Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Espoon kauppakeskus Iso Omena muuttui maksulliseksi

Vierailija
26.06.2026 |

Hinta alkavilta maksullisilta tunneilta on 2,80 €/tunti. EasyParkin ja Parkmanin mobiilisovelluksia käytettäessä pysäköinnin hintaan lisätään sovelluskohtainen palvelumaksu jokaista aloitettua pysäköintiä kohden. 

Kommentit (169)

Vierailija
121/169 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun pöristelee jollain auton paskalla asioille keskustaan, niin kumpaan menee enemmän: polttoaineisiin vai pysäköintimaksuihin? 

Harvemmat nykyään ajaa vanhoilla autoilla, eiköhän suurimmalla osalla ole uudehko kaara alla. Kyse on siis periaatteesta, ettei maksa ostamisesta.

Vierailija
122/169 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

huomaa hyvin autottomien köyhien kateuden

Autollisethan ne täällä vinkuu, ettei ole pari egeä. 

Autottomat julkisten orjathan itkevät joka foorumilla Helsingin keskustan kuolemista pystyyn kun erikoisliikkeet lopettavat ja työpaikat ovat aikoja sitten muuttaneet kehille tai ulosmenkväylien varteen jonne autoilijat pääsevät vaivattomammin kuin keskustaan.

Vain julkisten varassa olevat kärsivät seurauksista kun autoilijoiden rahat häädetään muualle. Ne eivät pääse perässä vaan jäävät katselemaan kivijalan tyhjiä liiketiloja ja autioita toimistoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/169 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauppakeskusjohtajan mukaan ilmainen pysäköinti Triplassa olisi mahdotonta, koska kyseessä on keskeinen julkisen liikenteen asema.
 

Huomenna torstaina avattavan Helsingin Pasilan uuden aseman ja kauppakeskus Triplan pysäköintihallin parkkimaksut puhuttavat sosiaalisessa mediassa.

Henkilöauton pysäköiminen Triplan parkkihalliin maksaa arkisin ja lauantaisin aamuseitsemästä iltaseitsemään viisi euroa tunnissa.

Arki-iltaisin kello 19–00 pysäköinti kustantaa kolme euroa tunnilta. Öisin, lauantai-iltaisin ja sunnuntaisin hinta on yksi euro per tunti.

Siis maksaa, ei kustanna. Aivan eri merkitys sanoilla.

https://malloftripla.fi/pysakointi

Vierailija
124/169 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan espoolaisia oltu kauan. En ole koskaan kulkenut metrolla, kun  meillä on kaksi autoa.   En myöskään muista   koska olen käyttänyt  bussia.  En tiedä  miten siellä maksetaan.   Jos auto on hullossa voin mennä  taksilla.

Vierailija
125/169 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina selvinnyt Isossa Omenassa alle kahden tunnin. Parkkihalliin ajaessa ei saa mitään lippua. Miten selvitän pois lähtiessä onko mennyt yli tunti?

Vierailija
126/169 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos asut kauppakeskuksen lähellä, voit kävellä sinne ihan ilmaiseksi.

Viikon ruokaostoksillekin pääset metrolla tai bussilla kätevästi. Ehkä ensi vuonna meillä on pääsymaksu kauppakeskukseen Omenassa.

Viikon ruokaostoksille? Niin varmaan joku sinkkutalous. Mä just jaksan kantaa ostokset autolta noin 5 metriä matkaa hissille. Yleensä kolme neljä isoa kestokassia täynnä. Maidot, piimät, jogurtit, perunat jne. painaa. Onneksi on maksuttomiakin kauppakeskuksia. Suosin niitä.

Meillä kyllä perhe käy, eli 4-5 kassia kannetaan helposti. Oletko koskaan ajatellut pyytää puolisolta tai lapsiltasi kantoapua kotiovella? 

Tietysti auttavat jos ovat paikalla. Tässä olikin puhe, että julkisilla tekee helposti viikon ruokaostokset. Eli pitääkö mun raahata sitä varten perhe kauppaan mukaan kantoavuksi? Alkaa olemaan sitten jo hintaa kertalipuille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
127/169 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tiedosta! Sinne en sitten enää ropojani roudaa.

"P-Iso Omena, Matinkylä, Espoo

Hyvä asiakkaamme! Huomioithan, että maksuton pysäköintiaika muuttuu 24.6.2026 alkaen. Aiempi 2 tunnin maksuton pysäköinti muuttuu tällöin 1 tunnin maksuttomaksi pysäköinniksi." - https://www.europark.fi/pysakointi/p-iso-omena/

Vierailija
128/169 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina selvinnyt Isossa Omenassa alle kahden tunnin. Parkkihalliin ajaessa ei saa mitään lippua. Miten selvitän pois lähtiessä onko mennyt yli tunti?

Kyllä se selviää viimeistään kun lasku tulee perässä.

Auttaisi kyllä kovasti jos tietäisit miten kello toimii tai osaisit laittaa edes kännykkään 50 minuutin ajastimen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
129/169 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi harmi, pakko sitten siirtyä Selloon kun meni noin vaikeaksi.

Vierailija
130/169 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi siinä ihan vieressä on Olarin Prisma, jos tarvitsee pelkät ruokaostokset tehdä. Samoin pienempiä ruokakauppoja kymmeniä muutaman kilometrin säteellä ilmaisin parkkipaikoin. Omenan edusta on muutenkin täynnä narkkareita nykyään.

Onhan Olarin Prismassa valtavasti muutakin kuin ruokaa, sekä Alko ym. putiikkeja samassa rakennuksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
131/169 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Henkilöauton pysäköiminen Triplan parkkihalliin maksaa arkisin ja lauantaisin aamuseitsemästä iltaseitsemään viisi euroa tunnissa."

Ja kuinkas kävikään kun Tripla yritti pärjätä julkisilla liikkuvan porukan varassa vaikka kaikkien muiden ostoskeskusten kokemus osoitti jo että ne kantavat vain santaa sisään?

Aivan oikein, autoilijoita jouduttiin jo hetken kuluttua houkuttelemaan paniikissa ostoksille ilmaisella pysäköinnillä.

Olet päässyt jo tänne asti, etkä vieläkään ole tajunnut, että omppuun jää se sama ilmainen ensimmänen tunti. 

Minulle selvisi tuo jo keskustelun alussa ja totesin muiden lailla että tuo on toiseksi typerintä mitä Iso Omena voi tehdä. Typerintä olisi lopettaa ilmainen pysäköinti kokonaan kun edes Tripla tai Ainoa eivä pysy pystyssä ilman autoilijoiden ostovoimaa.

Ison Omenan vuokralaiset eivät hyödy millään tavalla siitä että pysäköintiaika rajoitetaan yhteen tuntiin koska sieltä eivät ole loppuneet parkkipaikat edes pahimmassa jouluruuhkassa.

Tuo on kiitenkin ollut selvästi "perheostari' jossa käydään isomman markettireissun yhteydessä myös vaatekaupoissa, syömässä ja muissa erikoisliikkeissä.

Maksuttoman pysäköinnin rajoittaminen tuntiin leikkaa tällaista asiointia ja tulovirtoja 1000x enemmän kuin mitä pysäköintimaksuilla ikinä kerätään.

Kerätyt pysäköintimaksut menevät eri ihmisille kuin tulovirtojen leikkaukset. Joten pelkkää plussaa kerääjille, ainakin siihen asti, että kauppakeskus kuihtuu asiakaskatoon. Mutta se on sitten seuraavan toimitusjohtajan ongelma.

Vierailija
132/169 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isossa Omenassa vaan on esim Hus hammasröntgen ja muitakin terveyspalveluja. Jonot ovat usein pitkät ja odottaa saa - ja nyt sitten mahdollisesti vielä maksaa siitä odottamisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
133/169 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

huomaa hyvin autottomien köyhien kateuden

Autollisethan ne täällä vinkuu, ettei ole pari egeä. 

Kohdallani kyse ei ole euroista, vaan periaatteesta, etten maksa siitä, että saan ostaa.

Minä maksan jo siitä että joudun toimittamaan itseni autolla paikalle jotta kauppias voi myydä minulle neljän ostoskassin viikonloppuostokset tutkitusti korkeimmalla katteella koko Euroopassa ja nyt minun pitäisi ruveta maksamaan lisää myös siitä että saan olla kauppiaan myymälässä keräämässä ostoksia kärryyni.

Tarkemmin katsottuna Espoostakin löytyy vaihtoehtoja jotka eivät ole Cityconin omistuksesta. Lähimpänä Sello.

Ymmärtäähän sen että Cityconin täytyy kerätä lisää rahoja kaikkialta mistä suinkin saa nyhdettyä vielä yhdenkin euron lisää. Niillä kun on kotona miljarditolkulla uusia ...menoja.

Vierailija
134/169 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei jostain ratkaisuista pidä, lompakkoäänestäminen toimii aina eli käyt muualla kaupassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
135/169 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinteistösijoitusyhtiö Cityconin ylivoimaisesti suurin omistaja on israelilainen kiinteistöyhtiö G City Ltd. (entinen Gazit-Globe Ltd.). Vuonna 2026 G City, sen kokonaan omistama tytäryhtiö Gazit Europe Netherlands BV sekä G Cityn pääomistaja Chaim Katzman hallitsevat yhteensä 86,4 prosenttia Cityconin kaikista osakkeista ja äänistä.

Citycon omistaa täysin Espoon Matinkylässä sijaitsevan kauppakeskus Ison Omenan.

 

=D

Ihmetyttää miksi Suomesta myydään yrityksiä jatkuvasti ulkomaille. EIkö kiinteistöyrittäminen muka kannata.

Vierailija
136/169 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iso Omena avattiin 25 vuotta sitten. Ja nyt omituisesti huomattiin että pysäköinti pitääkin muuttaa maksulliseksi. Ilmeisesti Suomessa on niin nousukausi taas päällä että rahaa riittää.

Hinniottelu elää jatkuvasti. 25 vuotta sitten ehkä oli helpompi siirtää parkkihallin kustannukset liiketilojen vuokriin. Nyt juurikin laskukauden takia vuokrissa on laskupaineitta, mutta toisaalta yhä suurempi osa asiakkaista tulee julkisilla. 

Kampissa taitaa olla suurin kävijämäärä julkisen liikenteen takia, mutta keskimääräinen ostos taisi olla muutaman euron. Jos tämän on voittajan konsepti Isossa Omenassa, nin huh sentään.

Kamppi on keskellä kaupunkia. Toki palstalaisten mukaan siell ei siis voi käydä kukaan, koska keskusta on täysin kuollut. 

Aika hemmetin näivettynythän se Kampin kauppakeskus on.

Pistäydy Kampissa, kastaudu pimpissä.

Kampissa on paljon teinipilluja valmiina vaikka mihin. Todellinen saalistajan paratiisi.

Vierailija
137/169 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En yhtään ihmettele miksi maksukykyiset lapsiperheet jättää Espoon. Monikulttuuria ja rahastusta. Keinotekoisia ruuhkia.

Espoossa on koko ajan enemmän neegereitä ja muita suomea osaamattomia raiskareita

Vierailija
138/169 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo takaa sen ettei sinne kauppakeskukseen mennä viettämään aikaa, vaan tehdään ruokaostokset pikaiseen ja sitten pois. 

Vierailija
139/169 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi siinä ihan vieressä on Olarin Prisma, jos tarvitsee pelkät ruokaostokset tehdä. Samoin pienempiä ruokakauppoja kymmeniä muutaman kilometrin säteellä ilmaisin parkkipaikoin. Omenan edusta on muutenkin täynnä narkkareita nykyään.

Näin. Ruoat Olarista, erikoistavarat netistä ja harvat ravintolareissut Boltilla keskustaan.

Parkkimaksu on aivan puhdasta vittuilua.

Vierailija
140/169 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuo takaa sen ettei sinne kauppakeskukseen mennä viettämään aikaa, vaan tehdään ruokaostokset pikaiseen ja sitten pois. 

Miksi näin halutaan, muut kuin ruokakaupat kärsivät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi