Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheen isä vie suvivirsi keissin vaikka EU:n tuomioistuimeen

Vierailija
25.06.2026 |

On se seppä. 

Kommentit (349)

Vierailija
61/349 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa laulaa ei pidä. Kaikki on vapaaehtoista vielä toistaiseksi.

Vierailija
62/349 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa Suvivirren puolesta puhujiin, kuuluu heihin, jotka kaipaavat menetettyä lapsuuttaan ja nuoruuttaan. He yrittävät epätoivoisesti pitää kiinni jostain sellaisesta minkä ovat jo menettäneet. 

 

Koulut ovat luopunut jo tillilihasta ja maksakastikkeesta, kun maailma muuttuu ja niille ei ole kysyntää, mutta näiden perään ei edes Suvivirsisurkuttelijat itke.

Lyhyestä virsi kaunis!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/349 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairas maailma. Suvivirrestä pahoitetaan mieli ja lapsille opetetaan tekopeniksen askartelua.

Nappasin hyvän tiivistyksen tänne, kun aloitus oli mennyt poistoon. Vihervassu on ilmeisesti tästäkin loukkaantunut.

Minä olen hieman loukkaantunut ja harmissani, kun YLE tuottaa meidän veroeuroilla "Pil**u päiväkirja" ja "Mul on iso" - ohjelmia. Voiko idioottimaisempaa mediaa ollakaan?

Vierailija
64/349 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten saada kouluja neutraaliksi, jos pitää sietää, koska "niin on aina tehty". Niin on tehty vuonna miekka ja kivikin kaikkea.

Miksi koulun pitäisi olla neutraali? Minkä kaiken suhteen? Pitäisikö sen suhtautua neutraalisti vaikka kannibalismiin? 

Vierailija
65/349 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on vaikeaa pienen laurin elämä. :D

Varmaankin niin helppo elämä, että elämän suurin kriisi on yksi suomalaisuuden perinteisiin kuuluva laulu.

Vierailija
66/349 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdysvalloissa, jossa paljon suurempi osuus väestöstä on uskovia kristittyjä kuin Suomessa, ei tulisi kuulonkaan, että julkisen koulun tilaisuudessa olisi minkäänlaista uskonnollista vivahdetta.

Mutta nyt olemme Suomessa. Tervemenoa Yhdysvaltoihin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/349 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Espoo ei noudata lakia.

Lain mukaan, jos juhlassa on uskonnollista sisältöä, tulee oppilaille tarjota myös uskonnoton vaihtoehto.

Jo todettu ettei suvivirsi yksinään tee tilausuudesta uskonnollista. Deal with it.

Virsi on laulu, joka on suunniteltu erityisesti kiitosta, jumalanpalvelusta tai rukousta varten. 

Virsimusiikkia on kuvailtu henkilökohtaiseksi lauluksi Jumalalle.

Deal with it. 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Virsi

Vierailija
68/349 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain outoa miehessä on. Rahallako ne traumat häviää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/349 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos isukki Pridessä käynyt? Vähän näyttää siltä, että kuuluisi kohderyhmään.

Vierailija
70/349 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa Latella olla ylimääräistä rahaa eikä keksi mihin muuhun sitä laittais.

Pistäis sen 15 000€ vaikka hyväntekeväisyyteen niin olisi jotain hyötyäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/349 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kouluissa on paaaaljon muutakin monien vakaumusten vastaista opetusta ja tapahtumaa. Pitäisi kieltää samalla tavalla niistä ihan kaikki. 

Unohdit kuitenkin kertoa, mitä se opetus ja tapahtumat ovat?

Edelleen odotetaan mikä on sitä muuta vakaumuksen vastaista opetusta ja tapahtumia?

Vierailija
72/349 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on vaikeaa pienen laurin elämä. :D

Hän on kokenut kovia. Ylitdepääsemätön tilanne. Varmasti mt on vaurioitunut lopullisesti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/349 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti joku opettaa nyrkillä tapoja. missä asuu

Vierailija
74/349 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks toi Lauri Vapaa-ajattelijaliiton Facebookin moderaattori? Vähän outokja jotkut kirjoitukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/349 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa katsoa tästä huima debatti Suvivirrestä, jossa Lauri Ojala hyökkää Suvivirttä vastaan ja Wille Rydman puolustaa sitä ja jopa laulaa sen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/2c459d04-ced5-48a5-90b1-2af65a874…
 

Näin tuon aiemmin. Kummankin puolen argumentit hyvin esillä. Willellä aika paljon paremmat. 

Vierailija
76/349 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että vie asian eteenpäin. Uskonto ei kuulu kouluihin. Koulut on tiedettä varten. Uskovaiset voi hoilata virsiään kirkossa kevätjuhlan jälkeen ihan vapaasti vaikka aamusta iltaan. Sitä varten on uskonnonvapaus. Ottaen huomioon kuinka paljon Suvivirresta meuhkataan, kirkkoihin on odotettavissa varmasti suuri yleisöryntäys.... tai ei.

Jotenkin ihmetyttää tämänlaiset vastaukset. Tälläinen henkilö ei ole ihan terve mieleltään. Suvivirttä on laulettu kouluissa vuosisatoja ja se on aina ollut merkki koulun päättymisestä ja lomien alkamisesta. Se on laulettu joka koulussa, aina, joten jokainen on sen kyllä kuullut koska on käynyt suomalaista koulua. Laulussa ei ole mitään uskonnollista, tuo laulu nyt on vihoviimeinen kappale minkä pitäisi herättää mitään negatiivisia ajatuksia kenessäkään. 

Joka paasaa tästä koulujen loppumis-laulusta tällaisella paatoksella vedellen jotain "tiedettäkin" mukaan ei ole ihan terve päästänsä ja selvästi on jäänyt jotain traumoja lapsuudesta ja koulujen lomista?

Väitätkö ihan vakavissasi, että VIRRESSÄ ei ole mitään uskonnollista?

Jos pelkkä sana virsi laittaa sinut hyperventiloimaan niin tee kaikille palvelus ja pysy poissa yleisistä tapahtumista ja muista ihmisistäkin. Voit siellä omassa kuplassasi raivopissiä lattialle kun jossain puhutaan virrestä ja oh gasp, puhutaan jopa luojasta. 

Vierailija
77/349 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohdittavaa palstalaisille: miksi kouluissa ei lauleta poliittisia lauluja? 

Kun löydätte vastauksen tuohon, löydätte vastauksen myös siihen, miksi myöskään uskonnollisia lauluja ei pitäisi laulaa.

Vierailija
78/349 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että vie asian eteenpäin. Uskonto ei kuulu kouluihin. Koulut on tiedettä varten. Uskovaiset voi hoilata virsiään kirkossa kevätjuhlan jälkeen ihan vapaasti vaikka aamusta iltaan. Sitä varten on uskonnonvapaus. Ottaen huomioon kuinka paljon Suvivirresta meuhkataan, kirkkoihin on odotettavissa varmasti suuri yleisöryntäys.... tai ei.

Jotenkin ihmetyttää tämänlaiset vastaukset. Tälläinen henkilö ei ole ihan terve mieleltään. Suvivirttä on laulettu kouluissa vuosisatoja ja se on aina ollut merkki koulun päättymisestä ja lomien alkamisesta. Se on laulettu joka koulussa, aina, joten jokainen on sen kyllä kuullut koska on käynyt suomalaista koulua. Laulussa ei ole mitään uskonnollista, tuo laulu nyt on vihoviimeinen kappale minkä pitäisi herättää mitään negatiivisia ajatuksia kenessäkään. 

Joka paasaa tästä koulujen loppumis-laulusta tällaisella paatoksella vedellen jotain "tiedettäkin" mukaan ei ole ihan terve päästänsä ja selvästi on jäänyt jotain traumoja lapsuudesta ja koulujen lomista?

"Näin on aina ennenkin tehty" = argumentaatiovirhe. Virhepäätelmä.

Ennen on myös sallittu lasten kurittaminen, seks.väkivalta suhteessa, naisten oikeuksien rajoitukset, perinnön vieminen naisilta vanhimman pojan eduksi, määrätty pakolla ihmisten uskonto, jne...

Kaikki mitä on "aina ennenkin tehty", ei ole oikein eikä hyvää. Asioita pitää tarkastella objektiivisesti ja objektiivisesti Suvivirsi on virsi, ja siinä puhutaan jumalasta.

Jos kansa niin rakastaa suvivirttä, sittenhän ei ole mitään ongelmaa mennä suurina ihmismassoina kirkkoon hoilottamaan sitä. Kirkot ovat kovin tyhjänä olleet jo vuosikymmeniä, joten nyt tästä buustia kirkkojen toimitilojen käyttöasteelle. 💪

Vierailija
79/349 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Espoo ei noudata lakia.

Lain mukaan, jos juhlassa on uskonnollista sisältöä, tulee oppilaille tarjota myös uskonnoton vaihtoehto.

Olen pappina Espoossa ja tänä kesänä asiakkaat ovat halunneet laulaa Suvivirttä kaikissa tilaisuuksissa. Kuulemma kannanotto heiltä.

Juu juu. Kaikissa tilaisuuksissa on laulettu. Erittäin suosittu on ollut siunaustilaisuuksissa, missä Suvivirsi on jopa laulettu kahdesti.

 

T. toinen pappi Espoosta

Vierailija
80/349 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää kiutakko Laulia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän