta henkisen katastrofin. Eristäytymällä tietoisesti muusta yhteiskunnasta ja leimaamalla ulkopuolisen maailman turmeltuneeksi liike rakentaa keinotekoisia muureja ihmisten välille, kieltäytyy aidosta ekumeenisesta vuoropuhelusta ja asettuu jyrkkään ristiriitaan nyky-yhteiskunnan tasa-arvo-, ihmisoikeus- ja vapauskäsitysten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun suviseuroista kirjoitetaan, lehdestä löytyy myös juttu ex-suviseuralaisesta, joka kertoo miten hirveän kurjaa elämä oli. Kun kirjoitetaan Pridestä, ei löydy vastaavaa juttua esim. detransitioituneesta tyypistä.
Mun puolesta molemmat porukat saavat juhlia ihan vapaasti, mutta median hyvin yksiääninen vaikuttaminen on ilmiönä erittäin kiinnostava. Pistää miettimään, mitä kaikkia muita asioita meille kerrotaan vastaavan suodattimen läpi.
Ukraina case... ja paljon muuta
Venäläiset on siis homoja. Mielenkiintoista.
Suviseuroissa on aivopestyjä lapsia, jotka ovat kasvaneet nuoriksi aikuisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Tuttu pyysi käymään suviseuroilla, kun oli lähellä, menin ja siellä oli iloisia ihmisiä rennoissa kesätunnelmissa, ruoka todella hyvää. Lapsetkin osallistuivat esim roskien keruuseen jne saivat jäätelöä palkaksi, nuoret oli jäätelön myynnissä. Ei ollut tuollaista melua ja itsensä paljastelua kuin pridessä, rauhallista siis ei tuollaista kaaosmaista tunnelmaa, mitä tuosta sairaiden ihmisten kulkueesta tulee mieleen
Itse olet sairas mutta ei se ole sinun syysi. Jokainen on geeniensä ja ympäristönsä tulos.
Haastattelevat aina häiriköitä,kuten nämäkin tarratoimikunnan pellet.Saatii prideä meille hetoroille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasemmiston agenda pannaan siis käytäntöön
Miten vasemmisto liittyy kumpaankaan?
Pride on täysin politisoitunut vasemmiston käsissä.
Pride täysin politisoitunut vasemmiston käsissä? Ymmärsitkö itsekään mitä tarkoitit?
Olen eri, mutta jos et ole huomannut politisoitumista, niin sitten et ole. Olkoon sitten niin.
Tässä sekoittuu liberaali - konservatiiviakseli oikeisto -vasemmistoon.
Tänä päivänä "oikeisto" eli persut huuta kovasti kristilliskonservatiivisia oppeja magamalliin. Siihen toki kuuluu kaiken sateenkaariajattelun vastustaminen. Ja tiedevastaisuus, demokratiavastaisuus, naisvastausuus, razzeilu. Mutta tämä ei tietenkään ole ainoa "oikeisto" vaan lähinnä ääriainesta.
Pridea kannattaa Suomessa muut paitsi kd ja persut. Kyse ei ole mistään oikeisto -vasemmistoakselista.
Vierailija kirjoitti:
Haastattelevat aina häiriköitä,kuten nämäkin tarratoimikunnan pellet.Saatii prideä meille hetoroille.
Sulla on jo lauantaipullo korkattu.
Vierailija kirjoitti:
Lestadiolaisuuden, eksklusiivinen seurakuntaoppi, jonka mukaan pelastus ja taivaan porttien avaimet kuuluvat yksinoikeudella vain heidän omalle yhteisölleen, edustaa äärimmäistä hengellistä kapea-alaisuutta ja jyrkkää suvaitsemattomuutta, joka mitätöi miljoonien muiden kristittyjen vilpittömän uskon. Tämä oppi sotii perustavanlaatuisesti kristinuskon yleismaailmallista armokäsitystä vastaan omimalla Jumalan toiminnan vain yhden kulttuurisesti rajoittuneen ryhmän omaisuudeksi, mikä asettaa liikkeen organisaation itse Kristuksen pelastustyön yläpuolelle. Teologisen ylimielisyyden lisäksi tämä näkemys toimii sisäänpäin kääntyneenä kontrollimekanismina, joka käyttää kadotuksella pelottelua ja yhteisöllistä painetta jäsentensä alistamiseen, estää kriittisen ajattelun ja synnyttää vakavaa hengellistä väkivaltaa tekemällä ryhmästä eroamisesta henkisen katastrofin. Eristäytymällä tietoisesti muusta yhteiskunnasta ja leimaamalla ulkopuolisen maailman turmeltuneeksi liike rakentaa keinotekoisia muureja ihmisten välille, kieltäytyy aidosta ekumeenisesta vuoropuhelusta ja asettuu jyrkkään ristiriitaan nyky-yhteiskunnan tasa-arvo-, ihmisoikeus- ja vapauskäsitysten kanssa.
Kiitos! Tätä myös valtamediaan.
Vierailija kirjoitti:
Haastattelevat aina häiriköitä,kuten nämäkin tarratoimikunnan pellet.Saatii prideä meille hetoroille.
Katso vaikka ylen sivu.
Vierailija kirjoitti:
Suviksessa pitää sallia lasten hyväksikäyttö.
Ei puhuta Sillanpäästä
Vierailija kirjoitti:
Suviseuroissa käytetään vähemmän alkoholia, kokaiinia, peukkua ja amfetamiinia kuin pridessä.
Seurataanpa viikonlopun jätevesitutkimuksia Helsingissä ja Kauhavalla
Kannabiksen pössyttely lienee samaa luokkaa. Tupakka (+ mausteet) eivät ole kiellettyjä lestadiolaispiireissä
Vierailija kirjoitti:
Suviseuroissa on aivopestyjä lapsia, jotka ovat kasvaneet nuoriksi aikuisiksi.
Peloteltu lapsesta saakka kadotukseen joutumisella, itsen ja muiden. Ihan kamalaa.
Yritin löytää Uuden-Suomen sivuilta positiivista juttua Pridesta. En löytänyt. Miksi?
Uskovaiset on inhottavia siksi ne esitetään negatiivisessa valossa
Vierailija kirjoitti:
Yritin löytää Uuden-Suomen sivuilta positiivista juttua Pridesta. En löytänyt. Miksi?
Se on laitaoikeiston lehti
Vierailija kirjoitti:
Molemmat ovat äärimmäisiä ja haitallisia liikkeitä.
Ilman lestadiolaisia kantasuomalaisten lasten määrä olisi häkyttävän alhainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suviseuroissa käytetään vähemmän alkoholia, kokaiinia, peukkua ja amfetamiinia kuin pridessä.
Seurataanpa viikonlopun jätevesitutkimuksia Helsingissä ja Kauhavalla
Kannabiksen pössyttely lienee samaa luokkaa. Tupakka (+ mausteet) eivät ole kiellettyjä lestadiolaispiireissä
Tämä on outo piirre heissä. Tupakoidaan jokapaikassa.
Täytys olla iso mutaliete allas jossa nämä pridet ja suviseralaiset ottaisi alasti mittaa toisistaan.