Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isän ja alle 10-vuotiaan pojan juhannuksen vietto Pyhtäällä päättyi murhayritykseen

Vierailija
26.06.2026 |

52-vuotias mies yritti murhata alakouluikäisen poikansa. 

 

https://www.hs.fi/suomi/art-2000012103498.html

Kommentit (144)

Vierailija
121/144 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä vaiheessa sanoin että mikä on oikein tai mikä on väärin? Puhuin syy- seuraus suhteista näin yleisesti. Poliisimies jonka vaimo petti ampui itseään päähän. Se on syy-seuraus. Onko se oikein tai väärin? Tämä on myös jonkinlainen syy-seuraus. Nainen luonnostaan välttää kaikenlaisen vastuunottamisen yhtään mistään ja projisoi sen mieheen. Siksi perhe-elämää kannattaa harrastaa ulkomailla ilman avioliittoa ilman mitään valtavia odotuksia yhtään mistään. Ja mieluiten hankkia lapsia monen naisen kanssa. Näin välttää kaiken katkeruuden ja henkilökohtaisen riskin mikä johtuu miehen taipumuksesta sitoutua ja siinä kun rikotaan omia arvoja ja kunniaa niin tapahtuu hirveitä asioita. 

 

T. Alfa mies

Aivan puuta heinää. Naiset ovat aina olleet niitä, jotka joutuvat kantamaan vastuun lapsista. Puhut myös ristiin itsesi kanssa, kun haluaisit lapsia useamman naisen kanssa ilman avioliittoa, mutta silti puhut miesten sitoutumistaipumuksista.

Vierailija
122/144 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi mieli toipua siitä että oma vanhempi yrittää tappaa. Tuon ikäinen jo muistaa kaiken tapahtuneen lopun ikäänsä. Toivottavasti saa paljon apua ja tukea.

Minua ainakin auttoi se että isäpuoli adoptoi minut, ja hänestä siis tuli isäni myös juridisesti. Mitään yhteyttä siihen arvaamattomasti käyttätyneeseen ihmiseen ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/144 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ikinä ottaisi puolisoksi suomalaista naista joka ajattelee vaan omia etuja- ja oikeuksiaan. Kiva tehdä lapsia ja yrittää "luottaa". Jopa virolainen ymmärtää, että naisenkin kuuluu tuoda suhteeseen jotain lisäarvoa eikä vaan ottaa mitä irti saa niin kauan kuin huvittaa. Noh suomihan kuihtuu kun ei sinne kukaan halua enää lapsia tehdä. 

Tässä tapauksessa se ei auttanut, vaikka lapsen äiti ei ollut suomalainen, vaan aasialainen, silti aasialainen nainen sai yli 8v tappo- ja naisvihaviestejä mieheltä. Nainen haki myösnlähestymiskieltoa.  Tämä mies oloi pitänyt olla telkien takana jo yli 8v. 

Vierailija
124/144 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen mies on usein riski

Vierailija
125/144 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitä pitäisi kokeilla? 

Tiedän sen, että mies on luonnostaan dominoiva ja nainen alistuva. En pysty olemaan missään suhteessa jossa tämä dynamiikka ei toteudu. Naiset jotka ovat sinut itsensä kanssa ovat aina mun kanssa hyvin viihtyneet. Feministeistä ei ole kokemusta. 

Äitisi? Äkkiä en usko, että kukaan muu lähelläsi viihtyy, on sitten feministi tai ei. 

Vierailija
126/144 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen mies on usein riski

Pieni kuri naiselle on pitää hänet tyytyväisenä. 😇

Ei pääse voimaantumaan liikaa. 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
127/144 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahintahan tässä on se, että kun isä vapautuu poliisin hoteista/vankilasta, niin pakotetut isän tapaamiset varmasti jatkuu. Näistähän aina välillä kuulee, kuinka äiti tietää, että lapsi vaarassa siellä, mutta oikeusasteet ja sossut pakottaa lapsen isäviikonlopuille. 

Vierailija
128/144 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että tässä on taustalla isoja ongelmia. Ehkä päihdeongelmaa tai muuta. Onneksi isä soitti itse apua paikalle.

Se tavallinen tarina mukaan lukien mikä lienee äidin kulttuuritausta, onko jossain jo kerrottu: "Äiti ... vaati itselleen pojan yksinhuoltajuutta." (viime lokakuussa; lehtitieto 26.6.2026 14.03). "Helsingin käräjäoikeus päätti ... kesäkuussa määrätä lapsen äidilleen yksinhuoltoon ... isä saa tavata lastaan parittomina viikonloppuina perjantai-illasta sunnuntai-iltaan ... Määrättiin maksamaan elatusapua siihen asti, kunnes poika täyttää 18 vuotta".

"lähestymiskieltoa ... Helsingin käräjäoikeudessa heinäkuussa.".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
129/144 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko isällä ennestään lapsia jonkun toisen tai tämän saman naisen kanssa, kun nyt perätijo 52-vuotias isä 10-vuotiaalle lapselle.

Vierailija
130/144 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pojan äidillä lapsia jonkun toisen miehen kanssa ennen tätä poikaa tai tämän pojan saamisen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
131/144 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että tässä on taustalla isoja ongelmia. Ehkä päihdeongelmaa tai muuta. Onneksi isä soitti itse apua paikalle.

Se tavallinen tarina mukaan lukien mikä lienee äidin kulttuuritausta, onko jossain jo kerrottu: "Äiti ... vaati itselleen pojan yksinhuoltajuutta." (viime lokakuussa; lehtitieto 26.6.2026 14.03). "Helsingin käräjäoikeus päätti ... kesäkuussa määrätä lapsen äidilleen yksinhuoltoon ... isä saa tavata lastaan parittomina viikonloppuina perjantai-illasta sunnuntai-iltaan ... Määrättiin maksamaan elatusapua siihen asti, kunnes poika täyttää 18 vuotta".

"lähestymiskieltoa ... Helsingin käräjäoikeudessa heinäkuussa.".

Niin kauan kun tuo lähestymiskielto (koskien myös lasta), ei mene läpi, lapsen isätapaamiset jatkuu. Tää on se karmein lastensuojelun epäkohta. Pakotetaan tapaamaan väkivaltaista tyyppiä, joka uhkaa lapsen henkeä. Tällaista lasta ei suojella, vaikka äiti hakee lähestymiskieltoa. Mutta kyllä sitten kaiken maailman normiperheitä sossut kiusaa istuen ihmisten sohvilla katsomassa tehdäänkö se makaronilaatikko nyt oikein tai onko se äiti nyt väsyneen näköinen. 
Sossun pitäisi vähän miettiä, mitä varten koko homma on olemassa. 

Vierailija
132/144 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen kun nainen, mulla on ollut monen maalaisia. Joka suhteessa käy niin ettei nainen oikeen kunnioita kun suhteessa yli 10 vuotta takana. Mitä enemmän mies antaa satsaa ja tekee sitä vähemmän saa vastakaikua. Ihan sama onko suomalainen ruotsalainen tai indonesialainen, siksi liitoista 50% hajoaa ja jotkut miehet siitä sitten sekoaa. 

 

T. Vaari

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
133/144 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut välttämättä mies. Saattoi olla nainen, jolla on pippeli. 

Vierailija
134/144 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen outo suhde oikein on ollut, jos lapsi on jo 10-vuotias, mutta nyt vasta olivat eroamassa ja asuneet yhdessäkin vain pari vuotta ja sekin epävirallisesti "asui noin kaksi ja puoli vuotta epävirallisesti yhdessä.";

miten asutaan epävirallisesti yhdessä, sitenkö, että silloin huijataan Kelalta kaikki yh-etuudet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
135/144 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaari tietää. Nalkutusta ja epäsuoraa tulta joutuu pitkässä juoksussa Aasialaisiltakin sietämään, ei ole oikotietä onneen jos suhteeseen vakavaan haluaa.

 

T. Thaimaan vaari

Vierailija
136/144 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen outo suhde oikein on ollut, jos lapsi on jo 10-vuotias, mutta nyt vasta olivat eroamassa ja asuneet yhdessäkin vain pari vuotta ja sekin epävirallisesti "asui noin kaksi ja puoli vuotta epävirallisesti yhdessä.";

miten asutaan epävirallisesti yhdessä, sitenkö, että silloin huijataan Kelalta kaikki yh-etuudet.

Ei, lukemisen ymmärtäminen: vanhemmat olivat eronneet jo ENNEN pojan syntymää, ehtivät elää yhdessä noin 2,5v. Sen jälken heillä on ollut yhteishuoltajuus, joka on ollut erittäin hankalaa. Nyt pari viikkoa ennen juhannusta yhyeishuoltajuus muuttui yksinhuoltajuudeksi. Äidistä tuli yksinhuoltaja.

Vierailija
137/144 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kantis niin aloituksesi jämähtää kuin tossu paskaan, jos taas ma mu, niin saat tuhansia kommentteja persujen trollitehtaalta.

Niin, naisethan vaan surmaa lapsiaan ja jos on mies, niin ei satavarmasti ole kantis. Persut ovat kovin hiljaa asiasta..

Oot harvinaisen sairas yksilö jopa emakoksi. Tehän hyväksytte väkivallan lapsia kohtaan.

Vierailija
138/144 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vihjailu paikkansa pitävää naisen etnisestä taustasta, joka ei koskaan hyvää lupaa. Ei kai vain taustalla ole taas kerran nuorempi, eri kulttuurin nainen, onpa ollut Suomessa valmiina tai tänne maahantuotu, osaapa sujuvasti suomea tai ei, ja melkoisesti ikävuosia omaava suomalaismies, joka ei suomalaisnaisille ole kelvannut;

jos, niin mikä heidän yhteinen kielensä on ja puhuuko äiti lapselle varmasti johdonmukaisesti omaa äidinkieltään, ellei, hän ei ole sopiva äidiksi.

Onko mies ollut aikaisemmin virallisesti naimisissa ja onko hänellä siitä avioliitosta lapsia tai muuten aikaisemmin siitettyjä lapsia.


 

Vierailija
139/144 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vankilassa ei ole tuloja, alkaako Kela maksaa määrätyt elatusmaksut tai pienempää elatusmaksua. Jos mies ei ole vankilassa 8 vuotta, varmastikaan ei, niin ikävä maksuvelvoite jatkuu vapautumisen jälkeenkin.

Vierailija
140/144 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahintahan tässä on se, että kun isä vapautuu poliisin hoteista/vankilasta, niin pakotetut isän tapaamiset varmasti jatkuu. Näistähän aina välillä kuulee, kuinka äiti tietää, että lapsi vaarassa siellä, mutta oikeusasteet ja sossut pakottaa lapsen isäviikonlopuille. 

Aivan normaaleiden isien lapsiltakin evätään heidän ihmisoikeudet tavata isäänsä, koska mielisairaiden emakkojen etuoikeus harjoittaa väkivaltaa menee lapsen edun edelle. Toisaalta kaikki tällaiset saastat juuri saavat tavata enemmän lapsiaan, koska sossut ja tuomarit ovat feministejä ja vihaavat lapsia, joten tekevät kaikkensa sen eteen, jotta lapset kärsivät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän