Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Espoon kauppakeskus Iso Omena muuttui maksulliseksi

Vierailija
26.06.2026 |

Hinta alkavilta maksullisilta tunneilta on 2,80 €/tunti. EasyParkin ja Parkmanin mobiilisovelluksia käytettäessä pysäköinnin hintaan lisätään sovelluskohtainen palvelumaksu jokaista aloitettua pysäköintiä kohden. 

Kommentit (148)

Vierailija
81/148 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, kiitos ei, käytän mieluumin Jumboa. Ilmainen 2 tuntia.  Iso Omena haluaa kuihtua, onnea vaan! 

Veikkaan, että aika harva oikeasti pohtii mennäkö Jumboon vai Isoon Omenaan.

Kyllä se ilmainen pysäköinti alkaa vaan yhä enemmän olla myyntivaltti. 2,80e on aika paljon enemmän kuin vaikkapa 50 snt muovikassi, josta siitäkin syntyi paljon kitinää. 

Omenan ja Jumbon välimatka on melkein 30 kilometriä. Bensakulujun eroon menee suurin osa pysäköintisäästöistä ja aikaa kuluu hukkaan.

Ei ole niin hirveän monta paikkaa, mistä ne ovat suunnilleen yhtä kaukana, ja niissä paikoissa on järkevämmän etäisyyden päässä muita isoja kauppakeskuksia kuten Sello.

Vierailija
82/148 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tuosta kärsivät eniten lukuisat lounaspaikat ja esimerkiksi elokuvateatteri, joista on vaikea päästä ulos alle tunnissa. Ei se nyt rahasta ole kiinni, mutta ei kiinnosta maksaa perus buffalounaan päälle jotain 15% preemiota siitä, parkkiaika ylittyy viisi minuuttia. Sinänsä ostoskeskukset ovat niin vastenmielisiä ympäristöjä, että ei siellä vietä aikaa kuin pakosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/148 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tulen tulevaisuuidessakin kantamaan tavaraa ulos ilmaiseksi

-peukku Pertti

Vierailija
84/148 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ihmetellyt, miten ihmiset eivät ymmärrä, että pysäköintimaksut on autoilun kuluja. Maksat ylimääräistä siitä, että pääset kulkemaan joustavasti etkä ole julkisten varassa. Maksaahan se bensakin/sähkökin, huollot ja katsastukset, välillä on jotain korjattavaa ja renkaita pitää uusia. Missä oikeasti tuntuu joku muutama euro pysäköinnistä?

 

Toki jos keskustaan menee, niin sitten pysäköinti alkaa oikeasti olla melko hintavaa. Mutta vain hullu kuvittelee, että joka paikassa pitäisi olla oikeus pysäköidä auto ilmaiseksi. 

 

Isoon Omenaan ei ole kenenkään pakko mennä ruokaostosten perässä, ruokakauppoja on pitkin Espoon maaseutukuntaa yllin kyllin.

Maksan autonomistajana jo melkoisesti kuluja. On vakuutukset, vuosittaiset katsastukset, huollot, bensakulut jne. Eikä se autokaan ole ilmainen ollut. Töiden takia on pakko autoa käyttää. Miksi minun pitäisi vielä maksaa pysäköinnistä Espoossa kauppakeskuksessa, joka ei ole Helsingin keskusta ja tilaa riittää?

Siksi, että kiinsteistön omistaja haluaa tuoton kiinteistölleen. Kuis, saanko mä käyttää sun parkkipaikkaa ilmaiseksi, kun mullakin on noita kuluja autosta. 

Kiinteistönomistaja voi pohtia myös, mitä tapahtuu tuotoille, kun asiakaskatoon kuolleet liikkeet lopettavat vuokran maksamisen. Lyhyellä tähtäimellä parkkimaksut nostavat tuloja, mutta jos liikkeet eivät pysy pystyssä, ei lopulta niitä autoilevia asiakkaitakaan enää tule parkkihalliin parkkimaksuja maksamaan.

Vierailija
85/148 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

huomaa hyvin autottomien köyhien kateuden

Autollisethan ne täällä vinkuu, ettei ole pari egeä. 

Vierailija
86/148 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ihmetellyt, miten ihmiset eivät ymmärrä, että pysäköintimaksut on autoilun kuluja. Maksat ylimääräistä siitä, että pääset kulkemaan joustavasti etkä ole julkisten varassa. Maksaahan se bensakin/sähkökin, huollot ja katsastukset, välillä on jotain korjattavaa ja renkaita pitää uusia. Missä oikeasti tuntuu joku muutama euro pysäköinnistä?

 

Toki jos keskustaan menee, niin sitten pysäköinti alkaa oikeasti olla melko hintavaa. Mutta vain hullu kuvittelee, että joka paikassa pitäisi olla oikeus pysäköidä auto ilmaiseksi. 

 

Isoon Omenaan ei ole kenenkään pakko mennä ruokaostosten perässä, ruokakauppoja on pitkin Espoon maaseutukuntaa yllin kyllin.

Maksan autonomistajana jo melkoisesti kuluja. On vakuutukset, vuosittaiset katsastukset, huollot, bensakulut jne. Eikä se autokaan ole ilmainen ollut. Töiden takia on pakko autoa käyttää. Miksi minun pitäisi vielä maksaa pysäköinnistä Espoossa kauppakeskuksessa, joka ei ole Helsingin keskusta ja tilaa riittää?

Siksi, että kiinsteistön omistaja haluaa tuoton kiinteistölleen. Kuis, saanko mä käyttää sun parkkipaikkaa ilmaiseksi, kun mullakin on noita kuluja autosta. 

Kiinteistönomistaja voi pohtia myös, mitä tapahtuu tuotoille, kun asiakaskatoon kuolleet liikkeet lopettavat vuokran maksamisen. Lyhyellä tähtäimellä parkkimaksut nostavat tuloja, mutta jos liikkeet eivät pysy pystyssä, ei lopulta niitä autoilevia asiakkaitakaan enää tule parkkihalliin parkkimaksuja maksamaan.

Hienoa, että toit tämän näkökohdan esille. Kauppakeskuksia pyörittävät yritykset eivät varmasti koskaan ole osanneet pohtia parkkimaksujen, kävijämäärien, vuokratasojen yms., suhdetta. Tämän täytyy olla heille aivan uusi asia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
87/148 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt Iso-Omenassa autolla niin kauan kuin se on ollut olemassa. Koskaan ei ole tullut vielä tilannetta ettei parkkipaikkaa olisi löytynyt. Aina on löytynyt helposti. Sello on esimerkiksi selvästi ruuhkaisempi. Kyllähän tuossa haiskahtaa puhdas rahastus.

Vierailija
88/148 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan tuosta kärsivät eniten lukuisat lounaspaikat ja esimerkiksi elokuvateatteri, joista on vaikea päästä ulos alle tunnissa. Ei se nyt rahasta ole kiinni, mutta ei kiinnosta maksaa perus buffalounaan päälle jotain 15% preemiota siitä, parkkiaika ylittyy viisi minuuttia. Sinänsä ostoskeskukset ovat niin vastenmielisiä ympäristöjä, että ei siellä vietä aikaa kuin pakosta.

Elokuvateatterissa on ollut automaatti joka antoi 3h ilmaista parkkiaikaa kun syötit siihen rekisteritunnuksen. En tiedä mikä tilanne on 24.6. jälkeen jolloin muutos tapahtui.

Minun käsittääkseni Citycon on mennyt huutokauppaamaan parkkihallin uudelle operaattorille joka tietenkin rahastaa sillä kaksin käsin.

Olen 100% varma siitä että citycon on vähät välittänyt siitä mikä heidän ostarissaan toimivien liikkeiden etu olisi ollut tai edes kysynyt niiden mielipidettä. 

Tietokilpailukysymys joka selittää paljon: minkä maalainen yritys Citycon on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
89/148 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

hesan pasilan tripla yritti maksullista pysäköintiä

Vierailija
90/148 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos asut kauppakeskuksen lähellä, voit kävellä sinne ihan ilmaiseksi.

Viikon ruokaostoksillekin pääset metrolla tai bussilla kätevästi. Ehkä ensi vuonna meillä on pääsymaksu kauppakeskukseen Omenassa.

Viikon ruokaostoksille? Niin varmaan joku sinkkutalous. Mä just jaksan kantaa ostokset autolta noin 5 metriä matkaa hissille. Yleensä kolme neljä isoa kestokassia täynnä. Maidot, piimät, jogurtit, perunat jne. painaa. Onneksi on maksuttomiakin kauppakeskuksia. Suosin niitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
91/148 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppakeskusjohtajan mukaan ilmainen pysäköinti Triplassa olisi mahdotonta, koska kyseessä on keskeinen julkisen liikenteen asema.
 

Huomenna torstaina avattavan Helsingin Pasilan uuden aseman ja kauppakeskus Triplan pysäköintihallin parkkimaksut puhuttavat sosiaalisessa mediassa.

Henkilöauton pysäköiminen Triplan parkkihalliin maksaa arkisin ja lauantaisin aamuseitsemästä iltaseitsemään viisi euroa tunnissa.

Arki-iltaisin kello 19–00 pysäköinti kustantaa kolme euroa tunnilta. Öisin, lauantai-iltaisin ja sunnuntaisin hinta on yksi euro per tunti.

Vierailija
92/148 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No jopas on hinnat. Vertaa vaikkapa Itis, Jumbo tai Sello."

"Vain autolla liikkuva asiakas tekee isoja ostoksia itselleen, puolisolleen ja lapsilleen. Nyt autoilijat eivät tule Triplaan, mutta jäähän sinne fillareilla nylkyttävät sinkut ja sähköpotkulautalapset."
 

"Redi teki saman virheen alussa pysäköinnin suhteen."

"En maksa siitä että pääsen ostamaan jotain.. Edelleen suunta niihin paikkoihin, joissa pysäköinti ilmaista. Pitäkööt tunkkinsa."

"Noilla hinnoilla ei tartte ainakaan ruuhkissa tungeksia."

"Ohoh. Mietittiin jo lounastreffejä miehen kanssa, mutta taidetaan mieluummin kipaista toisaalle."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
93/148 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos asut kauppakeskuksen lähellä, voit kävellä sinne ihan ilmaiseksi.

Viikon ruokaostoksillekin pääset metrolla tai bussilla kätevästi. Ehkä ensi vuonna meillä on pääsymaksu kauppakeskukseen Omenassa.

Viikon ruokaostoksille? Niin varmaan joku sinkkutalous. Mä just jaksan kantaa ostokset autolta noin 5 metriä matkaa hissille. Yleensä kolme neljä isoa kestokassia täynnä. Maidot, piimät, jogurtit, perunat jne. painaa. Onneksi on maksuttomiakin kauppakeskuksia. Suosin niitä.

Meillä kyllä perhe käy, eli 4-5 kassia kannetaan helposti. Oletko koskaan ajatellut pyytää puolisolta tai lapsiltasi kantoapua kotiovella? 

Vierailija
94/148 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

huomaa hyvin autottomien köyhien kateuden

Autollisethan ne täällä vinkuu, ettei ole pari egeä. 

Kuten joka ikinen kerta aiemminkin: hädissään vinquvat vain ne liikkeet ja yrittäjät jotka ovat eläneet autolla liikkuvan ostovoiman rahoilla. Muun sorttista ostovoimaa ei Suomessa olekaan paria helsingin ytimen korttelia lukuunottamatta.

Autolija ei on vapaa liinkumaan ja kuljettaa tahansa muualle kun sille ei tarjota sellaisia olosuhteita joilla tämä ylivoimaisesti tärkein kuluttajaryhmä houkutellaan paikalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
95/148 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoon puolella Tapiolassa kauppakeskus Ainoassa ensimmäinen tunti maksaa kaksi euroa ja siitä eteenpäin euron per tunti.

Matinkylän Isossa Omenassa pysäköinti on kahden tunnin ajan ilmaista ja siitä eteenpäin 1,5 euroa tunnilta.

Vierailija
96/148 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauppakeskusjohtajan mukaan ilmainen pysäköinti Triplassa olisi mahdotonta, koska kyseessä on keskeinen julkisen liikenteen asema.
 

Huomenna torstaina avattavan Helsingin Pasilan uuden aseman ja kauppakeskus Triplan pysäköintihallin parkkimaksut puhuttavat sosiaalisessa mediassa.

Henkilöauton pysäköiminen Triplan parkkihalliin maksaa arkisin ja lauantaisin aamuseitsemästä iltaseitsemään viisi euroa tunnissa.

Arki-iltaisin kello 19–00 pysäköinti kustantaa kolme euroa tunnilta. Öisin, lauantai-iltaisin ja sunnuntaisin hinta on yksi euro per tunti.

Tripla joutui muuttamaan hinnoittelua, 1. tunti ilmainen. Toinen tunti 4.4€ ja sen jälkeen 5.8€/h. Kertonee, miksi omat käyntini  siellä ohikulkumatkalla ovat järjestäen alle 1h mittaisia. Lyhyt käynti erikoisliikkeessä tai ruokakaupassa, harvoin ehtii kahdessa liikkeessä käymään. Jos isommille ostoksille menossa, Sello tai Jumbo vaihtoehtoina.

Vierailija
97/148 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omppuunhan pääsee metrolla, ilmeisesti ajatellaan että se tuo sitä toivottua väriä ja ostovoimaa notkumaan käytäville...

Vierailija
98/148 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Henkilöauton pysäköiminen Triplan parkkihalliin maksaa arkisin ja lauantaisin aamuseitsemästä iltaseitsemään viisi euroa tunnissa."

Ja kuinkas kävikään kun Tripla yritti pärjätä julkisilla liikkuvan porukan varassa vaikka kaikkien muiden ostoskeskusten kokemus osoitti jo että ne kantavat vain santaa sisään?

Aivan oikein, autoilijoita jouduttiin jo hetken kuluttua houkuttelemaan paniikissa ostoksille ilmaisella pysäköinnillä.

Vierailija
99/148 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espoon puolella Tapiolassa kauppakeskus Ainoassa ensimmäinen tunti maksaa kaksi euroa ja siitä eteenpäin euron per tunti.

Matinkylän Isossa Omenassa pysäköinti on kahden tunnin ajan ilmaista ja siitä eteenpäin 1,5 euroa tunnilta.

Miksi spammataan tarkoituksella vääriä hintoja tänne? Kummatkin, Ainoa ja Iso Omena, hinnat täysin väärin.

Vierailija
100/148 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, on se silti edullisempaa kuin julkisen liikenteen kertalippu. 

Noiden hintojen takia en liiku mihinkään tänä kesänä. Myös Omena saa jäädä. 3,30€ suuntaansa ja bussin vaihto 10min odotusajalla. Turhaa hommaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi