Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perheen isä vie suvivirsi keissin vaikka EU:n tuomioistuimeen

Vierailija
25.06.2026 |

On se seppä. 

Kommentit (432)

Vierailija
141/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kristityllä oikeus elää kuplassa, jossa hänen uskontonsa on erityisasemassa? 

Onko kristityille eri säännöt?

Vierailija
142/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi hän änkeää kevät- ja joulujuhliin, jos laulun kuuntelu on tuskaa? Tai varustautuisi edes korvatulpilla. Joskus vaan tässä maailmassa joutuu kokemaan asioita, mitkä eivät miellytä. Tässähän joutuisi yhtenään valittamaan ties minne, jos olettaisi, että maailma pyörii vain minun säännöilläni.

Miksi kouluun pitää pakottaa uskontoa, jolloin lapset eivät voi mennä kouluun? Miksi aikuiset tekevät tätä lapsien vahingoksi? Miksi koulu ei voi olla avoin kaikille uskonnoille ja uskonnottomille?

Mutta sehän on. Siellä pörrää niin setat kuin huivipäätkin. Miksei Suvivirsi sopisi sekaan? Yhtenä päivänä vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi hän änkeää kevät- ja joulujuhliin, jos laulun kuuntelu on tuskaa? Tai varustautuisi edes korvatulpilla. Joskus vaan tässä maailmassa joutuu kokemaan asioita, mitkä eivät miellytä. Tässähän joutuisi yhtenään valittamaan ties minne, jos olettaisi, että maailma pyörii vain minun säännöilläni.

Miksi kouluun pitää pakottaa uskontoa, jolloin lapset eivät voi mennä kouluun? Miksi aikuiset tekevät tätä lapsien vahingoksi? Miksi koulu ei voi olla avoin kaikille uskonnoille ja uskonnottomille?

Tämä ei ole KENELLEKKÄÄN muulle ongelma, edes niille m.muuttajalapsille. Ainoastaan muutama hankala lumihiutale kiukuttelee vastaan. Asiahan on niin että enemmistön mukaan mennään. Mikään maa ei toimi niin että pikkuvähemmistöt määräävät mitä muut saavat tehdä. 

Vierailija
144/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvostan Lauri Ojalan työtä yhdenvertaisuuden ja uskonnonvapauden puolesta. 

Tulevaisuudessa tullaan ihmettelemään, että vielä vuonna 2026 tällaisesta asiasta piti käydä oikeutta Suomessa. 

Niin. 10 vuoden sisällä täällä onkin pääuskontona islam ja sharia lain mukaan eletään. Mutta onneksi päästiin kristinuskosta!

Vähän samaa kuin "emme ainakaan joudu puhumaan saksaa" maissa jotka pelastettiin kauhealta aatulta, Nykyään niissä maissa solkotetaan maamukieliä ja islami alkaa olla pääuskonto. Mutta onneksi ei saksaa! 

Suomeen ei saa tulla enää yhtäkään maamua ja shaamua, pysytään suomalaisina ja pidetään Suomi suomalaisena.

Vierailija
145/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyiskö tälle tyypille joku maa, jonne vois muuttaa. Maa, jossa ei ole mitään perinteitä, maa jossa ei ole mitään Lauria loukkaavaa?

Mikä maa se olis?

Onko yksikään muu puolue niin paljon romuttanut suomalaista kulttuuria ja kulttuuriperintöä kuin perussuomalaiset? 

Vierailija
146/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi hän änkeää kevät- ja joulujuhliin, jos laulun kuuntelu on tuskaa? Tai varustautuisi edes korvatulpilla. Joskus vaan tässä maailmassa joutuu kokemaan asioita, mitkä eivät miellytä. Tässähän joutuisi yhtenään valittamaan ties minne, jos olettaisi, että maailma pyörii vain minun säännöilläni.

Miksi kouluun pitää pakottaa uskontoa, jolloin lapset eivät voi mennä kouluun? Miksi aikuiset tekevät tätä lapsien vahingoksi? Miksi koulu ei voi olla avoin kaikille uskonnoille ja uskonnottomille?

En tunne yhtään suvivirren vaurioittamaa lasta. Laulun laulaminen kestää joitakin minuutteja. Herkiksi on lapset tulleet jos tuota ei kestä.  Ateistit ovat ilmeisen suvaitsemattomia ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
147/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi koulun on niin vaikeaa ilmoittaa etukäteen, että tilaisuudessa lauletaan uskonnollinen kappale?

Asia olisi sillä selvä. 

Vierailija
148/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa suomalaisista on kristittyjä.


Yli 90% vainajista siunataan hautaan kristillisin menoin; omaiset haluavat, että järjestetään siunaustilaisuus, jossa on mukana pappi ja kanttori, sekä paikkana seurakunnan omistama siunauskappeli.


Kirkkoon kuulumisprosentti ja ihmisten kokemus omasta kristillisyydestään ovat kaksi eri asiaa. Kirkkoon kuulumisprosentti kertoo ainoastaan halusta välttää tietty vero.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
149/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvastakin näki, että on hankala tyyppi ja ammattiuhriutuja. Perhettään käy sääliksi.

Hänellä on kuitenkin perhe. Sinulla ja minulla on vain Vauva-palsta.

Vierailija
150/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on Kristitty maa ja siksi täällä lauletaan luonnollisesti suvivirsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
151/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tätä laulua ole kaikki suomalaiset laulaneet jo 100 vuoden verran, kouluissa ja kevätjuhlissa. Suvivirsikö on nyt se mikä suomen vie suohon ja ihmiset ahdistaa. Kyllä taitaa olla tämä nykyisin elävä sukupolvi ja tämä nykyinen maailmanaika ideologioineen joka miestä kiristää. Henkisyyshän on osa ihmisyyttä, huonosti käy jos se jätetään huomioimatta tai onko jo käynytkin. Kovasti on kaveri kuitenkin ns. uskonnossa kiinni.

Vierailija
152/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pisteet Laurille periksiantamattomuudesta! Mukava bonus päällehän tässä meille muille on lukea näitä hupaisia tuohtuneita kommentteja.  

Olet varmasti hupaisaa seuraa. Kunnon ankeuttaja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
153/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pisteet Laurille periksiantamattomuudesta! Mukava bonus päällehän tässä meille muille on lukea näitä hupaisia tuohtuneita kommentteja.  

Juuri näin. Mikäli Lauri olisikin Hannu Karpo, niin persutkin kusisivat rivissä hunajaa!

Vierailija
154/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, että pitää periaatteistaan kiinni. Liian monta lepsua takinkääntäjää tässäkin maassa.

Joku voisi tsekata sitten ettei hänen luonaan minkäänlaista joulua vietetä. Myös ajanlaskun pitää alkaa alkuräjähdyksestä ym.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
155/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne yhtään islamilaisen tai hindulaisen musiikin vaurioittamaa lasta. Laulun laulaminen kestää joitakin minuutteja. Herkiksi on lapset tulleet jos eivät tuota kestä.

Kristityt ovat ilmeisen suvaitsemattomia ihmisiä.

Vierailija
156/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika sakeita juttuja Lauri Vapaa-ajettelijaliittolaisella.

Vierailija
157/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinajattelijoiden kannattais opettaa lapsiaan kotikoulussa omilla  opeillaan eikä tulla pilaamaan toisten suomalaista kulttuuria. 

Vierailija
158/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Espoo ei noudata lakia.

Lain mukaan, jos juhlassa on uskonnollista sisältöä, tulee oppilaille tarjota myös uskonnoton vaihtoehto.

Olen pappina Espoossa ja tänä kesänä asiakkaat ovat halunneet laulaa Suvivirttä kaikissa tilaisuuksissa. Kuulemma kannanotto heiltä.

Juu juu. Kaikissa tilaisuuksissa on laulettu. Erittäin suosittu on ollut siunaustilaisuuksissa, missä Suvivirsi on jopa laulettu kahdesti.

 

T. toinen pappi Espoosta

Meillä piti vainaja tuhkata kolmesti, kun Suvivirttä haluttiin vain laulaa ja laulaa.

T. Kappalainen Kivenlahdesta

Vierailija
159/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoitin mieleni ja vaadin korvauksia, kun tuollaiset vouhottajat tuhlaavat yhteiskunnan rahoja.

Vierailija
160/432 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Suvivirren laulaminen ei ole uskonnollista toimintaa, miksi se on kristillisdemokraateille niin tärkeää?

Jokin ei nyt täsmää...

Hyvä ja osuva kysymys. Luulen, että et saa siihen koskaan vastausta.