Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Espoon kauppakeskus Iso Omena muuttui maksulliseksi

Vierailija
26.06.2026 |

Hinta alkavilta maksullisilta tunneilta on 2,80 €/tunti. EasyParkin ja Parkmanin mobiilisovelluksia käytettäessä pysäköinnin hintaan lisätään sovelluskohtainen palvelumaksu jokaista aloitettua pysäköintiä kohden. 

Kommentit (120)

Vierailija
21/120 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso Omena avattiin 25 vuotta sitten. Ja nyt omituisesti huomattiin että pysäköinti pitääkin muuttaa maksulliseksi. Ilmeisesti Suomessa on niin nousukausi taas päällä että rahaa riittää.

Hinniottelu elää jatkuvasti. 25 vuotta sitten ehkä oli helpompi siirtää parkkihallin kustannukset liiketilojen vuokriin. Nyt juurikin laskukauden takia vuokrissa on laskupaineitta, mutta toisaalta yhä suurempi osa asiakkaista tulee julkisilla. 

Vierailija
22/120 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika koomista miten oman auton omistajat kuvitellaan jotenkin rikkaiksi joilta voidaan rahastaa ihan kaikesta.

Aika koomista, että auton omistajilla pitäisi olla oikeus käyttää jonkun toisen omistamaa tilaa ilmaiseksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/120 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteistösijoitusyhtiö Cityconin ylivoimaisesti suurin omistaja on israelilainen kiinteistöyhtiö G City Ltd. (entinen Gazit-Globe Ltd.). Vuonna 2026 G City, sen kokonaan omistama tytäryhtiö Gazit Europe Netherlands BV sekä G Cityn pääomistaja Chaim Katzman hallitsevat yhteensä 86,4 prosenttia Cityconin kaikista osakkeista ja äänistä.

Citycon omistaa täysin Espoon Matinkylässä sijaitsevan kauppakeskus Ison Omenan.

 

=D

Vierailija
24/120 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika koomista miten oman auton omistajat kuvitellaan jotenkin rikkaiksi joilta voidaan rahastaa ihan kaikesta.

Kun suomalainen menee autoliikkeeseen ja ostaa sieltä käytetyn, 500 euron romun kolmella neljällä tonnilla, niin kyseessä on pakko olla rikas ihminen, jolla on niin hyvin talous vatupassissa, että ylimääräistä rahaa on taskut täynnä. Kun tilanne on se, että on varaa maksella satasten autoista tuhansia, niin siinä on mistä riittää maksella muustakin. 

Vierailija
25/120 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

juutalaiset tunnetusti rahan perään...

Vierailija
26/120 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos asut kauppakeskuksen lähellä, voit kävellä sinne ihan ilmaiseksi.

Viikon ruokaostoksillekin pääset metrolla tai bussilla kätevästi. Ehkä ensi vuonna meillä on pääsymaksu kauppakeskukseen Omenassa.

Siellä on edelleen tunnin ilmainen pysäköinti. Varmaan juuri teille viikon ruokaostajille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/120 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso Omenan ulkopuolella on satoja ilmaisia parkkipaikkoja. Ei luulisi olevan ongelma kenellekään.

Vierailija
28/120 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pöristelee jollain auton paskalla asioille keskustaan, niin kumpaan menee enemmän: polttoaineisiin vai pysäköintimaksuihin? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/120 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iso Omena avattiin 25 vuotta sitten. Ja nyt omituisesti huomattiin että pysäköinti pitääkin muuttaa maksulliseksi. Ilmeisesti Suomessa on niin nousukausi taas päällä että rahaa riittää.

Hinniottelu elää jatkuvasti. 25 vuotta sitten ehkä oli helpompi siirtää parkkihallin kustannukset liiketilojen vuokriin. Nyt juurikin laskukauden takia vuokrissa on laskupaineitta, mutta toisaalta yhä suurempi osa asiakkaista tulee julkisilla. 

Kampissa taitaa olla suurin kävijämäärä julkisen liikenteen takia, mutta keskimääräinen ostos taisi olla muutaman euron. Jos tämän on voittajan konsepti Isossa Omenassa, nin huh sentään.

Vierailija
30/120 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autolijat on kyllä herkkää porukkaa. Se kottero pitäisi joka paikkaan saada ilmaiseksi. Kaikki liikkeet menee heti konkurssiin, jos pyhää peltilehmää ei ole ajateltu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/120 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos asut kauppakeskuksen lähellä, voit kävellä sinne ihan ilmaiseksi.

Viikon ruokaostoksillekin pääset metrolla tai bussilla kätevästi. Ehkä ensi vuonna meillä on pääsymaksu kauppakeskukseen Omenassa.

Siellä on edelleen tunnin ilmainen pysäköinti. Varmaan juuri teille viikon ruokaostajille. 

Niin, ja erikoisliikkeet ja syömisen voi hoitaa samalla kauppareissulla lähistön muissa kauppakeskuksissa ja ravintoloissa viikonloppuisin. Toisaalta, miksi mennä Omenaan ollenkaan, hmm.

Vierailija
32/120 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ääääääääääääää minen pääääse ostamaaann

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/120 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on vielä vaihtoehtoja, siirtyy nyt shoppailu enemmän Selloon ja Lippulaivaan.

Sääliksi käy kyllä esim. Omenan ravintoloita, jotka jo nyt kamppailee kannattavuuden kanssa.

Vierailija
34/120 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos asut kauppakeskuksen lähellä, voit kävellä sinne ihan ilmaiseksi.

Viikon ruokaostoksillekin pääset metrolla tai bussilla kätevästi. Ehkä ensi vuonna meillä on pääsymaksu kauppakeskukseen Omenassa.

Siellä on edelleen tunnin ilmainen pysäköinti. Varmaan juuri teille viikon ruokaostajille. 

Niin, ja erikoisliikkeet ja syömisen voi hoitaa samalla kauppareissulla lähistön muissa kauppakeskuksissa ja ravintoloissa viikonloppuisin. Toisaalta, miksi mennä Omenaan ollenkaan, hmm.

No älä mene. Ei minua haittaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/120 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kiitos ei, käytän mieluumin Jumboa. Ilmainen 2 tuntia.  Iso Omena haluaa kuihtua, onnea vaan! 

Vierailija
36/120 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iso Omena avattiin 25 vuotta sitten. Ja nyt omituisesti huomattiin että pysäköinti pitääkin muuttaa maksulliseksi. Ilmeisesti Suomessa on niin nousukausi taas päällä että rahaa riittää.

Hinniottelu elää jatkuvasti. 25 vuotta sitten ehkä oli helpompi siirtää parkkihallin kustannukset liiketilojen vuokriin. Nyt juurikin laskukauden takia vuokrissa on laskupaineitta, mutta toisaalta yhä suurempi osa asiakkaista tulee julkisilla. 

Kampissa taitaa olla suurin kävijämäärä julkisen liikenteen takia, mutta keskimääräinen ostos taisi olla muutaman euron. Jos tämän on voittajan konsepti Isossa Omenassa, nin huh sentään.

Kamppi on keskellä kaupunkia. Toki palstalaisten mukaan siell ei siis voi käydä kukaan, koska keskusta on täysin kuollut. 

Vierailija
37/120 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kiitos ei, käytän mieluumin Jumboa. Ilmainen 2 tuntia.  Iso Omena haluaa kuihtua, onnea vaan!   

Vierailija
38/120 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos asut kauppakeskuksen lähellä, voit kävellä sinne ihan ilmaiseksi.

Viikon ruokaostoksillekin pääset metrolla tai bussilla kätevästi. Ehkä ensi vuonna meillä on pääsymaksu kauppakeskukseen Omenassa.

Kukaan perheellinen ei ajattele että markettireissu on kätevää.

6-7 kassia ruokaa bussissa? Ei kiitos.

Vierailija
39/120 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, kiitos ei, käytän mieluumin Jumboa. Ilmainen 2 tuntia.  Iso Omena haluaa kuihtua, onnea vaan! 

Jumbossa ja Flamingossa taitaa kyllä olla 5h ilmainen parkki, taas espoolaista kateellista panettelua.

Vierailija
40/120 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iso Omena avattiin 25 vuotta sitten. Ja nyt omituisesti huomattiin että pysäköinti pitääkin muuttaa maksulliseksi. Ilmeisesti Suomessa on niin nousukausi taas päällä että rahaa riittää.

Hinniottelu elää jatkuvasti. 25 vuotta sitten ehkä oli helpompi siirtää parkkihallin kustannukset liiketilojen vuokriin. Nyt juurikin laskukauden takia vuokrissa on laskupaineitta, mutta toisaalta yhä suurempi osa asiakkaista tulee julkisilla. 

Kampissa taitaa olla suurin kävijämäärä julkisen liikenteen takia, mutta keskimääräinen ostos taisi olla muutaman euron. Jos tämän on voittajan konsepti Isossa Omenassa, nin huh sentään.

Kamppi on keskellä kaupunkia. Toki palstalaisten mukaan siell ei siis voi käydä kukaan, koska keskusta on täysin kuollut. 

Aika hemmetin näivettynythän se Kampin kauppakeskus on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi