Suviseurat esitetään mediassa negatiivisena tapatumana mutta pride positiivisessa
Suviseurat on ahdasmielinen ja suvaitsematon, kuvatkin sieltä on harmaita. Pride taas on värikäs, iloinen ja suvaiseva
Näin meihin vaikutetaan
Kommentit (192)
Vl-lestadiolaisena en ole vielä nähnyt ainuttakaan negatiivista juttua tämän vuoden Suviseuroista. On ollut positiivisia juttuja Suviseuroilla olevista nuorista ja muutoin neutraalia ja informatiivista uutisointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suviseuroissa on aivopestyjä lapsia, jotka ovat kasvaneet nuoriksi aikuisiksi.
Peloteltu lapsesta saakka kadotukseen joutumisella, itsen ja muiden. Ihan kamalaa.
Synnit saa anteeksi.
Mitä " syntejä" joku alle kouluikäinen on tehnyt?
Ihminen on jo syntyessään täysin perisynnin turmelema. Tullen elämään elämänsä syntiä tehden.
Just tuommoista syötetään ihan taaperosta alkaen ja helvettiin joutuu, jollei...
Henkistä väkivaltaa.
Helvettiin joutuu jokainen, jonka syntejä ei ole sovitettu. Se on Raamatun sanoma. Mihin itse pääset?
Jokaisen jokaikinen synti on sovitettu, täydellisesti. Taivaaseen pääsee vain hän, joka tuon ottaa omakseen, tunnustaa Jeesuksen vapahtajakseen. Kukaan ei pysty Jumalan edessä itse syntejään sovittamaan. Vain yksin Jeesus, meidän puolestamme, jokaisen.
Eikös tuossa niin sanottu 🤔
" Helvettiin joutuu jokainen, jonka syntejä ei ole sovitettu. Se on Raamatun sanoma. Mihin itse pääset? "
Ei Raamatussa sanota noin, eikä ole kyse siitä, että Jeesus olisi jättänyt joitain syntejä sovittamatta. Kaikki meni siinä ristillä yksillä kärsimyksillä. Kadotus odottaa niitä, jotka eivät tuohon usko. Ihminen voi ottaa armon vastaan tai olla ottamatta. Jatkot sitten sen mukaan.
Taidettiin kumminkin tarkoittaa sitä, että joka ei ota Vapahtajaa vastaan, niin hänen syntejäänkään ei armahdeta. Muutenhan Jumala tuomitsisi synnittömät ihmiset kadotukseen, mikä olisi ristiriitaista.
Eli ei voi hylätä Jeesusta, elää syntielämää ja sen jälkeen odottaa armoa viimeisellä tuomiolla.
Veronmaksajana olet osallistunut Pride-kuukauden ja Pride-marssin kustannuksiin sekä suoraan että epäsuorasti. Tukea on tullut valtion ja kuntien avustuksina, julkisten tilojen käytön kautta, poliisin ja muiden viranomaisten turvallisuus- ja liikennejärjestelyinä sekä julkisten organisaatioiden Pride-osallistumisen ja viestinnän kustannuksina.
Oletko tyytyväinen veroeurojesi käyttöön?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan noi lestadiolaiset huvittavia. Jääneet jonnekin 1600-luvulle. Tylyn oloista, tekopyhää porukkaa. Ja minkä roskavyöryn jättävät aina jälkeensä. 🤮
Monen "tylyys" on ihan sitä, että niputetaan, arvostellaan, naureskellaan, kauhistellaan ja uskotaan perättömiä juttuja ja sitten yleistetään eikä oteta selvää itse. Kuka sellaista jaksaa? Parepi pitää hajurakoa että saa elää rauhassa. Ikinä tiedä, töissäkin joku alkaa solvaamaan yhteisöäni tietämättä edes, että huoneessa on useampi lestadiolainen.
Töissä ei puhuta uskonnosta, seksuaalisuuntautumisesta eikä politiikasta. Siellä pitäisi puhua töistä. Näin ainakin meillä.
Monta kertaa silti olen istunut esim. kesä- tai keikkatyöpaikkojen kahvihuoneessa jopa itkua pidätellen, kun ympärillä on pilkattu lestadiolaisia. Pahemmalta se tuntuu silloin, kun työpaverit ovat jo vähän tutumpia ja olen pitänyt heitä mukavina ja fiksuina ihmisinä. Eivät kaikki hyväksy lestadiolaisten pilkkaamista, mutta silti sitä tapahtuu. Näitä tarinoita työpaikoilta on paljon.
Minä olen homoseksuaali. En osallistunut prideen koska kiire mutta jännä miten taphtuma kaihertaa joitakuita, varsinkin niitä joihin asia ei edes koske.
Minua ei häiritse suviseurat.
Elä ja anna elää vai miten se oli?
Onhan se outoa, että media suorastaan kehottaa häiritsemään Suviseuroja, mutta ehdottomasti kauhistelee niitä homoja jne., joiden mielestä Pride ei ole suvaitsevaisuuden juhla, vaan hyvin tiukkapipoisten poliittisen suuntauksen edustajien esiinmarssi.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se outoa, että media suorastaan kehottaa häiritsemään Suviseuroja, mutta ehdottomasti kauhistelee niitä homoja jne., joiden mielestä Pride ei ole suvaitsevaisuuden juhla, vaan hyvin tiukkapipoisten poliittisen suuntauksen edustajien esiinmarssi.
Näytä missä media kehottaa häiritsemään suviseuroja? Linkki?
Uskonnot ovat mielikuvitusolentoihin uskomista. Allah ym.
Pride on oikeiden olemassa olevien ihmisten.
Tuntemani uskovaiset ovat kieroimpia ja valehtelevaisempia ihmisiä mitä tiedän.
En tunne paljon homoja mutta mitä tunnen ne ovat rehellistä porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritin löytää Uuden-Suomen sivuilta positiivista juttua Pridesta. En löytänyt. Miksi?
Se on laitaoikeiston lehti
Miksi laitaoikeistolle ei kelpaa yhdenvertaisuus?
Eihän se kelpaa Pridellekaan. Syrjivät, sulkevat ulkopuolelle ja canceloivat erimieltä olevia.
Vierailija kirjoitti:
Rakkaus kruunaa juhlan kuin juhlan. :)
Suviseuroilta ei sitä löydy.
Melko aggressiivista väkeä Pridessä verrattuna Suviseuroihin.
Ruskean reiän ritarit ja rekkalesbot menee aina uskovaisten yli. Tämä on vihervasemmistolaisten arvomaailmaa.
Kaikki TV sarjat tehty niin että kristityt lavastetaan rikolliseksi .
Ja useimmin valkoiset ihmiset .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suviseuroissa on aivopestyjä lapsia, jotka ovat kasvaneet nuoriksi aikuisiksi.
Peloteltu lapsesta saakka kadotukseen joutumisella, itsen ja muiden. Ihan kamalaa.
Synnit saa anteeksi.
Mitä " syntejä" joku alle kouluikäinen on tehnyt?
Ihminen on jo syntyessään täysin perisynnin turmelema. Tullen elämään elämänsä syntiä tehden.
Just tuommoista syötetään ihan taaperosta alkaen ja helvettiin joutuu, jollei...
Henkistä väkivaltaa.
Helvettiin joutuu jokainen, jonka syntejä ei ole sovitettu. Se on Raamatun sanoma. Mihin itse pääset?
Jokaisen jokaikinen synti on sovitettu, täydellisesti. Taivaaseen pääsee vain hän, joka tuon ottaa omakseen, tunnustaa Jeesuksen vapahtajakseen. Kukaan ei pysty Jumalan edessä itse syntejään sovittamaan. Vain yksin Jeesus, meidän puolestamme, jokaisen.
Eikös tuossa niin sanottu 🤔
" Helvettiin joutuu jokainen, jonka syntejä ei ole sovitettu. Se on Raamatun sanoma. Mihin itse pääset? "
Ei Raamatussa sanota noin, eikä ole kyse siitä, että Jeesus olisi jättänyt joitain syntejä sovittamatta. Kaikki meni siinä ristillä yksillä kärsimyksillä. Kadotus odottaa niitä, jotka eivät tuohon usko. Ihminen voi ottaa armon vastaan tai olla ottamatta. Jatkot sitten sen mukaan.
Taidettiin kumminkin tarkoittaa sitä, että joka ei ota Vapahtajaa vastaan, niin hänen syntejäänkään ei armahdeta. Muutenhan Jumala tuomitsisi synnittömät ihmiset kadotukseen, mikä olisi ristiriitaista.
Eli ei voi hylätä Jeesusta, elää syntielämää ja sen jälkeen odottaa armoa viimeisellä tuomiolla.
Vähän noin, mutta ajattelen, että sovitustyö koskee jokaista meistä, kaikkia. Sen voi ottaa omaksi turvakseen, tai olla ottamatta. Jumalan eteen jouduttuani minäkin syntinen, mutta armon varassa elävä, olen kuitenkin Jumalalle kelvollinen, velka on jo maksettu. Se on kuin muutkin vakuutukset, pakko ei ole ottaa, (paitsi liikennevakuutus, jos autolla ajaa), mutta voi se olla ihan paikallaan. Jos joku ei ota vaikka matkavakuutusta, kukaan ei pakota. Sama se on tässäkin. Ei ole pakko ottaa armoa vastaan. Saa päästellä läpi elämänsä menemään, miten parhaiten uskoo, tahtoo ja ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se outoa, että media suorastaan kehottaa häiritsemään Suviseuroja, mutta ehdottomasti kauhistelee niitä homoja jne., joiden mielestä Pride ei ole suvaitsevaisuuden juhla, vaan hyvin tiukkapipoisten poliittisen suuntauksen edustajien esiinmarssi.
Näytä missä media kehottaa häiritsemään suviseuroja? Linkki?
Areenasta löytyy nimellä Ylen aamu, eilen klo 8 jälkeen.
Hellarit babtistit pilkkaa luterilaisia ortodokskit vihaa .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan noi lestadiolaiset huvittavia. Jääneet jonnekin 1600-luvulle. Tylyn oloista, tekopyhää porukkaa. Ja minkä roskavyöryn jättävät aina jälkeensä. 🤮
Monen "tylyys" on ihan sitä, että niputetaan, arvostellaan, naureskellaan, kauhistellaan ja uskotaan perättömiä juttuja ja sitten yleistetään eikä oteta selvää itse. Kuka sellaista jaksaa? Parepi pitää hajurakoa että saa elää rauhassa. Ikinä tiedä, töissäkin joku alkaa solvaamaan yhteisöäni tietämättä edes, että huoneessa on useampi lestadiolainen.
Töissä ei puhuta uskonnosta, seksuaalisuuntautumisesta eikä politiikasta. Siellä pitäisi puhua töistä. Näin ainakin meillä.
Monta kertaa silti olen istunut esim. kesä- tai keikkatyöpaikkojen kahvihuoneessa jopa itkua pidätellen, kun ympärillä on pilkattu lestadiolaisia. Pahemmalta se tuntuu silloin, kun työpaverit ovat jo vähän tutumpia ja olen pitänyt heitä mukavina ja fiksuina ihmisinä. Eivät kaikki hyväksy lestadiolaisten pilkkaamista, mutta silti sitä tapahtuu. Näitä tarinoita työpaikoilta on paljon.
Ei sulla sitten ollut suuta avata?
Töissä ei puhuta uskonnosta, seksuaalisuuntautumisesta eikä politiikasta. Siellä pitäisi puhua töistä. Näin ainakin meillä.