Perheen isä vie suvivirsi keissin vaikka EU:n tuomioistuimeen
Kommentit (349)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espoo ei noudata lakia.
Lain mukaan, jos juhlassa on uskonnollista sisältöä, tulee oppilaille tarjota myös uskonnoton vaihtoehto.
Jo todettu ettei suvivirsi yksinään tee tilausuudesta uskonnollista. Deal with it.
Virsi on laulu, joka on suunniteltu erityisesti kiitosta, jumalanpalvelusta tai rukousta varten.
Virsimusiikkia on kuvailtu henkilökohtaiseksi lauluksi Jumalalle.
Deal with it.
Se ei muuta sitä faktaa että perustuslakivaliokunta on todennut, ettei suvivirsi tee tilaisuudesta uskonnollista. Ihan turha vinkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Periaatteen mies. Eihän tuollaista voi kun arvostaa. Jos perussuomalaisetkin olisivat pitäneet kiinni periaatteistaan, niin vähäosaisilta ei olisi leikattu!
hohohohahhah.....................
Onhan siinä haukottelemista kun persut myivät persettä Säätytalolla.
Vierailija kirjoitti:
Pohdittavaa palstalaisille: miksi kouluissa ei lauleta poliittisia lauluja?
Kun löydätte vastauksen tuohon, löydätte vastauksen myös siihen, miksi myöskään uskonnollisia lauluja ei pitäisi laulaa.
Tämä! 😀
Kyllähän puolueetkin ovat jo vuosikymmeniä, ja jossain tapauksessa yli vuosisadan vanhoja. "Se on perinne!"
Teen maksapihvejä,terveellisiä .Kouluthan säästää ,halvalla epätervettä .
Vierailija kirjoitti:
Perustuslakivaliokunta jo lausunut, että suvivirren saa laulaa koulussa. Kova jätkä lähtee ottamaan turpaan.
valiokunta ei ole oikeusistuin
Lauri Ojalan pyynnöstä jaan oheisen, hänen 28.5.2026 ilmoituksen.
__
"Kerrottakoon tässä vielä hiukan taustoja, kun minua kritisoidaan liian ärhäkästä valittamisesta ja rahastamisesta.
Olen ensin 5 vuoden ajan (2019-2024) keskustellut Espoon opetustoimen kanssa toistuvasti koulujen uskonnollisen toiminnan rikkeistä ja saanut useita lupauksia siitä, että uskonnollinen ohjelma hoidetaan jatkossa oikein.
Kun 2022 kevätjuhlassa jouduin yllättäen veisatun Suvivirren uhriksi vieläpä juontajan seisottaessa yleisöä, kantelin vain aviin, joka antaa vain hallinnollista ohjausta. Ja kaupunki jälleen kerran lupasi, että asia hoidetaan jatkossa täysin oikein.
Kun 2024 en enää uskonut jatkuvasti petettyjen lupausten ketjuun, tarjosin mahdollisuutta sovittaa vanhat synnit 1 eurolla.
Kanteluprosessin kestäessä olen vielä tarjonnut kaupungille mahdollisuutta sopia asia pienemmällä summalla kuin nyt soviteltiin ja lupautunut tilittämään hyvitykset Espoolaisten nuorten toiminnan tukemiseksi (ei mitään uskonnottomuuskytkyä, vaan esim. harrastetoiminnan tai syrjäytymistä ehkäisevän toiminnan tukemiseen).
Olen sovitellut tätä niin monta kertaa ja niin pitkään, että on oikeasti melko loukkaavaa, kun asiaa tuntemattomat tulevat pokkana esittämään, että olisi kannattanut hoitaa tämä sovittelevammin.
Vain tietämättömyys on samalla myös näiden sivulisten pelastus.
Annan heille anteeksi, koska he eivät tiedä mitä tekevät."
https://www.facebook.com/groups/vapariliitto/posts/27388736620743770/
Kylläpä tekee pilkkaa oikeiden rikosten uhreista.
Vierailija kirjoitti:
Onks toi Lauri Vapaa-ajattelijaliiton Facebookin moderaattori? Vähän outokja jotkut kirjoitukset.
Sama heppu. Hyvät naurut tuolta irtoaa kyllä.
Ei se tila tyhjäksi jää, josta suomalainen kulttuuri poistetaan. Jokin aate tai ismi sen tyhjän tilan aina täyttää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi hel vetissä tuo ihminen ei vaan sano kakaralleen, että et osallistu tuohon juhlaan virren aikana? Ihminen voisi olla opettajaan yhteydessä ja kertoa, että kakaransa menee täysin pilalle, jos kuulee muutaman minuutin virren laulantaa ja kertoa, että kakaransa ei osallistu siihen osaan juhlaa. Kyllä täytyy olla ihan käsittämättömän ahdasmielinen ihminen. Mitähän muuta tuolla ihmisellä on nou nou listallaan?
Niinpä.
Vaikka kuinka olisi jäänyt traumat omasta kouluajasta X-syystä, niin lapsellista pakottaa muita myös tuohon omaan "mutku mä kärsin siitä" kuplaan.
Varsinkin kun enemmistö ei edes pidä noita lauluja uskonnollisina, vaan osana suomalaista kulttuuria ja koulujen juhlaa.
Tulisipa se aika takaisin kun tällaisia Lauri Ojalan kaltaisia lumihiutaleita ei noteerattu mitenkään, vaan heidän vaateisiin suhtauduttiin tyyliin "jaa, aha". Maailma olisi näin paljon parempi paikka.
Laulin kantsis kuunnella lentouttavaa pianomutiikkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa katsoa tästä huima debatti Suvivirrestä, jossa Lauri Ojala hyökkää Suvivirttä vastaan ja Wille Rydman puolustaa sitä ja jopa laulaa sen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/2c459d04-ced5-48a5-90b1-2af65a874…
Rydmania on pakko arvostaa. Ikään kuin kukaan muu poliitikko ei enää uskaltaisi olla suomalaisen puolella.
Jep.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa Latella olla ylimääräistä rahaa eikä keksi mihin muuhun sitä laittais.
Pistäis sen 15 000€ vaikka hyväntekeväisyyteen niin olisi jotain hyötyäkin.
Laurilla on ylimääräistä rahaa, sinulla ei.
Joutuu vielä itse maksumieheksi.
Vierailija kirjoitti:
Onkos isukki Pridessä käynyt? Vähän näyttää siltä, että kuuluisi kohderyhmään.
Tietenkin. Näille se homojen tuputus ei ole koskaan paha asia. Itse asiassa sitä palvotaan noissa piireissä ja varmasti on musta nyrkki-liput sateenkaarilipun vieressä seinällä. Mutta koulujen suvivirsi nyyh.
Nämä jotka hyperventiloivat jos joku vaatii heidän oman uskontonsa suosimisen lopettamista, voisivat tehdä kaikille palvaluksen ja pysyä poissa ihmisten ilmoilta.
Voivat omassa kuplassaan raivopissiä lattialle ja raivolaulaa omaa virttään ja tuputtaa mielikuvitusihmisille omaa uskontoaan.
Kun vain eivät pakottaisi sitä julkisissa oppilaitoksissa.
Kiva tuolle lapselle jota kiusataan mieli sairaan isän takia
Pitäisi ottaa käyttöön uudelleen kirkonkirous. Ateistien nimet pitäisi julkaista kirkollisissa ilmoituksissa ja ilmoittaa näiden joutuvan Helvettiin jolleivat tee parannusta.
Vierailija kirjoitti:
Nämä jotka hyperventiloivat jos joku vaatii heidän oman uskontonsa suosimisen lopettamista, voisivat tehdä kaikille palvaluksen ja pysyä poissa ihmisten ilmoilta.
Voivat omassa kuplassaan raivopissiä lattialle ja raivolaulaa omaa virttään ja tuputtaa mielikuvitusihmisille omaa uskontoaan.
Kun vain eivät pakottaisi sitä julkisissa oppilaitoksissa.
Sieltä pikku vassaripellen lapsellinen vastaus. Tehän tykkäätte kopioda toisten vastauksia ja väännellä sanoja. Lisää nyt vielä persutkin siihen.
Jos Suvivirttä pakotetaan laulamaan ja muita kuuntelemaan, sittenhän loogista että otetaan jotain mukavia runonsäkeitä esim buddhalaisilta, jehovilta, islamilaisilta yms. ja lauletaan niitäkin. Koska jos kristityt saavat hoilottaa laulujaan koko koulun kuullen, eikö sama oikeus kuulu kaikille muillekin uskonnoille? Ovatko jotkut ihmiset tasa-arvoisempia kuin toiset heidän uskonsa takia?
Höh. Olen evankelinen ja puolisaksalaiset evankeliset lapseni kasvavat Saksassa alueella, jossa on hyvin vahvana perinteenä juhlistaa Pyhän Martinin päivää. Kaikki juhlivat silloin. Juhla on jakamisen juhla, niin että kaikille on jotain, ja sen sanoma on universaali. Ihan samalla lailla Suvivirressä nautitaan luonnosta joka auringon avulla alkaa taas kukoistaa keväällä ja jumalakin mainitaan (mutta eikö se, mikä suomeksi on jumala, ole juuri esim. englanniksi GOD ja saksaksi GOTT ja arabiaksi ALLAH?) joten miksi tästä laulusta - joka on osa HYVIN VANHAA SUOMALAISTA KOULUNLOPUN PERINNETTÄ ja ehdottomasti universaalisti hieno, optimistinen laulu, nostetaan aina tämä häly?