Espoon kauppakeskus Iso Omena muuttui maksulliseksi
Hinta alkavilta maksullisilta tunneilta on 2,80 €/tunti. EasyParkin ja Parkmanin mobiilisovelluksia käytettäessä pysäköinnin hintaan lisätään sovelluskohtainen palvelumaksu jokaista aloitettua pysäköintiä kohden.
Kommentit (169)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
huomaa hyvin autottomien köyhien kateuden
Autollisethan ne täällä vinkuu, ettei ole pari egeä.
Autottomat julkisten orjathan itkevät joka foorumilla Helsingin keskustan kuolemista pystyyn kun erikoisliikkeet lopettavat ja työpaikat ovat aikoja sitten muuttaneet kehille tai ulosmenkväylien varteen jonne autoilijat pääsevät vaivattomammin kuin keskustaan.
Vain julkisten varassa olevat kärsivät seurauksista kun autoilijoiden rahat häädetään muualle. Ne eivät pääse perässä vaan jäävät katselemaan kivijalan tyhjiä liiketiloja ja autioita toimistoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauppakeskusjohtajan mukaan ilmainen pysäköinti Triplassa olisi mahdotonta, koska kyseessä on keskeinen julkisen liikenteen asema.
Huomenna torstaina avattavan Helsingin Pasilan uuden aseman ja kauppakeskus Triplan pysäköintihallin parkkimaksut puhuttavat sosiaalisessa mediassa.
Henkilöauton pysäköiminen Triplan parkkihalliin maksaa arkisin ja lauantaisin aamuseitsemästä iltaseitsemään viisi euroa tunnissa.
Arki-iltaisin kello 19–00 pysäköinti kustantaa kolme euroa tunnilta. Öisin, lauantai-iltaisin ja sunnuntaisin hinta on yksi euro per tunti.
Siis maksaa, ei kustanna. Aivan eri merkitys sanoilla.
Ollaan espoolaisia oltu kauan. En ole koskaan kulkenut metrolla, kun meillä on kaksi autoa. En myöskään muista koska olen käyttänyt bussia. En tiedä miten siellä maksetaan. Jos auto on hullossa voin mennä taksilla.
Olen aina selvinnyt Isossa Omenassa alle kahden tunnin. Parkkihalliin ajaessa ei saa mitään lippua. Miten selvitän pois lähtiessä onko mennyt yli tunti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos asut kauppakeskuksen lähellä, voit kävellä sinne ihan ilmaiseksi.
Viikon ruokaostoksillekin pääset metrolla tai bussilla kätevästi. Ehkä ensi vuonna meillä on pääsymaksu kauppakeskukseen Omenassa.
Viikon ruokaostoksille? Niin varmaan joku sinkkutalous. Mä just jaksan kantaa ostokset autolta noin 5 metriä matkaa hissille. Yleensä kolme neljä isoa kestokassia täynnä. Maidot, piimät, jogurtit, perunat jne. painaa. Onneksi on maksuttomiakin kauppakeskuksia. Suosin niitä.
Meillä kyllä perhe käy, eli 4-5 kassia kannetaan helposti. Oletko koskaan ajatellut pyytää puolisolta tai lapsiltasi kantoapua kotiovella?
Tietysti auttavat jos ovat paikalla. Tässä olikin puhe, että julkisilla tekee helposti viikon ruokaostokset. Eli pitääkö mun raahata sitä varten perhe kauppaan mukaan kantoavuksi? Alkaa olemaan sitten jo hintaa kertalipuille.
Kiitos tiedosta! Sinne en sitten enää ropojani roudaa.
"P-Iso Omena, Matinkylä, Espoo
Hyvä asiakkaamme! Huomioithan, että maksuton pysäköintiaika muuttuu 24.6.2026 alkaen. Aiempi 2 tunnin maksuton pysäköinti muuttuu tällöin 1 tunnin maksuttomaksi pysäköinniksi." - https://www.europark.fi/pysakointi/p-iso-omena/
Vierailija kirjoitti:
Olen aina selvinnyt Isossa Omenassa alle kahden tunnin. Parkkihalliin ajaessa ei saa mitään lippua. Miten selvitän pois lähtiessä onko mennyt yli tunti?
Kyllä se selviää viimeistään kun lasku tulee perässä.
Auttaisi kyllä kovasti jos tietäisit miten kello toimii tai osaisit laittaa edes kännykkään 50 minuutin ajastimen.
Voi harmi, pakko sitten siirtyä Selloon kun meni noin vaikeaksi.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi siinä ihan vieressä on Olarin Prisma, jos tarvitsee pelkät ruokaostokset tehdä. Samoin pienempiä ruokakauppoja kymmeniä muutaman kilometrin säteellä ilmaisin parkkipaikoin. Omenan edusta on muutenkin täynnä narkkareita nykyään.
Onhan Olarin Prismassa valtavasti muutakin kuin ruokaa, sekä Alko ym. putiikkeja samassa rakennuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Henkilöauton pysäköiminen Triplan parkkihalliin maksaa arkisin ja lauantaisin aamuseitsemästä iltaseitsemään viisi euroa tunnissa."
Ja kuinkas kävikään kun Tripla yritti pärjätä julkisilla liikkuvan porukan varassa vaikka kaikkien muiden ostoskeskusten kokemus osoitti jo että ne kantavat vain santaa sisään?
Aivan oikein, autoilijoita jouduttiin jo hetken kuluttua houkuttelemaan paniikissa ostoksille ilmaisella pysäköinnillä.
Olet päässyt jo tänne asti, etkä vieläkään ole tajunnut, että omppuun jää se sama ilmainen ensimmänen tunti.
Minulle selvisi tuo jo keskustelun alussa ja totesin muiden lailla että tuo on toiseksi typerintä mitä Iso Omena voi tehdä. Typerintä olisi lopettaa ilmainen pysäköinti kokonaan kun edes Tripla tai Ainoa eivä pysy pystyssä ilman autoilijoiden ostovoimaa.
Ison Omenan vuokralaiset eivät hyödy millään tavalla siitä että pysäköintiaika rajoitetaan yhteen tuntiin koska sieltä eivät ole loppuneet parkkipaikat edes pahimmassa jouluruuhkassa.
Tuo on kiitenkin ollut selvästi "perheostari' jossa käydään isomman markettireissun yhteydessä myös vaatekaupoissa, syömässä ja muissa erikoisliikkeissä.
Maksuttoman pysäköinnin rajoittaminen tuntiin leikkaa tällaista asiointia ja tulovirtoja 1000x enemmän kuin mitä pysäköintimaksuilla ikinä kerätään.
Kerätyt pysäköintimaksut menevät eri ihmisille kuin tulovirtojen leikkaukset. Joten pelkkää plussaa kerääjille, ainakin siihen asti, että kauppakeskus kuihtuu asiakaskatoon. Mutta se on sitten seuraavan toimitusjohtajan ongelma.
Isossa Omenassa vaan on esim Hus hammasröntgen ja muitakin terveyspalveluja. Jonot ovat usein pitkät ja odottaa saa - ja nyt sitten mahdollisesti vielä maksaa siitä odottamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
huomaa hyvin autottomien köyhien kateuden
Autollisethan ne täällä vinkuu, ettei ole pari egeä.
Kohdallani kyse ei ole euroista, vaan periaatteesta, etten maksa siitä, että saan ostaa.
Minä maksan jo siitä että joudun toimittamaan itseni autolla paikalle jotta kauppias voi myydä minulle neljän ostoskassin viikonloppuostokset tutkitusti korkeimmalla katteella koko Euroopassa ja nyt minun pitäisi ruveta maksamaan lisää myös siitä että saan olla kauppiaan myymälässä keräämässä ostoksia kärryyni.
Tarkemmin katsottuna Espoostakin löytyy vaihtoehtoja jotka eivät ole Cityconin omistuksesta. Lähimpänä Sello.
Ymmärtäähän sen että Cityconin täytyy kerätä lisää rahoja kaikkialta mistä suinkin saa nyhdettyä vielä yhdenkin euron lisää. Niillä kun on kotona miljarditolkulla uusia ...menoja.
Jos ei jostain ratkaisuista pidä, lompakkoäänestäminen toimii aina eli käyt muualla kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Kiinteistösijoitusyhtiö Cityconin ylivoimaisesti suurin omistaja on israelilainen kiinteistöyhtiö G City Ltd. (entinen Gazit-Globe Ltd.). Vuonna 2026 G City, sen kokonaan omistama tytäryhtiö Gazit Europe Netherlands BV sekä G Cityn pääomistaja Chaim Katzman hallitsevat yhteensä 86,4 prosenttia Cityconin kaikista osakkeista ja äänistä.
Citycon omistaa täysin Espoon Matinkylässä sijaitsevan kauppakeskus Ison Omenan.
=D
Ihmetyttää miksi Suomesta myydään yrityksiä jatkuvasti ulkomaille. EIkö kiinteistöyrittäminen muka kannata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iso Omena avattiin 25 vuotta sitten. Ja nyt omituisesti huomattiin että pysäköinti pitääkin muuttaa maksulliseksi. Ilmeisesti Suomessa on niin nousukausi taas päällä että rahaa riittää.
Hinniottelu elää jatkuvasti. 25 vuotta sitten ehkä oli helpompi siirtää parkkihallin kustannukset liiketilojen vuokriin. Nyt juurikin laskukauden takia vuokrissa on laskupaineitta, mutta toisaalta yhä suurempi osa asiakkaista tulee julkisilla.
Kampissa taitaa olla suurin kävijämäärä julkisen liikenteen takia, mutta keskimääräinen ostos taisi olla muutaman euron. Jos tämän on voittajan konsepti Isossa Omenassa, nin huh sentään.
Kamppi on keskellä kaupunkia. Toki palstalaisten mukaan siell ei siis voi käydä kukaan, koska keskusta on täysin kuollut.
Aika hemmetin näivettynythän se Kampin kauppakeskus on.
Pistäydy Kampissa, kastaudu pimpissä.
Kampissa on paljon teinipilluja valmiina vaikka mihin. Todellinen saalistajan paratiisi.
Vierailija kirjoitti:
En yhtään ihmettele miksi maksukykyiset lapsiperheet jättää Espoon. Monikulttuuria ja rahastusta. Keinotekoisia ruuhkia.
Espoossa on koko ajan enemmän neegereitä ja muita suomea osaamattomia raiskareita
No tuo takaa sen ettei sinne kauppakeskukseen mennä viettämään aikaa, vaan tehdään ruokaostokset pikaiseen ja sitten pois.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi siinä ihan vieressä on Olarin Prisma, jos tarvitsee pelkät ruokaostokset tehdä. Samoin pienempiä ruokakauppoja kymmeniä muutaman kilometrin säteellä ilmaisin parkkipaikoin. Omenan edusta on muutenkin täynnä narkkareita nykyään.
Näin. Ruoat Olarista, erikoistavarat netistä ja harvat ravintolareissut Boltilla keskustaan.
Parkkimaksu on aivan puhdasta vittuilua.
Vierailija kirjoitti:
No tuo takaa sen ettei sinne kauppakeskukseen mennä viettämään aikaa, vaan tehdään ruokaostokset pikaiseen ja sitten pois.
Miksi näin halutaan, muut kuin ruokakaupat kärsivät.
Harvemmat nykyään ajaa vanhoilla autoilla, eiköhän suurimmalla osalla ole uudehko kaara alla. Kyse on siis periaatteesta, ettei maksa ostamisesta.