Miksi ihminen jolla ei ole Suomen kansalaisuutta saa Kelan tukia?
Tunnen ihmisen joka on asunut 25 vuotta Suomessa ja koko tämän ajan saanut Kelan tukia, vaikka hänellä ei ole kansalaisuutta.
Kommentit (208)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on epäkohta johon pitäisi puuttua. On järjetöntä pienen Suomen elättää rikkaiden maiden tänne tulleita kansalaisia. Ja vielä velkarahalla.
Horoskooppiaivoiset naiset vastustaa. Heidän mielestään meidän pitää maksaa ruskeiden paskojen pötköttelyt vuosikymmenten ajan.
Hirveää puhetta ihmisistä. Missä on nämä ihmiset, jotka vaan makoilee? Mulla on Helsingissä paljon maahanmuuttajatuttuja, jotka kyllä kaikki on töissä tai kovasti opiskelemassa tai pyrkimässä töihin. Nimenomaan haluavat äkkiä töihin, jotta elämä helpottuisi. He ovat kaikki tavallisia perheellisiä ihmisiä.
Laput pois silmiltä! Todellakin on jumalattoman paljon niitä, joilla ei ole aikomustakaan hakeutua töihin, tai edes opetella suomea. Tapaan heitä päivittäin työni kautta. Suomessa asuu ihmisiä, jotka ovat olleet täällä vuosikymmeniä eläen tukien varassa, ja käyttävät edelleen asiointitulkkia.
Ja ongelmasi on mikä? Mitä väliä sillä on onko he kantiksia vai ei?
Sillä on se väliä, että mitä enemmän heitä tänne tulee sitä korkeammaksi kustannukset nousee ja kuten nyt nähdään, sitä enmmän on pakko leikata
Höpöhöpö. Edelleen ne on kantiksia, joille suurin osa tuista maksetaan. Jos olet huolissasi just ulkom. työllisyydestä, peräänkuuluta asennemuutosta. Suomi on niin ra sis ti nen, että edes korkeakoulutettu ulkomaalainen ei pääse töihin. Ja jos nyt puhut kotiäideistä, suomalaisen pitäisi paljon useammin jäädä lasten kanssa kotiin, niin ei kasvaisi niin paljon asennevammaisia.
Ei pidä paikkaansa.
Tässä hyvä esimerkki: Vantaalla vieraskielisten osuus Kelan sosiaaliturvan saajista on kasvanut merkittävästi ja on huomattavasti suurempi kuin heidän osuutensa kaupungin väestöstä. Vantaan väestöstä noin 30 prosenttia on vieraskielisiä, mutta heidän osuutensa tietyistä sosiaalituista on noin 45–51 prosenttia
Sama tapahtuu kaikkialla missä mmuuttajien osuus väestöstä kasvaa. Osa tilastoidaan kaiken lisäksi suomalaisiksi, koska ovat tänne syntyneet
Vierailija kirjoitti:
Olen tämän aiheen asiantuntija vastaan tähän kysymykseen puhtaasti faktapohjalta - en siis ottaen kantaa, miten asian tulisi olla:
Kansalaisperustainen sosiaaliturva on EU-oikeuden vastainen. Sellaisen säätäminen vaatisi siis eroa EU:sta tai EU-oikeuden muuttamista. EU-oikeus takaa oikeuden toisen EU-maan sosiaaliturvajärjestelmään tietyissä tilanteissa, vaikka ei olisi kyseisen maan kansalainen. Tämän voisi tiivistää niin, että työntekijänä EU:ssa henkilöllä on oikeus työskentelymaan sosiaaliturvaan. Jos esimerkiksi suomalainen työskentelee Ruotsissa, EU:n vapaan liikuvuuden periaatteiden mukaisesti (sosiaaliturvan yhteensovittamissääntö) hän kuuluu Ruotsin sosiaaliturvajärjestelmään. Jos ei työskentele, oikeus määräytyy maan lain (ei EU-oikeuden) mukaan.
EU-oikeuden lisäksi Suomen perustuslain pykälä 19 turvaa kaikille oikeuden välttämättömään toimeentuloon ja huolenpitoon. Tätä ei ole rajattu kansalaisiin, vaan koskee siis ihmisiä, jotka asuvat Suomessa. Kansalaisperustainen sosiaaliturva edellyttäisi siis perustuslain muutosta ja 5/6 enemmistöä eduskunnassa.
Ihan mielenkiinnosta kysyn, edellyttääkö EU-oikeus, että annetaan sosaiaaliturva muiden EU-maiden kansalaisille, vai kaikkien maailman maiden kansalaisille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on epäkohta johon pitäisi puuttua. On järjetöntä pienen Suomen elättää rikkaiden maiden tänne tulleita kansalaisia. Ja vielä velkarahalla.
Horoskooppiaivoiset naiset vastustaa. Heidän mielestään meidän pitää maksaa ruskeiden paskojen pötköttelyt vuosikymmenten ajan.
Hirveää puhetta ihmisistä. Missä on nämä ihmiset, jotka vaan makoilee? Mulla on Helsingissä paljon maahanmuuttajatuttuja, jotka kyllä kaikki on töissä tai kovasti opiskelemassa tai pyrkimässä töihin. Nimenomaan haluavat äkkiä töihin, jotta elämä helpottuisi. He ovat kaikki tavallisia perheellisiä ihmisiä.
Laput pois silmiltä! Todellakin on jumalattoman paljon niitä, joilla ei ole aikomustakaan hakeutua töihin, tai edes opetella suomea. Tapaan heitä päivittäin työni kautta. Suomessa asuu ihmisiä, jotka ovat olleet täällä vuosikymmeniä eläen tukien varassa, ja käyttävät edelleen asiointitulkkia.
Ja ongelmasi on mikä? Mitä väliä sillä on onko he kantiksia vai ei?
Näinpä. Tuonkin kannattaisi antaa työnsä jollekin muulle kun asenne on tuo. Senkus heittäytyy tuille, jos se niin ruusuista on.
Ei jumalauta! Oikeesti ajattelet että ihan ok jos toiselta puolelta maapalloa tullaan tänne maleksimaan vuosikymmeniksi ilman ajatustakaan siitä, että tekisi jotain elantonsa eteen, opettelisi meidän kielen, tai soputuisi meidän kulttuuriin? Ja meidän vaan pitäisi maksaa kaikki?
Mitä väliä sillä on? Suomalainen samoilla spekseillä sitten myös ulos maasta vai? Etkö edes huomaa miten ra sis ti olet?
Kotouttaminen
Mitä kotouttaminen on?
Mitäs se sun mielestä on, jos tämä nyt jotenkin liittyy tähän keskusteluun?
Kotoutuminen on varmaati melko vaikeaa joo niin kauan kun kaltaisiasi on olemassa. Enkä ihmettele yhtään, jos suomen opettelu ei nappaa, kun ketään kiinnosta voida kommunikoida luupäiden kanssa. Ne, joille on asiaa, osaa englantia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on epäkohta johon pitäisi puuttua. On järjetöntä pienen Suomen elättää rikkaiden maiden tänne tulleita kansalaisia. Ja vielä velkarahalla.
Horoskooppiaivoiset naiset vastustaa. Heidän mielestään meidän pitää maksaa ruskeiden paskojen pötköttelyt vuosikymmenten ajan.
Hirveää puhetta ihmisistä. Missä on nämä ihmiset, jotka vaan makoilee? Mulla on Helsingissä paljon maahanmuuttajatuttuja, jotka kyllä kaikki on töissä tai kovasti opiskelemassa tai pyrkimässä töihin. Nimenomaan haluavat äkkiä töihin, jotta elämä helpottuisi. He ovat kaikki tavallisia perheellisiä ihmisiä.
Laput pois silmiltä! Todellakin on jumalattoman paljon niitä, joilla ei ole aikomustakaan hakeutua töihin, tai edes opetella suomea. Tapaan heitä päivittäin työni kautta. Suomessa asuu ihmisiä, jotka ovat olleet täällä vuosikymmeniä eläen tukien varassa, ja käyttävät edelleen asiointitulkkia.
Ja ongelmasi on mikä? Mitä väliä sillä on onko he kantiksia vai ei?
Sillä on se väliä, että mitä enemmän heitä tänne tulee sitä korkeammaksi kustannukset nousee ja kuten nyt nähdään, sitä enmmän on pakko leikata
Höpöhöpö. Edelleen ne on kantiksia, joille suurin osa tuista maksetaan. Jos olet huolissasi just ulkom. työllisyydestä, peräänkuuluta asennemuutosta. Suomi on niin ra sis ti nen, että edes korkeakoulutettu ulkomaalainen ei pääse töihin. Ja jos nyt puhut kotiäideistä, suomalaisen pitäisi paljon useammin jäädä lasten kanssa kotiin, niin ei kasvaisi niin paljon asennevammaisia.
Tässä kohtaa on vain hyvä, että on rasi ..sti. Kannatan tällaista ras. .ismia täysin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on epäkohta johon pitäisi puuttua. On järjetöntä pienen Suomen elättää rikkaiden maiden tänne tulleita kansalaisia. Ja vielä velkarahalla.
Horoskooppiaivoiset naiset vastustaa. Heidän mielestään meidän pitää maksaa ruskeiden paskojen pötköttelyt vuosikymmenten ajan.
Hirveää puhetta ihmisistä. Missä on nämä ihmiset, jotka vaan makoilee? Mulla on Helsingissä paljon maahanmuuttajatuttuja, jotka kyllä kaikki on töissä tai kovasti opiskelemassa tai pyrkimässä töihin. Nimenomaan haluavat äkkiä töihin, jotta elämä helpottuisi. He ovat kaikki tavallisia perheellisiä ihmisiä.
Tilastot kertovat muuta. Sinisilmäisesti kun asennoituu, niin ei osaa totuutta etsiä.
Hiekkapaskat ja pikimustat pökäleet takaisin kotimaahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on epäkohta johon pitäisi puuttua. On järjetöntä pienen Suomen elättää rikkaiden maiden tänne tulleita kansalaisia. Ja vielä velkarahalla.
Horoskooppiaivoiset naiset vastustaa. Heidän mielestään meidän pitää maksaa ruskeiden paskojen pötköttelyt vuosikymmenten ajan.
Hirveää puhetta ihmisistä. Missä on nämä ihmiset, jotka vaan makoilee? Mulla on Helsingissä paljon maahanmuuttajatuttuja, jotka kyllä kaikki on töissä tai kovasti opiskelemassa tai pyrkimässä töihin. Nimenomaan haluavat äkkiä töihin, jotta elämä helpottuisi. He ovat kaikki tavallisia perheellisiä ihmisiä.
Laput pois silmiltä! Todellakin on jumalattoman paljon niitä, joilla ei ole aikomustakaan hakeutua töihin, tai edes opetella suomea. Tapaan heitä päivittäin työni kautta. Suomessa asuu ihmisiä, jotka ovat olleet täällä vuosikymmeniä eläen tukien varassa, ja käyttävät edelleen asiointitulkkia.
Ja ongelmasi on mikä? Mitä väliä sillä on onko he kantiksia vai ei?
Sillä on se väliä, että mitä enemmän heitä tänne tulee sitä korkeammaksi kustannukset nousee ja kuten nyt nähdään, sitä enmmän on pakko leikata
Höpöhöpö. Edelleen ne on kantiksia, joille suurin osa tuista maksetaan. Jos olet huolissasi just ulkom. työllisyydestä, peräänkuuluta asennemuutosta. Suomi on niin ra sis ti nen, että edes korkeakoulutettu ulkomaalainen ei pääse töihin. Ja jos nyt puhut kotiäideistä, suomalaisen pitäisi paljon useammin jäädä lasten kanssa kotiin, niin ei kasvaisi niin paljon asennevammaisia.
Ei pidä paikkaansa.
Tässä hyvä esimerkki: Vantaalla vieraskielisten osuus Kelan sosiaaliturvan saajista on kasvanut merkittävästi ja on huomattavasti suurempi kuin heidän osuutensa kaupungin väestöstä. Vantaan väestöstä noin 30 prosenttia on vieraskielisiä, mutta heidän osuutensa tietyistä sosiaalituista on noin 45–51 prosenttia
Sama tapahtuu kaikkialla missä mmuuttajien osuus väestöstä kasvaa. Osa tilastoidaan kaiken lisäksi suomalaisiksi, koska ovat tänne syntyneet
Kyllä pitää. Tuista 70-80% maksetaan ihan suomalaisille. Eikä tuo sun syntynyt Suomessa vääristymä ole mikään pointti edes, kun puhutaan vieraskielisistä. Ja jos sä olet syntynyt Suomessa, mikä ulkomaalainen sä silloin olet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi saa paljon suuremman tuen kuin kantis,on relevantti kysymys.
Niin kuka saa ja missä? Te rasistit vaan luulette, että maahanmuuttajat saa jättitukia. Missä teidät todisteet on?
Miten Kelasta voi saada paljon rahaa? Jättituet puhuttavat - Ilta-Sanomat
Esimerkkinä 9 lapsen somaliperhe saa Helsingissä noin 10 000€/kk Kelan tukia.
Niin saa myös 9 lapsen kantisperhe. Että pois netistä ja panemaan.
Kyllä minä mielummin kantasuomalaisille tuet veroina maksan, mutta en tänne tulleille, jotka elävät Kela-tuilla.
Ihme kommentointia sinulla " kantiksista". Suomi kuuluu suomalaisille, tämä ei ole koko maailman sosiaalitoimisto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on epäkohta johon pitäisi puuttua. On järjetöntä pienen Suomen elättää rikkaiden maiden tänne tulleita kansalaisia. Ja vielä velkarahalla.
Horoskooppiaivoiset naiset vastustaa. Heidän mielestään meidän pitää maksaa ruskeiden paskojen pötköttelyt vuosikymmenten ajan.
Hirveää puhetta ihmisistä. Missä on nämä ihmiset, jotka vaan makoilee? Mulla on Helsingissä paljon maahanmuuttajatuttuja, jotka kyllä kaikki on töissä tai kovasti opiskelemassa tai pyrkimässä töihin. Nimenomaan haluavat äkkiä töihin, jotta elämä helpottuisi. He ovat kaikki tavallisia perheellisiä ihmisiä.
Laput pois silmiltä! Todellakin on jumalattoman paljon niitä, joilla ei ole aikomustakaan hakeutua töihin, tai edes opetella suomea. Tapaan heitä päivittäin työni kautta. Suomessa asuu ihmisiä, jotka ovat olleet täällä vuosikymmeniä eläen tukien varassa, ja käyttävät edelleen asiointitulkkia.
Ja ongelmasi on mikä? Mitä väliä sillä on onko he kantiksia vai ei?
Sillä on se väliä, että mitä enemmän heitä tänne tulee sitä korkeammaksi kustannukset nousee ja kuten nyt nähdään, sitä enmmän on pakko leikata
Höpöhöpö. Edelleen ne on kantiksia, joille suurin osa tuista maksetaan. Jos olet huolissasi just ulkom. työllisyydestä, peräänkuuluta asennemuutosta. Suomi on niin ra sis ti nen, että edes korkeakoulutettu ulkomaalainen ei pääse töihin. Ja jos nyt puhut kotiäideistä, suomalaisen pitäisi paljon useammin jäädä lasten kanssa kotiin, niin ei kasvaisi niin paljon asennevammaisia.
Tässä kohtaa on vain hyvä, että on rasi ..sti. Kannatan tällaista ras. .ismia täysin!
Eli sitä että ulkomaalaiset ei työllisty? Justhan sä valitit kun he ei käy sun mielestä töissä. Päätä jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi saa paljon suuremman tuen kuin kantis,on relevantti kysymys.
Niin kuka saa ja missä? Te rasistit vaan luulette, että maahanmuuttajat saa jättitukia. Missä teidät todisteet on?
Miten Kelasta voi saada paljon rahaa? Jättituet puhuttavat - Ilta-Sanomat
Esimerkkinä 9 lapsen somaliperhe saa Helsingissä noin 10 000€/kk Kelan tukia.
Niin saa myös 9 lapsen kantisperhe. Että pois netistä ja panemaan.
Kyllä minä mielummin kantasuomalaisille tuet veroina maksan, mutta en tänne tulleille, jotka elävät Kela-tuilla.
Ihme kommentointia sinulla " kantiksista". Suomi kuuluu suomalaisille, tämä ei ole koko maailman sosiaalitoimisto.
Millä perusteella? Minä taas ottaisin sulta pois heti kaikki palvelut ja tuet, joita mun pussista otat, jos voisin. Vamman ei tarvii olla iso jos se on päässä.
Ras ismi on hyväksi Suomelle. Kelan rahoja saavat ulkkikset ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on epäkohta johon pitäisi puuttua. On järjetöntä pienen Suomen elättää rikkaiden maiden tänne tulleita kansalaisia. Ja vielä velkarahalla.
Horoskooppiaivoiset naiset vastustaa. Heidän mielestään meidän pitää maksaa ruskeiden paskojen pötköttelyt vuosikymmenten ajan.
Hirveää puhetta ihmisistä. Missä on nämä ihmiset, jotka vaan makoilee? Mulla on Helsingissä paljon maahanmuuttajatuttuja, jotka kyllä kaikki on töissä tai kovasti opiskelemassa tai pyrkimässä töihin. Nimenomaan haluavat äkkiä töihin, jotta elämä helpottuisi. He ovat kaikki tavallisia perheellisiä ihmisiä.
Laput pois silmiltä! Todellakin on jumalattoman paljon niitä, joilla ei ole aikomustakaan hakeutua töihin, tai edes opetella suomea. Tapaan heitä päivittäin työni kautta. Suomessa asuu ihmisiä, jotka ovat olleet täällä vuosikymmeniä eläen tukien varassa, ja käyttävät edelleen asiointitulkkia.
Ja ongelmasi on mikä? Mitä väliä sillä on onko he kantiksia vai ei?
Näinpä. Tuonkin kannattaisi antaa työnsä jollekin muulle kun asenne on tuo. Senkus heittäytyy tuille, jos se niin ruusuista on.
Ei jumalauta! Oikeesti ajattelet että ihan ok jos toiselta puolelta maapalloa tullaan tänne maleksimaan vuosikymmeniksi ilman ajatustakaan siitä, että tekisi jotain elantonsa eteen, opettelisi meidän kielen, tai soputuisi meidän kulttuuriin? Ja meidän vaan pitäisi maksaa kaikki?
Mitä väliä sillä on? Suomalainen samoilla spekseillä sitten myös ulos maasta vai? Etkö edes huomaa miten ra sis ti olet?
Ei helvetin kana! Sunlaisten takia Suomi on konkurssissa. Älä koskaan äänestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi saa paljon suuremman tuen kuin kantis,on relevantti kysymys.
Niin kuka saa ja missä? Te rasistit vaan luulette, että maahanmuuttajat saa jättitukia. Missä teidät todisteet on?
Miten Kelasta voi saada paljon rahaa? Jättituet puhuttavat - Ilta-Sanomat
Esimerkkinä 9 lapsen somaliperhe saa Helsingissä noin 10 000€/kk Kelan tukia.
Niin saa myös 9 lapsen kantisperhe. Että pois netistä ja panemaan.
Kyllä minä mielummin kantasuomalaisille tuet veroina maksan, mutta en tänne tulleille, jotka elävät Kela-tuilla.
Ihme kommentointia sinulla " kantiksista". Suomi kuuluu suomalaisille, tämä ei ole koko maailman sosiaalitoimisto.
Jep. Voin elättää naapurin supisuomalaista Mirjaa mutta en mitään Abdullahia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on epäkohta johon pitäisi puuttua. On järjetöntä pienen Suomen elättää rikkaiden maiden tänne tulleita kansalaisia. Ja vielä velkarahalla.
Horoskooppiaivoiset naiset vastustaa. Heidän mielestään meidän pitää maksaa ruskeiden paskojen pötköttelyt vuosikymmenten ajan.
Hirveää puhetta ihmisistä. Missä on nämä ihmiset, jotka vaan makoilee? Mulla on Helsingissä paljon maahanmuuttajatuttuja, jotka kyllä kaikki on töissä tai kovasti opiskelemassa tai pyrkimässä töihin. Nimenomaan haluavat äkkiä töihin, jotta elämä helpottuisi. He ovat kaikki tavallisia perheellisiä ihmisiä.
Laput pois silmiltä! Todellakin on jumalattoman paljon niitä, joilla ei ole aikomustakaan hakeutua töihin, tai edes opetella suomea. Tapaan heitä päivittäin työni kautta. Suomessa asuu ihmisiä, jotka ovat olleet täällä vuosikymmeniä eläen tukien varassa, ja käyttävät edelleen asiointitulkkia.
Ja ongelmasi on mikä? Mitä väliä sillä on onko he kantiksia vai ei?
Näinpä. Tuonkin kannattaisi antaa työnsä jollekin muulle kun asenne on tuo. Senkus heittäytyy tuille, jos se niin ruusuista on.
Ei jumalauta! Oikeesti ajattelet että ihan ok jos toiselta puolelta maapalloa tullaan tänne maleksimaan vuosikymmeniksi ilman ajatustakaan siitä, että tekisi jotain elantonsa eteen, opettelisi meidän kielen, tai soputuisi meidän kulttuuriin? Ja meidän vaan pitäisi maksaa kaikki?
Mitä väliä sillä on? Suomalainen samoilla spekseillä sitten myös ulos maasta vai? Etkö edes huomaa miten ra sis ti olet?
Ei helvetin kana! Sunlaisten takia Suomi on konkurssissa. Älä koskaan äänestä.
Voi kuule, etköhän sinä ole enemmän syypää kuin minä ja moni muu nykytilanteeseen. Sun roposillahan tätä yhteiskuntaa pyöritetäänkin 😂
Mie tästä lähenki syyriaan elämään tuilla ja vaatimaan että moskeijat pitää purkaa, kun ne loukkaa mun vakaumusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska tukia saa kaikki jotka asuu vakituisesti Suomessa.
Eivät he asuisi vakituisesti jos Kela ei maksaisi siihen asuntoa missä asua. Etkä vastannut kysymykseen miksi kuka tahansa voi tulla pötköttämään ilman kansalaisuutta.
Osalla ei ole omaa asuntoa vaan elävät sukulaisten yms. nurkissa, ja sitten kun hakevat kansalaisuutta yllättyvät, kun aletaan epäillä, ovatko olleet Suomessa riittävän kauan, kun eivät ole pitkiin aikoihin kirjoilla missään asunnossa.
Aika monessa maassa pysyvästi asuvana saa verovaroin kustannettuja etuuksia. Miksi KELA-tuet olisivat poikkeus tästä? Opiskelin 3 vuotta ulkomailla ja ihan samat erilaiset etuudet ja tuet sain opiskelijana kuin ko. maan omatkin kansalaiset, ml. verovaroin kustannetun sairaanhoidon ja asumistuen.
Kannattaa tässä kuitenkin muistaa, että suomalaiset ovat itse päättäneet Suomessa pätevät lait. Suomalaiset ovat myös päättäneet itse, että millä edellytyksillä tänne saa muuttaa tai millä edellytyksillä tänne pääsee pakolaiseksi. Täysin käsittämätöntä, että vihaa kohdistetaan niihin, jotka tänne ovat tulleet. Jos jonkun mielestä tätä ei olisi koskaan pitänyt sallia, niin sitten kannattaa katsoa vuosikymmenien taakse silloisiin päätöksentekijöihin.
Eduskunta voi mikä muuttaa mitä tahansa lakia, ml. perustuslakia kunhan riittävän moni kannattaa. Siellä voidaan myös tehdä päätös erota EU:sta ja kaikista sen mukanaan tuomista velvollisuuksista. Jos nykymeiniki jurppii, niin asioita voi pyrkiä muuttamaan äänestämällä ja itse ehdokkaaksi lähtemisellä. Toki siinä voi käydä niin, että enemmistö ei halua muuttaa asioita, eikä sillekään oikein mitään juuri siinä tilanteessa voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi saa paljon suuremman tuen kuin kantis,on relevantti kysymys.
Niin kuka saa ja missä? Te rasistit vaan luulette, että maahanmuuttajat saa jättitukia. Missä teidät todisteet on?
Miten Kelasta voi saada paljon rahaa? Jättituet puhuttavat - Ilta-Sanomat
Esimerkkinä 9 lapsen somaliperhe saa Helsingissä noin 10 000€/kk Kelan tukia.
Niin saa myös 9 lapsen kantisperhe. Että pois netistä ja panemaan.
Kyllä minä mielummin kantasuomalaisille tuet veroina maksan, mutta en tänne tulleille, jotka elävät Kela-tuilla.
Ihme kommentointia sinulla " kantiksista". Suomi kuuluu suomalaisille, tämä ei ole koko maailman sosiaalitoimisto.
Jep. Voin elättää naapurin supisuomalaista Mirjaa mutta en mitään Abdullahia.
Siinähän sitten kärvistelet kun lapsesi on vähemmän asenteellinen ja nai Abdullahin lapsen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tämän aiheen asiantuntija vastaan tähän kysymykseen puhtaasti faktapohjalta - en siis ottaen kantaa, miten asian tulisi olla:
Kansalaisperustainen sosiaaliturva on EU-oikeuden vastainen. Sellaisen säätäminen vaatisi siis eroa EU:sta tai EU-oikeuden muuttamista. EU-oikeus takaa oikeuden toisen EU-maan sosiaaliturvajärjestelmään tietyissä tilanteissa, vaikka ei olisi kyseisen maan kansalainen. Tämän voisi tiivistää niin, että työntekijänä EU:ssa henkilöllä on oikeus työskentelymaan sosiaaliturvaan. Jos esimerkiksi suomalainen työskentelee Ruotsissa, EU:n vapaan liikuvuuden periaatteiden mukaisesti (sosiaaliturvan yhteensovittamissääntö) hän kuuluu Ruotsin sosiaaliturvajärjestelmään. Jos ei työskentele, oikeus määräytyy maan lain (ei EU-oikeuden) mukaan.
EU-oikeuden lisäksi Suomen perustuslain pykälä 19 turvaa kaikille oikeuden välttämättömään toimeentuloon ja huolenpitoon. Tätä ei ole rajattu kansalaisiin, vaan koskee siis ihmisiä, jotka asuvat Suomessa. Kansalaisperustainen sosiaaliturva edellyttäisi siis perustuslain muutosta ja 5/6 enemmistöä eduskunnassa.
Ihan mielenkiinnosta kysyn, edellyttääkö EU-oikeus, että annetaan sosaiaaliturva muiden EU-maiden kansalaisille, vai kaikkien maailman maiden kansalaisille?
Ei edellytetä. Muissa EU maissa rajataan oikeuden ulkopuolelle jopa muiden EU maiden kansalaiset
EUssa on vapaa liikkuvuus ja EUn kansalainen voi haleutua toiseen EU maahan töihin ilman erillistä lupaa, mutta sosiaaliturvaa se ei automatisoi mualla paitsi Suomessa
Siksi tässä kusessa ollaan
Mites Somaliassa toteutetaan tuota mystistä ihmisoikeutta? Vai onko se vain ihmisten keksimä juttu, jota toteutetaan, kun itselle sopii?