Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Espoon kauppakeskus Iso Omena muuttui maksulliseksi

Vierailija
26.06.2026 |

Hinta alkavilta maksullisilta tunneilta on 2,80 €/tunti. EasyParkin ja Parkmanin mobiilisovelluksia käytettäessä pysäköinnin hintaan lisätään sovelluskohtainen palvelumaksu jokaista aloitettua pysäköintiä kohden. 

Kommentit (148)

Vierailija
101/148 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi siinä ihan vieressä on Olarin Prisma, jos tarvitsee pelkät ruokaostokset tehdä. Samoin pienempiä ruokakauppoja kymmeniä muutaman kilometrin säteellä ilmaisin parkkipaikoin. Omenan edusta on muutenkin täynnä narkkareita nykyään.

Vierailija
102/148 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espoon puolella Tapiolassa kauppakeskus Ainoassa ensimmäinen tunti maksaa kaksi euroa ja siitä eteenpäin euron per tunti.

Matinkylän Isossa Omenassa pysäköinti on kahden tunnin ajan ilmaista ja siitä eteenpäin 1,5 euroa tunnilta.

Melkoinen saavutus spämmätä tuota roskaa tänne vielä sen jälkeen kun oikea vastaus on kerrottu jo useammassakin viestissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/148 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, kiitos ei, käytän mieluumin Jumboa. Ilmainen 2 tuntia.  Iso Omena haluaa kuihtua, onnea vaan! 

Veikkaan, että aika harva oikeasti pohtii mennäkö Jumboon vai Isoon Omenaan.

Kyllä mä ainakin mietin. Asun Helsingissä ja ehkä tuo Omppu olisi lähempänä. Käyn silti Jumbossa ja Kaaressa. Toisessa 5 h ilmaista ja toisessa 3 h. Ei mua huvita maksaa mitään extraa. Ruokaostoksetkin on pelkästään jo tonni kuukaudessa. Käydään välillä myös kahvilla ja syömässä.

Vierailija
104/148 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, kiitos ei, käytän mieluumin Jumboa. Ilmainen 2 tuntia.  Iso Omena haluaa kuihtua, onnea vaan! 

Veikkaan, että aika harva oikeasti pohtii mennäkö Jumboon vai Isoon Omenaan.

Kyllä se ilmainen pysäköinti alkaa vaan yhä enemmän olla myyntivaltti. 2,80e on aika paljon enemmän kuin vaikkapa 50 snt muovikassi, josta siitäkin syntyi paljon kitinää. 

Tuntuuhan se pieneltä summalta, mutta säännöllisesti käytynä voi olla jo vuositasolla merkittävä summa. Miksi tätä vähätellään ja samaan aikaan jengi juoksee jonkun 0, 50 sentin alennuksien perässä. Autoilija ei saa säästää missään? 

Vierailija
105/148 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ihmetellyt, miten ihmiset eivät ymmärrä, että pysäköintimaksut on autoilun kuluja. Maksat ylimääräistä siitä, että pääset kulkemaan joustavasti etkä ole julkisten varassa. Maksaahan se bensakin/sähkökin, huollot ja katsastukset, välillä on jotain korjattavaa ja renkaita pitää uusia. Missä oikeasti tuntuu joku muutama euro pysäköinnistä?

 

Toki jos keskustaan menee, niin sitten pysäköinti alkaa oikeasti olla melko hintavaa. Mutta vain hullu kuvittelee, että joka paikassa pitäisi olla oikeus pysäköidä auto ilmaiseksi. 

 

Isoon Omenaan ei ole kenenkään pakko mennä ruokaostosten perässä, ruokakauppoja on pitkin Espoon maaseutukuntaa yllin kyllin.

Maksan autonomistajana jo melkoisesti kuluja. On vakuutukset, vuosittaiset katsastukset, huollot, bensakulut jne. Eikä se autokaan ole ilmainen ollut. Töiden takia on pakko autoa käyttää. Miksi minun pitäisi vielä maksaa pysäköinnistä Espoossa kauppakeskuksessa, joka ei ole Helsingin keskusta ja tilaa riittää?

Siksi, että kiinsteistön omistaja haluaa tuoton kiinteistölleen. Kuis, saanko mä käyttää sun parkkipaikkaa ilmaiseksi, kun mullakin on noita kuluja autosta. 

Saat jos ostat multa joka kuukausi noin tonnilla jotain.  

Vierailija
106/148 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ihmetellyt, miten ihmiset eivät ymmärrä, että pysäköintimaksut on autoilun kuluja. Maksat ylimääräistä siitä, että pääset kulkemaan joustavasti etkä ole julkisten varassa. Maksaahan se bensakin/sähkökin, huollot ja katsastukset, välillä on jotain korjattavaa ja renkaita pitää uusia. Missä oikeasti tuntuu joku muutama euro pysäköinnistä?

 

Toki jos keskustaan menee, niin sitten pysäköinti alkaa oikeasti olla melko hintavaa. Mutta vain hullu kuvittelee, että joka paikassa pitäisi olla oikeus pysäköidä auto ilmaiseksi. 

 

Isoon Omenaan ei ole kenenkään pakko mennä ruokaostosten perässä, ruokakauppoja on pitkin Espoon maaseutukuntaa yllin kyllin.

Maksan autonomistajana jo melkoisesti kuluja. On vakuutukset, vuosittaiset katsastukset, huollot, bensakulut jne. Eikä se autokaan ole ilmainen ollut. Töiden takia on pakko autoa käyttää. Miksi minun pitäisi vielä maksaa pysäköinnistä Espoossa kauppakeskuksessa, joka ei ole Helsingin keskusta ja tilaa riittää?

Siksi, että kiinsteistön omistaja haluaa tuoton kiinteistölleen. Kuis, saanko mä käyttää sun parkkipaikkaa ilmaiseksi, kun mullakin on noita kuluja autosta. 

Saat jos ostat multa joka kuukausi noin tonnilla jotain.  

On kiinteistön omistankin etu jos siellä olevat vuokralaiset menestyy. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
107/148 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Henkilöauton pysäköiminen Triplan parkkihalliin maksaa arkisin ja lauantaisin aamuseitsemästä iltaseitsemään viisi euroa tunnissa."

Ja kuinkas kävikään kun Tripla yritti pärjätä julkisilla liikkuvan porukan varassa vaikka kaikkien muiden ostoskeskusten kokemus osoitti jo että ne kantavat vain santaa sisään?

Aivan oikein, autoilijoita jouduttiin jo hetken kuluttua houkuttelemaan paniikissa ostoksille ilmaisella pysäköinnillä.

Olet päässyt jo tänne asti, etkä vieläkään ole tajunnut, että omppuun jää se sama ilmainen ensimmänen tunti. 

Vierailija
108/148 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, kiitos ei, käytän mieluumin Jumboa. Ilmainen 2 tuntia.  Iso Omena haluaa kuihtua, onnea vaan! 

Veikkaan, että aika harva oikeasti pohtii mennäkö Jumboon vai Isoon Omenaan.

Kyllä mä ainakin mietin. Asun Helsingissä ja ehkä tuo Omppu olisi lähempänä. Käyn silti Jumbossa ja Kaaressa. Toisessa 5 h ilmaista ja toisessa 3 h. Ei mua huvita maksaa mitään extraa. Ruokaostoksetkin on pelkästään jo tonni kuukaudessa. Käydään välillä myös kahvilla ja syömässä.

Eli pohdit kauppareissuillasi Kaaren ja Jumbon välillä etkä pidä Isoa Omenaa oikeana vaihtoehtona niille eikä tämä parkkimaksu ei saa sinua vaihtamaan kauppapaikkaasi Omenasta Jumboon. Koska et siellä kuitenkaan koskaan käy.

Minä itse aina silloin tällöin pohdin Ison Omenan ja Sellon välillä, kummassa käyn. Yleensä Omenassa, mutta joskus Sello sopii paremmin reitteihin. Kaaressa en ole koskaan käynyt, koska se on jo turkasen kaukana. Jumbossa olen käynyt kaksi kertaa joskus viitisentoista vuotta sitten, kun siellä oli muuan erikoisliike, jota ei muualla pääkaupunkiseudulla ollut. Se lopetti yli kymmenen vuotta sitten eikä sen jälkeen ole ollut mitään syytä sinne mennä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
109/148 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi täällä Tampereella pääsee Cittrin ja Prisman parkkiin ilmaiseksi. Luukusta haettiin ruuat ja keräily oli vaan 90 centtiä.

Vierailija
110/148 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En periaatteesta käy asioimassa kauppakeskuksissa, joissa on parkkimaksu.

Väliin jää nykyään myös Itis, jossa aiemmin kävin säännöllisesti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
111/148 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

huomaa hyvin autottomien köyhien kateuden

Autollisethan ne täällä vinkuu, ettei ole pari egeä. 

Kohdallani kyse ei ole euroista, vaan periaatteesta, etten maksa siitä, että saan ostaa.

Vierailija
112/148 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä välitä orpopurra hommasi just sulle viinan kotiinkuskauksen.

Kai se kuskaus on ilmainen? Ainakin auton omistajille, kun niillä ei ole rahaa. 

Ei oo Ilmane. Kuljetusmaksun ottavat, kun tuovat. Ilmaiseksi ei kuljeteta mitään mitään, se on cash or ass.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
113/148 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauppakeskusjohtajan mukaan ilmainen pysäköinti Triplassa olisi mahdotonta, koska kyseessä on keskeinen julkisen liikenteen asema.
 

Huomenna torstaina avattavan Helsingin Pasilan uuden aseman ja kauppakeskus Triplan pysäköintihallin parkkimaksut puhuttavat sosiaalisessa mediassa.

Henkilöauton pysäköiminen Triplan parkkihalliin maksaa arkisin ja lauantaisin aamuseitsemästä iltaseitsemään viisi euroa tunnissa.

Arki-iltaisin kello 19–00 pysäköinti kustantaa kolme euroa tunnilta. Öisin, lauantai-iltaisin ja sunnuntaisin hinta on yksi euro per tunti.

Siis maksaa, ei kustanna. Aivan eri merkitys sanoilla.

Vierailija
114/148 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

huomaa hyvin autottomien köyhien kateuden

Autollisethan ne täällä vinkuu, ettei ole pari egeä. 

Kohdallani kyse ei ole euroista, vaan periaatteesta, etten maksa siitä, että saan ostaa.

Kaikesta maksetaan mitä ostetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
115/148 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinteistösijoitusyhtiö Cityconin ylivoimaisesti suurin omistaja on israelilainen kiinteistöyhtiö G City Ltd. (entinen Gazit-Globe Ltd.). Vuonna 2026 G City, sen kokonaan omistama tytäryhtiö Gazit Europe Netherlands BV sekä G Cityn pääomistaja Chaim Katzman hallitsevat yhteensä 86,4 prosenttia Cityconin kaikista osakkeista ja äänistä.

Citycon omistaa täysin Espoon Matinkylässä sijaitsevan kauppakeskus Ison Omenan.

 

=D

Miksi tämä naurattaa sinua? 

Vierailija
116/148 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkekää autopäät, itkekää!

T: Gravelpyörän omistaja, jolla on 320W FTP.

Vierailija
117/148 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaiken hinnat nousee, kun jokaisesn asiaan on välistäjävetäjä. Keikkaliput, pysäköinti, lounas ja liikuntaetu. Tässäkin, joku tulee ja vetää välistä. Menee ihan tolkuttomasti ja ku hinnat voi olla mitä vaan.

Vierailija
118/148 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinteistösijoitusyhtiö Cityconin ylivoimaisesti suurin omistaja on israelilainen kiinteistöyhtiö G City Ltd. (entinen Gazit-Globe Ltd.). Vuonna 2026 G City, sen kokonaan omistama tytäryhtiö Gazit Europe Netherlands BV sekä G Cityn pääomistaja Chaim Katzman hallitsevat yhteensä 86,4 prosenttia Cityconin kaikista osakkeista ja äänistä.

Citycon omistaa täysin Espoon Matinkylässä sijaitsevan kauppakeskus Ison Omenan.

 

=D

Onko aivan kaiken ikävän takana joku pikkuhattuinen koukkunokka joka hieroo käsiään?

Vierailija
119/148 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauppakeskusten koko idea on siinä, että saman katon alla on paljon liikkeitä, joissa voi käydä samalla kertaa. Lisäksi voi ostosten lomassa viettää aikaa kahviloissa ja ravintoloissa. Ilmaisen pysäköintiajan rajoittaminen ei kertakaikkiaan istu tähän liiketoimintamalliin ollenkaan. TYHMÄ päätös ja alkaa näkymään samantien yritysten liikevaihdossa.

Fiksu kirjoitus, osuu naulankantaan.

Vierailija
120/148 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Henkilöauton pysäköiminen Triplan parkkihalliin maksaa arkisin ja lauantaisin aamuseitsemästä iltaseitsemään viisi euroa tunnissa."

Ja kuinkas kävikään kun Tripla yritti pärjätä julkisilla liikkuvan porukan varassa vaikka kaikkien muiden ostoskeskusten kokemus osoitti jo että ne kantavat vain santaa sisään?

Aivan oikein, autoilijoita jouduttiin jo hetken kuluttua houkuttelemaan paniikissa ostoksille ilmaisella pysäköinnillä.

Olet päässyt jo tänne asti, etkä vieläkään ole tajunnut, että omppuun jää se sama ilmainen ensimmänen tunti. 

Minulle selvisi tuo jo keskustelun alussa ja totesin muiden lailla että tuo on toiseksi typerintä mitä Iso Omena voi tehdä. Typerintä olisi lopettaa ilmainen pysäköinti kokonaan kun edes Tripla tai Ainoa eivä pysy pystyssä ilman autoilijoiden ostovoimaa.

Ison Omenan vuokralaiset eivät hyödy millään tavalla siitä että pysäköintiaika rajoitetaan yhteen tuntiin koska sieltä eivät ole loppuneet parkkipaikat edes pahimmassa jouluruuhkassa.

Tuo on kiitenkin ollut selvästi "perheostari' jossa käydään isomman markettireissun yhteydessä myös vaatekaupoissa, syömässä ja muissa erikoisliikkeissä.

Maksuttoman pysäköinnin rajoittaminen tuntiin leikkaa tällaista asiointia ja tulovirtoja 1000x enemmän kuin mitä pysäköintimaksuilla ikinä kerätään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi