Perheen isä vie suvivirsi keissin vaikka EU:n tuomioistuimeen
Kommentit (349)
Tähän olisi selkeä ratkaisu sellainen, että ennen suvivirttä kuulutetaan, että seuraavaksi on vuorossa suvivirsi ja niitä joiden vakaumukseen tämä ei kuulu, voivat poistua paikalta.
Kannattaa katsoa tästä huima debatti Suvivirrestä, jossa Lauri Ojala hyökkää Suvivirttä vastaan ja Wille Rydman puolustaa sitä ja jopa laulaa sen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/2c459d04-ced5-48a5-90b1-2af65a874…
Espoo ei noudata lakia.
Lain mukaan, jos juhlassa on uskonnollista sisältöä, tulee oppilaille tarjota myös uskonnoton vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että vie asian eteenpäin. Uskonto ei kuulu kouluihin. Koulut on tiedettä varten. Uskovaiset voi hoilata virsiään kirkossa kevätjuhlan jälkeen ihan vapaasti vaikka aamusta iltaan. Sitä varten on uskonnonvapaus. Ottaen huomioon kuinka paljon Suvivirresta meuhkataan, kirkkoihin on odotettavissa varmasti suuri yleisöryntäys.... tai ei.
Jotenkin ihmetyttää tämänlaiset vastaukset. Tälläinen henkilö ei ole ihan terve mieleltään. Suvivirttä on laulettu kouluissa vuosisatoja ja se on aina ollut merkki koulun päättymisestä ja lomien alkamisesta. Se on laulettu joka koulussa, aina, joten jokainen on sen kyllä kuullut koska on käynyt suomalaista koulua. Laulussa ei ole mitään uskonnollista, tuo laulu nyt on vihoviimeinen kappale minkä pitäisi herättää mitään negatiivisia ajatuksia kenessäkään.
Joka paasaa tästä koulujen loppumis-laulusta tällaisella paatoksella vedellen jotain "tiedettäkin" mukaan ei ole ihan terve päästänsä ja selvästi on jäänyt jotain traumoja lapsuudesta ja koulujen lomista?
Perustuslakivaliokunta jo lausunut, että suvivirren saa laulaa koulussa. Kova jätkä lähtee ottamaan turpaan.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa Suvivirren puolesta puhujiin, kuuluu heihin, jotka kaipaavat menetettyä lapsuuttaan ja nuoruuttaan. He yrittävät epätoivoisesti pitää kiinni jostain sellaisesta minkä ovat jo menettäneet.
Koulut ovat luopunut jo tillilihasta ja maksakastikkeesta, kun maailma muuttuu ja niille ei ole kysyntää, mutta näiden perään ei edes Suvivirsisurkuttelijat itke.
Olen mä sitä mieltä, ettei lapset pärjää pelkällä kasvisruoalla. Tilliliha oli sitä paitsi kunnon ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisoikeustuomioistuin on eri kuin eu-tuomioistuin.
Virsi ei vahingoita oikeuksia ihmisenä.
Verratkaa vaikka seks. hyväksikäytettyihin lapsiin ja nuoriin. Eivät he vie parin kuukauden tuomioita Euroopan ihmisoikeustuomioistuimeen. Tai lapset, joiden äidin oma isä on tappanut. Onko kulttuuriimme olennaisesti kuuluva laulu jotenkin näihin verrattava?
Entä jos suvivirsi-isukin oma lapsi raiskattaisiin - olisiko oikeusjuttu ollenkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että vie asian eteenpäin. Uskonto ei kuulu kouluihin. Koulut on tiedettä varten. Uskovaiset voi hoilata virsiään kirkossa kevätjuhlan jälkeen ihan vapaasti vaikka aamusta iltaan. Sitä varten on uskonnonvapaus. Ottaen huomioon kuinka paljon Suvivirresta meuhkataan, kirkkoihin on odotettavissa varmasti suuri yleisöryntäys.... tai ei.
Jotenkin ihmetyttää tämänlaiset vastaukset. Tälläinen henkilö ei ole ihan terve mieleltään. Suvivirttä on laulettu kouluissa vuosisatoja ja se on aina ollut merkki koulun päättymisestä ja lomien alkamisesta. Se on laulettu joka koulussa, aina, joten jokainen on sen kyllä kuullut koska on käynyt suomalaista koulua. Laulussa ei ole mitään uskonnollista, tuo laulu nyt on vihoviimeinen kappale minkä pitäisi herättää mitään negatiivisia ajatuksia kenessäkään.
Joka paasaa tästä koulujen loppumis-laulusta tällaisella paatoksella vedellen jotain "tiedettäkin" mukaan ei ole ihan terve päästänsä ja selvästi on jäänyt jotain traumoja lapsuudesta ja koulujen lomista?
