Espoon kauppakeskus Iso Omena muuttui maksulliseksi
Hinta alkavilta maksullisilta tunneilta on 2,80 €/tunti. EasyParkin ja Parkmanin mobiilisovelluksia käytettäessä pysäköinnin hintaan lisätään sovelluskohtainen palvelumaksu jokaista aloitettua pysäköintiä kohden.
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Iso Omenan ulkopuolella on satoja ilmaisia parkkipaikkoja. Ei luulisi olevan ongelma kenellekään.
Onko siellä koskaan yhtään vapaata paikkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika koomista miten oman auton omistajat kuvitellaan jotenkin rikkaiksi joilta voidaan rahastaa ihan kaikesta.
Aika koomista, että auton omistajilla pitäisi olla oikeus käyttää jonkun toisen omistamaa tilaa ilmaiseksi.
Niin, tai kenkien omistajien käyttää kauppakeskuksen käytäviä ilmaiseksi. Vitosen pääsymaksu per tunti käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Autolijat on kyllä herkkää porukkaa. Se kottero pitäisi joka paikkaan saada ilmaiseksi. Kaikki liikkeet menee heti konkurssiin, jos pyhää peltilehmää ei ole ajateltu.
No minä olen tulossa autollani tuomaan rahaa sinne liikkeisiin. Jos tuotteiden katteen lisäksi tulemistani hankaloitetaan niin tilaan sitten mielummin suoraan netistä.
Kuivakoon ahne ostari pystyyn.
Jossei saa vähintään ekaa tuntia ilmaiseksi niin en mene sellaiseen ostoskeskukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iso Omena avattiin 25 vuotta sitten. Ja nyt omituisesti huomattiin että pysäköinti pitääkin muuttaa maksulliseksi. Ilmeisesti Suomessa on niin nousukausi taas päällä että rahaa riittää.
Hinniottelu elää jatkuvasti. 25 vuotta sitten ehkä oli helpompi siirtää parkkihallin kustannukset liiketilojen vuokriin. Nyt juurikin laskukauden takia vuokrissa on laskupaineitta, mutta toisaalta yhä suurempi osa asiakkaista tulee julkisilla.
Kampissa taitaa olla suurin kävijämäärä julkisen liikenteen takia, mutta keskimääräinen ostos taisi olla muutaman euron. Jos tämän on voittajan konsepti Isossa Omenassa, nin huh sentään.
Kamppi on keskellä kaupunkia. Toki palstalaisten mukaan siell ei siis voi käydä kukaan, koska keskusta on täysin kuollut.
Aika hemmetin näivettynythän se Kampin kauppakeskus on.
Pistäydy Kampissa, kastaudu pimpissä.
Vierailija kirjoitti:
Iso Omenan ulkopuolella on satoja ilmaisia parkkipaikkoja. Ei luulisi olevan ongelma kenellekään.
Ei ole ilmaisia paikkoja 300m säteellä. Älä puhu paskaa.
Kauppakeskusten koko idea on siinä, että saman katon alla on paljon liikkeitä, joissa voi käydä samalla kertaa. Lisäksi voi ostosten lomassa viettää aikaa kahviloissa ja ravintoloissa. Ilmaisen pysäköintiajan rajoittaminen ei kertakaikkiaan istu tähän liiketoimintamalliin ollenkaan. TYHMÄ päätös ja alkaa näkymään samantien yritysten liikevaihdossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika koomista miten oman auton omistajat kuvitellaan jotenkin rikkaiksi joilta voidaan rahastaa ihan kaikesta.
Aika koomista, että auton omistajilla pitäisi olla oikeus käyttää jonkun toisen omistamaa tilaa ilmaiseksi.
Niin, tai kenkien omistajien käyttää kauppakeskuksen käytäviä ilmaiseksi. Vitosen pääsymaksu per tunti käyttöön.
Kylläpä pikku autoilijaa nyt kiukuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autolijat on kyllä herkkää porukkaa. Se kottero pitäisi joka paikkaan saada ilmaiseksi. Kaikki liikkeet menee heti konkurssiin, jos pyhää peltilehmää ei ole ajateltu.
No minä olen tulossa autollani tuomaan rahaa sinne liikkeisiin. Jos tuotteiden katteen lisäksi tulemistani hankaloitetaan niin tilaan sitten mielummin suoraan netistä.
Kuivakoon ahne ostari pystyyn.
Hirveestihän olet sitä rahaa tuomassa, kun matka stoppaa pari euron pysäköintimaksuun. Kas kun kukaan ei vaadi ilmaisia busseja sinne kauppakeskukseen, että voivat tuoda rahaa.
Älä välitä orpopurra hommasi just sulle viinan kotiinkuskauksen.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on vielä vaihtoehtoja, siirtyy nyt shoppailu enemmän Selloon ja Lippulaivaan.
Sääliksi käy kyllä esim. Omenan ravintoloita, jotka jo nyt kamppailee kannattavuuden kanssa.
onkohan paljon ns. monikulttuurisia ravintoloitsijoita...
kiva jekku juutalaiselta omistajalta...
Espoo kieltää pysäköinnin useilla asuinalueilla
Espoo kieltää pysäköinnin kolmellakymmenellä kadulla ympäri kaupunkia parantaakseen liikenteen turvallisuutta ja sujuvuutta.
Liikenteenhallintapäällikkö Jussi Yli-Seppälän mukaan pysäköinti voi osalla kaduista heikentää näkyvyyttä, vaikeuttaa pelastusajoneuvojen kulkua ja haitata talvikunnossapitoa.
Muutosten taustalla on vuonna 2020 voimaan tullut tieliikennelaki, joka vaatii pysäköinnin merkitsemistä sääntömerkein ja tiemerkinnöin.
Kielto tulee voimaan vaiheittain, ja kaikkien liikennemerkkien ja tiemerkintöjen uusiminen vie vähintään tämän vuoden.
hauskan autovihamielinen espoo nykyään
ei ihme että asukkaista 25% vieraskielisiä
Vierailija kirjoitti:
Älä välitä orpopurra hommasi just sulle viinan kotiinkuskauksen.
Kai se kuskaus on ilmainen? Ainakin auton omistajille, kun niillä ei ole rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Joo, kiitos ei, käytän mieluumin Jumboa. Ilmainen 2 tuntia. Iso Omena haluaa kuihtua, onnea vaan!
Veikkaan, että aika harva oikeasti pohtii mennäkö Jumboon vai Isoon Omenaan.
Kannattaisi miettiä, kumpi on kannattavampaa. Periä muutama euro pysäköinnistä vai antaa asiakkaan pysäköidä ilmaiseksi kuluttaessaan rauhassa rahaa kaupoissa. Jumbo pärjää siksi erinomaisesti, kun ihmiset tulevat kiireettömästi shoppailemaan ja syömään, kun saa pysäköidä 5 h ilmaiseksi.
Olemme toisinaan joutuneet lapsen kanssa käymään Tapiolan Pikkujätissä, kauppakeskus Ainoassa ilmaista pysäköintiaikaa on vain tunti. Tämän vuoksi olemme käyneet lääkärikäynnin lisäksi korkeintaan pari ostosta ruokakaupasta Ainoassa. Kannattavampaa bisnestä olisi, että ilmainen pysäköinti kestäisi kauemmin ja tekisimme 50-100 euron ruokaostokset kauppakeskuksessa.
Olen aina ihmetellyt, miten ihmiset eivät ymmärrä, että pysäköintimaksut on autoilun kuluja. Maksat ylimääräistä siitä, että pääset kulkemaan joustavasti etkä ole julkisten varassa. Maksaahan se bensakin/sähkökin, huollot ja katsastukset, välillä on jotain korjattavaa ja renkaita pitää uusia. Missä oikeasti tuntuu joku muutama euro pysäköinnistä?
Toki jos keskustaan menee, niin sitten pysäköinti alkaa oikeasti olla melko hintavaa. Mutta vain hullu kuvittelee, että joka paikassa pitäisi olla oikeus pysäköidä auto ilmaiseksi.
Isoon Omenaan ei ole kenenkään pakko mennä ruokaostosten perässä, ruokakauppoja on pitkin Espoon maaseutukuntaa yllin kyllin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iso Omenan ulkopuolella on satoja ilmaisia parkkipaikkoja. Ei luulisi olevan ongelma kenellekään.
Ei ole ilmaisia paikkoja 300m säteellä. Älä puhu paskaa.
Eihän tuo kirjoittaja sanonut, kuinka kaukana Ison Omenan ulkopuolella ne ilmaiset parkkipaikat ovat. Ja vähätteli myös. Kun pelkästään Suomessa on miljoonia ilmaisia parkkipaikkoja, jotka eivät ole Ison Omenan sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autolijat on kyllä herkkää porukkaa. Se kottero pitäisi joka paikkaan saada ilmaiseksi. Kaikki liikkeet menee heti konkurssiin, jos pyhää peltilehmää ei ole ajateltu.
No minä olen tulossa autollani tuomaan rahaa sinne liikkeisiin. Jos tuotteiden katteen lisäksi tulemistani hankaloitetaan niin tilaan sitten mielummin suoraan netistä.
Kuivakoon ahne ostari pystyyn.
Hirveestihän olet sitä rahaa tuomassa, kun matka stoppaa pari euron pysäköintimaksuun. Kas kun kukaan ei vaadi ilmaisia busseja sinne kauppakeskukseen, että voivat tuoda rahaa.
Parin euron? Kampin ostoskeskuksen alla pysäköinti maksaa about 15 euroa per yksi tunti. Ei ole ilmaista pysäköintiä siellä minuuttiakaan, heti alkaa raksuttamaan, kun ajat sisään.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi miettiä, kumpi on kannattavampaa. Periä muutama euro pysäköinnistä vai antaa asiakkaan pysäköidä ilmaiseksi kuluttaessaan rauhassa rahaa kaupoissa. Jumbo pärjää siksi erinomaisesti, kun ihmiset tulevat kiireettömästi shoppailemaan ja syömään, kun saa pysäköidä 5 h ilmaiseksi.
Olemme toisinaan joutuneet lapsen kanssa käymään Tapiolan Pikkujätissä, kauppakeskus Ainoassa ilmaista pysäköintiaikaa on vain tunti. Tämän vuoksi olemme käyneet lääkärikäynnin lisäksi korkeintaan pari ostosta ruokakaupasta Ainoassa. Kannattavampaa bisnestä olisi, että ilmainen pysäköinti kestäisi kauemmin ja tekisimme 50-100 euron ruokaostokset kauppakeskuksessa.
Jumbon menestys perustuu raideyhteytettömyyteen. Jumbo on turvallinen ja siisti. Niin sanotut monikulttuuriset notkujat puuttuu.
Mites nyt ”keskustat näivettyy kun autoilijoita kiusataan” narratiiville käy jota täällä on jankutettu? Tuolla aiemmin joku jo fiksusti syyttikin vasemmistoa ja Minjaa tästä Ison Omenan ratkaisusta, ehkä sille pohjalle saa jotain persutrollausta?