Elämäni suurin virhe oli taipua ja ottaa koira perheeseen.
Nyt joudun käytännössä huolehtimaan siitä kokonaan itse.
Kommentit (48)
Vie piikille, jos muita ei kiinnosta hoitaminen ja itse vastustit koiran ottamista. Ei koiran pitäminen ole mitenkään pakollista.
Mitä jos opettaa koiralle kivoja temppuja, eli tottelevaisuus ja puuhaa mitä se voi tehdä itsekseen myös. Sitten jää ulkoilu ja ruokinta. Kumppanisi voisi auttaa tai joku aikuinen.
No laita pois se. Itsellä ei tulisi mieleenkään ottaa lapsiperhevaiheen jälkeen uutta "vauvaa".
En usko. Tolla asenteella oot varmasti tehnyt isompiakin virheitä.
Tuo se mulle. Mulla on entisestä aika jättämässä.
Miksi joudut? Älä ole lapanen, vaan ota muu perhe puhutteluun. Jokaiselle lenkitysvuorot ja muut vuorot, jos tarpeen.
Opetat sen koiran puremaan niitä perheenjäseniä jotka halusivat sen mutteivat huolehdi siitä.
Sille löytyisi varmasti helposti uusi koti.
Ainakaan mikään ei ole sen koiran vika. Älä sille kosta. Jos mikään muu ei auta, niin etsit sille paremman kodin, se on sen ansainnut.
Tyypillistä että lapsi/lapset mankuu sitä koiraa ja luvataan hoitaa,et olisi taipunut,nyt sitten kärsit.
Niin, tymyydestä kärsii koko kroppa.
Sanot perheelle että jos touhu ei muutu nyt niin laitat viikonloppuna someen ilmoituksen että annetaan koira. Ja sitten toteutat sanasi ellei mikään muutu.
Ja rotu on tietenkin joku ylienerginen ja iso, joka vaatii tuntien lenkityksen tai pieni räksyttäjä, joka ei opi millään tavoille. Koulutus?
Jokaisen tulisi ulkoilla jonkin verran, joten sen asian ei ainakaan pitäisi kovin rasittaa, samalla koira käy tarpeillaan. Ruokintakin on nykyään helppoa, kuivanappulaa on jos millaista ja lisäksi voi ostaa valmiina vaikka mitä terveellistä.
Kaikille kykyjensä mukaiset ohjeet koiranhoitoon. Vain sinä voit nyt päättää.
Vierailija kirjoitti:
Vie piikille, jos muita ei kiinnosta hoitaminen ja itse vastustit koiran ottamista. Ei koiran pitäminen ole mitenkään pakollista.
Koiralle löytyy varmaan hyvä koti uudelta omistajalta, ellei se ihan sekopäinen ole. Syy ei ole koiran, kun näin käy.
Vierailija kirjoitti:
Sanot perheelle että jos touhu ei muutu nyt niin laitat viikonloppuna someen ilmoituksen että annetaan koira. Ja sitten toteutat sanasi ellei mikään muutu.
Sen verran pitää vaivaa nähdä, että ei anna koiraa kenelle tahansa, vaan varmistaa, että koira saa hyvän kodin. Maailmassa on valitettavasti ihmisiä, joille ei pidä antaa edes kultakalaa. Jos siis siihen päädytään, muut konstit pitää käyttää ensin!
Vierailija kirjoitti:
Minä veisin sinut piikille.
Vierailija kirjoitti:
Opetat sen koiran puremaan niitä perheenjäseniä jotka halusivat sen mutteivat huolehdi siitä.
Eläinrääkkäykseen verrattava neuvo.
Jotku m u lu k k uvanhemmat ottanut ison koiran ja vaativat 10v lapsiaan kävelyttämään sitä - ei ole voimaa, karkailee,a
All sprite