Väitätkö ihan vakavissasi, että VIRRESSÄ ei ole mitään uskonnollista?
Vierailija kirjoitti:
Espoo ei noudata lakia.
Lain mukaan, jos juhlassa on uskonnollista sisältöä, tulee oppilaille tarjota myös uskonnoton vaihtoehto.
Jo todettu ettei suvivirsi yksinään tee tilausuudesta uskonnollista. Deal with it.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että vie asian eteenpäin. Uskonto ei kuulu kouluihin. Koulut on tiedettä varten. Uskovaiset voi hoilata virsiään kirkossa kevätjuhlan jälkeen ihan vapaasti vaikka aamusta iltaan. Sitä varten on uskonnonvapaus. Ottaen huomioon kuinka paljon Suvivirresta meuhkataan, kirkkoihin on odotettavissa varmasti suuri yleisöryntäys.... tai ei.
En kuulu kirkkoon, mutta ei minua suvivirret ja varpuset jouluaamuna haittaa tai vaikka virsiä laulettaisiin. Ne on osa suomalaista kulttuuria ja ei se minulta ole pois jos joku haluaa uskoa kovasti johonkin. Aika heikosti menee, jos joka asiasta pitää aina valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa katsoa tästä huima debatti Suvivirrestä, jossa Lauri Ojala hyökkää Suvivirttä vastaan ja Wille Rydman puolustaa sitä ja jopa laulaa sen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/2c459d04-ced5-48a5-90b1-2af65a874…
Rydmania on pakko arvostaa. Ikään kuin kukaan muu poliitikko ei enää uskaltaisi olla suomalaisen puolella.
On se äijä, suvivirsi menee ihon alle. Vittua saa kuulla pyytämättä ja yllättäin tilanteessa kuin tilanteessa, eikä kenenkään hermo mene. Suvivirsi on vahva biisi.
Vierailija kirjoitti:
Espoo ei noudata lakia.
Lain mukaan, jos juhlassa on uskonnollista sisältöä, tulee oppilaille tarjota myös uskonnoton vaihtoehto.
Olen pappina Espoossa ja tänä kesänä asiakkaat ovat halunneet laulaa Suvivirttä kaikissa tilaisuuksissa. Kuulemma kannanotto heiltä.
Kyllä mä pidän narsistina ihmistä, joka vaatii, että kaikkien yhteisessä juhlassa pitää laulaa hänen oman uskontonsa laulua.
Onhan sellainen todella itsekeskeskeistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa Suvivirren puolesta puhujiin, kuuluu heihin, jotka kaipaavat menetettyä lapsuuttaan ja nuoruuttaan. He yrittävät epätoivoisesti pitää kiinni jostain sellaisesta minkä ovat jo menettäneet.
Koulut ovat luopunut jo tillilihasta ja maksakastikkeesta, kun maailma muuttuu ja niille ei ole kysyntää, mutta näiden perään ei edes Suvivirsisurkuttelijat itke.
Olen mä sitä mieltä, ettei lapset pärjää pelkällä kasvisruoalla. Tilliliha oli sitä paitsi kunnon ruokaa.
Sinä tunnut kuitenkin elävän pelkällä trollaamisella.
Eikö hän tiedä että virsi on aina laulettu koulussa?
Yhtä hönelön näköinen tuo Lauri kuin eräskin foliohattu.
Vierailija kirjoitti:
Espoo ei noudata lakia.
Lain mukaan, jos juhlassa on uskonnollista sisältöä, tulee oppilaille tarjota myös uskonnoton vaihtoehto.
Sehän on jo, laittaa sormet korviin tai lähteä lätkimään. Miten paljon jotain yksittäisiä kermaperseitä pitäisi palvella, kantaa ne ulos kultaisessa tuolissa? On kohtuutonta vaatia pilaamaan muiden, enemmistön kevätjuhla sen takia että muutama solmu perseessä elävä ei voi kuunnella jotain laulua.
Vierailija kirjoitti:
Periaatteen mies. Eihän tuollaista voi kun arvostaa. Jos perussuomalaisetkin olisivat pitäneet kiinni periaatteistaan, niin vähäosaisilta ei olisi leikattu!
hohohohahhah.....................
Suurin osa Suvivirren puolesta puhujiin, kuuluu heihin, jotka kaipaavat menetettyä lapsuuttaan ja nuoruuttaan. He yrittävät epätoivoisesti pitää kiinni jostain sellaisesta minkä ovat jo menettäneet.
Koulut ovat luopunut jo tillilihasta ja maksakastikkeesta, kun maailma muuttuu ja niille ei ole kysyntää, mutta näiden perään ei edes Suvivirsisurkuttelijat itke.