Espoon kauppakeskus Iso Omena muuttui maksulliseksi
Hinta alkavilta maksullisilta tunneilta on 2,80 €/tunti. EasyParkin ja Parkmanin mobiilisovelluksia käytettäessä pysäköinnin hintaan lisätään sovelluskohtainen palvelumaksu jokaista aloitettua pysäköintiä kohden.
Kommentit (169)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
huomaa hyvin autottomien köyhien kateuden
Autollisethan ne täällä vinkuu, ettei ole pari egeä.
Autottomat julkisten orjathan itkevät joka foorumilla Helsingin keskustan kuolemista pystyyn kun erikoisliikkeet lopettavat ja työpaikat ovat aikoja sitten muuttaneet kehille tai ulosmenkväylien varteen jonne autoilijat pääsevät vaivattomammin kuin keskustaan.
Vain julkisten varassa olevat kärsivät seurauksista kun autoilijoiden rahat häädetään muualle. Ne eivät pääse perässä vaan jäävät katselemaan kivijalan tyhjiä liiketiloja ja autioita toimistoja.
Ai? Kuinkahan monta julkisten käyttäjää täällä on vikissyt? Siitä keskustastakin valitatte te, joiden identiteetti perustuu autoon.
Puuttuu enää 2 euron pääsymaksu jokaisen kaupan ovella, että pääsee katselemaan mitä on hyllyissä.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi miettiä, kumpi on kannattavampaa. Periä muutama euro pysäköinnistä vai antaa asiakkaan pysäköidä ilmaiseksi kuluttaessaan rauhassa rahaa kaupoissa. Jumbo pärjää siksi erinomaisesti, kun ihmiset tulevat kiireettömästi shoppailemaan ja syömään, kun saa pysäköidä 5 h ilmaiseksi.
Olemme toisinaan joutuneet lapsen kanssa käymään Tapiolan Pikkujätissä, kauppakeskus Ainoassa ilmaista pysäköintiaikaa on vain tunti. Tämän vuoksi olemme käyneet lääkärikäynnin lisäksi korkeintaan pari ostosta ruokakaupasta Ainoassa. Kannattavampaa bisnestä olisi, että ilmainen pysäköinti kestäisi kauemmin ja tekisimme 50-100 euron ruokaostokset kauppakeskuksessa.
Olet siis hankkinut lapsia eikä ole varaa parin euron pysäköintimaksuun.
Tehty lasu ja nettivinkattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi siinä ihan vieressä on Olarin Prisma, jos tarvitsee pelkät ruokaostokset tehdä. Samoin pienempiä ruokakauppoja kymmeniä muutaman kilometrin säteellä ilmaisin parkkipaikoin. Omenan edusta on muutenkin täynnä narkkareita nykyään.
Onhan Olarin Prismassa valtavasti muutakin kuin ruokaa, sekä Alko ym. putiikkeja samassa rakennuksessa.
Alko ja apteekki.
Piti siitä tai ei niin suomalaiset ostavat tutkitusti vaatteensa Prismasta ja Citymarketista joten siinä Olarin Prismassa on myös vaatekauppa, kodinkonekauppa ja pienimuotoinen rauta/puutarhakauppa samassa vihreän kortin vankilassa. Mitäpä muuta suomalainen enää tarvitsisi kuin viinaa ja tabuja.
Sehän on ihan oikein, että parkkipaikasta peritään maksu.
Parkkipaikkoja ja niihin johtavia ajoteitä ja kaistoja pitää aika ajoin huoltaa ja puhdistaa, eikä sitäkään kukaan ilmaiseksi tee.
Ihana asua pikkukaupungissa jossa pysäköinti ilmaista joka paikassa ja parkkipaikka löytyy heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika koomista miten oman auton omistajat kuvitellaan jotenkin rikkaiksi joilta voidaan rahastaa ihan kaikesta.
Aika koomista, että auton omistajilla pitäisi olla oikeus käyttää jonkun toisen omistamaa tilaa ilmaiseksi.
Tuli selväksi ettei kaivata autoilijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi miettiä, kumpi on kannattavampaa. Periä muutama euro pysäköinnistä vai antaa asiakkaan pysäköidä ilmaiseksi kuluttaessaan rauhassa rahaa kaupoissa. Jumbo pärjää siksi erinomaisesti, kun ihmiset tulevat kiireettömästi shoppailemaan ja syömään, kun saa pysäköidä 5 h ilmaiseksi.
Olemme toisinaan joutuneet lapsen kanssa käymään Tapiolan Pikkujätissä, kauppakeskus Ainoassa ilmaista pysäköintiaikaa on vain tunti. Tämän vuoksi olemme käyneet lääkärikäynnin lisäksi korkeintaan pari ostosta ruokakaupasta Ainoassa. Kannattavampaa bisnestä olisi, että ilmainen pysäköinti kestäisi kauemmin ja tekisimme 50-100 euron ruokaostokset kauppakeskuksessa.
Olet siis hankkinut lapsia eikä ole varaa parin euron pysäköintimaksuun.
Tehty lasu ja nettivinkattu.
Katsos kun setä selittää sinulle konseptin joka on omassa elämässäsi täysin tuntematon.
On olemassa ihmisiä joilla on rahaa. Ne ovat jopa ansainneet rahansa itse ja tienaavat sitä kaiken aikaa lisää. Näitä kutsutaan palkansaajiksi.
Nämä ihmiset joilla on rahaa, päättävät aivan itse missä sen kuluttavat eivätkä ne ole velvollisia perustelemaan sinulle millä kriteereillä valitsevat kaupat joissa käyvät ostoksilla.
Sinä huomaat näiden valinnat ennen pitkää siitä että ostari siellä ja keskusta tuolla näivettyy ja kuolee pois vaikka sinä käyt niissä miten ahkeraan.
Sello, Entresse ja muut Espoon kaupat kiittävät!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Henkilöauton pysäköiminen Triplan parkkihalliin maksaa arkisin ja lauantaisin aamuseitsemästä iltaseitsemään viisi euroa tunnissa."
Ja kuinkas kävikään kun Tripla yritti pärjätä julkisilla liikkuvan porukan varassa vaikka kaikkien muiden ostoskeskusten kokemus osoitti jo että ne kantavat vain santaa sisään?
Aivan oikein, autoilijoita jouduttiin jo hetken kuluttua houkuttelemaan paniikissa ostoksille ilmaisella pysäköinnillä.
Olet päässyt jo tänne asti, etkä vieläkään ole tajunnut, että omppuun jää se sama ilmainen ensimmänen tunti.
Kyllä se ymmärretään.
Mutta ymmärtääkö Citycon että nyt sinne ei sitten ihmiset tule enää ravintola+erikoisliikkeet+markettikierros -kombokäynneille, vaan korkeintaan nopealle pistokäynnille yhteen erikoisliikkeeseen? Ravintolat varmaan ekana ottaa tästä hittiä, kun ne on se ylimääräinen höystö käynneissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi miettiä, kumpi on kannattavampaa. Periä muutama euro pysäköinnistä vai antaa asiakkaan pysäköidä ilmaiseksi kuluttaessaan rauhassa rahaa kaupoissa. Jumbo pärjää siksi erinomaisesti, kun ihmiset tulevat kiireettömästi shoppailemaan ja syömään, kun saa pysäköidä 5 h ilmaiseksi.
Olemme toisinaan joutuneet lapsen kanssa käymään Tapiolan Pikkujätissä, kauppakeskus Ainoassa ilmaista pysäköintiaikaa on vain tunti. Tämän vuoksi olemme käyneet lääkärikäynnin lisäksi korkeintaan pari ostosta ruokakaupasta Ainoassa. Kannattavampaa bisnestä olisi, että ilmainen pysäköinti kestäisi kauemmin ja tekisimme 50-100 euron ruokaostokset kauppakeskuksessa.
Jumbon menestys perustuu raideyhteytettömyyteen. Jumbo on turvallinen ja siisti. Niin sanotut monikulttuuriset notkujat puuttuu.
Vantaan Demarit muutti tämänkin ratikka kun tulee Jumboon pääsee kulttuurisakit kiskoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika koomista miten oman auton omistajat kuvitellaan jotenkin rikkaiksi joilta voidaan rahastaa ihan kaikesta.
Aika koomista, että auton omistajilla pitäisi olla oikeus käyttää jonkun toisen omistamaa tilaa ilmaiseksi.
Niin, tai kenkien omistajien käyttää kauppakeskuksen käytäviä ilmaiseksi. Vitosen pääsymaksu per tunti käyttöön.
Kylläpä pikku autoilijaa nyt kiukuttaa.
Ei kiekuta mutta minä voin valita,näkemiin Omppu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika koomista miten oman auton omistajat kuvitellaan jotenkin rikkaiksi joilta voidaan rahastaa ihan kaikesta.
Aika koomista, että auton omistajilla pitäisi olla oikeus käyttää jonkun toisen omistamaa tilaa ilmaiseksi.
Niin, tai kenkien omistajien käyttää kauppakeskuksen käytäviä ilmaiseksi. Vitosen pääsymaksu per tunti käyttöön.
Kylläpä pikku autoilijaa nyt kiukuttaa.
Ei kiekuta mutta minä voin valita,näkemiin Omppu.
Onnea julkisilla liikkuvien varassa olevalle ompulle.
Joko Citycon on rakentamassa minareettia joka nurkaan että uusi kohderyhmä tuntee olonsa kotoisammaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika koomista miten oman auton omistajat kuvitellaan jotenkin rikkaiksi joilta voidaan rahastaa ihan kaikesta.
Aika koomista, että auton omistajilla pitäisi olla oikeus käyttää jonkun toisen omistamaa tilaa ilmaiseksi.
Tuli selväksi ettei kaivata autoilijoita.
Juu, tosin aiemman logiikka ontuu siltä osin että miksi jalankulkijan pitäisi saada käyttää tilaa ilmaiseksi yhtään sen enempää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika koomista miten oman auton omistajat kuvitellaan jotenkin rikkaiksi joilta voidaan rahastaa ihan kaikesta.
Aika koomista, että auton omistajilla pitäisi olla oikeus käyttää jonkun toisen omistamaa tilaa ilmaiseksi.
Tuli selväksi ettei kaivata autoilijoita.
Juu, tosin aiemman logiikka ontuu siltä osin että miksi jalankulkijan pitäisi saada käyttää tilaa ilmaiseksi yhtään sen enempää?
Iso Omena on ostoskeskus jossa melkein satakunta voittoa tavoittelevaa yritystä maksaa Cityconille aivan posketonta vuokraa siitä että on taannut näille voivansa hankkia ostarille tarkkaan määrätyn kokoisen kävijävirran joka edustaa yhtä tarkkaan määrättyä ostovoimaa.
Tällaisen ostarin tehtävä on houkutella paikalle kävijöitä eikä mitä tahansa julkisilla liikkuvaa notkujaa vaan ostovoimaisia autoilijoita.
Sitten joku sossun elätti vinquu miten täällä autoilijoiden pitäisi päinvastoin maksaa siitä että saavat tulla paikalle aivan kuin kyseessä olisi joku huvipuisto tai stadionkonsertti.
Ehei, jos jonkun pitää käynnistä maksaa niin ostoskeskuksen pitäisi maksaa tulijoille siitä että nämä näkevät vaivaa ja kuluttavat aikaansa tullakseen tekemään ostoksensa juuri täällä. Ellei tätä tajua niin kevyet mullat vaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi miettiä, kumpi on kannattavampaa. Periä muutama euro pysäköinnistä vai antaa asiakkaan pysäköidä ilmaiseksi kuluttaessaan rauhassa rahaa kaupoissa. Jumbo pärjää siksi erinomaisesti, kun ihmiset tulevat kiireettömästi shoppailemaan ja syömään, kun saa pysäköidä 5 h ilmaiseksi.
Olemme toisinaan joutuneet lapsen kanssa käymään Tapiolan Pikkujätissä, kauppakeskus Ainoassa ilmaista pysäköintiaikaa on vain tunti. Tämän vuoksi olemme käyneet lääkärikäynnin lisäksi korkeintaan pari ostosta ruokakaupasta Ainoassa. Kannattavampaa bisnestä olisi, että ilmainen pysäköinti kestäisi kauemmin ja tekisimme 50-100 euron ruokaostokset kauppakeskuksessa.
Olet siis hankkinut lapsia eikä ole varaa parin euron pysäköintimaksuun.
Tehty lasu ja nettivinkattu.
Katsos kun setä selittää sinulle konseptin joka on omassa elämässäsi täysin tuntematon.
On olemassa ihmisiä joilla on rahaa. Ne ovat jopa ansainneet rahansa itse ja tienaavat sitä kaiken aikaa lisää. Näitä kutsutaan palkansaajiksi.
Nämä ihmiset joilla on rahaa, päättävät aivan itse missä sen kuluttavat eivätkä ne ole velvollisia perustelemaan sinulle millä kriteereillä valitsevat kaupat joissa käyvät ostoksilla.
Sinä huomaat näiden valinnat ennen pitkää siitä että ostari siellä ja keskusta tuolla näivettyy ja kuolee pois vaikka sinä käyt niissä miten ahkeraan.
Jos olisit varma että logiikkasi huippuvarakkaille nettomaksaja autoilijoille pitää yhteiskunnan kustantaa parkkihallit toimisi et olisi varmasti heti laittanut itsellesi viittä yläpeukkua?
Vierailija kirjoitti:
Ihana asua pikkukaupungissa jossa pysäköinti ilmaista joka paikassa ja parkkipaikka löytyy heti.
Sama homma täällä maalla, autoilija on haluttu asiakas ja kaikkialla on ilmaiset, auki olevat vessat sekä välillä myös ruokatarjoilua.
Mitään laskua ei tule jos ajaa autoa ilman kilpiä tai voihan sisään ja ulosajaessa kilvet peittää vaikka jolla lapulla.
Alko ja apteekki.