Espoon kauppakeskus Iso Omena muuttui maksulliseksi
Hinta alkavilta maksullisilta tunneilta on 2,80 €/tunti. EasyParkin ja Parkmanin mobiilisovelluksia käytettäessä pysäköinnin hintaan lisätään sovelluskohtainen palvelumaksu jokaista aloitettua pysäköintiä kohden.
Kommentit (198)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos asut kauppakeskuksen lähellä, voit kävellä sinne ihan ilmaiseksi.
Viikon ruokaostoksillekin pääset metrolla tai bussilla kätevästi. Ehkä ensi vuonna meillä on pääsymaksu kauppakeskukseen Omenassa.
Kuka raahaa viikon ruoat julkisilla??
Aivan kuka tahansa normaalipainoinen perusterve!!!
Viikon ruuat on laaja käsite. Puhutaanko yhden hengen viikon ruuista, vaiko esim. nelihenkisen perheen. En todellakaan lähde julkisilla niitä kuljettamaan. On melkein ponnistus saada ne autosta kotiovelle.
Vierailija kirjoitti:
Ison omenan ravintolakerroksessa oli kivasti valinnanvaraa. Nyt joutuu hoputtamaan seuruetta syömään nopeammin tai wolttaamaan ettei annokselle kerry ylimääräistä hintaa.
Omenankin ravintolamaailmassa on sellainen vaihtuvuus että harva ravintola viettää 2v synttäreitä. Aivan erityisen vaikeaa näyttää olevan niillä paikoilla jotka yrittävät myydä ns. parempaa ruokaa joka kärsisi niin selvästi woltin kuljetuksessa että se pitää syödä paikan päällä.
Nämä woltin kuljetukseen sopivaa etnomoskaa myyvät ravintolat pysyvät pystyssä pidempään mutta niiden tolkuttoman kalliit asiakaspaikat seisovat lounasaikaankin tyhjänä rahaa polttamassa kun paikalle erehtyneet asiakkaat ovat oppineet karvaasti kokemuksen kautta että tyhjältä näyttävässä ravintolassa saat odottaa tilaustasi kolme varttia. Vaikka asiakas istuu pöydässä niin ravintola valmistaa ensin käytävällä odottavien karrvakäsien tilaukset eikä tietenkään kerro tästä tilausta tehdessä. Nämä ravintolat varmasti kolminkertaistaisivat tuloksensa kun sulkisivat Omenan ravintolamaailman tilat ja siirtäisivät keittiön uittamaan nuudeleita rasvassa jonnekin koskelon teollisuusalueelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on vihervasemmiston märkä toiveuni: kerätään rahaa rikkailta autoilijoilta! Minja Koskela ilahtuu.
Eikö "se maksaa, joka käyttää", ole oikeiston hokema?
Jos pysäköinti on ilmaista, se vaikuttaa ostosten hintoihin korottavasti.
Eli Jumbo on tolkuttoman kallis, kun siellä 5 h ilmaista. En kyllä tällaista ole huomannut.
Joskus maksullinen on halvempi ku Maksuton. Esm se itte
Ostoskeskuksen koko bisnes perustuu yhteen asiaan: siihen että paikalle saadaan houkuteltua niin suuret ja niin ostovoimaiset asiakasvirrat kuin mahdollista. Liiketiloista saatava vuokrataso eli kiinteistösijoittajan tuotto perustuu täysin siihen miten paljon myyntiä vuokralaiset saavat ja tähän vaikuttaa aivan suoraan se miten pitkään paikalle ankkuriliikkeen takia saapunut asiakas saadaan kiertelemään myös erikoisliikkeissä ja ravintoloissa.
Ostoskeskuksen koko bisnesidea on aivan totaalisen viturallaan jos pysäköinnistä saadut parkkimaksut eivät katoa desimaalinpyöristykseen ydinliiketoiminnan eli liiketilojen vuokrauksen rinnalla.
Parkkimaksujen korottaminen iskee suoraan asiakasvirtojen määrään ja laatuun eli ihan 1:1 suhteessa siihen miten korkeaa vuokraa ostarin liikkeet ovat valmiita maksamaan. Pysäköintimaksuilla kerätyt pennoset ovat merkityksettömiä tähän myynnin ja vuokratulojen menetykseen verrattuna.
Tai ainakin niiden pitäisi olla terveellä pohjalla olevassa liiketoiminnassa.
ostari haluaa vaihtaa asiakasprofiilin 15000 e/kk tienaavasta DI-pariskunnasta monikulttuuriseen Kela Gold-notkujaan
Vierailija kirjoitti:
ostari haluaa vaihtaa asiakasprofiilin 15000 e/kk tienaavasta DI-pariskunnasta monikulttuuriseen Kela Gold-notkujaan
Ennakoivat jo demarien vaalivoittoa ja tukien ja verojen nostoa näemmä, muuta selitystä en keksi tuolle. No, kunhan pysyvät 1.5v vielä pystyssä ennen noita muutoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos asut kauppakeskuksen lähellä, voit kävellä sinne ihan ilmaiseksi.
Viikon ruokaostoksillekin pääset metrolla tai bussilla kätevästi. Ehkä ensi vuonna meillä on pääsymaksu kauppakeskukseen Omenassa.
Kuka raahaa viikon ruoat julkisilla??
Aivan kuka tahansa normaalipainoinen perusterve!!!
Sinkku ehkä. Koita 5-henkisellä perheellä samaa, kun viikossa kotona laitetaan 9 lämmintä ateriaa ja kasvavien lasten aamu-, ilta- ja välipalat x7 päälle.
Tässä ei oteta ollenkaan huomioon iäkkäitä joiden liikkuminen hidastunut ja vaikeutunut.
Eli jos vietät enemmän kuin kaksi tuntia ja yhden minuutin Ompussa, tulee halvemmaksi ajaa liityntäpysäköintiin, ostaa AB-lippu ja maksaa siitä 2€/12h.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on vihervasemmiston märkä toiveuni: kerätään rahaa rikkailta autoilijoilta! Minja Koskela ilahtuu.
Eikö "se maksaa, joka käyttää", ole oikeiston hokema?
Jos pysäköinti on ilmaista, se vaikuttaa ostosten hintoihin korottavasti.
Kyllä. Miksi et maksa ostarin käytävätilan käytöstä, siivouksesta, lämmityksestä ja ylläpidosta, vaikka siellä liikut? Kehtaatko paskankin vääntää vessaan ilmaiseksi, loinen!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä lähtien, jos enää Ompussa käyn, sanon kaikille ärsyttäville sähkö- ja lehtimyyjille, että parkkiaika loppuu, ei ole aikaa jäädä juttelemaan.
Minä olen jo vuosikymmenet kävellyt hidastamatta ohi ja puistanut päätäni. Paljon nopeampaa ja vaivattomampaa kuin jokin selittely.
Itse sanon aina jämäkästi: Kyllä! ja jatkan matkaa hidastamatta.
Vierailija kirjoitti:
Niin?
Miksi: Niin?
Vierailija kirjoitti:
Eli jos vietät enemmän kuin kaksi tuntia ja yhden minuutin Ompussa, tulee halvemmaksi ajaa liityntäpysäköintiin, ostaa AB-lippu ja maksaa siitä 2€/12h.
Älä kerro tätä julkisesti. Lauantaisin ja sunnuntaisin tuolla aina tilaa paljon ja halvempi vielä.
Vierailija kirjoitti:
Eli jos vietät enemmän kuin kaksi tuntia ja yhden minuutin Ompussa, tulee halvemmaksi ajaa liityntäpysäköintiin, ostaa AB-lippu ja maksaa siitä 2€/12h.
Ei läheskään niin halvaksi kuin tilata kaikki non-food saksalaisista sekä ruotsalaisista verkkokaupoista ja hakea ruuat Lidlistä eikä rahoittaa Cityconin toimintaa enää sekelilläkään.
Tai jos ehdoin tahdoin haluaa ostarille niin Sello on kotimaisten eläkevakuuttajien omistuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos asut kauppakeskuksen lähellä, voit kävellä sinne ihan ilmaiseksi.
Viikon ruokaostoksillekin pääset metrolla tai bussilla kätevästi. Ehkä ensi vuonna meillä on pääsymaksu kauppakeskukseen Omenassa.
Kuka raahaa viikon ruoat julkisilla??
Aivan kuka tahansa normaalipainoinen perusterve!!!
Sinkku ehkä. Koita 5-henkisellä perheellä samaa, kun viikossa kotona laitetaan 9 lämmintä ateriaa ja kasvavien lasten aamu-, ilta- ja välipalat x7 päälle.
Nämä ne jaksaa nämä perusreippaat, "kyllä me vaan kävellään -tyypit", kantokykyiset, kotiin tilaavat, sinkut, ne, joilla ei ole pikkurahasta kiinni. Mutta meille muille, joita ei ilmeisesti kauppakeskukseen kaivata, hinnannousu on tolkuton. Eihän sieltä parkkihallista ehdi siirtyä ruokakauppoihin ja tekemään ostoksia ennenkuin tunti on kulunut. Saati, että samalla kävisi vaatekaupoissa tai kahvilassa. Omppu hinnoitteli itsensä nyt pois kauppakeskusten listalta. Kannattaa mennä Lippulaivaan tai Selloon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jos vietät enemmän kuin kaksi tuntia ja yhden minuutin Ompussa, tulee halvemmaksi ajaa liityntäpysäköintiin, ostaa AB-lippu ja maksaa siitä 2€/12h.
Älä kerro tätä julkisesti. Lauantaisin ja sunnuntaisin tuolla aina tilaa paljon ja halvempi vielä.
Mikä tuo AB 2/12H on? Siis ajan Iso-Omenan liityntäpysäköintiinkö ja saan parkkeerata siellä kahdella eurolla 12h? Onko tosi?
No niinhän minäkin teen. Nyt vaan v*ttuilakseni Cityconille sanon lisäksi, että ilmainen parkkiaika loppuu.