Espoon kauppakeskus Iso Omena muuttui maksulliseksi
Hinta alkavilta maksullisilta tunneilta on 2,80 €/tunti. EasyParkin ja Parkmanin mobiilisovelluksia käytettäessä pysäköinnin hintaan lisätään sovelluskohtainen palvelumaksu jokaista aloitettua pysäköintiä kohden.
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos asut kauppakeskuksen lähellä, voit kävellä sinne ihan ilmaiseksi.
Ja kantaa ostoksesi kotiin? Kävely ruokakauppaan ja takaisin on vaihtoehto vain sinkulle, joka ei järjestä juhlia ja elää muutenkin minimaalista elämää. Omena tulee jäämään ilman kaikkia muuten vaan jotain ostamassa käyneitä. Paikalliset puolestaan jättävät ravintola- ja muut palvelut käyttämättä käyntiensä yhteydessä, sillä ne eivät mahdu tuntiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi miettiä, kumpi on kannattavampaa. Periä muutama euro pysäköinnistä vai antaa asiakkaan pysäköidä ilmaiseksi kuluttaessaan rauhassa rahaa kaupoissa. Jumbo pärjää siksi erinomaisesti, kun ihmiset tulevat kiireettömästi shoppailemaan ja syömään, kun saa pysäköidä 5 h ilmaiseksi.
Olemme toisinaan joutuneet lapsen kanssa käymään Tapiolan Pikkujätissä, kauppakeskus Ainoassa ilmaista pysäköintiaikaa on vain tunti. Tämän vuoksi olemme käyneet lääkärikäynnin lisäksi korkeintaan pari ostosta ruokakaupasta Ainoassa. Kannattavampaa bisnestä olisi, että ilmainen pysäköinti kestäisi kauemmin ja tekisimme 50-100 euron ruokaostokset kauppakeskuksessa.
Jumbon menestys perustuu raideyhteytettömyyteen. Jumbo on turvallinen ja siisti. Niin sanotut monikulttuuriset notkujat puuttuu.
On siellä heitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iso Omena avattiin 25 vuotta sitten. Ja nyt omituisesti huomattiin että pysäköinti pitääkin muuttaa maksulliseksi. Ilmeisesti Suomessa on niin nousukausi taas päällä että rahaa riittää.
Hinniottelu elää jatkuvasti. 25 vuotta sitten ehkä oli helpompi siirtää parkkihallin kustannukset liiketilojen vuokriin. Nyt juurikin laskukauden takia vuokrissa on laskupaineitta, mutta toisaalta yhä suurempi osa asiakkaista tulee julkisilla.
Masentavaa köyhäilyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, kiitos ei, käytän mieluumin Jumboa. Ilmainen 2 tuntia. Iso Omena haluaa kuihtua, onnea vaan!
Veikkaan, että aika harva oikeasti pohtii mennäkö Jumboon vai Isoon Omenaan.
Helsingistä katsottuna ero on ratkaiseva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, kiitos ei, käytän mieluumin Jumboa. Ilmainen 2 tuntia. Iso Omena haluaa kuihtua, onnea vaan!
Veikkaan, että aika harva oikeasti pohtii mennäkö Jumboon vai Isoon Omenaan.
Kyllä se ilmainen pysäköinti alkaa vaan yhä enemmän olla myyntivaltti. 2,80e on aika paljon enemmän kuin vaikkapa 50 snt muovikassi, josta siitäkin syntyi paljon kitinää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, kiitos ei, käytän mieluumin Jumboa. Ilmainen 2 tuntia. Iso Omena haluaa kuihtua, onnea vaan!
Veikkaan, että aika harva oikeasti pohtii mennäkö Jumboon vai Isoon Omenaan.
Helsingistä katsottuna ero on ratkaiseva.
Etelä-Espoossa asuvalle Jumbo on vähän liian kaukana viikottaiseen asiointiin. Sello on se vaihtoehto.
En yhtään ihmettele miksi maksukykyiset lapsiperheet jättää Espoon. Monikulttuuria ja rahastusta. Keinotekoisia ruuhkia.
No, on se silti edullisempaa kuin julkisen liikenteen kertalippu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt, miten ihmiset eivät ymmärrä, että pysäköintimaksut on autoilun kuluja. Maksat ylimääräistä siitä, että pääset kulkemaan joustavasti etkä ole julkisten varassa. Maksaahan se bensakin/sähkökin, huollot ja katsastukset, välillä on jotain korjattavaa ja renkaita pitää uusia. Missä oikeasti tuntuu joku muutama euro pysäköinnistä?
Toki jos keskustaan menee, niin sitten pysäköinti alkaa oikeasti olla melko hintavaa. Mutta vain hullu kuvittelee, että joka paikassa pitäisi olla oikeus pysäköidä auto ilmaiseksi.
Isoon Omenaan ei ole kenenkään pakko mennä ruokaostosten perässä, ruokakauppoja on pitkin Espoon maaseutukuntaa yllin kyllin.
Maksan autonomistajana jo melkoisesti kuluja. On vakuutukset, vuosittaiset katsastukset, huollot, bensakulut jne. Eikä se autokaan ole ilmainen ollut. Töiden takia on pakko autoa käyttää. Miksi minun pitäisi vielä maksaa pysäköinnistä Espoossa kauppakeskuksessa, joka ei ole Helsingin keskusta ja tilaa riittää?
Siksi, että kiinsteistön omistaja haluaa tuoton kiinteistölleen. Kuis, saanko mä käyttää sun parkkipaikkaa ilmaiseksi, kun mullakin on noita kuluja autosta.
Eihän siellä ole pakko käydä, autolla on paljon helpompia ostospaikkoja on Espoossakin kymmeniä.
Jo tuohon vanhaan 2h ilmaiseen parkkiin on pitänyt suunnitella missä ehtii käydä, jos vaikka on käynyt hammaslääkärissä tai parturissa samalla.
Ok. Luulin ensin että kaikilta jotka Omenan oven avaa peritään sisäänpääsymaksu. Lol.
Et pääse kuluttamaan rahojasi ennenkuin maksat. Autolla meno on jokaisen valinta.
huomaa hyvin autottomien köyhien kateuden
Vierailija kirjoitti:
Eihän siellä ole pakko käydä, autolla on paljon helpompia ostospaikkoja on Espoossakin kymmeniä.
Niinpä. Cityconin omistajat ovat ottaneet mallia suoraan stadin keskustasta eli ohjaavat asiakkaat muualle asioimaan.
Vierailija kirjoitti:
No, on se silti edullisempaa kuin julkisen liikenteen kertalippu.
Niin. Julkisella liikenteellä pitää käytännössä maksaa kaksi kertalippua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän siellä ole pakko käydä, autolla on paljon helpompia ostospaikkoja on Espoossakin kymmeniä.
Niinpä. Cityconin omistajat ovat ottaneet mallia suoraan stadin keskustasta eli ohjaavat asiakkaat muualle asioimaan.
citycon on juutalaisten omistuksessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi miettiä, kumpi on kannattavampaa. Periä muutama euro pysäköinnistä vai antaa asiakkaan pysäköidä ilmaiseksi kuluttaessaan rauhassa rahaa kaupoissa. Jumbo pärjää siksi erinomaisesti, kun ihmiset tulevat kiireettömästi shoppailemaan ja syömään, kun saa pysäköidä 5 h ilmaiseksi.
Olemme toisinaan joutuneet lapsen kanssa käymään Tapiolan Pikkujätissä, kauppakeskus Ainoassa ilmaista pysäköintiaikaa on vain tunti. Tämän vuoksi olemme käyneet lääkärikäynnin lisäksi korkeintaan pari ostosta ruokakaupasta Ainoassa. Kannattavampaa bisnestä olisi, että ilmainen pysäköinti kestäisi kauemmin ja tekisimme 50-100 euron ruokaostokset kauppakeskuksessa.
Jumbon menestys perustuu raideyhteytettömyyteen. Jumbo on turvallinen ja siisti. Niin sanotut monikulttuuriset notkujat puuttuu.
Kyllä vaikuttaa myös parkkipaikkojen runsas määrä ja 5h ilmainen parkkiaika. Helppo kierrellä, syödä ja lähtiessä vielä käydä ruokakaupassa. Ei tarvitse kelloa kytätä koko ajan. Kerralla saa ostettua lähes kaiken tarpeellisen.
kymmenlapsinen monikulttuurinen perhe julkisilla 10x2x3,30=66e
Maksan autonomistajana jo melkoisesti kuluja. On vakuutukset, vuosittaiset katsastukset, huollot, bensakulut jne. Eikä se autokaan ole ilmainen ollut. Töiden takia on pakko autoa käyttää. Miksi minun pitäisi vielä maksaa pysäköinnistä Espoossa kauppakeskuksessa, joka ei ole Helsingin keskusta ja tilaa riittää?