Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suviseurat ovat alkaneet! Mahtavaa!

Vierailija
25.06.2026 |

Kuuntele.

Kesäseuraradio. Taajuudet löytyvät googlettamalla!

Kommentit (402)

Vierailija
361/402 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko pakko tuputtaa sitä paskaa kulttulaisuutta jatkuvasti joka paikassa???!

Tarkoitatko prideä ja wokea? 

Niin, sanoppa muuta, äläkä muuta virka.👍

Pridevouhka kuvottaa, Suviseurat hyvä kesäjuhla. Vaikka en itse vl olekaan, toivoisin miniäksi juuri vl-tytön, enkä mitään muunsukupuolista pervoa. 

No tuohon on helppo vaikuttaa omalla kasvatustyöllä.

Tähän taloon ei satavarmasti tule yksikään kirjainperverssi näkemyksineen kynnyksen yli.

Säälittää ne satavarmasti pelossa elävät sisällä olijat, jotka eivät uskalla kertoa esim. seksuaalisuudestaan, joka piireissä tuomitaan. Uskikset kyllä itse tekevät syntiä, mutta eihän se haittaa, kun uskonveljellä on valta antaa synnit anteeksi, eikä niistä sitten enää puhuta.   Uutta tekemään vaan. Eikö se näin ole juuri niissä porukoissa? 

Kuten jo edellä sanoin: Meillä on jatkuva sota omaa lihaa, maailmaa ja sielunvihollista vastaan.

Joka hetki pitää valvoa.

Jos joutuu syntiin, on tehtävä parannus.

Meissä kaikissa on perisynti.

Me teemme joka päivä syntiä ajatuksin, sanoin ja teoin.

Koko ihmiskunta.

Tuosta on sitten seurauksena jatkuva sympaattisen hermoston aktivaatio, kun koko ajan pitää yrittää olla valppaana vaarojen varalta. Omat ajatukset on vaarallisia, oma keho on vaarallinen ja muut ihmiset ovat vaarallisia. Sitten sitä käydäänkin terapiassa vuosikausia, kun ei ole jostain kumman syystä perusturvallisuuden tunnetta.

Vierailija
362/402 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko pakko tuputtaa sitä paskaa kulttulaisuutta jatkuvasti joka paikassa???!

Tarkoitatko prideä ja wokea? 

Niin, sanoppa muuta, äläkä muuta virka.👍

Pridevouhka kuvottaa, Suviseurat hyvä kesäjuhla. Vaikka en itse vl olekaan, toivoisin miniäksi juuri vl-tytön, enkä mitään muunsukupuolista pervoa. 

No tuohon on helppo vaikuttaa omalla kasvatustyöllä.

Tähän taloon ei satavarmasti tule yksikään kirjainperverssi näkemyksineen kynnyksen yli.

Säälittää ne satavarmasti pelossa elävät sisällä olijat, jotka eivät uskalla kertoa esim. seksuaalisuudestaan, joka piireissä tuomitaan. Uskikset kyllä itse tekevät syntiä, mutta eihän se haittaa, kun uskonveljellä on valta antaa synnit anteeksi, eikä niistä sitten enää puhuta.   Uutta tekemään vaan. Eikö se näin ole juuri niissä porukoissa? 

Kuten jo edellä sanoin: Meillä on jatkuva sota omaa lihaa, maailmaa ja sielunvihollista vastaan.

Joka hetki pitää valvoa.

Jos joutuu syntiin, on tehtävä parannus.

Meissä kaikissa on perisynti.

Me teemme joka päivä syntiä ajatuksin, sanoin ja teoin.

Koko ihmiskunta.

Kovasti tuomitsette toisia, vaikka isossa kirjassa sanotaan, että älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi. Olette syntisiä, teette syntiä, kadutti, anteeksi annatte toisillenne ja huomenna taas teette syntiä. Ihan kauheitakin asioita, joista ei edes tehdä rikosilmoituksia, vaan kadutaan ja rukoillaan omissa porukoissa ja saadaan sielu puhtaaksi uskonveljen saarnaussessiolla.  Seuraavana päivänä puhtain mielin ja synnittömänä jatkamaan siitä, mihin jäi jne, jne. Onko näin? Montako kertaa saa samaa asiaa katua ja jatkaa, vai onko siinä joku raja?

Jos joku tekee rikoksen, arvaa mitä teen?

Teen hänestä rikosilmoituksen, oli hän kuka hyvänsä. Oli hän sitten uskovainen, tai ei.

Tai kuka hyvänsä.

Jokaiselle katuvalle saarnataan synnit anteeksi ja jokaista pitää tukea uskossaan.

Arvaan, että luultavasti viittaat pedareihin.

Minun henkilökohtainen näkemykseni on, että jokaiselle pedarille pitäisi antaa elinkautinen vankilatuomio elämän loppuun asti.

Jos hän katuu, hänelle pitää saarnata synnit anteeksi, vaikka kyse olisi noin järkyttävistä rikoksista. Silloin ne ovat anteeksi Jumalan edessä, mutta ne pitää sovittaa maallisessa tuomioistuimessa.

Jos Hitler olisi katunut ja halunnut saada ne anteeksi, hänelle olisi saarnattu ne anteeksi.

Näin mittaamaton armo on Jumalan armo.

Tämä on pelkästään minun mielipiteeni, mutta on niin vaarallisia ihmisiä, että heidän olisi parempi, että asuisivat vankilassa koko elämänsä. Kuten esim. Hitler ja pedarit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/402 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rehellisesti sanoen, kyse on tästä.

Jokainen homoseksuaalisia tekoja tekevä tietää omassatunnossaan, että tekee väärin Jumalan edessä. Jokainen, oli vl tai ei.

Totuus sattuu liikaa.

Pitäisi tehdä parannus, mutta ei haluta tehdä parannusta 

Totuus sattuu niin paljon, että tuo elämäntapa siunataan jo kirkossa. Koska halutaan päästä syyllisyydestä. Silti syyllissyydestä ei päästä eroon.

Järkyttävää eksytystä ihmisten sielun autuuden kustannuksella.

Herää vain kysymys kuka eksytti Pekka Aittakummun?

En tiedä, mutta jos juttu pitää paikkansa, olin hyvin surullinen ja järkyttynyt.

 

Uskominen on kilvoittelua joka hetki.

Meillä on jatkuva sota omaa lihaa, maailmaa ja sielunvihollista vastaan. Pitää valvoa joka hetki.

En tiedä mitä Pekka Aittakummulle on tapahtunut.

Ehkä Pekka ei vaan valvonut ja ollut kilvoittelusta kiinnostunut? Oma lihakin oli sen verran hapanta, että teki mieli freesimpää lihaa?

Pappismieheksi kuitenkin teki rohkeita päätöksiä, mutta monen lapsen masu tulee kipeäksi, kun pääsee ensi kertaa karkkikauppaan. Sitten sitä oksennellaan joka puolelle ja syytellään karkkikauppaa vaikka oma käsi kävi lokerolla. 

Miksi sinä ryvet Pekka Aittakummun synneissä?

Tee parannus ja usko evankeliumi ja mene puhuttelemaan Pekka Aittakumpua.

Niin tämä menee oikein.

Jonkunhan se täytyy Pekankin synneissä rypeä, kun Pekka itse ei ryve. 

Ei näin. Vaan niin, että sinä menet puhuttelemaan häntä.

Miksi häntä pitäisi puhutella? Loikkariksi vai perheenrikkojaksi? 

Näin: jos Pekka on joutunut syntiin, häntä pitää puhutella synnistä, että hän tekisi parannuksen.

JOKAISELLE katuvalle saarnataan synnit anteeksi.

Myös sinulle, jos vain haluat uskoa.

Jokaiselle katuvalle saarnataan synnit anteeksi! Missä kohtaa raamatussa on ohje tästä saarnasta, jolla ihminen voi olla syntien anteeksiantaja? Eikö siihen ole oikeus vain ole Jeesuksella ja Jumalalla?

Vierailija
364/402 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko pakko tuputtaa sitä paskaa kulttulaisuutta jatkuvasti joka paikassa???!

Tarkoitatko prideä ja wokea? 

Niin, sanoppa muuta, äläkä muuta virka.👍

Pridevouhka kuvottaa, Suviseurat hyvä kesäjuhla. Vaikka en itse vl olekaan, toivoisin miniäksi juuri vl-tytön, enkä mitään muunsukupuolista pervoa. 

No tuohon on helppo vaikuttaa omalla kasvatustyöllä.

Tähän taloon ei satavarmasti tule yksikään kirjainperverssi näkemyksineen kynnyksen yli.

Säälittää ne satavarmasti pelossa elävät sisällä olijat, jotka eivät uskalla kertoa esim. seksuaalisuudestaan, joka piireissä tuomitaan. Uskikset kyllä itse tekevät syntiä, mutta eihän se haittaa, kun uskonveljellä on valta antaa synnit anteeksi, eikä niistä sitten enää puhuta.   Uutta tekemään vaan. Eikö se näin ole juuri niissä porukoissa? 

Kuten jo edellä sanoin: Meillä on jatkuva sota omaa lihaa, maailmaa ja sielunvihollista vastaan.

Joka hetki pitää valvoa.

Jos joutuu syntiin, on tehtävä parannus.

Meissä kaikissa on perisynti.

Me teemme joka päivä syntiä ajatuksin, sanoin ja teoin.

Koko ihmiskunta.

Tuosta on sitten seurauksena jatkuva sympaattisen hermoston aktivaatio, kun koko ajan pitää yrittää olla valppaana vaarojen varalta. Omat ajatukset on vaarallisia, oma keho on vaarallinen ja muut ihmiset ovat vaarallisia. Sitten sitä käydäänkin terapiassa vuosikausia, kun ei ole jostain kumman syystä perusturvallisuuden tunnetta.

Näin on, jos tuohon alkaa omin voimin. Takuulla se on äärimmäisen raskasta ja ilotonta.

Jumala antaa voiman vastustaa syntiä. Siis elävä usko antaa voimaa ja ihminen jopa toimii niin ihan mielellään. Kuulostaa uskomattomalta, mutta niin se on.

Vierailija
365/402 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rehellisesti sanoen, kyse on tästä.

Jokainen homoseksuaalisia tekoja tekevä tietää omassatunnossaan, että tekee väärin Jumalan edessä. Jokainen, oli vl tai ei.

Totuus sattuu liikaa.

Pitäisi tehdä parannus, mutta ei haluta tehdä parannusta 

Totuus sattuu niin paljon, että tuo elämäntapa siunataan jo kirkossa. Koska halutaan päästä syyllisyydestä. Silti syyllissyydestä ei päästä eroon.

Järkyttävää eksytystä ihmisten sielun autuuden kustannuksella.

Herää vain kysymys kuka eksytti Pekka Aittakummun?

En tiedä, mutta jos juttu pitää paikkansa, olin hyvin surullinen ja järkyttynyt.

 

Uskominen on kilvoittelua joka hetki.

Meillä on jatkuva sota omaa lihaa, maailmaa ja sielunvihollista vastaan. Pitää valvoa joka hetki.

En tiedä mitä Pekka Aittakummulle on tapahtunut.

Ehkä Pekka ei vaan valvonut ja ollut kilvoittelusta kiinnostunut? Oma lihakin oli sen verran hapanta, että teki mieli freesimpää lihaa?

Pappismieheksi kuitenkin teki rohkeita päätöksiä, mutta monen lapsen masu tulee kipeäksi, kun pääsee ensi kertaa karkkikauppaan. Sitten sitä oksennellaan joka puolelle ja syytellään karkkikauppaa vaikka oma käsi kävi lokerolla. 

Miksi sinä ryvet Pekka Aittakummun synneissä?

Tee parannus ja usko evankeliumi ja mene puhuttelemaan Pekka Aittakumpua.

Niin tämä menee oikein.

Jonkunhan se täytyy Pekankin synneissä rypeä, kun Pekka itse ei ryve. 

Ei näin. Vaan niin, että sinä menet puhuttelemaan häntä.

Miksi häntä pitäisi puhutella? Loikkariksi vai perheenrikkojaksi? 

Näin: jos Pekka on joutunut syntiin, häntä pitää puhutella synnistä, että hän tekisi parannuksen.

JOKAISELLE katuvalle saarnataan synnit anteeksi.

Myös sinulle, jos vain haluat uskoa.

Jokaiselle katuvalle saarnataan synnit anteeksi! Missä kohtaa raamatussa on ohje tästä saarnasta, jolla ihminen voi olla syntien anteeksiantaja? Eikö siihen ole oikeus vain ole Jeesuksella ja Jumalalla?

Se löytyy Raamatusta. Pidän sitä  ydinasiana.

Jeesus sanoi: " Ottakaa Pyhä Henki. Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut. Joilta te ne pidätätte, niille ne ovat pidetyt."

Tuossa on ihmisen vanhurskauttamisen ydin.

Vierailija
366/402 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko pakko tuputtaa sitä paskaa kulttulaisuutta jatkuvasti joka paikassa???!

Tarkoitatko prideä ja wokea? 

Niin, sanoppa muuta, äläkä muuta virka.👍

Pridevouhka kuvottaa, Suviseurat hyvä kesäjuhla. Vaikka en itse vl olekaan, toivoisin miniäksi juuri vl-tytön, enkä mitään muunsukupuolista pervoa. 

No tuohon on helppo vaikuttaa omalla kasvatustyöllä.

Tähän taloon ei satavarmasti tule yksikään kirjainperverssi näkemyksineen kynnyksen yli.

Säälittää ne satavarmasti pelossa elävät sisällä olijat, jotka eivät uskalla kertoa esim. seksuaalisuudestaan, joka piireissä tuomitaan. Uskikset kyllä itse tekevät syntiä, mutta eihän se haittaa, kun uskonveljellä on valta antaa synnit anteeksi, eikä niistä sitten enää puhuta.   Uutta tekemään vaan. Eikö se näin ole juuri niissä porukoissa? 

Kuten jo edellä sanoin: Meillä on jatkuva sota omaa lihaa, maailmaa ja sielunvihollista vastaan.

Joka hetki pitää valvoa.

Jos joutuu syntiin, on tehtävä parannus.

Meissä kaikissa on perisynti.

Me teemme joka päivä syntiä ajatuksin, sanoin ja teoin.

Koko ihmiskunta.

Tuosta on sitten seurauksena jatkuva sympaattisen hermoston aktivaatio, kun koko ajan pitää yrittää olla valppaana vaarojen varalta. Omat ajatukset on vaarallisia, oma keho on vaarallinen ja muut ihmiset ovat vaarallisia. Sitten sitä käydäänkin terapiassa vuosikausia, kun ei ole jostain kumman syystä perusturvallisuuden tunnetta.

Näin on, jos tuohon alkaa omin voimin. Takuulla se on äärimmäisen raskasta ja ilotonta.

Jumala antaa voiman vastustaa syntiä. Siis elävä usko antaa voimaa ja ihminen jopa toimii niin ihan mielellään. Kuulostaa uskomattomalta, mutta niin se on.

Et nyt ehkä ihan saanut kiinni siitä mitä tarkoitin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
367/402 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rehellisesti sanoen, kyse on tästä.

Jokainen homoseksuaalisia tekoja tekevä tietää omassatunnossaan, että tekee väärin Jumalan edessä. Jokainen, oli vl tai ei.

Totuus sattuu liikaa.

Pitäisi tehdä parannus, mutta ei haluta tehdä parannusta 

Totuus sattuu niin paljon, että tuo elämäntapa siunataan jo kirkossa. Koska halutaan päästä syyllisyydestä. Silti syyllissyydestä ei päästä eroon.

Järkyttävää eksytystä ihmisten sielun autuuden kustannuksella.

Herää vain kysymys kuka eksytti Pekka Aittakummun?

En tiedä, mutta jos juttu pitää paikkansa, olin hyvin surullinen ja järkyttynyt.

 

Uskominen on kilvoittelua joka hetki.

Meillä on jatkuva sota omaa lihaa, maailmaa ja sielunvihollista vastaan. Pitää valvoa joka hetki.

En tiedä mitä Pekka Aittakummulle on tapahtunut.

Ehkä Pekka ei vaan valvonut ja ollut kilvoittelusta kiinnostunut? Oma lihakin oli sen verran hapanta, että teki mieli freesimpää lihaa?

Pappismieheksi kuitenkin teki rohkeita päätöksiä, mutta monen lapsen masu tulee kipeäksi, kun pääsee ensi kertaa karkkikauppaan. Sitten sitä oksennellaan joka puolelle ja syytellään karkkikauppaa vaikka oma käsi kävi lokerolla. 

Miksi sinä ryvet Pekka Aittakummun synneissä?

Tee parannus ja usko evankeliumi ja mene puhuttelemaan Pekka Aittakumpua.

Niin tämä menee oikein.

Jonkunhan se täytyy Pekankin synneissä rypeä, kun Pekka itse ei ryve. 

Ei näin. Vaan niin, että sinä menet puhuttelemaan häntä.

Miksi häntä pitäisi puhutella? Loikkariksi vai perheenrikkojaksi? 

Näin: jos Pekka on joutunut syntiin, häntä pitää puhutella synnistä, että hän tekisi parannuksen.

JOKAISELLE katuvalle saarnataan synnit anteeksi.

Myös sinulle, jos vain haluat uskoa.

Jokaiselle katuvalle saarnataan synnit anteeksi! Missä kohtaa raamatussa on ohje tästä saarnasta, jolla ihminen voi olla syntien anteeksiantaja? Eikö siihen ole oikeus vain ole Jeesuksella ja Jumalalla?

Se löytyy Raamatusta. Pidän sitä  ydinasiana.

Jeesus sanoi: " Ottakaa Pyhä Henki. Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut. Joilta te ne pidätätte, niille ne ovat pidetyt."

Tuossa on ihmisen vanhurskauttamisen ydin.

Jeesus sanoi niin omille opetuslapsilleen!!! Mikä harha teitä vaivaa: keitä heistä luulette olevanne?

Vierailija
368/402 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rehellisesti sanoen, kyse on tästä.

Jokainen homoseksuaalisia tekoja tekevä tietää omassatunnossaan, että tekee väärin Jumalan edessä. Jokainen, oli vl tai ei.

Totuus sattuu liikaa.

Pitäisi tehdä parannus, mutta ei haluta tehdä parannusta 

Totuus sattuu niin paljon, että tuo elämäntapa siunataan jo kirkossa. Koska halutaan päästä syyllisyydestä. Silti syyllissyydestä ei päästä eroon.

Järkyttävää eksytystä ihmisten sielun autuuden kustannuksella.

Herää vain kysymys kuka eksytti Pekka Aittakummun?

En tiedä, mutta jos juttu pitää paikkansa, olin hyvin surullinen ja järkyttynyt.

 

Uskominen on kilvoittelua joka hetki.

Meillä on jatkuva sota omaa lihaa, maailmaa ja sielunvihollista vastaan. Pitää valvoa joka hetki.

En tiedä mitä Pekka Aittakummulle on tapahtunut.

Ehkä Pekka ei vaan valvonut ja ollut kilvoittelusta kiinnostunut? Oma lihakin oli sen verran hapanta, että teki mieli freesimpää lihaa?

Pappismieheksi kuitenkin teki rohkeita päätöksiä, mutta monen lapsen masu tulee kipeäksi, kun pääsee ensi kertaa karkkikauppaan. Sitten sitä oksennellaan joka puolelle ja syytellään karkkikauppaa vaikka oma käsi kävi lokerolla. 

Miksi sinä ryvet Pekka Aittakummun synneissä?

Tee parannus ja usko evankeliumi ja mene puhuttelemaan Pekka Aittakumpua.

Niin tämä menee oikein.

Jonkunhan se täytyy Pekankin synneissä rypeä, kun Pekka itse ei ryve. 

Ei näin. Vaan niin, että sinä menet puhuttelemaan häntä.

Miksi häntä pitäisi puhutella? Loikkariksi vai perheenrikkojaksi? 

Näin: jos Pekka on joutunut syntiin, häntä pitää puhutella synnistä, että hän tekisi parannuksen.

JOKAISELLE katuvalle saarnataan synnit anteeksi.

Myös sinulle, jos vain haluat uskoa.

Jokaiselle katuvalle saarnataan synnit anteeksi! Missä kohtaa raamatussa on ohje tästä saarnasta, jolla ihminen voi olla syntien anteeksiantaja? Eikö siihen ole oikeus vain ole Jeesuksella ja Jumalalla?

Se löytyy Raamatusta. Pidän sitä  ydinasiana.

Jeesus sanoi: " Ottakaa Pyhä Henki. Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut. Joilta te ne pidätätte, niille ne ovat pidetyt."

Tuossa on ihmisen vanhurskauttamisen ydin.

Vanhurskauttamisen ydin? Ihmisten päätöksessä siitä kelle synnit annetaan anteeksi ja kelle ei? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
369/402 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä tekopyhempää ja itsekeskeisempää heimoa kuin lestadiolaiset.

Vierailija
370/402 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Pekka Aittakumpu puhumassa moraalista?

Aivan, pukki kaalimaan vartijana

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
371/402 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko oikeasti sitä mieltä että vain lestadiolaiset pääsee taivaaseen?

 

Edesmennyt isäni sanoi että mielummin meneekin helvettiin jos taivaassa on pelkkiä lestadiolaisia. Ja luterilainen uskovainen oli hänkin.

Vierailija
372/402 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rehellisesti sanoen, kyse on tästä.

Jokainen homoseksuaalisia tekoja tekevä tietää omassatunnossaan, että tekee väärin Jumalan edessä. Jokainen, oli vl tai ei.

Totuus sattuu liikaa.

Pitäisi tehdä parannus, mutta ei haluta tehdä parannusta 

Totuus sattuu niin paljon, että tuo elämäntapa siunataan jo kirkossa. Koska halutaan päästä syyllisyydestä. Silti syyllissyydestä ei päästä eroon.

Järkyttävää eksytystä ihmisten sielun autuuden kustannuksella.

Herää vain kysymys kuka eksytti Pekka Aittakummun?

En tiedä, mutta jos juttu pitää paikkansa, olin hyvin surullinen ja järkyttynyt.

 

Uskominen on kilvoittelua joka hetki.

Meillä on jatkuva sota omaa lihaa, maailmaa ja sielunvihollista vastaan. Pitää valvoa joka hetki.

En tiedä mitä Pekka Aittakummulle on tapahtunut.

Ehkä Pekka ei vaan valvonut ja ollut kilvoittelusta kiinnostunut? Oma lihakin oli sen verran hapanta, että teki mieli freesimpää lihaa?

Pappismieheksi kuitenkin teki rohkeita päätöksiä, mutta monen lapsen masu tulee kipeäksi, kun pääsee ensi kertaa karkkikauppaan. Sitten sitä oksennellaan joka puolelle ja syytellään karkkikauppaa vaikka oma käsi kävi lokerolla. 

Miksi sinä ryvet Pekka Aittakummun synneissä?

Tee parannus ja usko evankeliumi ja mene puhuttelemaan Pekka Aittakumpua.

Niin tämä menee oikein.

Jonkunhan se täytyy Pekankin synneissä rypeä, kun Pekka itse ei ryve. 

Ei näin. Vaan niin, että sinä menet puhuttelemaan häntä.

Miksi häntä pitäisi puhutella? Loikkariksi vai perheenrikkojaksi? 

Näin: jos Pekka on joutunut syntiin, häntä pitää puhutella synnistä, että hän tekisi parannuksen.

JOKAISELLE katuvalle saarnataan synnit anteeksi.

Myös sinulle, jos vain haluat uskoa.

Jokaiselle katuvalle saarnataan synnit anteeksi! Missä kohtaa raamatussa on ohje tästä saarnasta, jolla ihminen voi olla syntien anteeksiantaja? Eikö siihen ole oikeus vain ole Jeesuksella ja Jumalalla?

Se löytyy Raamatusta. Pidän sitä  ydinasiana.

Jeesus sanoi: " Ottakaa Pyhä Henki. Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut. Joilta te ne pidätätte, niille ne ovat pidetyt."

Tuossa on ihmisen vanhurskauttamisen ydin.

Jeesus sanoi niin omille opetuslapsilleen!!! Mikä harha teitä vaivaa: keitä heistä luulette olevanne?

Evankeliumi on siten levinnyt ympäri maailmaa. Suullisesti saarnatussa evankeliumissa.

Jos se olisi jätetty opetuslasten varaan, syntien anteeksiantamus olisi loppunut siihen. Jo kauan sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
373/402 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko oikeasti sitä mieltä että vain lestadiolaiset pääsee taivaaseen?

 

Edesmennyt isäni sanoi että mielummin meneekin helvettiin jos taivaassa on pelkkiä lestadiolaisia. Ja luterilainen uskovainen oli hänkin.

Minun kotini oli uskonnoton. Todella jumalaton.

Sain myöhemmin parannuksen armon.

Löysin sielunrauhan.

Sano sinä sitten missä on usko millä pääsee taivaseen?

Vl - usko on niin raamatullinen kuin olla voi.

Nimenomaan se mitä Martti Luther opetti, jos luterilaisuudesta puhutaan.

Vierailija
374/402 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä tekopyhempää ja itsekeskeisempää heimoa kuin lestadiolaiset.

Tunnetko heitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
375/402 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rehellisesti sanoen, kyse on tästä.

Jokainen homoseksuaalisia tekoja tekevä tietää omassatunnossaan, että tekee väärin Jumalan edessä. Jokainen, oli vl tai ei.

Totuus sattuu liikaa.

Pitäisi tehdä parannus, mutta ei haluta tehdä parannusta 

Totuus sattuu niin paljon, että tuo elämäntapa siunataan jo kirkossa. Koska halutaan päästä syyllisyydestä. Silti syyllissyydestä ei päästä eroon.

Järkyttävää eksytystä ihmisten sielun autuuden kustannuksella.

Herää vain kysymys kuka eksytti Pekka Aittakummun?

En tiedä, mutta jos juttu pitää paikkansa, olin hyvin surullinen ja järkyttynyt.

 

Uskominen on kilvoittelua joka hetki.

Meillä on jatkuva sota omaa lihaa, maailmaa ja sielunvihollista vastaan. Pitää valvoa joka hetki.

En tiedä mitä Pekka Aittakummulle on tapahtunut.

Ehkä Pekka ei vaan valvonut ja ollut kilvoittelusta kiinnostunut? Oma lihakin oli sen verran hapanta, että teki mieli freesimpää lihaa?

Pappismieheksi kuitenkin teki rohkeita päätöksiä, mutta monen lapsen masu tulee kipeäksi, kun pääsee ensi kertaa karkkikauppaan. Sitten sitä oksennellaan joka puolelle ja syytellään karkkikauppaa vaikka oma käsi kävi lokerolla. 

Miksi sinä ryvet Pekka Aittakummun synneissä?

Tee parannus ja usko evankeliumi ja mene puhuttelemaan Pekka Aittakumpua.

Niin tämä menee oikein.

Jonkunhan se täytyy Pekankin synneissä rypeä, kun Pekka itse ei ryve. 

Ei näin. Vaan niin, että sinä menet puhuttelemaan häntä.

Miksi häntä pitäisi puhutella? Loikkariksi vai perheenrikkojaksi? 

Näin: jos Pekka on joutunut syntiin, häntä pitää puhutella synnistä, että hän tekisi parannuksen.

JOKAISELLE katuvalle saarnataan synnit anteeksi.

Myös sinulle, jos vain haluat uskoa.

Jokaiselle katuvalle saarnataan synnit anteeksi! Missä kohtaa raamatussa on ohje tästä saarnasta, jolla ihminen voi olla syntien anteeksiantaja? Eikö siihen ole oikeus vain ole Jeesuksella ja Jumalalla?

Se löytyy Raamatusta. Pidän sitä  ydinasiana.

Jeesus sanoi: " Ottakaa Pyhä Henki. Joille te synnit anteeksi annatte, niille ne ovat anteeksi annetut. Joilta te ne pidätätte, niille ne ovat pidetyt."

Tuossa on ihmisen vanhurskauttamisen ydin.

Vanhurskauttamisen ydin? Ihmisten päätöksessä siitä kelle synnit annetaan anteeksi ja kelle ei? 

Se ihminen joka on uskovainen, voi saarnata toiselle synnit anteeksi. Hän ei tee sitä omilla valtuuksillaan, vaan Jeesuksen valtuutuksella.

Vierailija
376/402 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku tosi luterilainen selvittää minulle mikä on kirkon ns. luterilainen usko?

Olen siinä käsityksessä, että kun kerran on kastettu, pääsee taivaaseen. Vaikka miten jumalattomasti eläisi.

Tuo kuulostaa tapakristillisyydeltä ja sitä en ymmärrä. Mitä järkeä tuossa on?

Vierailija
377/402 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku tosi luterilainen selvittää minulle mikä on kirkon ns. luterilainen usko?

Olen siinä käsityksessä, että kun kerran on kastettu, pääsee taivaaseen. Vaikka miten jumalattomasti eläisi.

Tuo kuulostaa tapakristillisyydeltä ja sitä en ymmärrä. Mitä järkeä tuossa on?

Ei se ainakaan Raamatun mukaan noin mene. Mutta kirkko onkin erkaantunut aika kauas Raamatun sanomasta.

Vierailija
378/402 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vielä tästä kirkon ns. luterilaisesta uskosta.

Perusluterilaiset uskovat, että kastamaton lapsi joutuu hel vettiin, jos kuolee ennen kastetta.

Noin kylmä, kolkko ja julma on kirkon uskonto. Ei anneta armoa edes pienille, viattomille lapsille, vaan tuomitaan heidät hel vettiin.

Vl - uskossa ei uskota niin. Joka ikinen lapsi on syntyessään Jumalan lapsi, ennen kuin edes kastetaan.

Vierailija
379/402 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni paras kaveri oli aikoinaan lestadiolainen. Aina likainen ja nälkäinen kuin susi tullessaan meille. 

Ei onneksi ole kaveri enää. :)

Vierailija
380/402 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku tosi luterilainen selvittää minulle mikä on kirkon ns. luterilainen usko?

Olen siinä käsityksessä, että kun kerran on kastettu, pääsee taivaaseen. Vaikka miten jumalattomasti eläisi.

Tuo kuulostaa tapakristillisyydeltä ja sitä en ymmärrä. Mitä järkeä tuossa on?

Ei se ainakaan Raamatun mukaan noin mene. Mutta kirkko onkin erkaantunut aika kauas Raamatun sanomasta.

Minulle on aina sanottu, että tuo on kirkon käsitys miten ihminen pääsee taivaaseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme