Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Espoon kauppakeskus Iso Omena muuttui maksulliseksi

Vierailija
26.06.2026 |

Hinta alkavilta maksullisilta tunneilta on 2,80 €/tunti. EasyParkin ja Parkmanin mobiilisovelluksia käytettäessä pysäköinnin hintaan lisätään sovelluskohtainen palvelumaksu jokaista aloitettua pysäköintiä kohden. 

Kommentit (187)

Vierailija
161/187 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso Omenan alasajo on alkanut. Voidaan varmaan purkaa parin vuoden päästä kun asiakkaita ei enää ole yhtäkään.

Vierailija
162/187 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän näissä kauppakeskuksien parkkihalleissa ketuttaa ahtaus. Kaikki käännökset sun muut on hemmetin ahtaita ja sitten joka paikkaan laitetaan korkeat kanttikivet jotka riipii vanteita jos et aja just oikeaa ajolinjaa. Varakkailla espoolaisilla on juuri isoja ja leveitä citymaastureita. Oma auto on keskikokoinen ja aina ihmettelen miten joku iso auto edes mahtuu tonne kun itselläkin tekee tiukkaa mahtua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/187 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole älypuhelinta eikä Äppejä.

Joten en voi mennä enää edes kauppaan...

Vierailija
164/187 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmekään että tämän kaltaiset ostarit ovat kuolleet jo lähes täysin sukupuuttoon USA:sta jossa ne ensimmäiseksi syntyivätkin.

Ehkä sielläkin omistajalle iski päälle sellainen harha että rahaa sisään tuovien asiakkaiden pitäisi maksaa siitä ilosta että saavat kantaa rahansa kaikista mahdollisista ostospaikoista juuri meidän ostarissamme sijaitseviin liikkeisiin. 

Tuohan on täsmälleen sama asia kuin että ostoskeskus ryhtyy vaatimaan pääsymaksua autolla saapuvilta asiakkailta että nämä saavat tulla tekemään ostoksensa juuri tämän ostarin kaupoissa. Mitä enemmän ostatte ja mitä pidempään asioitte ravintoloissa niin sitä korkeamman pääsymaksun maksatte. Montako tuntia herralle laitetaan?

Suomessa yleensä ja pk-seudulla erityisesti on lisäksi täsmälleen sama ongelma joka auttoi tappamaan USA:n ostoskeskukset. Niitä rakennettiin niin tajuttomia määriä että liiketilojen neliöt per capita muodosti yhtälön jonka etumerkkiä ei saanut mitenkään taiottua plussaksi. Siellä ei sentään oltu niin hulluja että yritettiin ihan ehdoin tahdoin karkoittaa maksavia asiakkaita. Sovjet Finlandissa tämäkin on näköjään mahdollista.

Vierailija
165/187 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos asut kauppakeskuksen lähellä, voit kävellä sinne ihan ilmaiseksi.

Viikon ruokaostoksillekin pääset metrolla tai bussilla kätevästi. Ehkä ensi vuonna meillä on pääsymaksu kauppakeskukseen Omenassa.

Kuka raahaa viikon ruoat julkisilla??

Vierailija
166/187 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän näissä kauppakeskuksien parkkihalleissa ketuttaa ahtaus. Kaikki käännökset sun muut on hemmetin ahtaita ja sitten joka paikkaan laitetaan korkeat kanttikivet jotka riipii vanteita jos et aja just oikeaa ajolinjaa. Varakkailla espoolaisilla on juuri isoja ja leveitä citymaastureita. Oma auto on keskikokoinen ja aina ihmettelen miten joku iso auto edes mahtuu tonne kun itselläkin tekee tiukkaa mahtua.

Opettele tuntemaan autosi mitat.  Onhan ne ahtaita mutta ei mitenkään mahdottomia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
167/187 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tarvitse käydä enää sielläkään. Sellossa on onneksi muutaman tunnin ilmainen pysäköinti.

Vierailija
168/187 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos asut kauppakeskuksen lähellä, voit kävellä sinne ihan ilmaiseksi.

Viikon ruokaostoksillekin pääset metrolla tai bussilla kätevästi. Ehkä ensi vuonna meillä on pääsymaksu kauppakeskukseen Omenassa.

Kuka raahaa viikon ruoat julkisilla??

Aivan kuka tahansa normaalipainoinen perusterve!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
169/187 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ison omenan ravintolakerroksessa oli kivasti valinnanvaraa. Nyt joutuu hoputtamaan seuruetta syömään nopeammin tai wolttaamaan ettei annokselle kerry ylimääräistä hintaa.

Vierailija
170/187 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän näissä kauppakeskuksien parkkihalleissa ketuttaa ahtaus. Kaikki käännökset sun muut on hemmetin ahtaita ja sitten joka paikkaan laitetaan korkeat kanttikivet jotka riipii vanteita jos et aja just oikeaa ajolinjaa. Varakkailla espoolaisilla on juuri isoja ja leveitä citymaastureita. Oma auto on keskikokoinen ja aina ihmettelen miten joku iso auto edes mahtuu tonne kun itselläkin tekee tiukkaa mahtua.

Yksi syy siihen että Tapiolan keskusta piti räjäyttää kuopaksi ja rakentaa perustuksista lähtien uudelleen oli se että nämä vanhat 1960-1970-luvun parkkihallit olivat koomisen ahtaita. Tolppien väliin oli maalattu kolme ruutua mutta siihen mahtui oikeasti kaksi XC90 Volvoa tai vastaavaa niin että kummankin puolen ovista mahtui notkea ihminen kulkemaan. Vaikka autot olivat 1970-luvulla aivan ällistyttävän kapeita nykyisiin verrattuna niin siltikin niihin Tapiolan ruutuihin ei olisi mahtunut kuin kolme Fiat 600:sta rinnakkain.

Tokihan autot ovat edelleenkin hiukan isompia kuin siihen aikaan kun Isoa Omenaa ja Selloa rakennettiin mutta eivät ne nyt sentään niin muinaisia ole että arkkitehti voisi käyttää autojen koon kasvua tekosyynä sille että näihinkin on rakennettu aivan käsittämättömiä 90-asteen mutkia tolppien ja vanteet tuhoavien 20cm korkeiden kanttikivien väliin lähes jokaiseen sisään ja ulos johtavaan ramppiin.  Aivan oma lukunsa on Sellosta suoraan kehä I:lle johtava väylä joka kiemurtelee satoja metrejä ympäri ostarin kellaria ja pannuhuonetta. Joku todennäköisesti tajusi että tuo oli unohtunut kokonaan piirustuksista vasta siinä vaiheessa kun kolme kerrosta oli jo pystyssä. 

Suosittelen lämpimästi että jokainen itse jälkikasvua ajamaan opettava vie sen ensimmäisellä ajotunnilla Sellon kattoparkkiin johtavaan neljän kerroksen korkuiseen spiraaliramppiin jonka kaartosäde on suunniteltu ilmeisesti jollekin 2-paikkaiselle Smartin kanikopille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
171/187 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi miettiä, kumpi on kannattavampaa. Periä muutama euro pysäköinnistä vai antaa asiakkaan pysäköidä ilmaiseksi kuluttaessaan rauhassa rahaa kaupoissa. Jumbo pärjää siksi erinomaisesti, kun ihmiset tulevat kiireettömästi shoppailemaan ja syömään, kun saa pysäköidä 5 h ilmaiseksi.

Olemme toisinaan joutuneet lapsen kanssa käymään Tapiolan Pikkujätissä, kauppakeskus Ainoassa ilmaista pysäköintiaikaa on vain tunti. Tämän vuoksi olemme käyneet lääkärikäynnin lisäksi korkeintaan pari ostosta ruokakaupasta Ainoassa. Kannattavampaa bisnestä olisi, että ilmainen pysäköinti kestäisi kauemmin ja tekisimme 50-100 euron ruokaostokset kauppakeskuksessa.

Olet siis hankkinut lapsia eikä ole varaa parin euron pysäköintimaksuun.

Tehty lasu ja nettivinkattu.

Katsos kun setä selittää sinulle konseptin joka on omassa elämässäsi täysin tuntematon.

On olemassa ihmisiä joilla on rahaa. Ne ovat jopa ansainneet rahansa itse ja tienaavat sitä kaiken aikaa lisää. Näitä kutsutaan palkansaajiksi.

Nämä ihmiset joilla on rahaa, päättävät aivan itse missä sen kuluttavat eivätkä ne ole velvollisia perustelemaan sinulle millä kriteereillä valitsevat kaupat joissa käyvät ostoksilla.

Sinä huomaat näiden valinnat ennen pitkää siitä että ostari siellä ja keskusta tuolla näivettyy ja kuolee pois vaikka sinä käyt niissä miten ahkeraan. 

Jos olisit varma että logiikkasi huippuvarakkaille nettomaksaja autoilijoille pitää yhteiskunnan kustantaa parkkihallit toimisi et olisi varmasti heti laittanut itsellesi viittä yläpeukkua?

Ööööh. Citycon on kiinteistösijoitusfirma, ei yhteiskunta.

Vierailija
172/187 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä lähtien, jos enää Ompussa käyn, sanon kaikille ärsyttäville sähkö- ja lehtimyyjille, että parkkiaika loppuu, ei ole aikaa jäädä juttelemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
173/187 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä lähtien, jos enää Ompussa käyn, sanon kaikille ärsyttäville sähkö- ja lehtimyyjille, että parkkiaika loppuu, ei ole aikaa jäädä juttelemaan.

Tää on hyvä!

Vierailija
174/187 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihmekään että tämän kaltaiset ostarit ovat kuolleet jo lähes täysin sukupuuttoon USA:sta jossa ne ensimmäiseksi syntyivätkin.

Ehkä sielläkin omistajalle iski päälle sellainen harha että rahaa sisään tuovien asiakkaiden pitäisi maksaa siitä ilosta että saavat kantaa rahansa kaikista mahdollisista ostospaikoista juuri meidän ostarissamme sijaitseviin liikkeisiin. 

Tuohan on täsmälleen sama asia kuin että ostoskeskus ryhtyy vaatimaan pääsymaksua autolla saapuvilta asiakkailta että nämä saavat tulla tekemään ostoksensa juuri tämän ostarin kaupoissa. Mitä enemmän ostatte ja mitä pidempään asioitte ravintoloissa niin sitä korkeamman pääsymaksun maksatte. Montako tuntia herralle laitetaan?

Suomessa yleensä ja pk-seudulla erityisesti on lisäksi täsmälleen sama ongelma joka auttoi tappamaan USA:n ostoskeskukset. Niitä rakennettiin niin tajuttomia määriä että liiketilojen neliöt per capita muodosti yhtälön jonka etumerkkiä ei saanut mitenkään taiottua plussaksi. Siellä ei sentään oltu niin hulluja että yritettiin ihan ehdoin tahdoin karkoittaa maksavia asiakkaita. Sovjet Finlandissa tämäkin on näköjään mahdollista.

No missä jenkit sitten käyvät shoppailemassa, jos kaikki ostoskeskukset on tapettu pysäköintimaksuilla? Ja miksi sanot, että ei Jenkeissä yritetty ehdoin tahdoin karkottaa asiakkaita, kun just totesit, että Jenkeissä nimenomaan tapettiin ostoskeskukset pysäköintimaksuilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
175/187 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on vihervasemmiston märkä toiveuni: kerätään rahaa rikkailta autoilijoilta! Minja Koskela ilahtuu.

Eikö "se maksaa, joka käyttää", ole oikeiston hokema? 

Jos pysäköinti on ilmaista, se vaikuttaa ostosten hintoihin korottavasti. 

Vierailija
176/187 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä lähtien, jos enää Ompussa käyn, sanon kaikille ärsyttäville sähkö- ja lehtimyyjille, että parkkiaika loppuu, ei ole aikaa jäädä juttelemaan.

TÄMÄ!

Mitä ikinä Citycon tienaakaan näillä saatanan keskikäytävälle sijoitetuilla myyntikojuilla joista hyeenalauma syöksyy roikkumaan kyljessä välillä kymmeniä metrejä niin se ei kata promilleakaan siitä myynnistä jonka liikkeet menettävät kun aikuiset ihmiset eivät yksinkertaisesti nouse enää markettikerroksesta ylempiin kerroksiin tekemään ostoksia erikoisliikkeissä tai tule koko ostarille.

Vierailija
177/187 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinne alle tuu se oranssi juna tai joku sellainen kiskoilla kulkeva jutsku.

Vierailija
178/187 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumbossa on muuten väärä kyltti ihmisille, kun ajavat pois parkkihallista. Kun ajat pois parkkihallista, alimmasta kerroksesta (joka on katutasolla), siis sieltä lähdet, missä on Cittari ja Prisma, niin kyltti ohjeistaa sut Kehä Kolmoselle muka oikealle. Jos siitä käännyt oikealle, saat kiemurrella ihan hiton pitkät tiet ja liikennevaloja moneen otteeseen, kunnes pääset Kehä Kolmoselle. Mutta jos älyätkin kääntyä kyltin vastaisesti vasemmalle, pääset miltei heti Kehä Kolmoselle ilman yksiäkään valoja.

En ole ikinä ymmärtänyt tätä, miksi autoilijat laitetaan kiertämään koko Jumbo ja Flamingo liikennevaloineen sinne tukkimaan, kun nopea uloskäynti Kehä Kolmoselle on just päinvastainen suunta, kuin mitä kyltti väittää? Halutaanko kauppakeskuksen liepeille ruuhkaa siis???

Vierailija
179/187 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihmekään että tämän kaltaiset ostarit ovat kuolleet jo lähes täysin sukupuuttoon USA:sta jossa ne ensimmäiseksi syntyivätkin.

Ehkä sielläkin omistajalle iski päälle sellainen harha että rahaa sisään tuovien asiakkaiden pitäisi maksaa siitä ilosta että saavat kantaa rahansa kaikista mahdollisista ostospaikoista juuri meidän ostarissamme sijaitseviin liikkeisiin. 

Tuohan on täsmälleen sama asia kuin että ostoskeskus ryhtyy vaatimaan pääsymaksua autolla saapuvilta asiakkailta että nämä saavat tulla tekemään ostoksensa juuri tämän ostarin kaupoissa. Mitä enemmän ostatte ja mitä pidempään asioitte ravintoloissa niin sitä korkeamman pääsymaksun maksatte. Montako tuntia herralle laitetaan?

Suomessa yleensä ja pk-seudulla erityisesti on lisäksi täsmälleen sama ongelma joka auttoi tappamaan USA:n ostoskeskukset. Niitä rakennettiin niin tajuttomia määriä että liiketilojen neliöt per capita muodosti yhtälön jonka etumerkkiä ei saanut mitenkään taiottua plussaksi. Siellä ei sentään oltu niin hulluja että yritettiin ihan ehdoin tahdoin karkoittaa maksavia asiakkaita. Sovjet Finlandissa tämäkin on näköjään mahdollista.

No missä jenkit sitten käyvät shoppailemassa, jos kaikki ostoskeskukset on tapettu pysäköintimaksuilla? Ja miksi sanot, että ei Jenkeissä yritetty ehdoin tahdoin karkottaa asiakkaita, kun just totesit, että Jenkeissä nimenomaan tapettiin ostoskeskukset pysäköintimaksuilla?

Verkkokaupoissa. Ostarit tappoi erityisesti se että ankkuriliikkeet jotka houkuttelivat kävijöitä myös erikoisliikkeisiin menettivät asiakkaansa verkkokaupalle.

Toinen todella tärkeä menetys oli se etteivät edes teinit ja nuoret aikuiset kokoontuneet enää hoitamaan sosiaalisia suhteita ostareihin ja ostelleet edes hampurilaisaterioita ja satunnaisia tossuja sekä vaatteita. Sosiaalinen kanssakäyminenkin siirtyi kokonaan verkkoon ja panot Tinderiin.

Aika äkkiä ostari kuolee Suomessakin ellei sillä ole ankkuriliikkeenä Citymarkettia, Prismaa tai pienemmissä edes Lidliä. Suomessa varsinkin alkon menetys tarkoittaa loppua.

Tiedän vain pari poikkeusta pk-seudulla mutta niissä ankkuriliikkeinä on saman alan erikoisliikkeitä, vaikkapa huonekalukauppoja ja jotain Rustan tyylistä.

Vierailija
180/187 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä lähtien, jos enää Ompussa käyn, sanon kaikille ärsyttäville sähkö- ja lehtimyyjille, että parkkiaika loppuu, ei ole aikaa jäädä juttelemaan.

Minä olen jo vuosikymmenet kävellyt hidastamatta ohi ja puistanut päätäni. Paljon nopeampaa ja vaivattomampaa kuin jokin selittely.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi